Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

Varför har Tommy armen i mitella?
Frågar en som inte följt med i händelserna :roll:
Krossa Skiten!!!!!
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Gjort någon operation bara. Har dragits med problemet länge.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Sanningen är den att han enligt egen uppgift startade ett träningspass med skridskoskydden på.
Man brukar göra detta första gången i Arne Strömbergs hockeyskola och sista gången när man är på väg/blivit dement.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

krysset wrote: 01 Dec 2019, 22:01 Gjort någon operation bara. Har dragits med problemet länge.
OK! Tack!
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

snorhyveln wrote: 02 Dec 2019, 06:27 Sanningen är den att han enligt egen uppgift startade ett träningspass med skridskoskydden på.
Man brukar göra detta första gången i Arne Strömbergs hockeyskola och sista gången när man är på väg/blivit dement.
:lol: :lol: :lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Känns som en Lakers värvning(ingen annan har råd)
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Det blev som väntat 4 AIKare till JWM. Det innebär ett stort hål i AIK truppen som man sagt sig täppa med lån från PHC och juniorer. Inga dussinlirare direkt vi tappar. Berggren är vår kanske bäste forward i dagsläget. Olofsson kommer mer och mer. Var lite rädd att Sundsvik också skulle komma med men han kommer att få logga mycket istid nu när ovan nämnda spelare blir borta. Broberg blir ett tapp men det kommer vi knappt att märka så som backsidan ser ut just nu. Undrar om inte Forsell har någon på kroken för säsongen 20/21 med start på kontraktet i mitten av Dec? Inte så troligt med tanke på hur marknaden ser ut just nu. En sådan som Martin L tror jag Forsell kommer att försöka locka hem om vi kan få honom för en rimlig peng. Men jag tror inte VLH släpper honom i det här läget. Nåja AIK har vetat om detta ett längre tag så jag hoppas man vet vad man gör.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season 19/20

Post by Trollet »

Jag tror att AIK:s intresse för Martin L är ljummet, för att inte säga iskallt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly season 19/20

Post by bsa »

Trolla på Trollet.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Vad menar du med det?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly season 19/20

Post by bsa »

Hä gå int förklar fö en som int begrip
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Undra om inte Olle Liss hade varit ett bra nyförvärv för oss just nu. Visserligen bara bredd men rätt bra bredd ändå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Verkar ha dippat rejält efter succén i först Västervik å sedan Rögle.
Förvånar mig inte ett dugg om Olle sprättar in 20 baljor.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

snorhyveln wrote: 08 Dec 2019, 15:06 Verkar ha dippat rejält efter succén i först Västervik å sedan Rögle.
Förvånar mig inte ett dugg om Olle sprättar in 20 baljor.
Som sagt Olle till Löven. Han sitter inte direkt på latsidan den gode Kentää.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Liss är en lite för dålig skridskoåkare för att det skall fungera fullt ut för honom i SHL över tid. Tempot i kvalmatcherna brukar dock vara ganska lågt så han kan nog vara en bra kortsiktig värvning för Löven. På en tempomässigt högre nivå är han beroende av att ha skridskostarka forwards bredvid sig, varav åtminstone en bör vara en bra playmaker. Om Forsell har något kvar i budgeten så borde en spelskicklig center stå allra överst på önskelistan. Jag tror att åtminstone en del av vår problematik ligger i att vi har för dåliga spelfördelare som centrar. Det är egentligen bara Olofsson som har något spelsinne att tala om och han är ännu inte tillräckligt bra för att vara en spelare som driver laget.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

Börjar ge upp hoppet om Samuelsson och även Klockare.
Hoppas modo missar att gå upp och att Björn Hellqvist är sugen på SHL.
Klockren värvning tycker jag, otroligt bra jobb med modo och vill spela modern offensiv hockey
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

p-play wrote: 08 Dec 2019, 18:19 Liss är en lite för dålig skridskoåkare för att det skall fungera fullt ut för honom i SHL över tid. Tempot i kvalmatcherna brukar dock vara ganska lågt så han kan nog vara en bra kortsiktig värvning för Löven. På en tempomässigt högre nivå är han beroende av att ha skridskostarka forwards bredvid sig, varav åtminstone en bör vara en bra playmaker. Om Forsell har något kvar i budgeten så borde en spelskicklig center stå allra överst på önskelistan. Jag tror att åtminstone en del av vår problematik ligger i att vi har för dåliga spelfördelare som centrar. Det är egentligen bara Olofsson som har något spelsinne att tala om och han är ännu inte tillräckligt bra för att vara en spelare som driver laget.
Han skulle dock klara av vårat tempo.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Blir konkurrens med Löven om de tar steget upp. Lyssnade på Sanny/Svensson nu och tydligen finns det 6-10 milj att värva spelare för bara den här slutspurten av allsvenskan. Otrolig hype där nu. En sådan som Aho skulle nog vända dit om han återvänder. Linus Andersson har verkligen tagit kliv i Vita Hästen. 15 mål (23 poäng) på 26 matcher är väldigt fina siffror. Antar att det är spelare redan klara för oss och spelare som kommer lämna. Tror man räknar bort Norén och Broberg redan nu från laget. Berglund vill kanske testa vingarna på andra sidan? Och jag anser att man bör titta på alternativ för Granberg om han inte steppar upp ordentligt resterande omgångar. Kan man hitta en utlåning/försäljning för att pröva annat vore önskvärt då Granberg sitter på riktigt fin lön. Broberg, Norén, Pudas (KHL) och Berglund tror jag lämnar. Wilsby vet vi ska in. Då blir det 3 nya backar om det blir som jag tror.
MEN det är ju mest intressant vem som kommer att träna det här laget 20/21. En del pratar om Aaro andra önskar andra namn. Kanske Samuelsson blir kvar? Det tror jag inte då han var en Lindgren värvning och jag har för mig att Forsell vill sätta en annan prägel på laget. Det borde hända grejer under uppehållet vi har nu.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

En målvakt måste in och det är nu.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Filip Gustafsson och Gurra delar på målvaktsposten nästa säsong.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly season 19/20

Post by phx70 »

Filip Gustafsson har kontrakt till 20/21.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Wilsby nätar för Södertälje igen. Skulle nästan vilja säg att han var en av isens bästa spelare under den nu färdigspelade första perioden. Kanske läge att plocka hem honom under JVM?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Wilsby 1+1 idag.
Dax att byta plats på honom och Broberg!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

nr86 wrote: 09 Dec 2019, 12:11 Blir konkurrens med Löven om de tar steget upp. Lyssnade på Sanny/Svensson nu och tydligen finns det 6-10 milj att värva spelare för bara den här slutspurten av allsvenskan. Otrolig hype där nu. En sådan som Aho skulle nog vända dit om han återvänder. Linus Andersson har verkligen tagit kliv i Vita Hästen. 15 mål (23 poäng) på 26 matcher är väldigt fina siffror. Antar att det är spelare redan klara för oss och spelare som kommer lämna. Tror man räknar bort Norén och Broberg redan nu från laget. Berglund vill kanske testa vingarna på andra sidan? Och jag anser att man bör titta på alternativ för Granberg om han inte steppar upp ordentligt resterande omgångar. Kan man hitta en utlåning/försäljning för att pröva annat vore önskvärt då Granberg sitter på riktigt fin lön. Broberg, Norén, Pudas (KHL) och Berglund tror jag lämnar. Wilsby vet vi ska in. Då blir det 3 nya backar om det blir som jag tror.
MEN det är ju mest intressant vem som kommer att träna det här laget 20/21. En del pratar om Aaro andra önskar andra namn. Kanske Samuelsson blir kvar? Det tror jag inte då han var en Lindgren värvning och jag har för mig att Forsell vill sätta en annan prägel på laget. Det borde hända grejer under uppehållet vi har nu.
Jag hade med Alvarez, Armalis, Pyatts, Kiiskinens, Widerström och Pudas löner försökt värva två centrar av yttersta klass till 1:a respektive 2:a kedjan och en riktigt skicklig offensiv back. Övrigt i största möjliga mån försöka hitta fynd i AS/AHL kombinerat med påläggskalvar från juniorverksamheten till kedja 3-4. Hade behållit Lindvall och värvat en ung utvecklingsbar målvakt som komplement.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

Kan vi inte låna ut Broberg en månad till tälje och ta in wilsby igen? Killen öser ju in poäng, om än i allsvenskan.

http://m.stats.swehockey.se/Game/Events/441449
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Wilsby var ruggigt dominant i kvällens match. Han är kanske Allsvenskans bästa back just nu.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

p-play wrote: 09 Dec 2019, 21:36 Wilsby var ruggigt dominant i kvällens match. Han är kanske Allsvenskans bästa back just nu.
Bättre än Häman??
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Ja han är bättre än Häman. Bättre speluppfattning.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

krysset wrote: 09 Dec 2019, 21:49 Ja han är bättre än Häman. Bättre speluppfattning.
Ur Länstidningen, Södertälje:

Matchens tre bästa SSK-spelare

1. Adam Wilsby

I särklass i Västervik. Gång på gång transporterade han puck igenom mittzonen med fart och teknik. Skapade oreda i Västerviks försvar och kunde ha gjort tre mål redan i första perioden. Fick ändå med sig ett efter en skicklig aktion på blålinjen och noterade en ny assist i powerplay. Trea (!) i backarnas poängliga trots att han missat tio matcher av säsongen.
Locked