Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2018/19

Post by Colton »

Känns spännande lag till nästa år. Ifjol saknade vi spets i finalspelet, något vi åtgärdat till nästa år.

det vi saknar nu är egentligen breddspelare, en defensiv center och en ytter. Ser gärna tyngd på båda dessa herrar. Svårt att avgöra vilken budget vi har, men jag skulle säga att en center är prio 1. Den spelaren måste vara right-tekare också.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by bsa »

Det verkar som det finnas lite pengar kvar, har ingen uppfattat om Thuresson som spelare, men om man varit med där ett tag så har man rimligtvis en bra bit över medel lön i SHL att spendera.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Med tanke på att Lindgren sagt att man nu eventuellt ska in med två forwards så lär det finnas en hel del pengar kvar av budgeten. Centersidan känns ganska svag samtidigt som man även skulle behöva få in någon forward som är stark runt kassen. Jag skulle tro att man är en av klubbarna som kollar upp Muzito Bagenda.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Finns nog risk för det.Har du sett han spela?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

marre wrote: 13 Jul 2018, 12:42 Finns nog risk för det.Har du sett han spela?
Nej, inte live. Jag har bara sett äldre matchsammandrag, vilket gör honom svårbedömd. Känslan då var att han inte var något för oss och att han passar bättre in i rak hockey på liten rink. Om det blir SHL så kanske Mora är det logiska valet.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Ok,låter ju sådär.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

Vi måste få in en bra BP spelare gärna en som kan gå center också typ Forsell eller Pontus petterström tycker man kan ge Pontus 1 år till.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Tror inte vi vänta oss så mycket mer spets då jag tror Aaltonen blev den som Lindgren kunde landa och inte Thuresson.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Vore jag sportchef ( Gud förbjuder) skulle jag äska hos styrelsen om minst 14 forwards. Jag skulle vilja skapa större konkurrens. Ingen ska vara säker på en plats i nästa match. Som det är nu lyfts en junior in vid skada. I mina ögon helt förkastligt och skapar på inget sätt den konkurrens som finns på baksidan.
Gör som Rögle och Köpesjö, ha 15 forwards i truppen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Rögle,Timrå och Brynäs har ju 16.Vi har ju mer klass men 13 är ju för lite.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Hyfsat första backpar HV får :shock:
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

marre wrote: 13 Jul 2018, 18:44 Hyfsat första backpar HV får :shock:
Japp Nils Andersson och Tim Erixon.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2018/19

Post by ante08 »

Utländska och SHL-klubbar vill ha Jimmie Ericsson: ”Smickrande såklart”
Publicerad idag 22:40 (uppdaterad idag 22:40)
Jimmie Ericsson har spelat sin sista match i Skellefteå AIK. Men i veckan visade Vita Hästen intresse. Och intresset är stort även från andra håll. Både utländska och SHL-klubbar jagar 38-åringens namnteckning. "Det har varit en hel del, vilket är smickrande såklart", säger Ericsson. I början av juli avslöjade Norran att det inte blir en fortsättning för Jimmie Ericsson i Skellefteå AIK. Förhandlingarna mellan parterna hade strandat.

Men om Ericsson vill fortsätta spela hockey har han gott om alternativ.

– Klart han är jätteintressant, det är en fantastisk spelare. Jag skulle ljuga om jag sa något annat. Sedan om det är möjligt? Det får vi se, sa Vita Hästens tränare Leif Strömberg till NT.se tidigare i veckan.

Nu berättar Jimmie Ericsson själv om dialogen med Vita Hästen.

Är du intresserad om allt skulle gå ihop?

– Skellefteå var såklart mitt förstaval. Jag har spelat i Vita Hästen tidigare och det är min första klubb och där jag kommer ifrån. Jag är född i Skellefteå men jag har spelat alla mina pojklagsår i Vita Hästen, så det är klart att det är intressant. Men sedan ska man få det att gå ihop med familjen också.

"Inte blivit klokare"
Vita Hästen är dock långt ifrån den enda klubb som har kontaktat Ericsson.

– Jag har sagt till alla klubbar som har ringt att jag tackar för intresset och så måste jag fundera tillsammans med familjen. Om jag ska sluta, eller om jag ska spela någon annanstans, eller om de ska flytta med eller vad det nu än är. Där har vi inte kommit fram till något beslut ännu. Vi har inte blivit något klokare.

Är det många klubbar som har hört av sig?

– Ja, men det får jag säga. Det har varit en hel del, vilket är smickrande såklart.

Både utländska och SHL-klubbar har visat intresse.

– Men det är svårt för mig att spela i en annan klubb kanske, jag vet inte. Jag är starkt förknippad med Skellefteå, så kan man väl säga. Om det inte ska vara utomlands, vilket jag också har en del anbud ifrån.

"Vill inte sticka en kniv i ryggen"
Är det enklare att gå till en klubb i HockeyAllsvenskan än att spela i en annan SHL-klubb och få möta Skellefteå AIK?

– Jag vill inte gärna… Man förråder inte, för det är inte ett sådant avsked det har varit. Men det är klart att jag inte vill att alla fans och alla som bor i stan, som alltid hållit mig högt, de vill jag inte sticka en kniv i ryggen på.

– Jag vill inte att de ska känna så heller. Det kan kännas så ändå, även om det inte är så. Jag vill utesluta allt sådant så därför går funderingarna på högvarv.

Det är inga lätta beslut som Jimmie Ericsson måste fatta.

– Nej, det är inte det. Det kanske är lättast att sluta, vad vet jag. Jag har ingen stress. Jag vill att det jag gör ska kännas rätt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Jag tror att HV tog Andersson istället för Erixon. Oskar Osala kommer inte att spela i Ryssland nästa år. Jag har alltid gillat stora powerforwards ...
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

p-play wrote: 13 Jul 2018, 11:16 Med tanke på att Lindgren sagt att man nu eventuellt ska in med två forwards så lär det finnas en hel del pengar kvar av budgeten. Centersidan känns ganska svag samtidigt som man även skulle behöva få in någon forward som är stark runt kassen. Jag skulle tro att man är en av klubbarna som kollar upp Muzito Bagenda.
Han har bjudits ut på HA-marknaden. Oskarshamn sa nej.
Skulle vi hellre ta honom njaaaaa?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

kopitar wrote: 14 Jul 2018, 08:11
p-play wrote: 13 Jul 2018, 11:16 Med tanke på att Lindgren sagt att man nu eventuellt ska in med två forwards så lär det finnas en hel del pengar kvar av budgeten. Centersidan känns ganska svag samtidigt som man även skulle behöva få in någon forward som är stark runt kassen. Jag skulle tro att man är en av klubbarna som kollar upp Muzito Bagenda.
Han har bjudits ut på HA-marknaden. Oskarshamn sa nej.
Skulle vi hellre ta honom njaaaaa?
Jag påpekade i ett senare inlägg att jag inte hade full koll på honom, men att han troligen inte var något för oss. Det är svårt att bedöma en spelare som man inte sett live eller i många TV-matcher. Allsvenskan är nog rätt nivå för honom, men man skall också komma ihåg att alla SHL-klubbar har spelare som i princip bara håller allsvensk klass. Bredd är viktigt. Om vi gör en breddvärvning så bör det vara någon som är duktig i BP och då faller den här killen antagligen bort. Transferfönstret från Allsvenskan stänger väl för övrigt i morgon så om det kommer in någon breddvärvning så är det nog sannolikt att det sker ganska snart.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Ingen Jimmie Ericsson till Vita Hästen enligt säkra källor.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Lakers lär nog pröjsa rätt bra...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Det är nog bara ett fåtal SHL-klubbar som har råd att ta in honom som grädde på moset. Han kommer knappast att hålla skademässigt som ledande spelare över en full grundserie. Om man får gissa så är det nog Växjö eller möjligtvis Frölunda som kan vara aktuella om det blir SHL. Färjestad och HV har nog värvat klart.
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 2018/19

Post by Gezim »

Läser man mellan raderna vad Jimmie säger så kommer han inte spela i nån annan SHL klubb.

Det jag funderar över är, AIK vill bevisligen ha Jimmie i laget då man erbjudit kontrakt. Är det så pass mycket lägre än ifjol att det inte är acceptabelt?
Angående roll i laget så får väl alla kriga för sin plats?
Tycker Jimmie att han borde ha bättre betalt pga prestation så kan han väl förhandla till sig ett prestationsbaserat kontrakt?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Trollet »

Gezim wrote: 14 Jul 2018, 22:13 Läser man mellan raderna vad Jimmie säger så kommer han inte spela i nån annan SHL klubb.

Det jag funderar över är, AIK vill bevisligen ha Jimmie i laget då man erbjudit kontrakt. Är det så pass mycket lägre än ifjol att det inte är acceptabelt?
Angående roll i laget så får väl alla kriga för sin plats?
Tycker Jimmie att han borde ha bättre betalt pga prestation så kan han väl förhandla till sig ett prestationsbaserat kontrakt?
Det kan egentligen vara högre än i fjol också, bara det att Jimmie och AIK har väldigt olika bild av hans värde. Det får vi aldrig svar på för precis som med Martin är båda sidor måna om att lägga fram det fördelaktigt för sin egen del.

Håller med helt angående roll. Jimmie vet ju efter alla år i AIK att är han bra så kommer han att få spela mycket och högt upp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Nu får Micke fylla på truppen!!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Silly Season 2018/19

Post by Jablonic »

Trollet wrote: 15 Jul 2018, 16:11
Gezim wrote: 14 Jul 2018, 22:13 Läser man mellan raderna vad Jimmie säger så kommer han inte spela i nån annan SHL klubb.

Det jag funderar över är, AIK vill bevisligen ha Jimmie i laget då man erbjudit kontrakt. Är det så pass mycket lägre än ifjol att det inte är acceptabelt?
Angående roll i laget så får väl alla kriga för sin plats?
Tycker Jimmie att han borde ha bättre betalt pga prestation så kan han väl förhandla till sig ett prestationsbaserat kontrakt?
Det kan egentligen vara högre än i fjol också, bara det att Jimmie och AIK har väldigt olika bild av hans värde. Det får vi aldrig svar på för precis som med Martin är båda sidor måna om att lägga fram det fördelaktigt för sin egen del.

Håller med helt angående roll. Jimmie vet ju efter alla år i AIK att är han bra så kommer han att få spela mycket och högt upp.
Budet var ungefär en halvering av den redan låga lön han spelade för i fjol. Skulle göra honom bland de lägst betalda i laget. Tycker det är väldigt märkligt hur man agerar så mot klubbens största genom tiderna och som så sent som i våras spelade skadad men trots det var bland de ledande i det laget som tog sig till final. Lägg till att att han drar extra publik och lockar sponsorer så blir budet än märkligare.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by bsa »

Ser hellre Jimmy göra en bra säsong i annan SHL klubb än en tragisk i AIK.
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

Jablonic wrote: 16 Jul 2018, 02:38
Trollet wrote: 15 Jul 2018, 16:11
Gezim wrote: 14 Jul 2018, 22:13 Läser man mellan raderna vad Jimmie säger så kommer han inte spela i nån annan SHL klubb.

Det jag funderar över är, AIK vill bevisligen ha Jimmie i laget då man erbjudit kontrakt. Är det så pass mycket lägre än ifjol att det inte är acceptabelt?
Angående roll i laget så får väl alla kriga för sin plats?
Tycker Jimmie att han borde ha bättre betalt pga prestation så kan han väl förhandla till sig ett prestationsbaserat kontrakt?
Det kan egentligen vara högre än i fjol också, bara det att Jimmie och AIK har väldigt olika bild av hans värde. Det får vi aldrig svar på för precis som med Martin är båda sidor måna om att lägga fram det fördelaktigt för sin egen del.

Håller med helt angående roll. Jimmie vet ju efter alla år i AIK att är han bra så kommer han att få spela mycket och högt upp.
Budet var ungefär en halvering av den redan låga lön han spelade för i fjol. Skulle göra honom bland de lägst betalda i laget. Tycker det är väldigt märkligt hur man agerar så mot klubbens största genom tiderna och som så sent som i våras spelade skadad men trots det var bland de ledande i det laget som tog sig till final. Lägg till att att han drar extra publik och lockar sponsorer så blir budet än märkligare.
Stämmer det så är det väldigt märkligt. Även om Jimmie kanske sett sina bästa studer så är han OVÄRDELIG i slutspel, vilket han visat i princip varje år.
Tycker inte han ska spela i de 2 första linorna men de borde gå att hitta en annan roll som båda kan acceptera.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Han platsar ju lätt i en checkingline/pp framför mål. Ge han lite flis för fan, han är ovärdelig i omklädningsrummet och i media. Han gör sin sista säsong, låt han avsluta med ett sm-guld till ;) han har gett upp mycket för oss, men får skit tillbaka, mycket märkligt....
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Silly Season 2018/19

Post by valhall »

Men Snälla människor lägg ner!
Nu är beslutet tagit mellan Jimmy och AIK, och att fortsätta älta det i Silly tråden kommer inte att ge någon förändring av beslutet.
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2018/19

Post by Sed »

valhall wrote:Men Snälla människor lägg ner!
Nu är beslutet tagit mellan Jimmy och AIK, och att fortsätta älta det i Silly tråden kommer inte att ge någon förändring av beslutet.
Det hjälpte tydligen. :)

Det är nu klar att Jimmie Ericsson stannar i Skellefteå AIK då parterna nu kommit överens om en förlängning som sträcker sig över säsongen 2018/2019.

https://www.skellefteaaik.se/artikel/1m ... -forlanger
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

valhall wrote: 16 Jul 2018, 14:36 Men Snälla människor lägg ner!
Nu är beslutet tagit mellan Jimmy och AIK, och att fortsätta älta det i Silly tråden kommer inte att ge någon förändring av beslutet.
Dom kroniska menssmärtorna ger äntligen utdelning.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2018/19

Post by päran »

Gött! Kör Jimmie som center och kapten i år.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Locked