Förbättringar av NP-forumet

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Sed »

smogz wrote:Är det bara jag som har problem att komma in och surfa mobilt på forumet. Det gick bra i början men nu kommer jag bara tillbaks till inloggningen hur jag än gör och vilken browser jag än använder. Kör android, testat med orginalbrowser och med dolhpin. NÅn annan med liknande problem? Är det en inställningsfråga i min browser.
fungerar fint på min nexus one. standardwebbläsarn.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by smogz »

Funkar nu med opera. Tredje webbläsare gillt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

Skulle inte skada med en Junior Kategori under Skellefteå AIK så J18, J20 och så får en egen del.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Rampa »

Skidrow wrote:Skulle inte skada med en Junior Kategori under Skellefteå AIK så J18, J20 och så får en egen del.
Finns ju faktiskt, "skiddan". Sen i måndags.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Chippen »

Varför finns inte snabbsvarsknappen med i alla trådar?
Jag får inte fram dem i de trådar som ligger i Arkiv iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

Jag menar där Truppen står skulle det vara en till rubrik Junior, alltås så J18, J20 blir särat på från allmäna Skellefteå AIK.
Rampa wrote:
Skidrow wrote:Skulle inte skada med en Junior Kategori under Skellefteå AIK så J18, J20 och så får en egen del.
Finns ju faktiskt, "skiddan". Sen i måndags.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Blir alltför splittrat forum om vi börjar skapa kategorier för bara två trådar.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

schteffe wrote:Blir alltför splittrat forum om vi börjar skapa kategorier för bara två trådar.
Personligen föredrar jag det så.. På grund av enkelheten att leta.. Det kommer ju bli en hel drös med trådar och då blir det lättare längre fram att hitta överallt..

Vad är det som är negativa med att ha olika delar..

Tex
Skellefteå aik
- truppen 2011/2012
- Juniorer
- Silly season
- Allmänt


På så vis blir det lättare att hitta för dom som A, inte besöker sidan så ofta. B, dom som sitter på en mobiltelefon ute i fucking ingenstans där det tar 2 minuter att ladda fram ett underforum
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by micktålbot »

Med tanke på hur få underforum det är just i detta nu går det väl expandera 10 underforum till innan man kan påstå att det börjar bli för "splittrad forum" tycker jag.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Med tanke på hur få trådar det finns just i detta nu finns det ingen anledning att starta nya underforum och därmed skapa behovet av fler klick för att navigera runt på forumet. Får vi 2000 trådar a la FBK-forumet under en kategori kan jag förstå behovet. Just nu har vi 8. Skapa trådar (med substans) så att det åtminstone blir flera sidor med trådar, annars är era argument att det är svårt att hitta tråden ganska svaga.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by micktålbot »

Förstår ni inte att antalet beskrivna underforum bestämmer antalet specifikt skapade trådar?
Om det inte finns ett subforum för "truppen" så kommer inte folk skapa så många trådar för enskilda spelare. Kan det bli simplare logik än så? Nu vill jag inte ha en massa underforum heller men som det ser ut idag finns det plats för expandering, minst sagt.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Det som i dagsläget är angeläget på forumet är att skapa bästa förutsättningar för aktivitet. Det görs genom att hålla forumet samlat i få kategorier så att det dels blir få klick, dels stimulerar många trådar till skapandet av nya ämnen. Om en kategori bara innehåller ett fåtal trådar blir det ett större motstånd mot att "våga" starta en ny tråd. Det är alltså bra om det skapas många trådar. "Ordning och reda" kan alltid åstadkommas framgent genom att flytta trådar, det ordnar i så fall vi moderatorer. Och vad gäller spelartrådar så har moderatorerna skapat en för varje spelare i A-truppen (sånär som på Lee där en annan forumit hann före). Om någon annan tror att ett mer uppdelat forum, med fler underkategorier och färre trådar i varje kategori, skulle skapa mer aktivitet så är vi oense på den punkten. Om det är ordning och reda som eftersträvas så är svaret att förutsättningar för aktivitet premieras före ordning och reda i dagsläget och att ordning och reda alltid kan åstadkommas i ett senare skede när antalet trådar tilltagit betänkligt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

schteffe jag skulle vilja ha underkataloger på visa secifical delar så som A-lags truppen, Juniorer så det är enbart det där, under junior blir ju j-vm osv då också.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Det kommer ej bli avdelningar för bara två trådar (J-18 och J-20). Hur det kan vara svårt att hitta dessa två trådar bland totalt 8 stycken förstår jag bara inte.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Förstår inte varför detta är en fråga öht. Bättre att starta nya diskussioner och fylla på forumet istället. Något nytt på sillyfronten? Vad händer med arrangemanget i höst, inte minst nya ljudanläggningen? Nån som sett nån AIK-are vara ute på träning? Analyser av förra säsongens prestationer och förväntningar utifrån det? Önskan om NP-arrangemang under sommaren/seriestarten?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

schteffe wrote:Förstår inte varför detta är en fråga öht. Bättre att starta nya diskussioner och fylla på forumet istället. Något nytt på sillyfronten? Vad händer med arrangemanget i höst, inte minst nya ljudanläggningen? Nån som sett nån AIK-are vara ute på träning? Analyser av förra säsongens prestationer och förväntningar utifrån det? Önskan om NP-arrangemang under sommaren/seriestarten?
Frågan finns för att medlemmarna är intresserad av ett "snyggare" forum. Jag är det för att À, sitter mycke med dålig täckning och då tar det längre tid att ladda en kategori med 10 trådar än 4 kategorier..

Sen grunden i 5S är att alltid ha allting på så låg nivå i mappstrukturen som möjligt.. För att undvika allt ifrån skrollande till att behöva leta en tråd.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by nomercy »

Hur gör man när man vill citera en DEL av ett inlägg, alltså inte hela?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Markman »

nomercy wrote:Hur gör man när man vill citera en DEL av ett inlägg
Du klickar på "citera", sen raderar du helt enkelt den text du inte vill ha med, utan att ändra något innanför
[/ q u o t e]-tecknen! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by nomercy »

Markman wrote:
nomercy wrote:Hur gör man när man vill citera en DEL av ett inlägg
Du klickar på "citera", sen raderar du helt enkelt den text du vill ha med, utan att ändra något
[/ q u o t e]-tecknen! :)
Tack! Testade lite nu.....
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by nomercy »

Det funkade!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

Går det trycka dit en favoicon på hemsidan? Sparar mycket plats på min bookmarksflik och sen blir det lättare att se vilken av mina 'favoritflickar' som tillhör NP
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Oracle »

Bra med nya forumet, förra var otydligt och rörigt, men hade uppskattat ett automatiskt mailutskick om ändringen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

Att om man trycker på en länk öppnas den i en ny flik skulle vara bra funktion.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by haggloader »

Skidrow wrote:Att om man trycker på en länk öppnas den i en ny flik skulle vara bra funktion.
Tillsvidare (annars) är det väl inte så jobbigt att högerklicka och välja ny flik.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

haggloader wrote:
Skidrow wrote:Att om man trycker på en länk öppnas den i en ny flik skulle vara bra funktion.
Tillsvidare (annars) är det väl inte så jobbigt att högerklicka och välja ny flik.
Vana, man är van att det blir en ny sida om man trycker på en länk så man går på rutin och stänger ner sen fan var ingen ny flik 8-)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

lidlund wrote:Går det trycka dit en favoicon på hemsidan? Sparar mycket plats på min bookmarksflik och sen blir det lättare att se vilken av mina 'favoritflickar' som tillhör NP
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by svartgulsubkultur »

lidlund wrote:
lidlund wrote:Går det trycka dit en favoicon på hemsidan? Sparar mycket plats på min bookmarksflik och sen blir det lättare att se vilken av mina 'favoritflickar' som tillhör NP
Admin kan säkert ordna det, men han avnjuter en välförtjänt semester så det dröjer nog nån vecka till.
Skicka gärna ett pm till honom så missar han det inte.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

Tackar :) fick inget svar på förra så frågade igen ;)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lidlund »

haggloader wrote:
Skidrow wrote:Att om man trycker på en länk öppnas den i en ny flik skulle vara bra funktion.
Tillsvidare (annars) är det väl inte så jobbigt att högerklicka och välja ny flik.
Svårt att högerklicka i en smartphohe.. En enkel inställning på forumet..
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Hank »

Skulle gärna se en länk från forumdelen till wp-sidan.

Alt. om den redan finns så vill jag ha den tydligare. :)
Post Reply