Förslag på ramsa

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Förslag på ramsa

Post by Bobby »

Då det blev nå trassel vid en trådflytt få försvann Tords inlägg. Postar det pånytt här:

Förslag på Ramsor
Postat 09 sep 2011, 17:12 av tord

Hittade ingen tråd så det blev en ny.

någon duktig poet borde knåpa ihop en text till Hardcore Superstars nya singel We dont need a cure
http://www.youtube.com/watch?v=hzJi9qjL ... re=related
ca 1min in i klippet
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Det här ju snackats om nyttan av korttextade, kraftfulla och intensiva ramsor av "Kämpa - AIK"-karaktär.
En höger-vänster där man skriker
-FORCE!
-HELL!
-FORCE!
-HELL!

kanske vore nåt?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Förslag på ramsa

Post by Jokard »

Jo, den klingar bättre än "Erik, Erik, Erik Forssell", då den ofta ebbar ut efter 3-4 rundor.

Må inte FORCE - HELL, ha alldeles för högt tempo bara. Hellre högt än fort.

Med detta vill jag säga att jag tycker SGSK:s förslag är genomförbart i allra högsta grad.
Last edited by Jokard on 30 Oct 2011, 23:32, edited 1 time in total.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

På tisdag vore det najs med support på specialversionen av 250kg Kärleks "Skönt att vara naken".

Åh, åh vad det är skönt att se Gnaget!
Snubbla på pucken och trilla på baken!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Melon »

svartgulsubkultur wrote:På tisdag vore det najs med support på specialversionen av 250kg Kärleks "Skönt att vara naken".

Åh, åh vad det är skönt att se Gnaget!
Snubbla på pucken och trilla på baken!

Håller helt klart med, den har man velat höra länge....
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Premiärsjöng den då Myran spelade i Gnaget, så det börjar vara ett tag sen.03/04 eller 04/05.

Edit.
02/03 ser jag att det var när jag kollar Stefan Gustavsons stats.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Melon »

På tal om den där ramsan, är det en ramsa som typ "Alla heter Glenn"-ramsan..???

Dvs är det en ramsa som kommer söderifrån eller är det någon här uppe som kom på den..??
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Den är min.
Och jag är härifrån.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »



Melodin för den som är för gammal eller för ung för att ha hört den.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

När i princip ingen annan än jag är beredd att stämma upp i den här sången så funkar det givetvis inte.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Förslag på ramsa

Post by Erwynn »

svartgulsubkultur wrote:När i princip ingen annan än jag är beredd att stämma upp i den här sången så funkar det givetvis inte.
Om folk iaf skulle kunna gå in och läsa på forumet innan så skulle det vara jävligt mycket enklare. Printade in den i två polares huvud innan matchen, och vi försökte haka på men det vart liksom inget.. Trist..
Hata allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

erwyn wrote:
svartgulsubkultur wrote:När i princip ingen annan än jag är beredd att stämma upp i den här sången så funkar det givetvis inte.
Om folk iaf skulle kunna gå in och läsa på forumet innan så skulle det vara jävligt mycket enklare. Printade in den i två polares huvud innan matchen, och vi försökte haka på men det vart liksom inget.. Trist..
Och nu hinner den falla i glömska innan vi möter Gnaget hemma igen.
Men jag kommer att puffa den då och försöka igen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
petterrr_ddd
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2011, 23:54

Ett förslag

Post by petterrr_ddd »

Tjo, satt och kollade på youtube och hamnade på solnas ramsa som dom sjunger under en match mot dif (fotboll), det var melodin från "i natt jag drömde", tyckte den var riktigt skön så jag letade och hittade en egen...

ni kan ju lyssna och kanske hitta på en bättre text än jag! första gången jag ens försökt hitta på en egen ramsa så skratta inte för mycket! ;)

Obs!: som ni kanske förstår så måste man dra ut på vissa ord t.ex Niiii och viii!

Text:
Vårt lag heter AIK,
Nu ska ni få känna på,
Sveriges bästa lag, AIK
Vad trodde ni, här är ju vi,
Norrlands stolthet, AIK

Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=OSy8Ti2rh7Y

Jag hade en gång en båt!
Segen
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2011, 09:38

Re: Förslag på ramsa

Post by Segen »

Tycker helt klart att vi ska fixa en text till första inlägget, we dont need a cure!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:Fulla spjäll i Skell-Hell ikväll!
Det där skulle fan funka som en hetsramsa om den framförs ungefär som "Rolles grabbar dom är aldrig fega"
som den som var med i hörnklacken back in the David Zimmer-days säkert kommer ihåg.

Fulla spjäll i Skell-Hell ikväll!
Klapp - klapp - klapp, klappklappklapp, klappklappklapp
Fulla spjäll i Skell-Hell ikväll!
Klapp - klapp - klapp, klappklappklapp, klappklappklapp
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Rampa »

Kort o koncist.

SVART GUUL - VINNARKULTUR
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Förslag på ramsa

Post by claymore »

Då våran bästa spelare är Fransman så kanske vi kan bygga något på Marseljäsen?
T.ex. refrängen (0:39 in i denna video)
http://www.youtube.com/watch?v=KFdSDz0ywaQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Och ersätta med
Framååt Skellefteåå!
Gör mål för AIKÅÅ!
Gör mål, gör måål för A I KÅÅ!
Framååt Skellefteåå!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Förslag på ramsa

Post by aik155 »

http://www.youtube.com/watch?v=CvD4K6IqXgM" onclick="window.open(this.href);return false;

tänkte på refeängen
vi ska vinna sm-guld
med Jocke L i spetsen
har inte kommit längre kan nån hjälpa mig de är ändå en bra melodi :D
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Förslag på ramsa

Post by aik155 »

http://www.youtube.com/watch?v=iALGml0BQoI" onclick="window.open(this.href);return false;

kan man inte göra en text på speedy gonzalez men de över lämmnar jag till er som kan :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Förslag på ramsa

Post by Sketch »

Behöver jag rensa öronen eller hörde jag nygamla spelarramsor idag? :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Efter helgens bussande med bl.a Olli och "pojken" vore det kanske läge att damma av Magnus Ugglas "Johnny Rocker" men som "Johnny Walker"? ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Förslag på ramsa

Post by Wolfman »

aik155 wrote:http://www.youtube.com/watch?v=iALGml0BQoI

kan man inte göra en text på speedy gonzalez men de över lämmnar jag till er som kan :D
Ahaaa... jag började nynna på Nationalteatern. Vore ju skoj att byta ut Speedy Gonzales mot valfri spelare, förslagsvis en som gör en dålig match, och sedan köra refrängen rakt av:

Speedy Gonzales, Speedy Gonzales (Byt ut mot valfri spelare)
Du tänder väl på, du tänder väl på
Och tänker att Herre det kunde vart värre
Ändå så lägg av med att blaja och ta dej en
Brajja, brajja
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Melon »

Inte för att vara sån, men är meningen med denna tråd endast att få skriva av sig om olika låtar/texter som man tycker kanske skulle kunna passa in på läktaren eller är tanken att några av dessa otaliga ramsförslag faktiskt ska hitta hela vägen upp till Västra..???

Det är ju skitskoj att folk spinner på olika ramsor men samtidigt känns det som vi kört samma ramsor sista 2-3 åren..???

Nu är ju NP den (skulle jag vilja säga) mest innovativa klacken i Elitserien, och vi är förmodligen den klack som har flest ramsor i sin ensamble, men vi får aldrig bli nöjda, vi kan alltid bli bättre...

Tycker det börjar vara läge att få in lite nya toner i templet, speciellt med slutspelet i antågande...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Cechise's och Jablonic's "Åååååååååh Schälläftäåååååååååå!" (har en egen tråd här intill) är väl ett klockrent exempel.
"Hej här är vi!" är ny för i år.
"Crazy theme (NANA-NANA-NA-NA!!)" är ett nytillskott till vår relativt breda reportoar.

Nog tycker jag att det funnits forumförslag som sedan testats och genomförts, men fortsätt brainstorma.
Spela gärna in erat ramsförslag med några polare eller posta i vart fall originalmelodin så man får ett hum om rytm och melodi.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Melon »

Jo jag kanske var lite för kritisk, men på nåt sätt känner jag att vi sjunger precis samma ramsor, på precis samma ställe, match efter match...känns lite som upprepning bara...

Ett exempel som det snackas om här uppe skulle ju kunna bli riktigt bra:

FULLA SPJÄLL I SKELLHELL IKVÄLL

Den ramsan känner jag är bäst lämpad till att sätta fruktan i motståndarna INNAN dom åker in på isen, helt enkelt för att påminna dom om vad som väntar...

Att sjunga den när dom kommer in är inte så lämpligt eftersom introlåten är så jäkla hög då, och hela hallen applåderar dessutom i takt till den...

Nej då vore det BETYDLIGT bättre att sjunga SKELLHELL-ramsan under tiden introfilmen rullar och prällen plockar ner bibeln från hyllan...

Hela hallen är tyst i det läget och som det är nu är man ju nästan i koma pga den obefintliga stämningen i hallen...

Om vi fick igång den ramsan då skulle vi kunna förändra hela matchinramningen...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Jag tycker att den har potential.
För ni som inte fattat går den så här:

Fulla spjäll i Skell-Hell ikväll!
Klapp-klapp-klapp
Klappklappklapp-klappklappklapp!
Fulla spjäll i Skell-Hell ikväll!
Klapp-klapp-klapp
Klappklappklapp-klappklappklapp!


elodin är densamma som till "Rolles grabbar dom är aldrig fega!" om ni minns den Davva Zimmer-dängan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Förslag på ramsa

Post by Melon »

Och som någon redan påpekat, hellre HÖGT än fort...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Melon wrote:Och som någon redan påpekat, hellre HÖGT än fort...
*tar åt mig av kritiken med röda kinder*....
Ibland när jag ätit för mycket flugsvamp så blir jag lätt hyperenergisk, haha.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Förslag på ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Jag testar imorgon.
Slow, loud and with the intention to kill.

Kan man få be trumslagarpojkarna om ett slagverkskomp?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Förslag på ramsa

Post by Jeloin »

svartgulsubkultur wrote:Jag testar imorgon.
Slow, loud and with the intention to kill.

Kan man få be trumslagarpojkarna om ett slagverkskomp?
Vad var det för melodi?
Framåt kamrater!
Post Reply