Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nr86
Posts: 5356
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by nr86 »

Dags att bygga upp lite förväntningar inför morgondagens drabbning med Bulans gäng.
Aaltonen blir kul att följa förstås och vad jag sett på norrans rubriker verkar han ingå med en kedja med Jocke. Spelar man med Jocke brukar det ju gå bra, och en fin start för Aaltonen vore inte så dumt. Blir en bra värdemätare på var vi står just nu. Vad jag förstått så har vi varit ungefär lika länge på is så lagen är nog lika ringrostiga ungefär kan jag tro. Tror att C more kommer att sända matchen vilket innebär att AIK tar klivet ut i medialjuset på allvar vilket ju är kul för oss utsocknes..
Hoppas vi bygger på segerraden med en 4-1 vinst.
Blir det Mantas i kassen nu då?
Hockeynerven börjar kännas nu! Härligt!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by snorhyveln »

Äntligen!!!
Efter en sådan här regnisommar känns det helt OK att få krypa in i ladan igen.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by Rollie »

Nån som vet hur man ställer upp?
User avatar
nr86
Posts: 5356
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by nr86 »

He he det var drag här inne måste jag säga:) Bara jag som känner att det börjar hetta till nu? Ska bli grymt kul att se AIK för första gången med Samuelsson bakom spakarna. Många nyförvärv som också ska bli kul att följa!
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by shaquille »

Kan det bli 4000 ikväll?
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by Sed »

Ingen swehockey-statistik. Men går iaf på cmore.
Senpai
Posts: 32
Joined: 24 Apr 2018, 18:24

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by Senpai »

Jag är riktigt laddad! Såg matchen mot Löven på plats och kan inte minnas när det såg så bra ut senast i en "premiärmatch".

Fortsätter den fina kemin mellan Hedberg, Wingerli och Berggren?
Ser Holloway fortsatt pigg ut?
Tycker Olimb såg trött och svag ut mot Löven. Blir spännande att se honom idag.
Linus Lindström ser jag som en perfekt center mellan Jocke och Aaltonen. Den kedjan blir jäkligt intressant att följa.

Förövrigt så är PG en beast. Wow, vad han kommer bli viktig iår. Av det lilla jag sett av Dahlroth är jag väldigt positivt överraskad.
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by zharky »

Finns AIKs lineup att se nagerst?
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by zharky »

Tack.
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
User avatar
nr86
Posts: 5356
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by nr86 »

Vilken stabil match av AIK!
Riktigt bra spel över hela banan och det var alla enheter som bidrog! Riktigt bra om man jämför mot fjolåret. Mantas stabil och ingjuter ett stort lugn i laget. KUL!
Pudas sammanfattar bra i C more också. Hela laget känns bredare. Vi höll pucken bra inom laget också när det behövdes.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by schteffe »

Norén var riktigt bra, Alm får jobba för att vara topp-6. Alvarez överraskande snabb, Wingerli ser bra ut, Olimb pustade och stånkade, Aaltonen gjorde inte det...
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by snorhyveln »

Såg väl trevligt ut det där. Tyvärr besannades mina värsta farhågor gällande Aaltonen. Sent ankommande likt ett tåg från SJ till laget och ungefär samma fart mot båset likt ett tåg på väg att docka mot perongen.
User avatar
Miklosoft
Posts: 294
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by Miklosoft »

Blev positivt överraskad av matchen. Dom flesta nyförvärv försökte ta för sig. Inga vika undan närkamper som vissa spelare som inte är kvar i AIK gjorde. Aaltonen och Jocke glimtade till och om dom klickar så blir det party.

Det tar nog ett tag innan Aaltonen kommer in. Han såg lite vilsen ut ibland men hur många "rutinerade" spelare är bästa på försäsongen?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by schteffe »

Ja, eller som Savonen skriver - ”med AIK:s nya strategi och medvind gör att det är visualisera den potential som skulle kunna uppnås.”
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatch AIK-LHF 22/8 kl 19

Post by smogz »

schteffe wrote:Ja, eller som Savonen skriver - ”med AIK:s nya strategi och medvind gör att det är visualisera den potential som skulle kunna uppnås.”
Solklart
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply