Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 19/20

Post by Rollie »

Hur länge blir Olofsson borta?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Pudas placeras nu i Ostlandet av Sportbladet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Den här typen av uppgifter hamnar inte i media av en slump. Det känns som hans agent aktivt och aggressivt försöker skapa uppmärksamhet och hitta ett kontrakt åt honom i KHL eller Schweiz. Att han inte spelar hos oss nästa år är nog ganska klart och Forsell har säkert vetat om det i flera månader.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Aho lär väl knappast hamna här nästa säsong.Han har ju levererat bra i AHL,borde ha intresse från både KHL och Schweiz.Blir tufft hitta ersättare till Pudas.Nils Andersson kanske?
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Wilsby är ju samma speltyp. Fortsätter han utvecklas som han gör nu kommer han att få en stor roll hos oss. Pudas har jag räknat bort sedan länge.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Inte för att jag hade varit särskilt såld på’t, men Rundblad?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly season 19/20

Post by smogz »

Snuskhummern wrote:Inte för att jag hade varit särskilt såld på’t, men Rundblad?
Verkar placerad i första backpar i Sotji. Är väl en rätt trevlig stad och många svenskar i laget. Gissar att han stannar något år till.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

smogz wrote: 08 Jan 2020, 15:34
Snuskhummern wrote:Inte för att jag hade varit särskilt såld på’t, men Rundblad?
Verkar placerad i första backpar i Sotji. Är väl en rätt trevlig stad och många svenskar i laget. Gissar att han stannar något år till.
Så är det nog.
nr86 wrote: 08 Jan 2020, 15:11 Wilsby är ju samma speltyp. Fortsätter han utvecklas som han gör nu kommer han att få en stor roll hos oss. Pudas har jag räknat bort sedan länge.
Ja det är ett alternativ det med, testa Wilsby i 1:a backpar och lägg Pudas hyfsat saftiga lön på antingen en ersättare eller spets senare på säsongen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Bra förslag, men att satsa på Wilsby som något för de tre ledande femmorna???? Tycker vi ska ha högre ambitioner än så. Han åkte som en raket de första matcherna i SSK, men har buklandat.
Blir förbannad varje gång jag ser/fattar att Katic har kontrakt nästa år. Obegripligt att AIK inte kunde behålla honom, oavsett lön. När man ser hans stats blir man i lipen över vad vi missat.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Det är ju det här med budget också. Arvid Nisse och Granberg är alla relativt dyra. Pudas vill ha ett bra kontrakt nästa gång och det kan vi aldrig ge när vi sitter på befintliga kontrakt. Granberg har ett dyrt kontrakt i förhållande till prestation även om han lyft sig ordentligt på sistone.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Adam Pettersson har väl utgående även Alvarez, Filip Berglund och Norén . Gurra, Mantas likaså.
Kiiskinen och Pyatt blir också kontraktslös.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly season 19/20

Post by vonschnauser »

Av dessa borde väl Gurra vara den man ska fokusera mest på? :roll:
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

Snuskhummern wrote: 08 Jan 2020, 15:27 Inte för att jag hade varit särskilt såld på’t, men Rundblad?
Why not håller nog en hyfsad nivå, kanske långsam men bra speluppfattning.
Viktigast av allt han lär dra publik och det är väl nåt som vi behöver
Krossa Skiten!!!!!
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly season 19/20

Post by lh=1 »

StigVig wrote: 09 Jan 2020, 10:40
Snuskhummern wrote: 08 Jan 2020, 15:27 Inte för att jag hade varit särskilt såld på’t, men Rundblad?
Why not håller nog en hyfsad nivå, kanske långsam men bra speluppfattning.
Viktigast av allt han lär dra publik och det är väl nåt som vi behöver
Ja straffar kunde han ju lägga iaf....
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Jo Gurra fokusera vi säkert på men vi kanju inte hamna i situationen att 4 backar och 6 forwards måste in.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

snorhyveln wrote: 08 Jan 2020, 20:35 Bra förslag, men att satsa på Wilsby som något för de tre ledande femmorna???? Tycker vi ska ha högre ambitioner än så. Han åkte som en raket de första matcherna i SSK, men har buklandat.
Blir förbannad varje gång jag ser/fattar att Katic har kontrakt nästa år. Obegripligt att AIK inte kunde behålla honom, oavsett lön. När man ser hans stats blir man i lipen över vad vi missat.
Wilsby har 23 poäng på 24 matcher i allsvenskan som 19-åring. När hände det senast i Hockeyallsvenskan? Men du tycker inte att han ska platsa på 6 backar? Herregud.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Tydligt att Pudas hamnar i khl eller nla när man hörde intervjun i cmore igår. Han kan inte ljuga den gode Pudas. Inövat svar som han kör med och flackar lite med blicken 😂 Jag räknar bort honom och önskar honom lycka till för det är han väl värd. Har kämpat sig upp och har nu möjlighet att tjäna stora pengar. Kanske återvänder han en dag.....Wilsby känns som ett mycket intressant alternativ på hans plats.
Det syns att Alvarez spelar för sitt kanske sista kontrakt. Bidrar väldigt mycket. Ibland är det inte så dumt med kontrakt som går ut. Prestationen tenderar att öka i många fall. En som nästan går åt motsatt håll är Adam P. Trampar vatten. Minns att mrMadhawk sa sig veta att han gick upp ordentligt i lön när han förlängde sitt kontrakt med oss. Undrar om han är värd de pengarna? Är visserligen en trotjänare vilka inte växer på träd nu mer. Undrar hur Forsell tänker kring honom? Norén tror jag vi kan behålla om Leksand tar klivet ner igen. Blir de kvar är jag nästan säker på att han återvänder. Linus Andersson spelar hos oss till hösten. Tror att Martin L är intressant till rätt peng. En krigare som gör det han ska och bra i bp.Får avsluta i svartgult efter några år i exil. Återstår bara att se om jag får rätt 😂
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly season 19/20

Post by Akerman2 »

ante08 wrote: 09 Jan 2020, 23:00 Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
Bekräftat att han lägger av.
https://hockeynews.se/articles/12399/

Skellefteås största, tack för allt!
User avatar
ossian
Posts: 3596
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

Forssells prio nummer ett maste vara att forlanga med Gurra.
VonCheese
Posts: 779
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 19/20

Post by VonCheese »

Akerman2 wrote:
ante08 wrote: 09 Jan 2020, 23:00 Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
Bekräftat att han lägger av.
https://hockeynews.se/articles/12399/

Skellefteås största, tack för allt!
Hoppas man frångår svamlet med ”Wall of fame” och faktiskt hissar Ericssons tröja i taket. Legend.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly season 19/20

Post by kriwi »

VonCheese wrote: 10 Jan 2020, 11:36
Akerman2 wrote:
ante08 wrote: 09 Jan 2020, 23:00 Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
Bekräftat att han lägger av.
https://hockeynews.se/articles/12399/

Skellefteås största, tack för allt!
Hoppas man frångår svamlet med ”Wall of fame” och faktiskt hissar Ericssons tröja i taket. Legend.
I mina ögon störst i klubbens historia utan tvekan. Enda plumpen är att han missade uppgången till Elitserien. Förtjänar den mäktigaste hyllningen någonsin från klubb och supportrar.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 19/20

Post by Trollet »

ante08 wrote: 09 Jan 2020, 23:00 Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
Nej, berätta mer!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 19/20

Post by Erwynn »

kriwi wrote: 10 Jan 2020, 11:53
VonCheese wrote: 10 Jan 2020, 11:36
Akerman2 wrote:
Bekräftat att han lägger av.
https://hockeynews.se/articles/12399/

Skellefteås största, tack för allt!
Hoppas man frångår svamlet med ”Wall of fame” och faktiskt hissar Ericssons tröja i taket. Legend.
I mina ögon störst i klubbens historia utan tvekan. Enda plumpen är att han missade uppgången till Elitserien. Förtjänar den mäktigaste hyllningen någonsin från klubb och supportrar.
En bonus att han spelade ner Leksand istället. Insiderjobb
Hata allt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season 19/20

Post by Skidrow »

VonCheese wrote: 10 Jan 2020, 11:36
Akerman2 wrote:
ante08 wrote: 09 Jan 2020, 23:00 Någon fler som har hört att Jimmie Ericsson börjar varva upp inför comeback? Gick löst surr om det under kvällens match.
Bekräftat att han lägger av.
https://hockeynews.se/articles/12399/

Skellefteås största, tack för allt!
Hoppas man frångår svamlet med ”Wall of fame” och faktiskt hissar Ericssons tröja i taket. Legend.
Nej inte låsa bort 21 kör som man gjort och självklart ska han hyllas ordentligt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Wilsby gör det fortfarande bra i Allsvenskan. Defensivt behöver han förbättra sig och det blir en del misstag emellanåt, men i spelet med puck är han SHL-mässig. Han kommer att fungera fint i tredje backpar eller som sjundeback och utöver det logga tid en hel del tid i PP. Orsaken till att han inte gjort lika mycket poäng på sistone är att hans PP-uppställning blivit lidande av skador. SSK har också en ganska tunn trupp såvida att det är stor skillnad på topp- och breddspelarna. SSK är för övrigt ett kul lag att titta på då de bara går ut och kör och har en del fysiskt tunga spelare. Olesen och Blomstrand är riktigt sevärda och lär spela i en bättre liga nästa år. Blomstrand har ett av de värsta handledsskott man sett i Allsvenskan på länge.
https://www.hockeyallsvenskan.se/play/v ... autoplay=1
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 19/20

Post by Special Brew »

En bra målvakt är fan det viktigaste, svårt att hitta. Därför är det bara att förlänga med Lindwall. 3 år vore skönt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Målvakter: Då Lindvall brejkat är det ganska givet att man bör satsa på honom. Han kommer att bli dyrare, men är inte i den situationen att han kan få ett jättekontrakt. Med någon allsvensk målvakt som backup (Cannata, Myrenberg eller Brattström) kan man ta ned kostnaden för den lagdelen.

Backar: Känslan är att backsidan är lite för dyr idag i förhållande till andra lagdelar. Pudas, Broberg och Berglund lär försvinna. Arvid L tror jag inte får något NHL-kontrakt då det finns gott om den backtypen i AHL. Han är nog inte jätteintressant för KHL eller Schweiz heller. Norén hoppas jag man hittar en lösning med då han är stabil. Någon som tycker vi har samma problem som för något år sedan när motståndarlagen dumpade puck och checkade fast våra backar? Inte direkt va? Wilsby tar en av platserna. Om man får loss någon toppback som Aho skall man naturligtvis lägga ut de pengarna, men annars tycker jag att man skall spara in Pudas lön och överföra en del till centerpositionerna. En sådan som Norlinder skulle passa väldigt bra in i vårt spel. Jag undrar hur man tänker kring Jacob Andersson?

Centerforwards: Centersidan är vår svagaste lagdel. Pyatt gör det rätt så bra, men jag skulle tro att han lämnar då han kom in lite grann som en nödlösning. Här skulle man behöva få in 1-2 duktiga spelfördelare. Oscar Lindberg står säkert högst upp på Forsells lista. Jonathan Johnson påminner en hel del om Erik Forsell i spelstilen och jag lyfte fram honom ifjol. Nu när han har slagit igenom på allvar så hamnar han säkert i någon av lagen som kan betala lite bättre.

Ytterforwards: Svårt att säga vilka förändringar som kommer här. Albin Eriksson behöver mogna utanför isen. Han är draftad i andrarundan och Dallas kanske tar över honom till AHL alternativt så hamnar han i Allsvenskan. Adam P? Alvarez? Kiiskinen? Spetsspelare och speciellt målskyttar är alltid välkommet, men vi skulle behöva förbättra BP och Sebastian Ohlsson är den bäste i Allsvenskan i den spelformen. Om Alvarez lämnar så kanske man plockar in någon från Allsvenskan som Olesen som är mycket lik i spelstilen. Vart tar Dahlén vägen? Han verkar inte prioritera pengar. Tambellini prioriterar nog pengar och spelar säkerligen i en bättre liga nästa år. SHL-klubbar har förut varit intresserade av Blomstrand, men avstått p g a icke hockeyrelaterade saker. Någon klubb kommer säkert att ta in honom. Vad händer med Karlskogas toppspelare? Linus A?
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

Tycker inte Johnsson och Forssell är speciellt lika varandra. Johnsson mer offensiv och inte i närheten av att vara lika gedigen som Forre. Johnsson en offensiv center som måste ha en plats i topp två-kedja. Forre var däremot användbar över hela linjen. Forre väldigt mycket mer robust och villig att gå in i skiten.
Då är ju Fredrik Olofsson mer lik Forre i en tvåvägscenterroll.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

LeeGoren wrote: 11 Jan 2020, 21:48 Tycker inte Johnsson och Forssell är speciellt lika varandra. Johnsson mer offensiv och inte i närheten av att vara lika gedigen som Forre. Johnsson en offensiv center som måste ha en plats i topp två-kedja. Forre var däremot användbar över hela linjen. Forre väldigt mycket mer robust och villig att gå in i skiten.
Då är ju Fredrik Olofsson mer lik Forre i en tvåvägscenterroll.
Jag tycker att Johnson spelar med en hel del smartness därav liknelsen. Han har delvis en annan roll i år. Han var mer gedigen i det defensiva spelet ifjol när han spelade längre ned i hierarkin. Kanske det beror på att han inte behöver göra hårda jobbet i år då den kedjan i princip bara har puckinnehav? Olofsson är en stabil spelare som breddar vilket SHL-lag som helst, men jag vet inte om han är den center som vi skulle behöva då vi redan har Sundsvik och Linus L. Och vilka spelare skulle du vilja att man tar in från Allsvenskan?
Locked