Rögle BK -Skellefteå AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

Burström är bara så kass. Det där var antagligen det sämsta markeringsspelet man sett i BP på länge.
HedmanpåG
Posts: 36
Joined: 19 Nov 2019, 22:18

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by HedmanpåG »

Ja vi ser ut som ett juniorlag och det är vi också! Vi blir väldigt tunna när vi har borta några spelare!

Fan Rögle är där vi var för 10 år sedan!
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Glömde .... handskarna generellt för lågt ....släppt flera skott över (även de som inte gått in )
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Strffa »

Jirikucera wrote: 10 Dec 2020, 20:37 Tycker domarna är konsekventa. Buren ur läge, även om även jag fått hög puls om det dömdes mot mig.
Möllers matchstraff likaså konsekvent, men olyckligt, säkerligen inte menat, men rätt (om domarna ska vara konsekventa)...ingen vidare avstängning dock.
Höglander. Ja vad säger man? Hur kunde ni missa han? Snyggt mål oavsett....årets mål kanske redan gjort. Jisses. Rögle dock serieledare av en faktisk anledning. Känn ingen sorg.
Skellefteå har inte missat Höglander. Alla visste att han skulle bli jättebra. Men AIK har varit konsekventa men att inte ta ut spelare som har fel attityd. Vilket Höglander helt klart har haft när han var yngre. Det finns en anledning till att han bytt klubbar så många gånger.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Abbott bör väl dra ut kvastskaftet ur röven och inte hänga ut Höglander på spelvändningar i mittzon då han får en fråga om veckans mål ???
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Vi har haft storheter som Jimmie, Wernblom och Sevc; spelare som stod och flinade när motståndarna ville vara tuffa. Nu har vi ingen. När såg man senast en AIK:are göra en face wash bara för att retas lite?
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Fdskebo »

Berggren gör inte många rätt just nu, han har inte varit bra sedan han kom tillbaka. Undrar om det är sviterna efter Corona som påverkar?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by svea_man »

Nä vi har Inge gritt i laget ganska färglöst lag
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

nishog04 wrote: 10 Dec 2020, 20:57 Vi har haft storheter som Jimmie, Wernblom och Sevc; spelare som stod och flinade när motståndarna ville vara tuffa. Nu har vi ingen. När såg man senast en AIK:are göra en face wash bara för att retas lite?
+1
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

5-1 och vi ändrar inget i anfallspelet - typ fler på kassen och fler skott (större risker)
Vi bara följer rälsen och tuffar på som om det är träning .... inte ens en tackling för att tända sig själv och medspelare ...
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Fruktansvärt utspelade. Krossade i attityd, vila och fart. Allt är bara sorgligt!
HedmanpåG
Posts: 36
Joined: 19 Nov 2019, 22:18

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by HedmanpåG »

Nästa säsong då djävlar.......
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Tjusigt tröstmål i alla fall.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Fdskebo »

Tydligt att vi gav upp efter 3-1.

Plus till att vi spelade så pass bra första halvan, minus att vi inte orkar hålla focus längre.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Idag har Morley varit mer osynlig än Kiiskinen, som inte ens spelade.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Undrar om vi kan studsa tillbaka på lördag? Ingen lätt match mot ett vasst lif.
Kul att vår argaste spelare får näta.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by svea_man »

💩
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by BubbelVe »

Rögle så rättvisa segrare 😁
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

Hur länge blir Morley kvar? Han har inte många rätt för närvarande.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Det här är väl bästa laget vi mött? Dom kör över oss och det känns inte som att dom tar i jättemycket. Snuskigt vassa.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Vi var bättre förr :lol:
andreas22222
Posts: 1571
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by andreas22222 »

Dom som får chansen ikväll gör det helt ok. Stannar vid 5-1 mot ligans just nu bästa lag. Det som stör mest är föreningen är så naiv med denna tunna trupp. Visst Corona osv men planen runt JVM verkar bara bygga på best case scenario. Inga skador, inga avstägningar osv.

Dock måste vi kunna få till ett bättre förvarasspel. Höglanders mål är snyggt men en Skellefteå sjuka i egen zon man stirrar puck i stället för ta kropp.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Morley är så otroligt osynlig och jag hoppas innerligt att Forsell lyckas med något byte/försäljning för han snarare sänker oss nu. Junisarna bidrar så mycket mer.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Empress »

nr86 wrote: 10 Dec 2020, 21:31 Morley är så otroligt osynlig och jag hoppas innerligt att Forsell lyckas med något byte/försäljning för han snarare sänker oss nu. Junisarna bidrar så mycket mer.
Forsell har ju ett bra salesargument att alla kassa (nästan) som lämnar aik blir bättre i sitt nya lag?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

andreas22222 wrote: 10 Dec 2020, 21:30 Dom som får chansen ikväll gör det helt ok. Stannar vid 5-1 mot ligans just nu bästa lag. Det som stör mest är föreningen är så naiv med denna tunna trupp. Visst Corona osv men planen runt JVM verkar bara bygga på best case scenario. Inga skador, inga avstägningar osv.

Dock måste vi kunna få till ett bättre förvarasspel. Höglanders mål är snyggt men en Skellefteå sjuka i egen zon man stirrar puck i stället för ta kropp.
Det är frustrerande att se på en sådan här match, men jag vidhåller att segraren i SHL kommer att vara den som går minst minus. Ett smart ekonomiskt tänk i år och nästa år kommer att vara guld värt i framtiden. Det är mycket osannolikt att vi kommer efter Oskarshamn och Malmö.
Frantisek Pospisil
Posts: 1418
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Strffa wrote: 10 Dec 2020, 20:53
Jirikucera wrote: 10 Dec 2020, 20:37 Tycker domarna är konsekventa. Buren ur läge, även om även jag fått hög puls om det dömdes mot mig.
Möllers matchstraff likaså konsekvent, men olyckligt, säkerligen inte menat, men rätt (om domarna ska vara konsekventa)...ingen vidare avstängning dock.
Höglander. Ja vad säger man? Hur kunde ni missa han? Snyggt mål oavsett....årets mål kanske redan gjort. Jisses. Rögle dock serieledare av en faktisk anledning. Känn ingen sorg.
Skellefteå har inte missat Höglander. Alla visste att han skulle bli jättebra. Men AIK har varit konsekventa men att inte ta ut spelare som har fel attityd. Vilket Höglander helt klart har haft när han var yngre. Det finns en anledning till att han bytt klubbar så många gånger.
Tror inte du vet mycket om Höglander och bör därför inte uttala dig.
Killen har aldrig haft fel attityd, utan det var undomsansvariga på kansliet som inte kunde med att hans pappa började ställa krav.
Nils ska du fan inte börja snacka skit om. Finare kille har har jag sällan träffat.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Snuskhummern »

Frantisek Pospisil wrote: 10 Dec 2020, 21:46
Strffa wrote: 10 Dec 2020, 20:53
Jirikucera wrote: 10 Dec 2020, 20:37 Tycker domarna är konsekventa. Buren ur läge, även om även jag fått hög puls om det dömdes mot mig.
Möllers matchstraff likaså konsekvent, men olyckligt, säkerligen inte menat, men rätt (om domarna ska vara konsekventa)...ingen vidare avstängning dock.
Höglander. Ja vad säger man? Hur kunde ni missa han? Snyggt mål oavsett....årets mål kanske redan gjort. Jisses. Rögle dock serieledare av en faktisk anledning. Känn ingen sorg.
Skellefteå har inte missat Höglander. Alla visste att han skulle bli jättebra. Men AIK har varit konsekventa men att inte ta ut spelare som har fel attityd. Vilket Höglander helt klart har haft när han var yngre. Det finns en anledning till att han bytt klubbar så många gånger.
Tror inte du vet mycket om Höglander och bör därför inte uttala dig.
Killen har aldrig haft fel attityd, utan det var undomsansvariga på kansliet som inte kunde med att hans pappa började ställa krav.
Nils ska du fan inte börja snacka skit om. Finare kille har har jag sällan träffat.
Nu vet jag ingenting konkret om det här men vad jag hört skulle det skulle varit i princip samma som med Tim Söderlund.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by Empress »

Hade varit kul höra Mantas själv jämföra tiden med Holm i aik vs vem han har nu i DIF. Från rätt dålig i aik till bäst i sverige i dif på 6 månader??
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle BK -Skellefteå AIK

Post by p-play »

Empress wrote: 10 Dec 2020, 23:12
Hade varit kul höra Mantas själv jämföra tiden med Holm i aik vs vem han har nu i DIF. Från rätt dålig i aik till bäst i sverige i dif på 6 månader??
Han är väl skadefri nu. Djurgården har också ett starkare och tydligare försvarsspel.
Post Reply