J20-VM i Calgary

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Tompa »

Canada, oavsett om man hatar eller älskar dom så måste man även beundra dom, dom gör ALLT för att vinna. Om Sverige använde samma "taktik" och vann mästerskap efter mästerskap skulle vi applådera.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: J20-VM i Calgary

Post by Bilderberg »

Om Sverige använt samma taktik hade vi avskytt Tre kronor pga förlorade matcher iom aldelles för många timmar i utvisningsbåset. Vi spelar inte på samma villkor som Kanada, som Peter Forsberg sa - "dom bestämmer allt".

Förstår inte hur man kan beundra det här...
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Tompa »

Det man kan beundra är deras inställning och deras vilja att tävla och vinna till varje pris. Komma dragandes med snack om att muta domaren är bara patetiskt!
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: J20-VM i Calgary

Post by Lidlund »

Kanada gör allt för att vinna.. Och det är beundransvärt.. Kanada är inte rädd att bryta mot reglerna.. Lite som allas våran kära Jimmie sa en gång;om man inte är villig att fuska vill man inte vinna..

Det är 100 ggr bättre att vinna fult än förlora snyggt!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: J20-VM i Calgary

Post by Bilderberg »

Tompa wrote:Det man kan beundra är deras inställning och deras vilja att tävla och vinna till varje pris. Komma dragandes med snack om att muta domaren är bara patetiskt!
Okej, överdrivet med att "muta domarn" men kolla bara på diverse situationer från senaste J-vm. Bedömningsnivån är inte den samma, det ser ALLA utom kanadensarna. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara så länge hockeyns maktstruktur ligger i Kanada. Vinna fult är inte något jag står bakom.

Vi som håller på Skellefteå AIK är nog ganska så bekanta med främst 2 grisgäng från Värmland. ja ni vet vilka jag syftar på, Bofors fick vi stå ut med i Allsvenskan hur länge som helst. Ingen gillar grislag som spelar fult, för att citera Jimmie Ericsonn när han fick frågan av en journalist - "vad tycker du om Bofors?" Jimmie- "ska jag vara ärlig? ett riktigt grisgäng!" journalist - "ska jag skriva det i tidningen?" jimmie - "gör så"

Minns inte vem som intervjuade kan ha varit Roger Lindström på Norran.

Sen är det väl en definitionsfråga det här med att spela fult, i mina ögon är det okej att förstöra målvaktens självförtroende genom att vinna med t.ex 10-0 (Allsvenska resultat) sålänge man gör det på ett snyggt sätt så att man tydligt ser klasskillnaden. Då har motståndaren ingenting att skylla på. Betänk hur förbannad man blev när Markström blev nertacklad i JVM, men att kanadas egna målvakt nån match dessförinnan blev pååkt på samma sätt men skillnaden var att man vidtog åtgärder. Och det här är långt ifrån den enda situationen. Inte fan är man då glad om ens egna lag vinner på det sättet?!

För er som vill se sanningen i vitögat.. rekommenderas varmt: http://www.youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen allt annat runtikring, Kanadas juniorer sover på femstjärniga hotell medan andra nationer tvingas trängas ihop i whitetrash-husvagnar på parkeringen nedanför. Deras såkallade "hockeykultur" genomsyrar hela samhället därborta och man visar absolut ingen som helst respekt för motståndaren, varken på eller utanför isen.

Jag hatar fan Kanada mer än Björklöven
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: J20-VM i Calgary

Post by Lidlund »

Bättre vinna ett guld än 2 silver..
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: J20-VM i Calgary

Post by Bilderberg »

Det guldet väntar jag med glädje på!

Det är ju trots allt hockey vi gillar, det är hockey som ska liras och tillslut segra över maktmissbruket!
Äkta guld väger tyngst, men ta du och var stolt över kattguld istället, ingen hindrar dig...
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Tompa »

Att köra över Markström var såklart ett utstuderat drag, plus ett väldigt lyckat drag, Sverige och Per Mårts tappade både fattningen och spelet=VM-guld Canada, och by the way, kanadicken blev faktist utvisad för förseelsen.
Om vi i en förmodad avgörande SM-final vänder matchbilden/matchen mot säg Färjestad och vinner SM-guld pga att Jimmie kör över Nilstorp så kommer inte jag stå och gråta över det :lol:
Men, alla är vi olika, en del står där med mössan i handen och tror att man kan vinna allt på ett rent och fint sätt.
Då förstår jag verkligen att man inte gillar Canada ;)
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: J20-VM i Calgary

Post by Bilderberg »

Jo så är det, tänk dig en uppgiven Felix Härngren - "Men vafaán!? han går ju före i kön!!" :) Så är många av oss Svenskar, vi håller oss imångt och mycket till lagar och regler. Och om nån bryter mot det reagerar vi väldigt starkt.

Sen måste jag poängtera att om domarnivån varit riktigt hög tjänar hockeyn mer på det. Hade det varit noll tolerans hade lag som Färjestad, Bofors och Kanada aldrig varit speciellt effektiva. Då hade skridskoåkande, och spelförande lag såsom Tre kronor, "CCCP" och Skellefteå AIK varit ännu mer produktivt. Mössan upp för en ren och skär gladhockey! Fart och fläkt och lite utvisningsminuter, ungefär som Skellefteå AIK ;)

Hade!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: J20-VM i Calgary

Post by Skidrow »

Det som stör mej är att ingen törs sätta emot Kanada, när dom spelar j-vm lr så eurpoa gör samma sak med deras lag.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Lappmössan »

Måste berömma Petter för nattens insats. Gjorde allt han skulle och lite till. Rejäl i egen zon, fläckfri i BP och mot matchens slut när han matchades mer och mer bidrog han ovanligt mycket i offensiven.
Bara hoppas att han kan ta med sig det in i turneringen!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: J20-VM i Calgary

Post by Bilderberg »

Bra av småttingarna! Dock sniffade inte gristrynerna guld denna gång, fulspelet kommer senare i turneringen. Så Sverige ska inte vara det minsta glad, den glädjen försvinner snabbt vid nästa möte efter några tillåtna slashingar, hakningar, pååkningar och armbågar i nyllet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Foppas skridskocoach »

Lappmössan wrote:Måste berömma Petter för nattens insats. Gjorde allt han skulle och lite till. Rejäl i egen zon, fläckfri i BP och mot matchens slut när han matchades mer och mer bidrog han ovanligt mycket i offensiven.
Bara hoppas att han kan ta med sig det in i turneringen!
Låter riktigt bra!
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Trollet »

Petter verkar skadad:

Misstänkt skada på JVM-back

Sveriges JVM-lag kan ha drabbats av
ytterligare en skada inför premiären
mot Lettland klockan 23.30 i kväll.

Under träning på söndagen blev backen
Petter Granberg liggande på isen en
stund, skriver Expressen.

Sjukteamet var snabbt framme men
exakt vad som hänt är oklart.
-Jag måste prata med läkarna innan
jag vet mer, säger coachen Roger
Rönnberg.

Tidigare har Pontus Åberg lämnat
truppen på grund av skada.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: J20-VM i Calgary

Post by VonCheese »

William Karlsson är en grymt intressant spelare som jag gärna skulle se i nästa års upplaga av AIK på bekostnad av t.ex Crippe!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J20-VM i Calgary

Post by Sketch »

VonCheese wrote:William Karlsson är en grymt intressant spelare som jag gärna skulle se i nästa års upplaga av AIK på bekostnad av t.ex Crippe!
Kan nog dra till nordamerika nästa säsong.

Defensiven har inte direkt imponerat. Och hur många utvisningar har de dragit på sig?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Foppas skridskocoach »

Efter att ha sett 25 minuter av Sverige och snudd på hela matchen mellan Kanada och Finland kan jag konstatera att ryktet om Kanadas uselhet är rätt överdrivet. Sett till öppningsmatcherna imponerar de betydligt mer än Sverige.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Foppas skridskocoach »

En sak är då säker; Granberg behöver inte oroa sig för att de befintliga backarna ska spela bort honom från en plats om han visar sig vara spelbar framöver.
Tigerränderna går aldrig ur.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: J20-VM i Calgary

Post by kurtivar »

men vad gör klingberg och claesson på isen egentligen?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: J20-VM i Calgary

Post by 374 »

Foppas skridskocoach wrote:Efter att ha sett 25 minuter av Sverige och snudd på hela matchen mellan Kanada och Finland kan jag konstatera att ryktet om Kanadas uselhet är rätt överdrivet. Sett till öppningsmatcherna imponerar de betydligt mer än Sverige.
Finland är dock ingen vidare värdemätare men visst blir Kanada att räkna med.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: J20-VM i Calgary

Post by haggloader »

Jag noterar frånvaro av forumiter som vill ha uppehåll i elitserien, under J-VM. ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J20-VM i Calgary

Post by Trollet »

374 wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Efter att ha sett 25 minuter av Sverige och snudd på hela matchen mellan Kanada och Finland kan jag konstatera att ryktet om Kanadas uselhet är rätt överdrivet. Sett till öppningsmatcherna imponerar de betydligt mer än Sverige.
Finland är dock ingen vidare värdemätare men visst blir Kanada att räkna med.
Trodde inte jag heller men 4-1 på Kanada var förbannat bra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: J20-VM i Calgary

Post by Chippen »

Trollet: Till en början..det var mot USA som Finland vann med 4-1. Man möts ju inte i dubbelmöten i JVM :-)

Satt annars och såg första matchen av Småkronorna, och fan vilken fart de spelar med. Det är ju fan riktigt ball att se..tuta och kör framåt, och även tuta och kör bakåt. Skott, tacklingar, skott, tacklingar..men allt under ordnande former och med någon tanke bakom.

Jag gillar helt enkelt att se JVM mera än vanliga VM, för är fan så mycket roligare matcher i JVM.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: J20-VM i Calgary

Post by 374 »

Jag har kommit till insikt, JVM är skittråkigt. Det känns som det kvittar hur det går.

Nivån på spelet är helt enkelt för låg.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: J20-VM i Calgary

Post by olli »

374 wrote:Jag har kommit till insikt, JVM är skittråkigt. Det känns som det kvittar hur det går.

Nivån på spelet är helt enkelt för låg.
Där har du rätt. Som vanligt.
Locked