På tisdag?
Publiken
Moderator: Styrelsen
Re: Publiken
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Re: Publiken
På tisdag går 1500 personer på sin enda match för säsongen #gratis
Re: Publiken
Tragisktshaquille wrote:På tisdag går 1500 personer på sin enda match för säsongen #gratis
Hata allt.
Re: Publiken
Förstår fortfarande inte varför man inte lägger upp på sidan hur många biljetter som sålts, som tex fotbollsklubbarna gör i allsvenskan.
Re: Publiken
Jag tror man slutade då det skulle se eländigt ut med så många lediga platser. Folk vill gå när det är drag, och ser man dagen innan att det är 2000 tomma platser - då känns soffan bekvämare.
Re: Publiken
Det finns fortfarande kvar gratisbiljetter.... Svårt locka folk när inte ens gratis räcker.shaquille wrote:På tisdag går 1500 personer på sin enda match för säsongen #gratis
Re: Publiken
Ja kanske! Men jag tror faktiskt att de skulle locka fler, det funkar för andra klubbar.
Re: Publiken
Finns mycket man kan göra med små medel för att locka publik, men om bestämmande inte är intresserad att lyssna så är det svårt.
Re: Publiken
Snacka med vederbörande i söndags. Say no more.
-
- Posts: 1543
- Joined: 11 Jul 2011, 15:27
Re: Publiken
En sådan ny jingle borde man ha inför varje ny hemmamatch.
Re: Publiken
Läser kommentarer på Norran om publikfiaskot.
Tycker vi ska jämföra oss med lag/städer som Örebro, Lukeå etc.
Som tv- tittare kan jag notera att produkten ljus/ljud är i princip oförändrat sista tre-fem åren. Tror faktiskt en häftigare show där kan dra marginalpublik. Vill inte ha nhl-stuk men någon slags förnyelse vad gäller ljud/ljus borde gå fixa.
Sedan den känsliga potatisen snålhelt: jag tror det stämmer - i större städer bränner man mer på underhållning än i mindre städer och jag är inte säker folk överlag har bättre ekonomi i sthlm/gbg / jönköping/ örebro kontra skeå.
Samt: öppna en biljettkur på torget varje matchdag och åtminstonde försök kränga biljetter. Billing kan väl ta två timmar per matchdag där??
Tycker vi ska jämföra oss med lag/städer som Örebro, Lukeå etc.
Som tv- tittare kan jag notera att produkten ljus/ljud är i princip oförändrat sista tre-fem åren. Tror faktiskt en häftigare show där kan dra marginalpublik. Vill inte ha nhl-stuk men någon slags förnyelse vad gäller ljud/ljus borde gå fixa.
Sedan den känsliga potatisen snålhelt: jag tror det stämmer - i större städer bränner man mer på underhållning än i mindre städer och jag är inte säker folk överlag har bättre ekonomi i sthlm/gbg / jönköping/ örebro kontra skeå.
Samt: öppna en biljettkur på torget varje matchdag och åtminstonde försök kränga biljetter. Billing kan väl ta två timmar per matchdag där??
Re: Publiken
Jag är en av dem som ser mindre och mindre på plats. Priset är inte ett problem då jag oftast har ståplats. Jag bryr mig inte jättemycket om inramningen (även om det går göra mkt åt den oxå) För mig är det enbart pga av att nerven saknas!! SHL är fullständigt ointressant fram till slutspelet. Alla går till slutspel och det enda man reagerar över är vilka lag som krisar, dvs riskerar kval. De har något att kriga för.
Tror inte shl ändrar modellen inom överskådlig framtid, snarare tvärtom. Och då blir det upp till enskilda föreningar att skapa hypen.
- skapa hypen! Även om vi går till slutspel så kan varje match ha en kittlande ingridiens.
- producera High Light reel AIK vs kommande motståndare. A"la NFL. Och då med senaste möte highlights, ända bak till Koskenkorva om vi möter LHC. Känslan ska var Nu djävlar möter vi xxx, krossa, revacnch eller krig. Valfri vinkling beroende på motstånd.
- Engagera handlarna, tror många hotell, butiker etc turistbyrån kan veva dessa inför match. TV
- biljettkur / hype-kur på stan!! Aktuell tabell, High Light reel, svart och gult,
Det är inte lätt men något måste göras.. Helt jävla dött nu ju. Inför-intervjuerna på Norran el övriga medier är så sjukt tråkiga och politiskt korrekta.
Jag somnar och jag tycker det är väldigt trist att känna så...
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Tror inte shl ändrar modellen inom överskådlig framtid, snarare tvärtom. Och då blir det upp till enskilda föreningar att skapa hypen.
- skapa hypen! Även om vi går till slutspel så kan varje match ha en kittlande ingridiens.
- producera High Light reel AIK vs kommande motståndare. A"la NFL. Och då med senaste möte highlights, ända bak till Koskenkorva om vi möter LHC. Känslan ska var Nu djävlar möter vi xxx, krossa, revacnch eller krig. Valfri vinkling beroende på motstånd.
- Engagera handlarna, tror många hotell, butiker etc turistbyrån kan veva dessa inför match. TV
- biljettkur / hype-kur på stan!! Aktuell tabell, High Light reel, svart och gult,
Det är inte lätt men något måste göras.. Helt jävla dött nu ju. Inför-intervjuerna på Norran el övriga medier är så sjukt tråkiga och politiskt korrekta.
Jag somnar och jag tycker det är väldigt trist att känna så...
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Re: Publiken
Gillar ditt engegemang, jag brukar också oftast somna till matcher nu på senare tid. Vet inte om det beror på att matcherna är riktigt tråkiga att titta på eller att jag är småbarnförälder. Men tyvärr kommer dina idéer inte att slå in, vi kommer köra på samma strategi tills slutet hälsar på. Maken till mer trångsynt/verklighetsförvrängd människa än Billing finns inte. Ge mig halva hans lön så kan jag locka mer publik.lobo wrote: ↑26 Oct 2018, 12:29 Jag är en av dem som ser mindre och mindre på plats. Priset är inte ett problem då jag oftast har ståplats. Jag bryr mig inte jättemycket om inramningen (även om det går göra mkt åt den oxå) För mig är det enbart pga av att nerven saknas!! SHL är fullständigt ointressant fram till slutspelet. Alla går till slutspel och det enda man reagerar över är vilka lag som krisar, dvs riskerar kval. De har något att kriga för.
Tror inte shl ändrar modellen inom överskådlig framtid, snarare tvärtom. Och då blir det upp till enskilda föreningar att skapa hypen.
- skapa hypen! Även om vi går till slutspel så kan varje match ha en kittlande ingridiens.
- producera High Light reel AIK vs kommande motståndare. A"la NFL. Och då med senaste möte highlights, ända bak till Koskenkorva om vi möter LHC. Känslan ska var Nu djävlar möter vi xxx, krossa, revacnch eller krig. Valfri vinkling beroende på motstånd.
- Engagera handlarna, tror många hotell, butiker etc turistbyrån kan veva dessa inför match. TV
- biljettkur / hype-kur på stan!! Aktuell tabell, High Light reel, svart och gult,
Det är inte lätt men något måste göras.. Helt jävla dött nu ju. Inför-intervjuerna på Norran el övriga medier är så sjukt tråkiga och politiskt korrekta.
Jag somnar och jag tycker det är väldigt trist att känna så...
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Re: Publiken
Håller med här. Är alltid live på hemmamatcher och när dom tillsatte "3 extra liv" (Play-in-off eller vad det heter) så försvann lite av "varje poäng är viktig).. Dvs. Från Slutspel, Slutspelat, Kvalserie till "Alla ska vara med".
Önskade att dom gick tillbaks till 1-8 slutspel, 9-12 slutspelat, 13-14 kvalserien.
Nu går 10 av 14 lag till slutspel... Grundserien blir inte lika spännande/viktig.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Re: Publiken
Jepp. Numera slökollar man på matcher. Playin måste bort.Miklosoft wrote:Håller med här. Är alltid live på hemmamatcher och när dom tillsatte "3 extra liv" (Play-in-off eller vad det heter) så försvann lite av "varje poäng är viktig).. Dvs. Från Slutspel, Slutspelat, Kvalserie till "Alla ska vara med".
Önskade att dom gick tillbaks till 1-8 slutspel, 9-12 slutspelat, 13-14 kvalserien.
Nu går 10 av 14 lag till slutspel... Grundserien blir inte lika spännande/viktig.
Men undrar om klubbarna fattar det? De verkar helt handlingsförlamade.
Re: Publiken
Det måste ske förändringar på marknadssidan, jag vill se att representanter från klubben är ute på skolorna / företagen mm och gör aktiviteter, helt enkelt säljer in evenemanget mm . Idag händer ingenting i den stilen.
Företaget jag jobbar på har loge i arenan, men vi har inte haft ett besök/ samtal/ mail av en representant av klubben sen vi tecknade logeavtal för 5 år sedan. vi har nu sagt upp vår del i logen till nästa år . vi fick ett bekräfelsemail av klubben , thats it.
Ut och sälj, vårda befintliga kunder.
Företaget jag jobbar på har loge i arenan, men vi har inte haft ett besök/ samtal/ mail av en representant av klubben sen vi tecknade logeavtal för 5 år sedan. vi har nu sagt upp vår del i logen till nästa år . vi fick ett bekräfelsemail av klubben , thats it.
Ut och sälj, vårda befintliga kunder.
Re: Publiken
Man måste vara hardcore supporter för att orka se en grundseriematch i Oktober. Alla går ändå till slutspel. Så är det. På tok för många meningslösa matcher som spelar noll roll. Vi kommer ändå att gå till slutspel.
Re: Publiken
Det finns en massa övergripande problem med ligan men kollar man på AIK specifikt så tror jag det ligger en del i att man vekar ha varit för dålig på att vårda sina befintliga "kunder" (för att använda SHL-terminologi). Har naturligtvis inte full insyn, men känslan är att man har lagt en massa fokus på att jaga marginalbesökare och försakat/tagit för givet sin befintliga publik. Sakta men säkert tappar man stammisar och skapar inga nya.
Det är svårt och kostsamt att skaffa nya "kunder" och betydligt bättre att fokusera på att bygga lojalitet och nöjdhet hos de befintliga "kunderna".
Det är svårt och kostsamt att skaffa nya "kunder" och betydligt bättre att fokusera på att bygga lojalitet och nöjdhet hos de befintliga "kunderna".
Re: Publiken
Jag har i princip helt slutat att gå på matcherna av samma anledning och de matcher man ser på tv slötittar man bara på. Det är typ inte en enda match under hela grundserien som man går igång på. För min del tror jag även att de senaste årens framgångar har dödat intresse, det är liksom gjort det som går att göra i hockeysverige. Visst, dagen efter match så pratas det alltid om gårdagens match på jobbet men det är liksom inga känslor inblandade. Inför en match så vet man knappt vem de ska möta. Kanske dags för en Crazy "hemmamatch", om bara snacket på stan började gå att "då jävlar blir det livat" så skulle man kanske känna sig lite taggad att gå på en match.Miklosoft wrote: ↑26 Oct 2018, 12:52Håller med här. Är alltid live på hemmamatcher och när dom tillsatte "3 extra liv" (Play-in-off eller vad det heter) så försvann lite av "varje poäng är viktig).. Dvs. Från Slutspel, Slutspelat, Kvalserie till "Alla ska vara med".
Önskade att dom gick tillbaks till 1-8 slutspel, 9-12 slutspelat, 13-14 kvalserien.
Nu går 10 av 14 lag till slutspel... Grundserien blir inte lika spännande/viktig.
-
- Posts: 216
- Joined: 21 Jun 2011, 21:16
Re: Publiken
Håller med föregående skrivare. Hade sittplats 19 år och på den tiden så fick jag typ 4 koppar kaffe inpå. Är det något jag avskyr så är det att bli tagen för givet. Inte ens när jag sagt upp min plats har dom försökt vinna tillbaks en. Märkligt tycker jag. Betalar nu min slant och ser hemifrån och har tyvärr vant mig med den enkelheten.
Re: Publiken
Löven har 4300 i kväll mot typ Bofors.
Re: Publiken
Mycket märkligt. Alla andra företag jagar ju en med olika erbjudanden när man sagt upp ett abonnemang.Berehowsky wrote:Håller med föregående skrivare. Hade sittplats 19 år och på den tiden så fick jag typ 4 koppar kaffe inpå. Är det något jag avskyr så är det att bli tagen för givet. Inte ens när jag sagt upp min plats har dom försökt vinna tillbaks en. Märkligt tycker jag. Betalar nu min slant och ser hemifrån och har tyvärr vant mig med den enkelheten.
- TigerShark
- Posts: 3907
- Joined: 24 Jan 2012, 20:47
Re: Publiken
Det jag tycker är lite lustigt med det är att cmore inte har varit på mig en enda gång dom senaste åren när jag sagt upp mitt abonnemang. Det kanske är lite talande att dom inte behöver jaga folk eftersom att så många ändå väljer det alternativet.Sed wrote: ↑26 Oct 2018, 20:40Mycket märkligt. Alla andra företag jagar ju en med olika erbjudanden när man sagt upp ett abonnemang.Berehowsky wrote:Håller med föregående skrivare. Hade sittplats 19 år och på den tiden så fick jag typ 4 koppar kaffe inpå. Är det något jag avskyr så är det att bli tagen för givet. Inte ens när jag sagt upp min plats har dom försökt vinna tillbaks en. Märkligt tycker jag. Betalar nu min slant och ser hemifrån och har tyvärr vant mig med den enkelheten.
För några år sedan så hörde dom alltid av sig och ville locka tillbaka en med något erbjudande. Eller så kanske det bara är mig dom inte vill ha som kund
- Foppas skridskocoach
- Posts: 3065
- Joined: 25 Jun 2011, 11:15
Re: Publiken
Jag tror att mycket av det långsiktiga publiktappet (för SHL som helhet) ligger i en kombination av att C More nu sänder alla matcher och att priset gått upp, både på C More-abonnemang och på biljettpriser. Och i AIK’s fall tror jag definitivt att våra framgångar har dödat en del av intresset. Vi skulle kanske behöva svettas lite på riktigt (läs:kvalspela) för att få tillbaka lite nerv.
Eftersom hela ligan har samma problem skulle jag föreslå att SHL försöker jobba ihop en lösning m C More. Ett par tänkbara punkter:
1) Gör som Premier League och direktsänd endast en match på lördagseftermiddagen - resten eftersänds på kvällen.
2) Släng in fem gratis hemmamatcher per säsong för den som binder sig vid ett C More sportabonnemang över hela säsongen. Biljetterna kan endast nyttjas under vissa omständigheter (ex när mindre än 75% av biljetterna sålts slut ett dygn innan nedsläpp).
Eftersom hela ligan har samma problem skulle jag föreslå att SHL försöker jobba ihop en lösning m C More. Ett par tänkbara punkter:
1) Gör som Premier League och direktsänd endast en match på lördagseftermiddagen - resten eftersänds på kvällen.
2) Släng in fem gratis hemmamatcher per säsong för den som binder sig vid ett C More sportabonnemang över hela säsongen. Biljetterna kan endast nyttjas under vissa omständigheter (ex när mindre än 75% av biljetterna sålts slut ett dygn innan nedsläpp).
Tigerränderna går aldrig ur.
Re: Publiken
Vad jag skulle vilja se är ett borta kort hos cmore som alla som köper säsongskort hos sitt lag kan köpa där matcherna bara går se på eftersändning när det är hemma match som då är billigare än 449kr.
Re: Publiken
Tror inte man kan ta fighten mot TV. Örebro lyckades ju fylla sin hall med 5500 under några år trots klena framgångar. Däremot lite mer hets, varför inte en annons av aik; ” Är vi lillebror? Löven 4500, AIK 3700”
Så kanske folket i stan tänker till och ser vart det barkar...
- Special Brew
- Posts: 10064
- Joined: 15 Jun 2011, 14:04
- Location: Linköping
Re: Publiken
Om Cmore bara skulle direktsända 1 match på lördagar lär TV-pengarna till klubbarna minska. Kanske värt det?Foppas skridskocoach wrote: ↑27 Oct 2018, 06:58 Jag tror att mycket av det långsiktiga publiktappet (för SHL som helhet) ligger i en kombination av att C More nu sänder alla matcher och att priset gått upp, både på C More-abonnemang och på biljettpriser. Och i AIK’s fall tror jag definitivt att våra framgångar har dödat en del av intresset. Vi skulle kanske behöva svettas lite på riktigt (läs:kvalspela) för att få tillbaka lite nerv.
Eftersom hela ligan har samma problem skulle jag föreslå att SHL försöker jobba ihop en lösning m C More. Ett par tänkbara punkter:
1) Gör som Premier League och direktsänd endast en match på lördagseftermiddagen - resten eftersänds på kvällen.
2) Släng in fem gratis hemmamatcher per säsong för den som binder sig vid ett C More sportabonnemang över hela säsongen. Biljetterna kan endast nyttjas under vissa omständigheter (ex när mindre än 75% av biljetterna sålts slut ett dygn innan nedsläpp).
Re: Publiken
Var försiktig med vad du önskar. En förlust till och vi kan vara nere på kvalserieplats.Miklosoft wrote: ↑26 Oct 2018, 12:52Håller med här. Är alltid live på hemmamatcher och när dom tillsatte "3 extra liv" (Play-in-off eller vad det heter) så försvann lite av "varje poäng är viktig).. Dvs. Från Slutspel, Slutspelat, Kvalserie till "Alla ska vara med".
Önskade att dom gick tillbaks till 1-8 slutspel, 9-12 slutspelat, 13-14 kvalserien.
Nu går 10 av 14 lag till slutspel... Grundserien blir inte lika spännande/viktig.
Re: Publiken
Jag är rätt säkert att vi hamnar topp 10
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway