Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Empress »

Bara hoppas Örebro tar guldet om vi åker ur på måndag.
Annars ska vi genomlida chl i höst.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by msoe »

Bedrövliga sista 10. Sista 5 är fan patetiska förutom ett anfall.
HedmanpåG
Posts: 36
Joined: 19 Nov 2019, 22:18

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by HedmanpåG »

Vinna 3 raka! Känns helt omöjligt!
Berehowsky
Posts: 215
Joined: 21 Jun 2011, 21:16

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Berehowsky »

Broberg på isen i ett avgörande läge säger ju fan allt om kompetensen i båset.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by GroovyEd »

Äh, ingen skam i att förlora mot ett bättre lag (som vi dessutom pressar rätt bra i 40 minuter).
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by lh=1 »

Om vi ändå kan vinna nästa🙏 En match bara, så att de inte ”går rent”.....
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Chippen »

Vad är det för briljant jävla pisside att spela med Broberg i slutet av matchen?
Sista 3 minuterna lyckas alltså Rögle hålla spelet i vår zon i 1.5 min för att vi inte går på kropp utan duttar med klubborna och styr ut.

Jävla uselt spel som vi visar upp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by andreas22222 »

9 matcher på 13 dar och dåligt coachande.
Med tanke på det gör man det ok mot ett bra lag.

Dock svårt smälta Öhlund Rögle får ju spela med ständiga interfernce.

Att Broberg ens får spela är så jävla förnedrande för Jacob.

Ung kille men sätter ju laget ständigt i skiten.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by TigerShark »

Med klappkasst PP så blir det svårt att vinna mot en stark motståndare som Rögle, speciellt när det är olika bedömningsnivå på hurvida man får va inne i målgården och störa målvakten.

Berggren måste sluta försöka lägga dom svåraste passningarna hela tiden. Ta skott eller spela enklare.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Tjernan »

Tror Rögle vinner Finalen med 4-0. Otroligt starkt lag i år.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Biocellatus »

Helt jävla sinnessjukt. Snacka om att döda sporten. 100% domarens fel. Båda matcherna. Han visade idag att det skulle varit 3-3 igår. Samtidigt visade han att även om han dömt mål igår kunde han dömt bort idag. Snyggt. Lägg ner hela skiten och dra lott om guldet redan i september
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Frantisek Pospisil »

Bra match av AIK!
Skyller inte på domarna, men hade det inte varit för dom hade vi åtminstone tagit det till en 4.e period.

Uppriktigt börjar till å med jag ge upp.
Går inte både spela mot Rögle och zebrorna.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by hillbilly »

Ännu en hedersam förlust. Fan!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by nishog04 »

Att förlora mot Rögle svider inte, då det är ett väldigt duktigt lag.

Att ständigt motarbetas av domarna och situationsrummet svider desto mer! #DenKastadeKlubban2017
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by p-play »

Hur i helvete kan man spela Broberg i sista bytet? Jag tror aldrig jag har sett mer inkompetenta matchcoacher. Man tillåter JJ sänka lagets bästa målskyttar i match efter match. Jävla clowner!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Humlannitton »

msoe wrote: 24 Apr 2021, 17:31 Bedrövliga sista 10. Sista 5 är fan patetiska förutom ett anfall.
Total soppatorsk, och sämre individuellt kunnande (och vilja) än Rögle på varje position.

Gubbarna Lindström, Möller, Karlsson och Lindholm försöker iaf visa vägen. Slutspel verkar dock inte vara något för Berggren, Wingerli, Frödén och övriga som gått bra i grundserien. Hugg, Nowick och Linus gör sitt jobb, även om det är den femman som är ansvariga för sista målet.

Kiiskinen och Johnsson fyller ingen som helst funktion i laget.

Generellt är vi för mjuka, inte byggda för ett tätt slutspel.
Wikiz47
Posts: 811
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Wikiz47 »

Vi torskar mot ett lag som är bättre i alla moment. Simple as that!
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by nr86 »

Hedersam förlust.
Rbk vinner rättvist och vi kan inte komma åt dem. Fröden är väldigt osynlig och jag kräver mer av honom. Vill ha Arvid i kassen på måndag och in med Sundsvik med Möller. Tycker Sundsvik varit väldigt bra när han väl fått spela. Även Linus är bra och borde få mer istid. Det grinar emot gällande domsluten men det är ju bara att bita ihop och glömma det som varit. Nu verkar dessutom Seider fått hjärnskakning och han blir säkert inte med mer. Hyfsat stort avbräck....
Kan vi inte bänka Broberg? Han har ju varit inne på ALLA baklängesmål känns det som. Han är ju en större belastning än han bidrar framåt! Ja ja han lär få spela på måndag och jag hoppas han motbevisar mig ordentligt på måndag
Last edited by nr86 on 24 Apr 2021, 17:44, edited 1 time in total.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by hillbilly »

Jag är inte orolig. Vi vänder detta om domarna kompenserar 2 matcher åt vår fördel..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by nishog04 »

nr86 wrote: 24 Apr 2021, 17:40 Hedersam förlust.
Rbk vinner rättvist och vi kan inte komma åt dem. Fröden är väldigt osynlig och jag kräver mer av honom. Vill ha Arvid i kassen på måndag och in med Sundsvik med Möller. Tycker Sundsvik varit väldigt bra när han väl fått spela. Även Linus är bra och borde få mer istid. Det grinar emot gällande domsluten men det är ju bara att bita ihop och glömma det som varit. Nu verkar dessutom Seider fått hjärnskakning och han blir säkert inte med mer. Hyfsat stort avbräck....
Kompenseras naturligtvis upp med att man stänger av Möller. #IngaDomslutEllerHandelserSkaGynnaSkelleftea
Larionov
Posts: 209
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Larionov »

Patetisk domarinsats, spela med det bästa laget, vi kastar bort Möller och fröden. Tycker fan att det finns mer hockey i Brobergs lilltå än lundberg. Roland fantastiskt ”mjuk” i sitt spel. Nisse hinner inte med längre.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Chippen »

Skulle vi åka ut nu på måndag så kan man iaf glädjas åt att det är Brobergs sista match. Ska bli så jävla skönt att bli av med honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Special Brew »

Man vill inte skylla på domarna. Men när bedömningarna i avgörande situationer där man i lugn och ro kan stå och se på repriser kan variera så mycket! Så jävla dålig känsla! Lindwalls förflyttning stoppas ju av klubban. Ser dom inte det trots att dom står där så länge så kan man helt klart ifrågasätta deras kompetens.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Special Brew »

Man vill inte skylla på domarna. Men när bedömningarna i avgörande situationer där man i lugn och ro kan stå och se på repriser kan variera så mycket! Så jävla dålig känsla! Lindwalls förflyttning stoppas ju av klubban. Ser dom inte det trots att dom står där så länge så kan man helt klart ifrågasätta deras kompetens.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by ossian »

Biocellatus wrote: 24 Apr 2021, 17:34 Helt jävla sinnessjukt. Snacka om att döda sporten. 100% domarens fel. Båda matcherna. Han visade idag att det skulle varit 3-3 igår. Samtidigt visade han att även om han dömt mål igår kunde han dömt bort idag. Snyggt. Lägg ner hela skiten och dra lott om guldet redan i september
Nej spelar ingen roll att domaren ger 1 mals handikapp till motstandaren i tva stycken uddamalsforluster? Eller hur?
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Biocellatus »

ossian wrote: 24 Apr 2021, 17:48
Biocellatus wrote: 24 Apr 2021, 17:34 Helt jävla sinnessjukt. Snacka om att döda sporten. 100% domarens fel. Båda matcherna. Han visade idag att det skulle varit 3-3 igår. Samtidigt visade han att även om han dömt mål igår kunde han dömt bort idag. Snyggt. Lägg ner hela skiten och dra lott om guldet redan i september
Nej spelar ingen roll att domaren ger 1 mals handikapp till motstandaren i tva stycken uddamalsforluster? Eller hur?

Nja vaddå? Rögle är ju bättre och förtjänar att vinna. Men Sudden är sudden och vi hade absolut kunnat vinna. Hockey är inte rättvis, det borde alla som följt AIK veta.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by nishog04 »

Special Brew wrote: 24 Apr 2021, 17:48 Man vill inte skylla på domarna. Men när bedömningarna i avgörande situationer där man i lugn och ro kan stå och se på repriser kan variera så mycket! Så jävla dålig känsla! Lindwalls förflyttning stoppas ju av klubban. Ser dom inte det trots att dom står där så länge så kan man helt klart ifrågasätta deras kompetens.
Äras den som äras bör, heter det. Man kan omvänt säga "Bespottas den som bespottas bör".

Skulle inte ens pissa på domarna eller folket i "situationsrummet" om jag upptäckte att de låg och brann i diket.

Men skulle förmodligen ringa 112, eftersom jag är tvungen... :lol:
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Special Brew »

nishog04 wrote: 24 Apr 2021, 17:55
Special Brew wrote: 24 Apr 2021, 17:48 Man vill inte skylla på domarna. Men när bedömningarna i avgörande situationer där man i lugn och ro kan stå och se på repriser kan variera så mycket! Så jävla dålig känsla! Lindwalls förflyttning stoppas ju av klubban. Ser dom inte det trots att dom står där så länge så kan man helt klart ifrågasätta deras kompetens.
Äras den som äras bör, heter det. Man kan omvänt säga "Bespottas den som bespottas bör".

Skulle inte ens pissa på domarna eller folket i "situationsrummet" om jag upptäckte att de låg och brann i diket.

Men skulle förmodligen ringa 112, eftersom jag är tvungen... :lol:
Typ så.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by Special Brew »

nishog04 wrote: 24 Apr 2021, 17:55
Special Brew wrote: 24 Apr 2021, 17:48 Man vill inte skylla på domarna. Men när bedömningarna i avgörande situationer där man i lugn och ro kan stå och se på repriser kan variera så mycket! Så jävla dålig känsla! Lindwalls förflyttning stoppas ju av klubban. Ser dom inte det trots att dom står där så länge så kan man helt klart ifrågasätta deras kompetens.
Äras den som äras bör, heter det. Man kan omvänt säga "Bespottas den som bespottas bör".

Skulle inte ens pissa på domarna eller folket i "situationsrummet" om jag upptäckte att de låg och brann i diket.

Men skulle förmodligen ringa 112, eftersom jag är tvungen... :lol:
😳
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Semi 2 Rögle-Skellefteå AIK 24/4

Post by p-play »

Sundsvik är bra i varenda byte han får (vilket inte är många), medan JJ åker runt och såsar och förlorar närkamper hela tiden. Jag tror jag tar tillbaka att JJ var en bra värvning. Större under har väl sett, men jag har svårt att se att han skall kunna få ordning på spelet till nästa år. Han är totalt klappkass just nu.
Post Reply