Mikko Lehtonen

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Mikko Lehtonen

Post by hillbilly »

Nån som hittar några stats på Mikko i Severstal Cherepovets hittills? Skulle vara intressant att se ifall det finns nån chans att han får kicken ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mikko Lehtonen

Post by Trollet »

Två matcher, noll mål, en assist hittills.
http://www.severstalclub.ru/Team/PlayerStats

Лехтонен = Lehtonen
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Mikko Lehtonen

Post by hillbilly »

Oj. Bara 2 matcher spelat än. Tack för infon!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mikko Lehtonen

Post by Trollet »

http://en.khl.ru/players/17546/ Här är hans "egen" KHL-sida.
15 minuters istid per match hittills.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Mikko Lehtonen

Post by svartgulsubkultur »

Severstal har spelat 6 matcher men Mikko har bara 4 (1 ass).
Skadad?
Bänkad?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Mikko Lehtonen

Post by Colton »

svartgulsubkultur wrote:Severstal har spelat 6 matcher men Mikko har bara 4 (1 ass).
Skadad?
Bänkad?
Han hade bara tre senast jag kollade, så måste ha spelat deras sista match iaf.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mikko Lehtonen

Post by Trollet »

Tre mål på två senaste matcherna nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mikko Lehtonen

Post by Trollet »



Kolla 25 sekunder in. Den dragningen har man sett nånstans förut.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Mikko Lehtonen

Post by Bobby »

Trollet wrote:http://www.youtube.com/watch?v=c2wYMfhT0NM

Kolla 25 sekunder in. Den dragningen har man sett nånstans förut.
Hoho.. snacka om att vara uppe på läktaren!
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mikko Lehtonen

Post by Trollet »

Petar in en liten update här.

25 matcher spelade för Mikkos del, 8+5 = 13 poäng. Han är -3 och snittar 13.36 per match.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Mikko Lehtonen

Post by Bilderberg »

Kollade själv upp honom alldeles nyss faktiskt... Går lite halvknackigt kan man ju tycka, hoppas bara Lehtonen ansluter till oss snart också! :mrgreen:

Han dissade ju åtminstone KHL säsongen han var här och spelade, trots höga erbjudanden valde han Skellefteå AIK´s attraktiva hockey före smutsiga ryss-olje-judepengar! ;)

Drömmar åsido.. En roande tanke funderat på och som jag inte riktigt kunna sätta fingret på ännu...

- Vem var egentligen bäst förra säsongen av Lindström och Lehtonen?

Lindström Lehtonen toe to toe:

Spelsinnet - känns som att jag ger till Lindström men är däremot mer osäker i..

1. Skridskoåkningen?
Och hur definierar man egentligen det? Tänker både på acceleration, fart, smidighet i åkningen osv

2. Skottet?
Här kan man också dividera om handledare vs slagskott, rapphet, direktskott, kraft vs precision osv osv

3. Klubbtekniken?
Här tar vi hanteringen av puck, alla slags finter och finesser vi fått se under fjolåret, vem slarvade minst med pucken etc etc. finns hur mycket som helst att diskutera. Fyll på!

Så jag som inte är så jäkla insatt ändå vill ändå få ett svar, brukar kolla på deras gemensamma "complication" video på Youtube ibland och tänker ofta på det här då. Så nu vill jag att någon vänlig och kunnig själ kommer med en nogrann analys där båda fjolårskungarna bryts ner i sina beståndsdelar. Jag vill hypernörda in mig i det här och suga in alla tänkbara fakta känner jag! :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Mikko Lehtonen

Post by Markman »

Kort svar med min spontana känsla: Jocke är en bättre spelare än vad Mikko är totalt sett, men Mikko är en bättre sniper än Jocke är.. I mina ögon ligger Jocke närmare playmaker-epitetet, men givetvis har han sniper-skills av hög kvalitet också..

I dina fyra kategorier (spelsinne samt siffrorna 1-3) säger jag följande: Lindström har bättre spelsinne, Lehtonen har bättre skridskoåkning (åtminstone i ren hastighet, acc etc, men i Mikkos fall var det väl mest framåt den utnyttjades till fullo, medan det känns som att Jocke jobbar mer över hela banan), Lehtonen har bättre skott, Lindström har bäst klubbteknik..

Jocke vinner pga bättre total och en sjujävla vinnarskalle.. My 2 cents!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Mikko Lehtonen

Post by Bilderberg »

Funderade angående skotten, när du säger att Lehtonen är bättre sniper, kom då att tänka på att han skjöt mer på mål än Jocke, och det stämde ganska bra på swehockey, Jocke har alltså en högre "SG%" än Lehtonen (om det nu skulle kunna användas som argument mot att Lehtonen är en bättre sniper..)

När man snackar skott kan man ju även räkna in "onetimers" och där vettefan om Lehtonen känns aningen giftigare ändå.. Men jag har somsagt inte alla onetimer-skott i huvudet. Handledsskotten däremot känns båda äckligt träffsäkra, och då menar jag i situationer då dom fått nån sekund på sig att svickta ner klubbladen.
Slagskott låter jag vara osagt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Mikko Lehtonen

Post by Zimme »

Jocke är klart bättre som spelare men Mikkos skott är av yttersta världsklass.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Mikko Lehtonen

Post by aik155 »

Rolig läsning jag tycker att Jocke har ett bättre spelsinne än Mikko men Mikko han kan spela med vilka spelar som helst .Det kan inte Jocke de bevisa han i NHL men Jocke är bättre defensivt. skottet tycker jag att båda har ett bra skott.Går inte säga för båda är bra på olika skott Mikko har handledsskottet som sitt bästa och Jocke drag/slagskotten som sitt bästa.
Låt aldrig stå plats dö
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Mikko Lehtonen

Post by 374 »

Markman wrote:Kort svar med min spontana känsla: Jocke är en bättre spelare än vad Mikko är totalt sett, men Mikko är en bättre sniper än Jocke är.. I mina ögon ligger Jocke närmare playmaker-epitetet, men givetvis har han sniper-skills av hög kvalitet också..

I dina fyra kategorier (spelsinne samt siffrorna 1-3) säger jag följande: Lindström har bättre spelsinne, Lehtonen har bättre skridskoåkning (åtminstone i ren hastighet, acc etc, men i Mikkos fall var det väl mest framåt den utnyttjades till fullo, medan det känns som att Jocke jobbar mer över hela banan), Lehtonen har bättre skott, Lindström har bäst klubbteknik..

Jocke vinner pga bättre total och en sjujävla vinnarskalle.. My 2 cents!
Håller helt med här.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Mikko Lehtonen

Post by Markman »

Givetvis är det ju ingen som påstår att någon av de två har något dåligt skott, tvärtom, men jag är benägen att hålla med aik155 i analysen här:
aik155 wrote:Mikko har handledsskottet som sitt bästa och Jocke drag/slagskotten som sitt bästa.
T.ex. så är ju det skottet ca. 2.20-2.25 in i klippet här rätt jävla vasst (även om det är långt ifrån det enda enormt bra skottet i klippet)..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply