Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 19/20

Post by Gargamel »

Chippen wrote: 29 Jul 2019, 14:47
Gargamel wrote: 29 Jul 2019, 14:37 Bara det faktum att viktigaste spelaren i lagen plockas is i slutet av juli osar fet katt i min bok.
Fast när en spelare blir klar spelar väl väldigt liten roll?
Blev inte Ortio klar för oss väldigt sent?
Spelar stor roll när det gäller att lära sig spelsystem, hitta kemi med kedjekamrater och en helt ny liga. Spel på stor is har Pyatt förvisso, men det är stora skillnader på spelet i Schweiz och Sverige och det är ett par år sedan.

Visst blev Ortio en succé och var en sen värvning. Till och med i september faktiskt. Det är så klart ingen naturlag att en sen värvning inte kan flippa, men någon fördel är det då definitivt inte. Särskilt inte för en spelfördelande, tilltänkt bärande forward som till skillnad från en målvakt har betydligt mer att anpassa.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 19/20

Post by Gargamel »

Någon som vet när Pyatt ansluter förresten?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Gargamel wrote: 29 Jul 2019, 15:14 Spelar stor roll när det gäller att lära sig spelsystem, hitta kemi med kedjekamrater och en helt ny liga. Spel på stor is har Pyatt förvisso, men det är stora skillnader på spelet i Schweiz och Sverige och det är ett par år sedan.

Visst blev Ortio en succé och var en sen värvning. Till och med i september faktiskt. Det är så klart ingen naturlag att en sen värvning inte kan flippa, men någon fördel är det då definitivt inte. Särskilt inte för en spelfördelande, tilltänkt bärande forward som till skillnad från en målvakt har betydligt mer att anpassa.
Fast lugn. Vi har inte ens gått på is, så jag tror inte att det där med kemi kedja blir ett issue. Jag tänker att du hittar inte mycket kemi på isen i gymmet.

Jag tror bara att du överanalyserar lite väl mycket. Låt det gå en 10 omgångar i serien innan somedagsklubban faller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly season 19/20

Post by päran »

Självklart är det viktigt att få transatlanterna tidigt in i laget, men inte så mycket för spelsystem och annat.

Det har visat sig att många undervärderar SHL och kommer hit efter en grillsommar och inte efter en sommar med grillning av Thomson.

Men karaktären på vårt nyförvärv verkar rätt så det trodde gå bra i detta fall.

Skickat från min moto g(6) play via Tapatalk

User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 19/20

Post by Erwynn »

Gargamel wrote:Någon som vet när Pyatt ansluter förresten?
6:e aug om allt går som det ska
Hata allt.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Silly season 19/20

Post by Jablonic »

Tycker värvningen av Pyatt känns riktigt spännande. Det hör ju inte till vanligheterna att vi värvar in etablerade NHL-spelare och med tanke på den enorma avsaknaden av en ledande förstacenter förra säsongen så är det kul att vi lägger ordentligt med krut där. Jämför man med Tim Kennedy så hade ju han varit på nedgång i sex säsonger innan han dök upp i Luleå. Pyatt har i alla fall produktionsmässigt och antal-matcher-i-NHL-per-säsong-mässigt legat stadigt ändå fram till senaste säsongen. Gissar att han kostar en hel del, men jag är ändå imponerad att Forre ror det i land. Jag hade då inte förväntat mig den här nivån på spelare, så tycker det är förvånande att folk inte är mer entusiastiska här inne?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Är som att fans hoppas på misslyckande.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly season 19/20

Post by Bob Probert »

p-play wrote: 28 Jul 2019, 11:14
ossian wrote: 28 Jul 2019, 10:48 Pplay, spelsinne ar det svaraste att trana upp
Det största problemet ur en lagmässig synpunkt är ju att han hela tiden ligger på rulle likt en bandyspelare och kör cirklar. T o m när man spelade honom i BP så gjorde han det. Start och stopp borde väl inte vara några problem att träna in? Han kanske inte har de bästa handlederna, men spelsinnet är ändå helt okej. Han verkar ha svårt att ta till sig instruktioner och inrätta sig i struktur. Det såg likadant ut i Rögle.
Konstigt hur olikt man kan se saker o ting. Enligt min mening var det väldigt länge sedan jag sett någon i AIK med så dåligt spelsinne som Hedberg. Tar fel beslut i princip varenda situation.

Hans skridskoåkning och skott kommer nästintill aldrig till användning pga hans dåliga sinne.

Han skulle möjligtvis kunna fungera i ett lag som är tillbakatryckta större delen av matcherna och som bara lirar kontringshockey.
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Silly season 19/20

Post by Jirikucera »

Tror inget ont om Pyatt. Tvärtom. Men tror inte heller man ska skruva upp förväntningarna allt för mycket. Med det sagt...LHF hade djävulsk tur som värvade Tyväinen o Ilomäki FÖRE de tog VM-guld, vilket de bidrog i högsta grad till...men är ju i gen garanti de passar in för det....men oerhört mycket billigare än värvat efter....
Kul dock att de flesta lag värvat rätt bra vilket pekar på lite högre status på ligan jämfört med ifjol. Saiks bästa värvningar är väl Broberg (som kan bli nästa säsongs Sellberg). Målvaktssidan är dock en skrattfest. Tyvärr
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 19/20

Post by Gargamel »

Jirikucera wrote: 29 Jul 2019, 22:05 Tror inget ont om Pyatt. Tvärtom. Men tror inte heller man ska skruva upp förväntningarna allt för mycket. Med det sagt...LHF hade djävulsk tur som värvade Tyväinen o Ilomäki FÖRE de tog VM-guld, vilket de bidrog i högsta grad till...men är ju i gen garanti de passar in för det....men oerhört mycket billigare än värvat efter....
Kul dock att de flesta lag värvat rätt bra vilket pekar på lite högre status på ligan jämfört med ifjol. Saiks bästa värvningar är väl Broberg (som kan bli nästa säsongs Sellberg). Målvaktssidan är dock en skrattfest. Tyvärr
Du menar väl Sellgren? Men håller med. LHFs lag ser riktigt bra ut om bara Nils Lundqvist är hel efter skadan han nu ådrog sig.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Bob Probert wrote: 29 Jul 2019, 21:22
p-play wrote: 28 Jul 2019, 11:14
ossian wrote: 28 Jul 2019, 10:48 Pplay, spelsinne ar det svaraste att trana upp
Det största problemet ur en lagmässig synpunkt är ju att han hela tiden ligger på rulle likt en bandyspelare och kör cirklar. T o m när man spelade honom i BP så gjorde han det. Start och stopp borde väl inte vara några problem att träna in? Han kanske inte har de bästa handlederna, men spelsinnet är ändå helt okej. Han verkar ha svårt att ta till sig instruktioner och inrätta sig i struktur. Det såg likadant ut i Rögle.
Konstigt hur olikt man kan se saker o ting. Enligt min mening var det väldigt länge sedan jag sett någon i AIK med så dåligt spelsinne som Hedberg. Tar fel beslut i princip varenda situation.

Hans skridskoåkning och skott kommer nästintill aldrig till användning pga hans dåliga sinne.

Han skulle möjligtvis kunna fungera i ett lag som är tillbakatryckta större delen av matcherna och som bara lirar kontringshockey.
Okej, det var väl ett försök av mig att uttrycka mig lite diplomatiskt. :D Söderlund var för övrigt en annan spelare i den kategorin som spelade hockey för sig själv.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly season 19/20

Post by Bob Probert »

Håller med👍🏿
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Silly season 19/20

Post by Jirikucera »

Gargamel wrote: 29 Jul 2019, 22:06
Jirikucera wrote: 29 Jul 2019, 22:05 Tror inget ont om Pyatt. Tvärtom. Men tror inte heller man ska skruva upp förväntningarna allt för mycket. Med det sagt...LHF hade djävulsk tur som värvade Tyväinen o Ilomäki FÖRE de tog VM-guld, vilket de bidrog i högsta grad till...men är ju i gen garanti de passar in för det....men oerhört mycket billigare än värvat efter....
Kul dock att de flesta lag värvat rätt bra vilket pekar på lite högre status på ligan jämfört med ifjol. Saiks bästa värvningar är väl Broberg (som kan bli nästa säsongs Sellberg). Målvaktssidan är dock en skrattfest. Tyvärr

Du menar väl Sellgren? Men håller med. LHFs lag ser riktigt bra ut om bara Nils Lundqvist är hel efter skadan han nu ådrog sig.
Ja Sellgren (damn autocorrect) Ja hoppas Nisse är fitfor fight när det drar igång...kan bli årets genombrott
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Jag skiter fullständigt i Luleå,finns en tråd för övriga lag
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

marre wrote:Jag skiter fullständigt i Luleå,finns en tråd för övriga lag
+1.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Skulle som svartgul inte falla mig in i att skriva i andra klubbars forum. Tror att jag får medhåll av de flesta.

Är samma sak att jag som heterosexuell skulle vistas på gayklubbar. Inget emot de som är de eller Luleåfans.
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly season 19/20

Post by Sed »

Nummer 11 valde Tom Pjatten.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 19/20

Post by svea_man »

Vem ska då ha 22?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Hade funderat mer om swingpjatten fått 21.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Jonathan Dahlen var tydligen riktigt nära oss förra veckan men hans NHL/AHL klubb ville i så fall ta över honom under säsong om det slog väl ut. JD hade nr 22 den gångna säsongen.
Att han nu spelar i Timrå beror på att det stått inskrivet att bollen är hos Timrå ifall han skulle spelat med oss eller annan klubb i Sverige.
AIK tog Tom Pyatt men tanken var att även Dahlen skulle anslutit.
Jimmie Eriksson får vi nog räkna in då Thomson lätta på fysträningen.
Tom Pyatt har haft skador i överkroppen men det är några säsonger sedan. Kommer som jag förstått medverka på 1:a isträningen. Tester är gjord på honom i Kanada och förmodligen så dög dom. Tror dock att det tar en månad för honom att komma in i maskineriet så till seriepremiären så är han nog i slag.

Intressant att Berggren-Olofsson-Eriksson bildade kedja i småkronorna nyss.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

krysset wrote: 30 Jul 2019, 14:08 Skulle som svartgul inte falla mig in i att skriva i andra klubbars forum. Tror att jag får medhåll av de flesta.

Är samma sak att jag som heterosexuell skulle vistas på gayklubbar. Inget emot de som är de eller Luleåfans.
Gaykillar har ofta grymt snygga tjejkompisar. Efter ett par drinkar grusas omdomet och konkurrensen ar obefintlig! :-)

Men det finns daremot inget att hamta pa Luleas forum.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

:D
Samma med Luleåfans. Redan på förfest efter att de smuttat, på lite Baylys eller Bananlikör, så börjar de kika på diverse klipp med AIK.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Tyckte jag läste att nån såg Hugg live förra säsongen? Centrade han då eller är han mest Winge? Vore ju nice om han var en bra center,ser gärna Adam på en kant.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

krysset wrote: 30 Jul 2019, 17:06 Jonathan Dahlen var tydligen riktigt nära oss förra veckan men hans NHL/AHL klubb ville i så fall ta över honom under säsong om det slog väl ut. JD hade nr 22 den gångna säsongen.
Att han nu spelar i Timrå beror på att det stått inskrivet att bollen är hos Timrå ifall han skulle spelat med oss eller annan klubb i Sverige.
AIK tog Tom Pyatt men tanken var att även Dahlen skulle anslutit.
Jimmie Eriksson får vi nog räkna in då Thomson lätta på fysträningen.
Tom Pyatt har haft skador i överkroppen men det är några säsonger sedan. Kommer som jag förstått medverka på 1:a isträningen. Tester är gjord på honom i Kanada och förmodligen så dög dom. Tror dock att det tar en månad för honom att komma in i maskineriet så till seriepremiären så är han nog i slag.

Intressant att Berggren-Olofsson-Eriksson bildade kedja i småkronorna nyss.
Så det finns ingen chans att vi får hit Dahlén med andra ord?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Måste du fråga Agenten om.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Spelar Jonte Dahlen i Sverige så bli det Timrå tror det har varit klart ganska länge.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly season 19/20

Post by phx70 »

marre wrote: 31 Jul 2019, 12:08 Tyckte jag läste att nån såg Hugg live förra säsongen? Centrade han då eller är han mest Winge? Vore ju nice om han var en bra center,ser gärna Adam på en kant.
Dom matcher jag såg med hugg var han center, bra speed och spelupplägg.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Tack för info! låter kanon!l
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Precis morsat på Roger Rönnberg då jag åt lunch. Han åt med en av våra i tränartrojkan. Att de åt ihop har nog inget med klubben att göra, var antagligen så att de borde nog kännt varandra sedan länge.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

https://www.hockeysverige.se/2019/08/02 ... n-kontrakt

Finns några intressanta namn kvar,letar nån annan förutom HV forwards?
Locked