Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

anterio
Posts: 254
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Skellefteå AIK i media

Post by anterio »

De har låst artikeln sen Empress länkade. Hann läsa den, intressant om hur AIK tänker kring juniorverksamheten. Vill du bli en dag bättre eller en dag äldre som en liten ledstjärna var en fråga att ta med sig.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Trollet wrote: 29 Nov 2020, 12:32
Skidrow wrote: 29 Nov 2020, 12:12 Ger inte mycket att länka till en låst artikel Empress.
Det gav mig jättemycket. Tack för länken, kul läsning!
Kopiera in texten hit då så får vi alla läsa.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Skidrow wrote:
Trollet wrote: 29 Nov 2020, 12:32
Skidrow wrote: 29 Nov 2020, 12:12 Ger inte mycket att länka till en låst artikel Empress.
Det gav mig jättemycket. Tack för länken, kul läsning!
Kopiera in texten hit då så får vi alla läsa.
Var en bra text som sagt iaf
Hata allt.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Skidrow wrote: 01 Dec 2020, 08:34
Trollet wrote: 29 Nov 2020, 12:32
Skidrow wrote: 29 Nov 2020, 12:12 Ger inte mycket att länka till en låst artikel Empress.
Det gav mig jättemycket. Tack för länken, kul läsning!
Kopiera in texten hit då så får vi alla läsa.
Nä, du kan väl skaffa Expressen Premium själv?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Erwynn wrote: 01 Dec 2020, 08:53
Skidrow wrote:
Trollet wrote: 29 Nov 2020, 12:32

Det gav mig jättemycket. Tack för länken, kul läsning!
Kopiera in texten hit då så får vi alla läsa.
Var en bra text som sagt iaf
En av de bättre jag läst i år faktiskt.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Vi är väl 9:a i serien sett till poängsnitt, men ändå lyckas Garpenlöv hitta 3 av 5 SHL-spelare hos oss. Klubben borde inte acceptera detta givet dessa tider.
Last edited by p-play on 07 Dec 2020, 14:53, edited 1 time in total.
Sportis
Posts: 633
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sportis »

p-play wrote: 07 Dec 2020, 14:13 Vi är väl 9:a i serien sett till poängsnitt, men ändå lyckats Garpenlöv hitta 3 av 5 SHL-spelare hos oss. Klubben borde inte acceptera detta givet dessa tider.
Håller med. Med våran tunna trupp och med tanke på läget i världen bör vi absolut inte skicka några spelare på denna turnering.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Känner att jag blir lite förbannad på Garpenlöv när man bara tar spelare från oss och VLH till denna skitturnering! Lite som att pissa på oss faktiskt. De andra SHL klubbarna har väl vägrat att skicka några? Nä vi ska står där med mössan i hand och ska vara tacksamma för "chansen". Förstår om spelarna vill visa upp sig speciellt Fröden som kommer att få lukrativa erbjudande därifrån efter hans fina säsong hos oss. Men vi som förening tar bara en massa risker anser jag.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 07 Dec 2020, 14:43 Känner att jag blir lite förbannad på Garpenlöv när man bara tar spelare från oss och VLH till denna skitturnering! Lite som att pissa på oss faktiskt. De andra SHL klubbarna har väl vägrat att skicka några? Nä vi ska står där med mössan i hand och ska vara tacksamma för "chansen". Förstår om spelarna vill visa upp sig speciellt Fröden som kommer att få lukrativa erbjudande därifrån efter hans fina säsong hos oss. Men vi som förening tar bara en massa risker anser jag.
https://hockeysverige.se/2020/12/07/dar ... el-one-cup

” Att det blev just spelare från Skellefteå och Växjö beror på att de har spelfritt i samband med turneringen.”
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Jo visst är det en förklaring men då känns det än mer som en pajasturnering.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Dahlén spelade förra turneringen trots att Timrå hade matcher. Garpenlöv kunde gott ha plockat spelare från andra ligor
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lh=1 »

Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Skön bussresa,,, en av de bästa bussresor jag gjort.
Bara en märklighet, Kyle Cumiskey. Personligen såg jag en av de bästa backarna som AIK någonsin haft i sitt stall. Trots sin saknade hämtarmuskel (misslyckad operation "ower there") i låret syntes det i mina ögon en kille som kunde flippa iväg på ljudlösa skridskor i en fart som Broberg bara kan drömma om. Killen var skadad likt många rehaboffer under den tiden i klubben, men för mig är han en som jag njöt varje sekund av han var på isen under sin korta sejour, en sejour som egentligen var alltför lång (för klubbens ekonomi) pga två käbblande läkare. Den ena ansåg att det var möjligt rehabba, den andre inte.
Tycker han får alltför mycket skit av PMbloggen. Killen var faktiskt omedveten om vilken omöjlig skada han hade när han skrev på. Skadan upptäcktes i Skellefteå efter otaligt undersökande.
Ruggigt bra blogg, men ibland talar den med kluven tunga.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Ja, de minuter Cumiskey fick spela skadefri (eller fullproppad med mediciner) var pur magi. Han gjorde vad han ville med sin skridskoåkning och puckhantering. Åkte in i zon lite som OSL mot Löven.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

Fantastiskt inlägg! Stoppet i Kovland!
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Varför kan inte CMORE plasta på nåt slags publikljud som Viasat gör i Premier League. Funkar faktiskt så pass att man inte dör av tristess i alla fall
För dyrt? Svårt?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

lobo wrote: 09 Jan 2021, 18:03 Varför kan inte CMORE plasta på nåt slags publikljud som Viasat gör i Premier League. Funkar faktiskt så pass att man inte dör av tristess i alla fall
För dyrt? Svårt?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Tycker publikljudet i PL suger.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Visst borde det finnas ljud inspelat från guldåren då np var på tårna, eller hela 0910 var ju det så att taket i arenan lyftes. Kan man inte klippa ihop några ramsor och spela i högtalarna
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Nej
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Skeptisk, j-vm hade dom gjort det bra men ändå.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Som jag har förstått det klarar taket på Skellefteå kraft arena förhållandevis lite snö, särskilt efter den nya mediakuben.
Är det någon som vet om det pågår skottning av taket?
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

haggloader wrote:Som jag har förstått det klarar taket på Skellefteå kraft arena förhållandevis lite snö, särskilt efter den nya mediakuben.
Är det någon som vet om det pågår skottning av taket?
Åk och skotta! Image
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

https://parmikaelsson.blogspot.com/2021 ... e.html?m=1
En text ALLA som kallar sig AIKare bör läsa. Och även dom som kallar sig saikare...
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... fferkofta/

Håller inte med Sanny men man är ju en ”dinosaurie” och därmed åsiktskastrerad.
Last edited by Torsgatan on 17 Jan 2021, 12:17, edited 1 time in total.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by marre »

Brinner i kroppen nu.Kommer aldrig glömma häxjakten som va på Jocke heller.Konstigt alla hatar oss som aldrig gnäller och satsar på dom unga.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Gargamel »

Torsgatan wrote: 15 Jan 2021, 08:57 https://parmikaelsson.blogspot.com/2021 ... e.html?m=1
En text ALLA som kallar sig AIKare bör läsa. Och även dom som kallar sig saikare...
Det är ju bara att frivilligt hoppa ner två steg i seriesystemet så är det uppfyllt. :lol:
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by addebeck »

Angående Melker sa han inte så mycket mer än att han vet att Melker trivs i laget och staden (surprise). Men att den ekonomiska osäkerheten gör att dom (antar det är ömsesidigt) har is i magen och avvaktar. På min fråga om han hade indikation på Melkers avsikt så han väl som så att mycket kan hända i hockeyvärlden, och att Melker i sådana fall själv får lägga ut texten om hans framtidsplaner.

Densamma kan väl egentligen sägas om situationen med Lundberg,Granberg,Burström. Att tidpunkten där spelare normalt signar under säsong är förskjuten och att samtal förs men inga regelrätta förhandlingar.

Vad gäller Morley så är avsikten att han blir kvar säsongen ut, han visar en professionell attityd tycker Erik.

Hann aldrig komma till punkten Broberg, men kanske följa upp den frågan.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

addebeck wrote: 17 Jan 2021, 20:00 Vad gäller Morley så är avsikten att han blir kvar säsongen ut, han visar en professionell attityd tycker Erik.
Det åldrades inte så väl, Mrmadhawk gick just ut med att Morley lämnar för LHC.
Post Reply