Örebro- Skellefteå AIK 21/12 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Örebro- Skellefteå AIK 21/12 19:00

Post by lill-akka »

Empress wrote: 22 Dec 2018, 09:52
dovienya wrote: 22 Dec 2018, 01:17 Reagerade på Linkan denna match... sjukt stabilt spel, alltså.
Så tänker jag alla matcher , men det kan ju ha lite att göra med att hans backompisar knappast nosar på nhl just nu...
Men sayin that, Linkan har varit grymt stabil i höst.
Lindgren gör sin bästa säsong. Tidigare år åkte han ut för holding, nu tacklar han.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Örebro- Skellefteå AIK 21/12 19:00

Post by nr86 »

Har tittat igenom matchen igen och det är många spelare som gör bra ifrån sig. Jimmie gör en riktigt bra match och går i bräschen som han ska göra. Spelet ser lite ut som 12/13 då vi chansar en del som siste man men förödande resultat. Alvarez är riktigt bra nu och har den där vinnarskallen som alltid är bra att ha i alla lag. Pudas spelade upp sig ordentligt efter tabben i 1a perioden och jag kan inte sluta imponeras av 61an som inte gör ett misstag på hela matchen och vinner otroligt mycket puck. I 3e känns det som om vi bestämmer oss för att köra på och Öhk orkar helt enkelt inte. Alm är tyvärr sorgebarnet just nu. Inte toksämst men misslyckades nästan med allt som skulle verka vara konstruktivt spel. Linus är med och bidrar vid kvitteringen som Winge gör och kan han komma upp några fler snäpp så kommer säkert flera knutar att lösas upp hos honom. Annars är det ganska bra balans i kedjorna nu. Alla bidrar faktiskt och det är riktigt glädjande med fjolåret i färskt minne. Undrar hur det blir med Lundin nu då kontraktet löper ut vi årsskiftet. Tycker han gjort som förväntat sedan han anslöt. Känner mig försiktigt positiv just nu och mora på annandagen blir kul att följa. Är Lindvall 1a nu?
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Örebro- Skellefteå AIK 21/12 19:00

Post by marre »

Åldern är bara en siffra,förläng med Linkan :D
Post Reply