Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Givetvis jag känner honom ju. Inget fel på honom. En spelare som ville vinna.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

snorhyveln wrote: 14 Jan 2020, 16:57
marre wrote: 14 Jan 2020, 13:13 Tim ska inte hålla på med lagsport.
Padel?
Tim är en veritabel katastrof för ett lag. När mattisarna får stå och remma skridskorna är gränsen nådd. Hans stats från AHL är ju inte direkt imponerande heller,,,,, faktiskt överraskad att han inte är degraderad till WHL eller OHL.
Man brukade ju säga att det värsta som kunde hända ett omklädningsrum var Jonte Hedström, men jag tror Tim är i samma klass.
Bevara oss väl.
Hur tänkte du att han ska bli degraderad till de ligorna?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

LeeGoren wrote: 15 Jan 2020, 10:16
snorhyveln wrote: 14 Jan 2020, 16:57
marre wrote: 14 Jan 2020, 13:13 Tim ska inte hålla på med lagsport.
Padel?
Tim är en veritabel katastrof för ett lag. När mattisarna får stå och remma skridskorna är gränsen nådd. Hans stats från AHL är ju inte direkt imponerande heller,,,,, faktiskt överraskad att han inte är degraderad till WHL eller OHL.
Man brukade ju säga att det värsta som kunde hända ett omklädningsrum var Jonte Hedström, men jag tror Tim är i samma klass.
Bevara oss väl.
Hur tänkte du att han ska bli degraderad till de ligorna?
Jänkare och Canukker brukar inte vila på hanen om spelaren inte levererar.
Gör du typ 2 poäng på 22 matcher spelar man sällan kvar. Nu vet jag inte hur hans kontrakt specifikt ser ut, men jag skulle tro den scout som såg till att han blev draftad har haft enskilt samtal med sin chef.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

Inte praktiskt möjligt för Tim att bli nerskickad till någon av juniorligorna. Sen tycker jag att du utrycker dig rätt risigt om div personer, det är trots allt människor vi pratar om och de har säkerligen bekanta som är här inne och läser. Men man fungerar ju olika.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

LeeGoren wrote: 15 Jan 2020, 16:19 Inte praktiskt möjligt för Tim att bli nerskickad till någon av juniorligorna. Sen tycker jag att du utrycker dig rätt risigt om div personer, det är trots allt människor vi pratar om och de har säkerligen bekanta som är här inne och läser. Men man fungerar ju olika.
Kan mycket väl vara som du säger,,,, att jag ibland uttrycker mig klumpigt. Men i just detta fallet trodde jag att det var allmänt känt att Jonte gjorde omklädningsrum syrelösa. Otalet medspelare har vittnat om detta.
Att sedan Tim är ganska praktiskt oförmögen är väl mer en halvdåligt bevarad hemlighet från omklädningsrummen.
Jag ska försöka vakta min tunga i fortsättningen.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly season 19/20

Post by haggloader »

Snorhyveln, du dömmer ut Jonte men är det inte positivt att han har rykt ihop och dömt ut Osten och Challe Berglund!!
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Håller med om att devisen tänk först skriv sen bör tillämpas oftare. Jag är av uppfattningen att Tim skulle bidra mycket till vårt lag och shl. Han är perfekt på stor is med lite svängrum. En gubben i lådan som kan ändra på stereotypa matcher. Någon som har koll på Berggrens skada? Såg inte bra ut när han slog upp axeln igen. Antar att han vilas lite längre för att få ordning på axeln igen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Jonte fick stå ut tillräckligt med dockan. Är människor vi talar om.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Föga överraskande att det börjar skrivas om honom då det varit känt att det handlade om ett 1+1 kontrakt när han flyttade. Men oj vad jag skulle bli glad om han vände hemåt igen! En klassisk center med många verktyg i lådan. Blir det Sverige måste det bli AIK. Skulle vara oerhört tungt att se honom i FBK, VLH, FHC och ÖHK som alla sitter på feta plånböcker. Står ingenstans om senaste datum att bestämma sig.Bara att hålla tummarna
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Känns som om Oscar är lite av nyckeln till AIK:s framtid. Med en åldrande Lindström och en Adam som aldrig slår igenom behövs en kille som Oscar som kan bära kulturen vidare.
KOSTA VAD DET VILL.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Markus Hännikäinen har vad det verkar suttit halva säsongen på läktaren. Där har vi en kille som man verkligen skulle vilja ha in till nästa säsong.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Komarek är på glid till Luleå.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

"– Jag kände att jag ville prova nåt nytt. Jag har varit i Skellefteå och spelat en massa år. Zug kändes som ett bra alternativ. Ryssland fanns också, men med familj så kändes Schweiz som en bra möjlighet"

Vette fan om det känns som han är helt såld på att komma hem än. Men vad vet jag.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

p-play wrote: 16 Jan 2020, 16:37 Markus Hännikäinen har vad det verkar suttit halva säsongen på läktaren. Där har vi en kille som man verkligen skulle vilja ha in till nästa säsong.
Hade varit en väldigt bra ersättare till Alvarez. Hyfsat bra på grillorna också om jag inte minns fel?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Snuskhummern wrote: 16 Jan 2020, 16:58
p-play wrote: 16 Jan 2020, 16:37 Markus Hännikäinen har vad det verkar suttit halva säsongen på läktaren. Där har vi en kille som man verkligen skulle vilja ha in till nästa säsong.
Hade varit en väldigt bra ersättare till Alvarez. Hyfsat bra på grillorna också om jag inte minns fel?
Jepp. Och en vass målskytt. Han är dessutom stark i spelet runt kassen och jobbig att möta för motståndarna. Han räcker nog bara inte till på NHL-nivå. Jag tror att vårt spelsystem skulle passa honom väldigt väl.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

Ar av motsatt uppfattning om Tim Soderlund an andra. Tycker han ar grymt bra i ratt roll, men anvandea ofta fel med fel kedjekamrater. Nar han far aka upp med pucken och snurra ar han valdigt vass och kreativ. Att han inte gjort manga poang i debutsasongen I AHL sager inte mycket, han kan ha lirat i en defensiv roll. Aldrig blivit nedskickad till EHCL likt Cehlin, Rahimi etc. Det at en ny liga, ny rink, nytt spelsystem, nytt land, nytt sprak, ny kultur som gor det svarare att lyckas.
Sebban
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 00:54

Re: Silly season 19/20

Post by Sebban »

Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly season 19/20

Post by persson82 »

Sebban wrote: 16 Jan 2020, 21:37 Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
Förra våren när jag snackade med Melker själv sa han att han skulle fullfölja kontraktet, sen sa han att flytta hem kändes rätt samt att frun ville hem. MEN han var sugen på ett år i ostlandet
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 19/20

Post by Trollet »

Sebban wrote: 16 Jan 2020, 21:37 Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
Melkers son är just fyllda två år, fler barn har de väl inte? Ska de flytta till Sverige pga förskolan menar du? Det låter lite långsökt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Sebban
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 00:54

Re: Silly season 19/20

Post by Sebban »

Trollet wrote: 17 Jan 2020, 00:04
Sebban wrote: 16 Jan 2020, 21:37 Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
Melkers son är just fyllda två år, fler barn har de väl inte? Ska de flytta till Sverige pga förskolan menar du? Det låter lite långsökt.
Som sagt, ta det för vad det är, jag har själv ingen koll om melker har ett barn eller fler, det jag citerade var ett urklipp från sms:et jag fick av honom, efter att vi pratat och jag messade han och frågade vem källan var.

Så som svar på din fråga, jag menar ingenting utan skrev bara den infon jag fått och duger inte sånt i en sillytråd så kan jag hålla inne på en sån sak i framtiden:)
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Har själv aldrig riktigt tänkt på Melker som tänkbar återvändare. Älskar dessa rykten och det är ju det den här tråden är till för. Drömcentrar torde vara Oscar, Lindholm och Melker. Landar vi någon ur den trion vore det bingo. Kan det vara så att det förlängs på isen imorgon? Tycker det gått lång tid nu utan att vi sett någon förlängning av befintliga kontrakt. Lindvall har man förhandlat med och så illa kan det väl inte gå att det går i stöpet? En markering igår mot Adam tyckte jag mig se. Leverera om du vill ha chans på förlängning. Förpassad till 4e men han tog den degraderingen bra och producerade direkt. Lindvall är ju den som känns absolut nödvändigast att få till nytt avtal med.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 19/20

Post by Trollet »

Kanske inte så mycket silly (eller så är det just det) men i morgon borde man inte signa på isen. Avtackning av Lindgren.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly season 19/20

Post by persson82 »

Trollet wrote: 17 Jan 2020, 00:04
Sebban wrote: 16 Jan 2020, 21:37 Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
Melkers son är just fyllda två år, fler barn har de väl inte? Ska de flytta till Sverige pga förskolan menar du? Det låter lite långsökt.
Dom har 2 barn
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 19/20

Post by Trollet »

persson82 wrote: 17 Jan 2020, 09:12
Trollet wrote: 17 Jan 2020, 00:04
Sebban wrote: 16 Jan 2020, 21:37 Jag pratade med en idag som enligt en väldigt säker källa (som han inte ville röja) berättade att Melker flyttar hem till nästa säsong! Jag ifrågasatte förstås källan och vilken insikt den har, men fick som svar ”den är säker,anledning är att dom vill att barnen inskolas i Sverige” som sagt ta det för vad det är men han jag pratade litade väldigt mycket på sin källa
Melkers son är just fyllda två år, fler barn har de väl inte? Ska de flytta till Sverige pga förskolan menar du? Det låter lite långsökt.
Dom har 2 barn
Aha, en jätteliten också? För grabben som föddes sent 2017 är jag rätt säker på var den första.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Vem blir headcoach kommande säsong?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Hoppas Rönnberg.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Hörde nåt helt annat om Melker i veckan.Är Schweiz som gäller.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Silly Silly .......folk "hör" både det ena och andra:)
Men den stora frågan är ju vem som ska centra 1a linan då jag inte tror Pyatt blir kvar. OCH vem ska leda laget? Tycker Tommy gjort ett riktigt bra jobb nu på sitt andra år. Tror på honom och jag tycker han fått fin utväxling på gänget med tanke på det material vi har. Vi borde kunna lägga en del krut på spetscentern och jag hoppas någon av de utflugna kommer hem igen. Pär, Oscar och Melker skulle alla göra skillnad.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

Trist med Berggren som missar resten av säsongen pga axelskada som kräver operation.

Går ju inte ersätta med en brunkare a la Widerström direkt

Enl Norran.
Locked