Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly season 19/20

Post by BubbelVe »

Well .... Om Pyatt blir flipp eller flopp eller om våra målvakter är seriens bästa eller skräp från Brasiliens kåkstäder beror fortfarande mer på om vi ska stå stilla och spela styrspel med NOLL synk mellan backar och forwards .
Ska backar åka långsamt, spela bakåt i v och sedan vänta till alla forwards står stilla har vi inget anfallsspel och då kan vi ha Connor McD där framme och ändå torska mot Brynäs .
Ska vi släppa in alla lag i egen zon utan att ens FÖRSÖKA bromsa före egen blå och stå som koner (gärna i målgården) skulle Dominic Hasak i sin prime ändå få mer skit än Donald Trump på Miljöpartiets ungdomsfester.
Ska tre forwards skapa anfall bakom motståndarnas mål med backarna på rödlinjen (måste värna defensiven vettu) får vi nog slänga upp en halv miljard på forwards som fixar det ...

Det är SPELET som måste ändras för att vi ska lyckas . Självklart hjälper bra spelare till men nått djävla presspel kan man väl få önska ..... Särskillt i egen zon där motståndarnas backar senaste två åren fått lasta puckar som det vore allmänhetens djävla åkning!!!!!!
Våra tre viktigaste personer har inte skridskor på sig när detta året tar sin början !!!!
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Exakt vår trojka är a och o. Tommy måste inse annars är det bara läsa platsjournalen. Hoppas Erik styr upp lite han vet hur vi bör spela. Tror Tommy sitter löst om första 10 omgångarna går tungt. In med han själv då eller kanske Jimmie. Skulle funka med någon från forumet.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

BubbelVe wrote: 05 Aug 2019, 11:23 Well .... Om Pyatt blir flipp eller flopp eller om våra målvakter är seriens bästa eller skräp från Brasiliens kåkstäder beror fortfarande mer på om vi ska stå stilla och spela styrspel med NOLL synk mellan backar och forwards .
Ska backar åka långsamt, spela bakåt i v och sedan vänta till alla forwards står stilla har vi inget anfallsspel och då kan vi ha Connor McD där framme och ändå torska mot Brynäs .
Ska vi släppa in alla lag i egen zon utan att ens FÖRSÖKA bromsa före egen blå och stå som koner (gärna i målgården) skulle Dominic Hasak i sin prime ändå få mer skit än Donald Trump på Miljöpartiets ungdomsfester.
Ska tre forwards skapa anfall bakom motståndarnas mål med backarna på rödlinjen (måste värna defensiven vettu) får vi nog slänga upp en halv miljard på forwards som fixar det ...

Det är SPELET som måste ändras för att vi ska lyckas . Självklart hjälper bra spelare till men nått djävla presspel kan man väl få önska ..... Särskillt i egen zon där motståndarnas backar senaste två åren fått lasta puckar som det vore allmänhetens djävla åkning!!!!!!
Våra tre viktigaste personer har inte skridskor på sig när detta året tar sin början !!!!
Lustigkurre :0))
Tror vi är finalaspiranter, bara vi spelar bortaspel hemma.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

Jag tycker du gar alldeles for langt nar du skriver att vi lika garna forlora mot Brynas. Helt orealistiskt.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Läser på Norran om Tom Pyatt. På bilden ser han ju lite småfet ut.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly season 19/20

Post by TigerShark »

krysset wrote: 05 Aug 2019, 23:35 Läser på Norran om Tom Pyatt. På bilden ser han ju lite småfet ut.
Var då inget jag tänkte på när jag såg bilderna som dom la upp på instagram idag.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Jag menade Norrans bilder. På Instagram ser han ok ut. Att han såg ut annorlunda på Norrans bild betyder INTE att jag menar att han skulle haft mkt barbecue under försäsongen.
Intressant förvärv som alltid då spelare kommer från NHL/AHL.

Intressant är att hans far och bror även de har spelat i NHL. Han är från en riktig hockeyfamilj. Lite Hollyowayvibbar.
https://tse1.mm.bing.net/th?id=OGC.1587 ... xRB39xGKUQ
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Möller med kaptensbindeln, kul och välförtjänt!
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Skellefteå - som har värvat spännande - är inte klara på värvningsfronten ännu. Det ska in ytterligare en forward innan truppen är spikad för stunden.

Jimmie Ericsson är en spelare som inte är utesluten på den fronten, berättar general managern Erik Forssell för Expressen.

NHL-meriterade Oscar Lindberg - som senast representerade SKE för sex år sedan - är ett annat namn som kan bli lösningen.

Erik Forsell om den 27-årige forwarden.

- Vi har fört samtal med honom och pratat med honom. Jag tror att NHL är hans förstahandsalternativ och jag tycker han borde få plats där, säger Skellefteås general manager till Expressen.

Skellefteå-produkten har mestadels spelat i NHL under tiden i Nordamerika och är bokförd för 79 poäng på 252 matcher i världens bästa liga. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lar-laget/
Sportis
Posts: 692
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 19/20

Post by Sportis »

Jonathan Dahlén skulle sitta fint som sista forward.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Sportis wrote: 08 Aug 2019, 21:46 Jonathan Dahlén skulle sitta fint som sista forward.
Klar för Timrå! Bara pappersarbetet som drar ut på tiden.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

San José bestämmer ju vad han kan göra. Campen startar snart han åker väl över dit eller om San José tycker att han bör spela i shl. Tror spel i Timrå inte är utvecklande.
Han spelade med Tom Pyatt i ahl........
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Sundsvalls Tidning svar om läget med Dahlen.

"Våra uppgifter menar att det är klart att han kommer spela i Timrå till vintern. Det är detaljer som är kvar innan han kan presenteras. Alla är överens om att han ska spela i Timrå och tanken var att han skulle presenteras till ispremiären. Men det är pappersarbete som gjort att han inte kunnat presenteras än vad vi förstått."
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Själv sa han ju på sportnytt att San José bestämmer.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Vad säger vi här inne, borde Jimmie fortsätta ifall han blir hel? Själv är jag rätt tveksam och hade hellre sett en yngre spelare såsom Dahlén eller någon spets utifrån på den löneposten.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 19/20

Post by Rollie »

Nej eller ja eller kanske...spontant: nej, ja:om det behövs sparas (ta in han på kontrakt i januari)och kanske: om han kommer till en vettig peng och en någorlunda fräsch kropp
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly season 19/20

Post by dovienya »

https://www.hockeysverige.se/2019/08/09 ... rakt-19-20

Detta är trevligt att se, tycker jag; vi är på väg in på rätt spår igen :)
Även om de är "oinfödda", så är det ett viktigt mentalt spår att tydligt satsa på ungdomarna igen - drygt två år yngre snittålder i år jmfrt med ifjol, enligt EP (jaja, Linkan och Jimmie är ju inte med, jag vet.. :) ).

Edit: Tom Pyatt kommer in som näst äldst, 32 år gammal.
Tokbusk1
Posts: 43
Joined: 04 Sep 2012, 12:28

Re: Silly season 19/20

Post by Tokbusk1 »

Jag tror Fröden kan bli en kul joker i vinter. Även HUgg kul.
Backsidan på pappret ser helt ok ut, trevlig läsning, å Broberg spännande.
Målvaktssidan ser däremot ser endast bedrövlig ut... vad tänker dom med???
Får vi inte en "Ortio-typ" runt juluppehållet kommer detta inte sluta väl.
Det kan ju för fan min morsa räkna ut i morgonrocken. Huvvaligen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Så vi ska ha 4 målvakter i truppen?
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 19/20

Post by Special Brew »

dovienya wrote: 09 Aug 2019, 21:40 https://www.hockeysverige.se/2019/08/09 ... rakt-19-20

Detta är trevligt att se, tycker jag; vi är på väg in på rätt spår igen :)
Även om de är "oinfödda", så är det ett viktigt mentalt spår att tydligt satsa på ungdomarna igen - drygt två år yngre snittålder i år jmfrt med ifjol, enligt EP (jaja, Linkan och Jimmie är ju inte med, jag vet.. :) ).

Edit: Tom Pyatt kommer in som näst äldst, 32 år gammal.
Med alla dessa billiga juniorer så borde det finnas en chans på en bra ekonomisk säsong.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Då måste publik öka
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Tokbusk1 wrote: 13 Aug 2019, 22:10 Jag tror Fröden kan bli en kul joker i vinter. Även HUgg kul.
Backsidan på pappret ser helt ok ut, trevlig läsning, å Broberg spännande.
Målvaktssidan ser däremot ser endast bedrövlig ut... vad tänker dom med???
Får vi inte en "Ortio-typ" runt juluppehållet kommer detta inte sluta väl.
Det kan ju för fan min morsa räkna ut i morgonrocken. Huvvaligen.
En annan eventualitet är att Östlund kommer att blomma ut som något riktigt bra, var en riktig vägg när vi mötte Storhamar i CHL förra säsongen. Därtill så är inte målvaktsidan SÅ pass dålig att det i mitt tycke kräver akut åtgärd.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Var ett otroligt hattande mellan målvakterna som jag hade svårt att förstå. När Armalis spikat igen blev han petad nästa match. Bänka ALDRIG en het målvakt. Sen kanske han var skadad men då borde han inte finnas på bänken heller. Vill se att man satsar mer på en man tror på så denne får chansen att bygga upp något. Inte 2 andremålvakter.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Broberg i 1a pp mot Modo. Kanon att sätta förtroende rakt av och Fröden i 2a pp. Han blir intressant så länge vi tar ner förväntningar så kommer det bli flip.

Broberg kommer synas av andra och skulle han spela bra vill alla se honom live...
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by eiderwall »

Vart står laguppställningen inför matchen?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Hedberg byter nog tröja innan jul.
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly season 19/20

Post by Sed »

krysset wrote:Hedberg byter nog tröja innan jul.
Helst innan september
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Lindvall lånas väl ut när Mantas är tillbaka.
Norén får ont om speltid när han är återställd detsamma gäller Jocob A.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Jag har aldrig förstått värvningen av Jacob Andersson,och han var lika dålig som väntat igår.Osäker och vek,däremot gillar jag Wilsby
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Tycker dock AIK gör rätt att ta tillbaka spelare som gått bra i lägre serier. Tänk Pär Lindholm......

Bara hoppas EF har plan gemensamt med spelaren ifall det inte funkar. Nu ska vi vänta till 10 omgångarna innan sågning.

Högre tempo framöver och poäng står på spel. Smäller mer. Blir intressant se laget då alla är hela. Tror att Norén och Hedbergs matchtröjor inte kommer nöta några större mängder tvättmedel.
Locked