Silly Season 2011/2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
fransken
Posts: 15
Joined: 22 Jun 2011, 08:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by fransken »

User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Plissken »

Colton wrote:
vonschnauser wrote:Pilsken bloggen verkar veta något...
Tycker det är rätt patetiskt att bara låtsas som att man har hört ett rökte om någon. Hade han haft något på fötterna hade han säkerligen publicerat det redan, nu blir det mest bara ett fiske efter Klick.
Skulle aldrig falla mig in att låtsas mig veta något.... Som Zimme säger, vi får schå oss lite.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Rött... nu blir man ju.. bergfors..? ...men nääh.. omöjligt..
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Plissken: Jo, men hade du haft mycket på fötterna hade du ju vågat gå ut med ett namn. Får bara en stark känsla att du inte har mer än nått litet rykte bak-i-ryggen.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Plissken »

Colton wrote:Plissken: Jo, men hade du haft mycket på fötterna hade du ju vågat gå ut med ett namn. Får bara en stark känsla att du inte har mer än nått litet rykte bak-i-ryggen.
Det kan jag förstå. Men jag tror ni alla vet att ibland, av respekt till inblandade, beroende på förhandlingssituation, skydd av källa m.m helt enkelt inte går att mer än retas och kittlas lite, även om t.om jag kan tycka det påfundet är lite barnsligt, bättre att bara hålla käften, men då har då jag inte lika roligt.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Miklosoft
Posts: 295
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Miklosoft »

Plissken wrote:
Colton wrote:Plissken: Jo, men hade du haft mycket på fötterna hade du ju vågat gå ut med ett namn. Får bara en stark känsla att du inte har mer än nått litet rykte bak-i-ryggen.
Det kan jag förstå. Men jag tror ni alla vet att ibland, av respekt till inblandade, beroende på förhandlingssituation, skydd av källa m.m helt enkelt inte går att mer än retas och kittlas lite, även om t.om jag kan tycka det påfundet är lite barnsligt, bättre att bara hålla käften, men då har då jag inte lika roligt.
Skulle jag veta om en spelare är nära skulle jag inte gått ut med namnet heller just pga att då minskar chansen förmodligen. Det räcker att det kommer till lokaltidningen och sen kopierar expressen det och sen börjar andra klubbar kanske hugga.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Plissken wrote:
Colton wrote:Plissken: Jo, men hade du haft mycket på fötterna hade du ju vågat gå ut med ett namn. Får bara en stark känsla att du inte har mer än nått litet rykte bak-i-ryggen.
Det kan jag förstå. Men jag tror ni alla vet att ibland, av respekt till inblandade, beroende på förhandlingssituation, skydd av källa m.m helt enkelt inte går att mer än retas och kittlas lite, även om t.om jag kan tycka det påfundet är lite barnsligt, bättre att bara hålla käften, men då har då jag inte lika roligt.
När kan de bli aktuellt att avslöja vem de handlar om?
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Chippen »

Om nu Bergfors är på väg till Elitserien så känns det som ett troligt scenario att vi och HV71 tar varsin av Bergfors och Pesonen.
Förövrigt så tror jag att Bergfors skulle må bra av att omgruppera i Elitserien en säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lidlund »

Colton wrote:
Miklosoft wrote:Borde kanske lägga till Jonathan Ericsson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1346
Detta är ett väldigt långskott men han har begränsad speltid och har inte fått den utveckling Detroit hoppats på gissar att han hamnar i ett annat NHL lag men man får alltid drömma.
Ser detta som extremt osannolikt, men med Jimmie i laget finns en mikroskopisk chans. 0.05% chans.
Nej, det borde vi inte göra. Det finns inte en chans i världen att JE kommer, så det finns ingen anledning att diskutera hans namn övrhuvudtaget. Han har dels ett grymt fint kontrakt liggandes på bordet 2milj$/år ca av DRW, annars lär han kunna få ännu bättre betalt nån annanstans. Glöm han.
Det vill verkligen ha kvar honom.. Perfekt 6-7 back för dom just nu.. Speciellt när dom tappat tungt på backsidan.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Skulle tippa på att Big E är 5-6, istället för 6-7.. Enligt Detroit Free Press-artikeln här nedanför anser skribenten att Lidas, Kronwall och Stuart är tre av de fyra toppnamnen, och sedan ska en till värvas in som fjärdeman. Därefter kommer Ericsson som femte back medan Brendan Smith och Kindl slåss om sjätte backplatsen.. Själv är jag benägen att hålla med om den rangordningen.. Jag tror för övrigt att den sjätte och sista platsen går till Kindl, och Smith är förste reserv men spelar i GRR till vardags.. Rätt stabil backsida, om jag får säga det själv!

http://www.freep.com/article/20110626/S ... n-Ericsson
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
vonschnauser
Posts: 1003
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by vonschnauser »

Nu är Modo och rycker i Strålman enligt AB bloggen..
MickeNorr
Posts: 56
Joined: 15 Jun 2011, 23:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by MickeNorr »

vonschnauser wrote:Nu är Modo och rycker i Strålman enligt AB bloggen..
Skulle tro att dom flesta lagen i ES gör det.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1003
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by vonschnauser »

Sant :)
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... nnar-i-nhl
24-åringen – som blandat och gett under sina två säsonger i världens bästa liga – vill stanna på andra sidan Atlanten.
– Situationen är väldigt enkel. Den första juli får vi lov att höra av oss till andra NHL-klubbar än Florida och det ämnar vi göra, säger agenten Peter Werner till eurosport.se.
MickeNorr
Posts: 56
Joined: 15 Jun 2011, 23:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by MickeNorr »

Sketch wrote:http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... nnar-i-nhl
24-åringen – som blandat och gett under sina två säsonger i världens bästa liga – vill stanna på andra sidan Atlanten.
– Situationen är väldigt enkel. Den första juli får vi lov att höra av oss till andra NHL-klubbar än Florida och det ämnar vi göra, säger agenten Peter Werner till eurosport.se.
Inte så oväntat att han vill stanna, men vill någon klubb i NHL ha han?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Det vet vi inte, det var därför jag inte skrev att vi kan avskriva honom.. men visst känns det lite långsökt.
User avatar
Oliman
Posts: 367
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Oliman »

Meech är min gissning. . på frågan vems Plisskens Mr X är. ..

efter att först ha gallrat bort alla som inte har EP bilder iklädda röda kläder så lekte in de namn som förknippats med AIK på sistone i photoshop i sann CSI-anda. Känner mig som Horatio när jag sneglar fram bakom mina solglasögon och väser mot den jag talar med, och fick följande resultat. .

Image
Niklas Bergfors
-Inte speciellt likt. tyvärr

Image
Mike Kostka
-nja, han är nog inte mr x

Image
Derek Meech
-definitivt en möjilghet, den jag tycker är mest lik, men ändå tillräckligt långt ifrån så att jag vågar publicera här. .jag menar, det är ju inte solklart. . .

Image
Dennis Persson
-nä. ingen Dennis Persson snart. .

Image
Big E
-faaan.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by rubzz »

Oliman wrote:Meech är min gissning. . på frågan vems Plisskens Mr X är. ..

efter att först ha gallrat bort alla som inte har EP bilder iklädda röda kläder så lekte in de namn som förknippats med AIK på sistone i photoshop i sann CSI-anda. Känner mig som Horatio när jag sneglar fram bakom mina solglasögon och väser mot den jag talar med, och fick följande resultat. .

Image
Niklas Bergfors
-Inte speciellt likt. tyvärr

Image
Mike Kostka
-nja, han är nog inte mr x

Image
Derek Meech
-definitivt en möjilghet, den jag tycker är mest lik, men ändå tillräckligt långt ifrån så att jag vågar publicera här. .jag menar, det är ju inte solklart. . .

Image
Dennis Persson
-nä. ingen Dennis Persson snart. .

Image
Big E
-faaan.
Bra jobbat :D
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

Redaktionen får förlåta, priset för årets research går nog till Oliman.

YEEAAAAHHHHHHHH
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2011/2012

Post by eiderwall »

Galant research!

Mark Hartigan har också red wingströja, kan det vara nåt?
http://eliteprospects.com/player.php?player=10234
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Pesonen ska testa Free Agent marknaden innan han tittar mot europa(aftonbladets sillyseason). Vi kommer nog få vänta minst två-tre veckor innan nästa nyförvärv kommer då de flesta vill se om dom kan få ett envägs, i alla fall de spelare vi är intresserade av. ( imorrn kommer väll Lasse presentera nått storförvärv, men jag får väll ta den då...)
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Detta skriver utflyttad modoit på hockeyexpressen: Enl. vissa röster i Skellefteå så finns det en sannolikhet för att exvis F. Styrman får Modoiten M. Timander som en av sina backkompisar. Det blir isåfall analogt med övergångarna avseende A Söderberg, Wernblom från Modo till Skellefteå.
M.a.o så är bakgrunden till tystnaden runt Timander den att Modo visat svagt eller vagt intresse att knyta Timander till sig, medan exvis Skellefteå samt ffa lag i ryska ligan (KHL) visat ett klart starkare intresse för Timander.
Känns verkligen inte troligt, och blir de Timander mot förmodan så behövs de definitivt en klass back till!
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

VonCheese wrote:Detta skriver utflyttad modoit på hockeyexpressen: Enl. vissa röster i Skellefteå så finns det en sannolikhet för att exvis F. Styrman får Modoiten M. Timander som en av sina backkompisar. Det blir isåfall analogt med övergångarna avseende A Söderberg, Wernblom från Modo till Skellefteå.
M.a.o så är bakgrunden till tystnaden runt Timander den att Modo visat svagt eller vagt intresse att knyta Timander till sig, medan exvis Skellefteå samt ffa lag i ryska ligan (KHL) visat ett klart starkare intresse för Timander.
Känns verkligen inte troligt, och blir de Timander mot förmodan så behövs de definitivt en klass back till!
Stämmer nog helt, då "utflyttad modo-it" brukar ha grymt trovärdiga källor, har avslöjat flera övergånger tidigare.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Fredrik »

Det där känns nog rätt så troligt ändå, Timander har nog lite kvar att ge och lär ju inte vara fruktansvärt dyr heller. Så varför inte?
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Därför att Timander är 37 år och rätt avdankad, och vi borde definitivt kunna få något bättre än så för samma pris..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Oliman
Posts: 367
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Oliman »

har uteslutit även dessa:

Chris Herperger, Jeff Hamilton, Esa Pirnes, Dwight Helminen, Joakim Eriksson och Jamie Lundmark.
Av vilka Jeff Hamilton och Joakim Eriksson var närmast...

känns som om det är lite gult i tröjan, tips?
MickeNorr
Posts: 56
Joined: 15 Jun 2011, 23:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by MickeNorr »

Oliman wrote:har uteslutit även dessa:

Chris Herperger, Jeff Hamilton, Esa Pirnes, Dwight Helminen, Joakim Eriksson och Jamie Lundmark.
Av vilka Jeff Hamilton och Joakim Eriksson var närmast...

känns som om det är lite gult i tröjan, tips?
Den enda spelaren som jag kommer på nu direkt som har röd tröja på EP är Pavel Brendl, men han är det nog inte.
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Harks »

User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Precis som MickeNorr så tror jag inte att Brendl är aktuell.. "Bristande inställning, träningsvilja och defensiv" passar inte in i Skellefteå AIK för fem öre!

Mike Hoffman tror jag inte är aktuell av flera anledningar: 1) Han har gällande kontrakt. 2) Han är bara 21 år. 3) Han jobbar sannolikt på att ta en ordinarie plats i AHL, då han varit nere i ECHL den senaste säsongen. 4) Tror inte att Lasse o Co anser Hoffman vara nog mycket spets för att vara värd något vidare intresse.. 5) Har ingen vidare storlek heller.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by sju-t »

Oliman wrote:har uteslutit även dessa:

Chris Herperger, Jeff Hamilton, Esa Pirnes, Dwight Helminen, Joakim Eriksson och Jamie Lundmark.
Av vilka Jeff Hamilton och Joakim Eriksson var närmast...

känns som om det är lite gult i tröjan, tips?
Tror fortfarande mest på Hutchinson!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9061

Rött uppe i hörnet- vit tröja med lite gult på!
Eller vad säger du "Horatio"?
;)
Locked