Omg 20 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 24/11 kl 15.15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by p-play »

Dags att börja fundera på om man skall skicka någon spelare. JMA, Alvarez, Linus L och Alm är direkt usla och tillför ingenting. Dessutom viker Olimb som vanligt ned sig när det blir lite tightare. Vi skapar nästan ingenting på en hel match.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by PackSwede »

Chippen wrote:
BubbelVe wrote: 24 Nov 2018, 17:03 Skönt se att Alm är bara publik sedan utvisningen :D
Öppna ögonen...tyvärr lirar han i tredje perioden oxå.
Men visst hade han rätt begränsad istid i tredje?
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by jowa »

Hoppas verkligen någon coach snart knäcker Hallams system. Mitt redan döende hockeyintresse dör ännu mer varje gång jag ser Växjö spela. I Mina ögon är han Sveriges största fiende mot den fartfyllda hockeyn med många chanser som jag tycker om att titta på.

Absolut ett makalöst effektivt spelsystem men fy fan vad tråkigt det blir.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by svea_man »

p-play wrote: 24 Nov 2018, 17:29 Dags att börja fundera på om man skall skicka någon spelare. JMA, Alvarez, Linus L och Alm är direkt usla och tillför ingenting. Dessutom viker Olimb som vanligt ned sig när det blir lite tightare. Vi skapar nästan ingenting på en hel match.
Alvarez är ju bra .. däremot Alm HUVA blir nervös bara se han på isen
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

Det är en bra match av hög kvalite. Vi är bra men Växköp är lite bättre. Olyckligt att vi bjuder dem på deras lägen. Känns som Växköp håller känslorna i styr lite bättre och balanserar sin aggressivitet med att använda hjärnan på ett bättre sätt än oss. Vi ser lite stressade ut i egen zon och går bara på kraft och speed istället för att spela avslappnat.

Mycket svag insats av vissa backar. I en sådan här match ser man hur viktigt det är att inte bjuda på någonting. Bättre att göra som Olimb, vänd hem och behåll pucken i ägo, än att stressa fram någonting med dålig procentchans.

Vill lyfta fram Möller och Alvarez för fina kämpainsatser.

Växköp gör allt på procenten i 60 minuter och bjuder inte på ett smack.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by Empress »

ossian wrote: 24 Nov 2018, 17:37 Det är en bra match av hög kvalite. Vi är bra men Växköp är lite bättre. Olyckligt att vi bjuder dem på deras lägen. Känns som Växköp håller känslorna i styr lite bättre och balanserar sin aggressivitet med att använda hjärnan på ett bättre sätt än oss. Vi ser lite stressade ut i egen zon och går bara på kraft och speed istället för att spela avslappnat.

Mycket svag insats av vissa backar. I en sådan här match ser man hur viktigt det är att inte bjuda på någonting. Bättre att göra som Olimb, vänd hem och behåll pucken i ägo, än att stressa fram någonting med dålig procentchans.

Vill lyfta fram Möller och Alvarez för fina kämpainsatser.

Växköp gör allt på procenten i 60 minuter och bjuder inte på ett smack.
Hur många bra målchanser hade vi i denna match flrutom målen? Jag vill att aik vinner matcher inte bara kämpar.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by p-play »

Vi är inte bra. Vi skapar nästan ingenting och spelar bara på utsidan. Att Lindström och Möller spelar BP säger lite grann om hur Lindgren har satt samman det här laget. Hedberg förtjänar mycket mer istid. Jag undrar hur man tänker där? Högst prioritet borde vara att försöka lösa sportchefspositionen till nästa år. Det bästa vore om man kunde få in LJ som GM och sedan värva en ung förmåga till lägre kostnad på sportchefspositionen då det är kontakten med agenter som LJ ville bort ifrån.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

Empress wrote: 24 Nov 2018, 17:50
Hur många bra målchanser hade vi i denna match flrutom målen? Jag vill att aik vinner matcher inte bara kämpar.
Det är en svår bortamatch mot ett bra lag. Växköp tar inga risker, ligger rätt i banan hela tiden och väntar på bjudningar som tyvärr dyker upp.

Men i 5-5 så skapar inte heller Växköp så många bra chanser. De målchanser de skapar är på bjudningar och då blir det baklängesmål.

Det är svårt att skapa målchanser mot Växköp när de spelar som ikväll, och man får inte bjuda åt andra hållet. Båda lagen är bra i spelet utan puck ikväll, men tyvärr bjuder vi dem på mål och utvisningar.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by nr86 »

Tycker ändå vi inte gör en allt för tokig bortamatch mot ett av seriens mest svårspelade lag. Riktigt oflyt vid deras 3-2 mål. Hade vi kunnat hålla tätt början av 3e så kanske det sett annorlunda ut. Alm som vanligt livsfarlig när han ska slå ett pass och det vårdslösa spelet utan puck sätter oss i för många bp situationer. Olimb ska jag inte klaga på då jag tycker han verkligen steppat upp sista tiden. Aaltonen är ovärderlig i pp och det syns att både han och Jocke dras med skavanker. En spelare som jag definitivt kräver mycket mer av är Linus L. Inget kreativt framåt över huvud taget. Många småskador på nyckelspelare nu. Vi är så tunna i truppen så om Jocke och Bud tvingas vila blir vi totalt uddlösa. Hedberg får inte heller till det ikväll. Trodde han var på g men icke. Mantas hoppades jag skulle steppa upp en nivå till men han känns bara som en avrage keeper just nu.
Hoppas vi kan landa en Holmström typ på centersidan för där är vi för tunna. Hoppas Berggren kommer tillbaka snart så han kan ta Linus plats.
medli
Posts: 269
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by medli »

Linus L borde verkligen lånas ut till allsvenskan pronto.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

Fattar inte hur folk kan klaga på Olimb. Bland lagets bästa i match efter match. Visst, han åker inte i 200 med tröjfladder, grisar i sarghörnet och drar ett dragskott i magen varje gång läget dyker upp. Istället han håller pucken inom laget, slår korta smarta pass och står för oväntade lösningar som ställer motståndarna gång på gång. En mycket bra spelare.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by Chippen »

PackSwede wrote: 24 Nov 2018, 17:35
Chippen wrote:
BubbelVe wrote: 24 Nov 2018, 17:03 Skönt se att Alm är bara publik sedan utvisningen :D
Öppna ögonen...tyvärr lirar han i tredje perioden oxå.
Men visst hade han rätt begränsad istid i tredje?
24 sek :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by persson82 »

Tycker det börjar vara dags att matcha Lindvall lite mer matcher i följd, jag ser han som nr1 (visst han släpper en del returer) men överlag så tycker jag han ser mer fokuserad ut hittills.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by snorhyveln »

Oroad över George III.
När han försvann försvann den femmans offensiv.
Kilen verkar inte tåla den typen av tacklingar. Har ett minne av att samma typ av tacklingar gjorde honom ospelbar x antal matcher ifjol.
Annars en hedervärd insats. Hade Olimb satt pucken i nät istället för i plocken kanske utgången varit en annan.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

Kolla på reprisen så ser du att Bud var helt oförberedd på tacklingen. Inget ojuste, som kanadick borde han kunna läsa situationen lite bättre. Hade han vart med hade hadet vart en liten knuff, inget mer.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by snorhyveln »

ossian wrote: 24 Nov 2018, 20:13 Kolla på reprisen så ser du att Bud var helt oförberedd på tacklingen. Inget ojuste, som kanadick borde han kunna läsa situationen lite bättre. Hade han vart med hade hadet vart en liten knuff, inget mer.
Påstår inte att det var ojuste, bara att han inte pallar den typen av tacklingar
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by ossian »

snorhyveln wrote: 24 Nov 2018, 20:19
ossian wrote: 24 Nov 2018, 20:13 Kolla på reprisen så ser du att Bud var helt oförberedd på tacklingen. Inget ojuste, som kanadick borde han kunna läsa situationen lite bättre. Hade han vart med hade hadet vart en liten knuff, inget mer.
Påstår inte att det var ojuste, bara att han inte pallar den typen av tacklingar
Ingen spelare på planeten tål en tackling som han inte ser komma! Men det är svagt att han inte inser att han kan bli tacklad där. Hoppas att inget är brutet bara, men risk för det.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by Empress »

Vad står det i Norran om Bud? Ngn ?
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by lobo »

ossian wrote:https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... r-torsken/

Härlig läsning, Alvarez!
Exakt!! Jävligt bra!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by kopitar »

nr86 wrote: 24 Nov 2018, 16:46 Linus L lika osynlig som vanligt. Och Han ska vara vår 1/2 center? Hans offensiv finns ju inte! Visst kämpar han på hemåt men oj vad trubbig killen är framåt. I sarghörnen och bökar.
Oj vad en klass center skulle vara mumma för det här laget. Horak är ju inte dum i VLH.
Men jag måste erkänna att Olimb är en helt annan spelare nu än för bara 4-5 matcher sedan.
Bara att hoppas Bud inte är allt för allvarligt skadad.
Han påminner om Simon Krekula, totalt ofarlig i offensiva zonen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 20 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 24/11 kl 15.15

Post by Skidrow »

Allvarligt anmält Alvarez för diving när han blir på åkt bakifrån efter avblåsning, det här är ett skämt. Malmö spelaren som gjorde en riktigt diving blev inte ens anmäld.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 20 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 24/11 kl 15.15

Post by ossian »

Bokk ligger kvar i sarghörnet och fiskar utvisning när klubban nuddar i hjälmen, domarna tvingas blåsa av spelet.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: VLH - Skellefteå AIK 24/11

Post by p-play »

kopitar wrote: 25 Nov 2018, 03:45
nr86 wrote: 24 Nov 2018, 16:46 Linus L lika osynlig som vanligt. Och Han ska vara vår 1/2 center? Hans offensiv finns ju inte! Visst kämpar han på hemåt men oj vad trubbig killen är framåt. I sarghörnen och bökar.
Oj vad en klass center skulle vara mumma för det här laget. Horak är ju inte dum i VLH.
Men jag måste erkänna att Olimb är en helt annan spelare nu än för bara 4-5 matcher sedan.
Bara att hoppas Bud inte är allt för allvarligt skadad.
Han påminner om Simon Krekula, totalt ofarlig i offensiva zonen.
Krekula är näst bästa målskytt i Hästen så helt dålig är han inte. ;) Det är ett ganska stort steg att gå från J20 till SHL och väldigt få klarar av att ta en offensiv roll direkt. Med Bud är det nog värst mentalt. Känslan är att mycket av orsaken till att han inte producerat är att han undvikit att gå in i heta situationer. Det har nästan stundtals sett ut som han åkt bakåtlutat i försvarsposition.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 20 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 24/11 kl 15.15

Post by marre »

Krekula kan ju åka skridskor iaf
Post Reply