Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Akerman2 »

Ser att situationsrummet tydligt kommunicerar och hänvisar till regelboken efter dagens bortdömda mål. Mycket bra!

Men bara jag som missade om det hänvisades till regelboken vid tidigare bedömningar?

Vi må ha skavanker på ffa. Nisse men Brithen,Bengtsson,Seider,Zaar,Everberg är nog inte helt redo, även om de spelar på Torsdag. Så vi ligger på plus! Kanske Brithen är 100% redo, märkligt att han lirar efter minuter liggandes med skallebang?

Mot final!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Trollet »

Akerman2 wrote: 27 Apr 2021, 23:39 Ser att situationsrummet tydligt kommunicerar och hänvisar till regelboken efter dagens bortdömda mål. Mycket bra!

Men bara jag som missade om det hänvisades till regelboken vid tidigare bedömningar?

Vi må ha skavanker på ffa. Nisse men Brithen,Bengtsson,Seider,Zaar,Everberg är nog inte helt redo, även om de spelar på Torsdag. Så vi ligger på plus! Kanske Brithen är 100% redo, märkligt att han lirar efter minuter liggandes med skallebang?

Mot final!
De hänvisar alltid vad jag har sett. Först en tweet om beslutet, därefter en om vilken regel. Typ så.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by schteffe »

Image

Image



Aftonbladet:

SHL:s situationsrum hänvisade till regelboken:
”Efter videobedömning framgår det att anfallande spelare, i målområdet, störde målvakten visuellt. Därav, EJ mål. Detta enligt regel 67.2 ”mål i samband med goaltender interference” skrev de på Twitter.

Det gäller dock ej om spelaren har grön tröja.
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Miklosoft »

Fy fan så jäkla skön seger... Skit i alla "Han tittade snett på målvakten som blev kränkt"..
Stark, Stark seger...
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by ossian »

schteffe wrote: 27 Apr 2021, 23:43 Image

Image



Aftonbladet:

SHL:s situationsrum hänvisade till regelboken:
”Efter videobedömning framgår det att anfallande spelare, i målområdet, störde målvakten visuellt. Därav, EJ mål. Detta enligt regel 67.2 ”mål i samband med goaltender interference” skrev de på Twitter.

Det gäller dock ej om spelaren har grön tröja.
Du far inte klaga pa domarna har. De ar jattebra! Aven situationsrummet! Aven reglerna! Jattebra alltihop! Det ar svart att se linjerna och halla reda pa alla dessa regler vid repriser.

Bara kul med drama, att inte veta om ens lag gjort mal eller inte. Okar bara spanningen.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Frantisek Pospisil »

Gillar Möller som schasar spelarna in i duschen när Röllge försöker tjata till sig en videobedömning.
Var det någon mer än jag som gillade vad jag såg när Andersson äntligen fick speltid? Obegripligt märke på frysboxen han hamnat i.

Jaha. Hockeyfri kväll. Vad ska man göra då? Prata med frugan?
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by msoe »

Frantisek Pospisil wrote: 28 Apr 2021, 08:16 Gillar Möller som schasar spelarna in i duschen när Röllge försöker tjata till sig en videobedömning.
Var det någon mer än jag som gillade vad jag såg när Andersson äntligen fick speltid? Obegripligt märke på frysboxen han hamnat i.

Jaha. Hockeyfri kväll. Vad ska man göra då? Prata med frugan?
Har tyckt hela säsongen att Andersson borde ha fått mer istid, tycker att han ser lovande ut och har alla möjligheter att utvecklas till en stabil shl-back.
Tycker också att Sundsvik har gjort det bra nu när han har fått chansen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by päran »

Bra blick och fördelande av puck, men bara jag som såg hur vek, vilsen och "rädd" Jakob var i egen zon. Tar hundra ggr hellre Broberg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by GroovyEd »

päran wrote: 28 Apr 2021, 08:39 Bra blick och fördelande av puck, men bara jag som såg hur vek, vilsen och "rädd" Jakob var i egen zon. Tar hundra ggr hellre Broberg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nä jag tyckte han kändes osäker igår. Men man får ju också ha med sig att han inte spelat på, ja hur länge? Dessutom är Rögle kanske inte precis drömmotståndet för Jacob.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Chippen »

päran wrote: 28 Apr 2021, 08:39 Bra blick och fördelande av puck, men bara jag som såg hur vek, vilsen och "rädd" Jakob var i egen zon. Tar hundra ggr hellre Broberg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Tycker du att det är jättekonstigt att Andersson så lite tagen ut och rädd ut när han kastades in?
Han har suttit på läktaren i alla matcher fram till nu, och sedan får han göra sina första byten i en match där det står 1-1 och en torsk innebär att det är slut på säsongen? Jag vette fan hur kaxig man varit själv där.

Hade egentligen bara ett byte då han var vilsen och tappade puck i egen zon, och det kan du vända mot att det så ser Johnssons ALLA byten ut :(
Tycker att Andersson gjorde det bra, och han var aktiv i förlängningen.

Sedan har jag kastat skit på Broberg genom säsongen, men nu de senaste två matcher har han spelat riktigt bra faktiskt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by päran »

Chippen wrote:
päran wrote: 28 Apr 2021, 08:39 Bra blick och fördelande av puck, men bara jag som såg hur vek, vilsen och "rädd" Jakob var i egen zon. Tar hundra ggr hellre Broberg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Tycker du att det är jättekonstigt att Andersson så lite tagen ut och rädd ut när han kastades in?
Han har suttit på läktaren i alla matcher fram till nu, och sedan får han göra sina första byten i en match där det står 1-1 och en torsk innebär att det är slut på säsongen? Jag vette fan hur kaxig man varit själv där.

Hade egentligen bara ett byte då han var vilsen och tappade puck i egen zon, och det kan du vända mot att det så ser Johnssons ALLA byten ut :(
Tycker att Andersson gjorde det bra, och han var aktiv i förlängningen.

Sedan har jag kastat skit på Broberg genom säsongen, men nu de senaste två matcher har han spelat riktigt bra faktiskt.
Andersson har sett likadan ut hela säsongen. Förstår inte varför det ska bli annorlunda när det blir tuffare och hårdare. Det beror inte på ringrost enligt mig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Tompa »

Minnet är tyvärr kort, men med tanke på matchens betydelse visst var gårdagens målvaktsinsats av Gurra en av dom bättre vi sett av en målvakt i AIK?
Winning isn't everything, it's the only thing
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by päran »

Tompa wrote:Minnet är tyvärr kort, men med tanke på matchens betydelse visst var gårdagens målvaktsinsats av Gurra en av dom bättre vi sett av en målvakt i AIK?
Joni, Mackan, Hade och Pumba har gjort fina insatser men Lindvall i går är där uppe!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Schillgard
Posts: 27
Joined: 08 Apr 2020, 08:25

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Schillgard »

Nu får vi lugna oss lite. Krävs åtminstone två säsonger till på landslagsnivå innan Lindvall kan jämföras med en gigant som Pumba.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by nr86 »

Väljer Andersson alla dar i veckan före Broberg. Är säker på att den här matchserien kommer avgöras med en puck från blå med skymning och styrningar. Just att pricka mål och skapa farligheter på så vis i ju Andersson riktigt bra på. Broberg är bra på att driva upp puck och ramla bakom förlängda. Är hård mot Broberg och jag ska erkänna att han lyft sig på slutet men Andersson känns som en joker som kan avgöra på torsdag.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by king_louie »

Man måste ju bara älska Möller för hans tacklingar på Seider som såg ut som en förvånad jätte varje gång.
Syntes att han (som normalt typ aldrig tacklas) siktade in sig på Seider och syntes att det faktiskt tog lite grann på Seider trots att det blev tvärstopp för Möller. Underbart att se!
Last edited by king_louie on 28 Apr 2021, 13:41, edited 1 time in total.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by päran »

Schillgard wrote:Nu får vi lugna oss lite. Krävs åtminstone två säsonger till på landslagsnivå innan Lindvall kan jämföras med en gigant som Pumba.
Tänkte närmast på heroiska matcher och inte på helhetsintrycket av en målvakt. (LHC match 7)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Schillgard
Posts: 27
Joined: 08 Apr 2020, 08:25

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Schillgard »

Fair enough.

Referensmatchen är dock fortsatt Dick Andersson borta mot Timrå på 90-talet, seger 2-1 trots massiv Timrådominans. Tyvärr följde jag själv bara matchen via text-tv men Dick ska ha varit utomjordligt bra. Så man spela upp en fiktiv Dick-match där Dick är ännu lite bättre än vanligt och ha som måttstock för eventuella sexgetingsprestationer.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by p-play »

päran wrote: 28 Apr 2021, 09:39
Chippen wrote:
päran wrote: 28 Apr 2021, 08:39 Bra blick och fördelande av puck, men bara jag som såg hur vek, vilsen och "rädd" Jakob var i egen zon. Tar hundra ggr hellre Broberg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Tycker du att det är jättekonstigt att Andersson så lite tagen ut och rädd ut när han kastades in?
Han har suttit på läktaren i alla matcher fram till nu, och sedan får han göra sina första byten i en match där det står 1-1 och en torsk innebär att det är slut på säsongen? Jag vette fan hur kaxig man varit själv där.

Hade egentligen bara ett byte då han var vilsen och tappade puck i egen zon, och det kan du vända mot att det så ser Johnssons ALLA byten ut :(
Tycker att Andersson gjorde det bra, och han var aktiv i förlängningen.

Sedan har jag kastat skit på Broberg genom säsongen, men nu de senaste två matcher har han spelat riktigt bra faktiskt.
Andersson har sett likadan ut hela säsongen. Förstår inte varför det ska bli annorlunda när det blir tuffare och hårdare. Det beror inte på ringrost enligt mig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
JA har svagheter i egen zon, men han hade varit perfekt att matcha som en 7:e back vid tekningar utanför den egna zonen. Han höjer tempot genom att släppa pucken istället för åka runt med den. Jag är så otroligt less på alla TV-uppåkningar. JA spelar ett modernt backspel i anfallszonen och kastar puckar på mål. Han skulle höja vårt PP då det där puckhållandet är problemet där. Han var en positiv injektion när han kom in.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by StigVig »

Schillgard wrote: 28 Apr 2021, 16:31 Fair enough.

Referensmatchen är dock fortsatt Dick Andersson borta mot Timrå på 90-talet, seger 2-1 trots massiv Timrådominans. Tyvärr följde jag själv bara matchen via text-tv men Dick ska ha varit utomjordligt bra. Så man spela upp en fiktiv Dick-match där Dick är ännu lite bättre än vanligt och ha som måttstock för eventuella sexgetingsprestationer.
Hardy Åström säsongen innan han stack över till NHL
Match i Kempehallen mot Modo.
Övikingarna dominerade kraftigt men Hardy höll nollan
Det mest fantastiska målvaktsspel jag sett av en AIK keeper, helt jävla otroligt
Men Hardy var jävligt bra hela säsongen, därför han fick chansen i NHL
Krossa Skiten!!!!!
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by msoe »

StigVig wrote: 28 Apr 2021, 21:43
Schillgard wrote: 28 Apr 2021, 16:31 Fair enough.

Referensmatchen är dock fortsatt Dick Andersson borta mot Timrå på 90-talet, seger 2-1 trots massiv Timrådominans. Tyvärr följde jag själv bara matchen via text-tv men Dick ska ha varit utomjordligt bra. Så man spela upp en fiktiv Dick-match där Dick är ännu lite bättre än vanligt och ha som måttstock för eventuella sexgetingsprestationer.
Hardy Åström säsongen innan han stack över till NHL
Match i Kempehallen mot Modo.
Övikingarna dominerade kraftigt men Hardy höll nollan
Det mest fantastiska målvaktsspel jag sett av en AIK keeper, helt jävla otroligt
Men Hardy var jävligt bra hela säsongen, därför han fick chansen i NHL
Hög klass på kommentarerna nu!
User avatar
Scandic24
Posts: 1839
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Semi 4 AIK - RBK 27/4 kl 20:00

Post by Scandic24 »

När man försökte vara vänlig mot en röglesupporter dagen efter matchen…
Post Reply