Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2018/19

Post by bruno »

Säga vad man vill om värvningarna av Olimb och Aaltonen, men jag tycker det var tydligt förra säsongen att det saknades spelare med finess och offensiva skills bakom förstalinan. Var väl Söderlund bakom dessa som kunde åstadkomma något offensivt utanför boxen annars kändes resten av forwards som programmerade robotar. Forwardssidan känns då denna säsong mer intressant offensivt än förra säsongen. Blir intressant att se.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Vi vet ju alla att Hollloway (som i praktiken blir som ett nyförvärv), Aaltonen, Olimb och Hedberg kan göra fantastiska saker. Frågan är bara om de kommer att kunna göra det tillsammans? Det känns tryggt att det är Samuelsson som kommer att styra skutan. Han är duktig gällande gruppdynamik. Kan han få allt att fungera så är potentialen uppenbart mycket hög i det här lagbygget. Hela laget var egentligen ganska förutsägbart i spelet fjol. I slutspel så brukar dessutom spelet bli ganska statiskt när lagen har mött varandra ett par gånger i rad så mönsterbrytare är alltid ett välkommet tillskott. Personligen kommer jag att sakna Söderlund. Olofsson kommer säkert också att få ett ordentligt genombrott.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Aaltonen vore ett mycket spännande nyförvärv om det stämmer? Ruggig potential och revanschsugen. Får han det och stämma är han en av seriens bästa målskyttar. Sen Holloway, Möller som skarpskyttar också. Vi kommer att kunna göra mål!

Personligen kommer jag att sakna Söderlund och Ohlsson och tycker det är en skandal att de inte lirar i svartgult.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

ossian wrote: 25 Jun 2018, 23:36 Aaltonen vore ett mycket spännande nyförvärv om det stämmer? Ruggig potential och revanschsugen. Får han det och stämma är han en av seriens bästa målskyttar. Sen Holloway, Möller som skarpskyttar också. Vi kommer att kunna göra mål!

Personligen kommer jag att sakna Söderlund och Ohlsson och tycker det är en skandal att de inte lirar i svartgult.

Hur besviken kommer du vara när Berggren är less på 4e kedje gnugg. Och lämnar för.Frölunda etc
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Jag hoppas AIK slussar in Berggren i pp samt att skador kommer att komma. Blir riktigt förbannad om vi slarvar bort Berggren också men det tror jag inte man gör.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Tror inte de som vi har i tredje i år är sämre spelare än Ohlsson Söderlund. Men hela vår framgång bygger på att tålmodigt utveckla egna spelare och allt eftersom ge dem större förtroende högre upp. Tappar vi den magin är vi bara ett lag av andra, och vi kommer aldrig att kunna vinna en köpelagsduell mot ekodopade sörlänningar och storstadslag.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2018/19

Post by päran »

Håller med. Men vi är också ett lag som har rykte om att styra om skutan på en dalande karriär, t.ex. Klingberg, Heed, Norman, Skogs, Djuse etc. Det ryktet kan vi leva upp till med råge i år förhoppningsvis. Synd på Tim givetvis, men tyvärr har Ohlsson, Hetta, Olofsson ingen plats om vi vill ha in några stjärnor och utveckla de "nya" juniorerna.

Jag tycker Lindgren har en bra syn på lagbygget, bara hoppas att laget kan leverera. Jag är i alla fall mycket mer nöjd i år än i fjol på sillyn.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

ossian wrote: 26 Jun 2018, 09:30 Tror inte de som vi har i tredje i år är sämre spelare än Ohlsson Söderlund. Men hela vår framgång bygger på att tålmodigt utveckla egna spelare och allt eftersom ge dem större förtroende högre upp. Tappar vi den magin är vi bara ett lag av andra, och vi kommer aldrig att kunna vinna en köpelagsduell mot ekodopade sörlänningar och storstadslag.
Vi är tyvärr redan där. Många av de andra SHL-lagen är ikapp oss gällande talangutveckling. Vi har haft några riktigt svaga år och man har nog insett det eftersom Lasse Marklund får en utvecklingsroll. Vi har tyvärr också tappat konceptet vad gäller spelmodell och värvningsstrategi. Vi skulle aldrig ha fyllt laget med spelare med tveksam inställning av olika slag som Olimb, Aaltonen, Alvarez, Hedberg och Holloway. Hårt arbete i båda åkriktningarna var mottot. Visst kunde LJ värva en udda fågel någon gång då och då om spelaren hade en unik förmåga, men han skulle aldrig ha vilat på dem som bärande spelare. Jag år otroligt glad av ekonomiska skäl till att man nådde final senast, men för utvecklingen hade det kanske bättre om väckarklockan hade ringt och man hamnat på Playin-plats, något som man ett tag var på rak kurs mot. Söderlunds fars må vara hur problematisk som helst (jag har ingen aning då jag inte känner honom), men det är ett gigantiskt underbetyg av Lindgren att han inte kunde presentera för honom att Tim var tillräckligt bra för en roll i en andra- eller tredjefemma. Vem som helst kunde se det mitt i säsongen när kontrakt börjar att diskuteras. Ohlsson tog utvecklingssteget först sent på säsongen i slutspelet, men å andra sedan signade han sent med Timrå så de som tidigare förespråkade att han borde lämna för sin egen utvecklings skull (som undertecknad) hann bli motbevisade. Vi skulle verkligen behöva en nystart då det är svårt att bortse från hur resan nedåt såg ut för Modo. Möller och Lindström kommer säkert att klara av att bära laget till slutspel även i år, men det känns som att vissa delar av fundamentet sakta men säkert håller på vittra sönder.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Och vi spelade SM-final....Vi åkte inte ut,herregud alltså...
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

marre wrote: 26 Jun 2018, 10:48 Och vi spelade SM-final....Vi åkte inte ut,herregud alltså...
Har du glömt hur det såg ut? Vi var typ ett stolpskott från Playin med ett uselt spel. Det var otroligt imponerande hur grabbarna tog sig samman och hur Ortio bar laget i kvart och semi, men det är mer den långsiktiga utvecklingen som jag kommenterade och vad som väntar bortom hörnet om man inte gör något.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2018/19

Post by Balotelli »

p-play wrote: 26 Jun 2018, 10:55
marre wrote: 26 Jun 2018, 10:48 Och vi spelade SM-final....Vi åkte inte ut,herregud alltså...
Har du glömt hur det såg ut? Vi var typ ett stolpskott från Playin med ett uselt spel. Det var otroligt imponerande hur grabbarna tog sig samman och hur Ortio bar laget i kvart och semi, men det är mer den långsiktiga utvecklingen som jag kommenterade och vad som väntar bortom hörnet om man inte gör något.
Amen, vi har en hårsmån från en katastrofsäsong och hade det inträffat hade vårt minus blivit betydligt mer kännbart
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

p-play wrote: 26 Jun 2018, 10:55
marre wrote: 26 Jun 2018, 10:48 Och vi spelade SM-final....Vi åkte inte ut,herregud alltså...
Har du glömt hur det såg ut? Vi var typ ett stolpskott från Playin med ett uselt spel. Det var otroligt imponerande hur grabbarna tog sig samman och hur Ortio bar laget i kvart och semi, men det är mer den långsiktiga utvecklingen som jag kommenterade och vad som väntar bortom hörnet om man inte gör något.
Jag tror nog det är Du som inte kommer ihåg. Vi har 7 poäng ned till play-in och ett poäng upp till fjärde plats. Vi schabblar i sista omgången samtidigt som Färjestad vinner på straffar efter att HV fått ett mål bortdömt i förlängningenm på ett mycket tveksamt sätt.

I slutspelet spelar vi bra fram till finalen där vi redan på förhand vet resultatet mot ett helt överlägset Växköp som köpt in stjärnor till varje position.

En klart godkänd säsong, fast med för många bottennapp. Försvarsspelet är över förväntan hela säsongen och BP är grymt. Tyvärr är bredden på anfallet på tok för svagt för att kunna hota. Men vi var för fan näst bästa laget.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

p-play wrote: 26 Jun 2018, 10:55
marre wrote: 26 Jun 2018, 10:48 Och vi spelade SM-final....Vi åkte inte ut,herregud alltså...
Har du glömt hur det såg ut? Vi var typ ett stolpskott från Playin med ett uselt spel. Det var otroligt imponerande hur grabbarna tog sig samman och hur Ortio bar laget i kvart och semi, men det är mer den långsiktiga utvecklingen som jag kommenterade och vad som väntar bortom hörnet om man inte gör något.
Huvudsaken är väl resultatet, vi nådde till en final med det laget vilket är helt sjukt. Nu har vi 3 nya sorgebarn, som har grym potential. De funkar för Växjö att köpa ett lag, varför inte för oss? Lite tråkigt att inte lita på Ohlsson Söderlund osv, men Altonen drar nog mer folk än dessa 2 jag nyss nämde.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Ja, i sista omgången. Men med 5-6 omgångar kvar trodde nog de flesta på Play-in eller sista slutspelsplats. Spel- och strukturmässigt såg det inte bra ut långa stunder under säsongen. Försvarsspelet i egen zon var glädjeämnet tillsammans med BP, medan försvarsspelet i mittzonen var direkt dåligt precis som PP. Spelet med puck var statiskt där vi hade svårt att spela oss igenom mittzonen när vi mötte bättre lag. Hade det inte varit för Ortio så hade vi åkt i kvarten. Resultat kommer automatiskt om man långsiktigt gör rätt. Alla lag kan sprattla till en säsong där en grupp plötsligt kommer ihop. Växjö vann inte bara därför att de hade lyckats värva ihop de bästa spelarna. De var helt överlägsna oss taktiskt. Om man bryter ned matcherna mot dem i grundserie och slutspel så vann vi inte många perioder.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

p-play wrote: 26 Jun 2018, 11:55 Ja, i sista omgången. Men med 5-6 omgångar kvar trodde nog de flesta på Play-in eller sista slutspelsplats. Spel- och strukturmässigt såg det inte bra ut långa stunder under säsongen. Försvarsspelet i egen zon var glädjeämnet tillsammans med BP, medan försvarsspelet i mittzonen var direkt dåligt precis som PP. Spelet med puck var statiskt där vi hade svårt att spela oss igenom mittzonen när vi mötte bättre lag. Hade det inte varit för Ortio så hade vi åkt i kvarten. Resultat kommer automatiskt om man långsiktigt gör rätt. Alla lag kan sprattla till en säsong där en grupp plötsligt kommer ihop. Växjö vann inte bara därför att de hade lyckats värva ihop de bästa spelarna. De var helt överlägsna oss taktiskt. Om man bryter ned matcherna mot dem i grundserie och slutspel så vann vi inte många perioder.
Vi saknade även en huvudtränare... ett mirakel att vi tog oss så långt som vi gjorde.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2018/19

Post by lobo »

Håller med, Samuelsson är nyckeln i allt detta! Överlycklig att han är tillbaka, och att Bert - Stefan får foka på valda delar

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Det är ett mirakel att vi spelat 7 SM-finaler på 8 år. Men svårt att uppskatta sådant när man lider av kroniska menssmärtor som tyvärr de allra flesta här inne verkar göra.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 2018/19

Post by Miklosoft »

ossian wrote: 26 Jun 2018, 15:02 Det är ett mirakel att vi spelat 7 SM-finaler på 8 år. Men svårt att uppskatta sådant när man lider av kroniska menssmärtor som tyvärr de allra flesta här inne verkar göra.
:lol: :lol:

Japp, vi har bara haft tur som snubblat in till Final med enbart Div 1 spelare i truppen.
Blir ett spännande år till utan Ovechkin, Crosby, Kane etc i AIK. :lol: :lol:
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2018/19

Post by sju-t »

Han har i alla fall fått ett kontraktsförslag!

http://www.hockeysverige.se/2018/06/26/ ... tsforslag/
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

sju-t wrote: 26 Jun 2018, 21:25 Han har i alla fall fått ett kontraktsförslag!

http://www.hockeysverige.se/2018/06/26/ ... tsforslag/
Lucas Wallmark också spännande :roll:
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2018/19

Post by Balotelli »

Anton Blidh skulle vara intessant
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Vore jag sportchef (Gud förbjude) skulle jag jobba så långsiktigt jag bara kunde.
Jobba stenhårt på att få hem Axel nästkommande säsong om hans harvande fortsätter.
Se till att säkra återkomst av Pierre.
Samma gällande Melker, som för övrigt har hörts ganska less på att få stryk där borta.
Tim Heed likaså.

OK, ljushuvud, säger ni. Dom har ju hus i stan.
Visst, det har Nisse numera också.
Det ska inte behöva upprepas Nisse, Martinscenarion om man arbetar mot personen och inte mot agentsluskarna. Spelaren själv är ju till syvende och sist den som säger bu eller bä gällande kontraktsskrivningen.

För mig verkar verksamheten just nu vara någon form av konstgjord andning.
Svaga årskullar gällande den egna produktionen av spelare är givetvis en orsak, men jag undrar om inte opersonligheten hos sportcheferna kan vara en bidragande orsak till att sådana saker händer som i NisseMartinfallen.
Åk och ta personliga samtal med spelarna vartän dom bor för tillfället. Gör som landslagsledningen och bedriv uppsökande verksamhet är min medicin.
Receptet kan jag skriva ut.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 27 Jun 2018, 10:15 Vore jag sportchef (Gud förbjude) skulle jag jobba så långsiktigt jag bara kunde.
Jobba stenhårt på att få hem Axel nästkommande säsong om hans harvande fortsätter.
Se till att säkra återkomst av Pierre.
Samma gällande Melker, som för övrigt har hörts ganska less på att få stryk där borta.
Tim Heed likaså.

OK, ljushuvud, säger ni. Dom har ju hus i stan.
Visst, det har Nisse numera också.
Det ska inte behöva upprepas Nisse, Martinscenarion om man arbetar mot personen och inte mot agentsluskarna. Spelaren själv är ju till syvende och sist den som säger bu eller bä gällande kontraktsskrivningen.

För mig verkar verksamheten just nu vara någon form av konstgjord andning.
Svaga årskullar gällande den egna produktionen av spelare är givetvis en orsak, men jag undrar om inte opersonligheten hos sportcheferna kan vara en bidragande orsak till att sådana saker händer som i NisseMartinfallen.
Åk och ta personliga samtal med spelarna vartän dom bor för tillfället. Gör som landslagsledningen och bedriv uppsökande verksamhet är min medicin.
Receptet kan jag skriva ut.
Amen! Det är för övrigt just så här Abbott i Rögle jobbar. Han åkte nyligen över på tour på andra sidan pölen och hade personliga möten med ett stort antal spelare precis som han för övrigt också hade med nyförvärven från Allsvenskan. Sportchefsjobbet är det absolut mest krävande i en SHL-organisation och de flesta får kasta in handduken efter ett par år. Skall man vara extremt framgångsrik måste man ha en familjesituation (d v s helst ingen familj alls) som tillåter det. Man måste också gilla att ständigt vara på resande fot och ständigt vara tillgänglig. Det är i princip en omänsklig arbetssituation med all press som följer ovanpå detta. Även om man anställer en scout så måste man ut och se spelaren live och träffa honom, så det kräver sin man även om man får assistans. Jag påpekade tidigt att Lindgren inte verkade ha en optimal familjesituation och förutspådde att det skulle bli problem. Problemet är ju ganska tydligt och det är att han i princip bara går på kända namn i budgivningarna för att inte bli bränd. Jag förstår honom till fullo varför han gör det, men man får betala ett stort pris för det. Att inte kunna övertala Söderlunds farsa om att Tim har en framtid i klubben i en bra roll får väl ses lite som en indikation att han inte är rätt man för jobbet. Man kan faktiskt vara en väldigt bra och trevlig person (som Lindgren verkar vara), men ändå inte vara optimal för rollen. Han lyckades inte heller övertala Arvid L som jag tycker är en av de bästa defensiva backarna i serien och en spelare som verkligen är värd att lasta upp stora pengar för. Det kan inte nog påpekas hur svårt och viktigt det är att anställa rätt på tränar- och sportchefspositionerna.
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Knut »

snorhyveln wrote: 27 Jun 2018, 10:15 Vore jag sportchef (Gud förbjude) skulle jag jobba så långsiktigt jag bara kunde.
Jobba stenhårt på att få hem Axel nästkommande säsong om hans harvande fortsätter.
Se till att säkra återkomst av Pierre.
Samma gällande Melker, som för övrigt har hörts ganska less på att få stryk där borta.
Tim Heed likaså.

OK, ljushuvud, säger ni. Dom har ju hus i stan.
Visst, det har Nisse numera också.
Det ska inte behöva upprepas Nisse, Martinscenarion om man arbetar mot personen och inte mot agentsluskarna. Spelaren själv är ju till syvende och sist den som säger bu eller bä gällande kontraktsskrivningen.

För mig verkar verksamheten just nu vara någon form av konstgjord andning.
Svaga årskullar gällande den egna produktionen av spelare är givetvis en orsak, men jag undrar om inte opersonligheten hos sportcheferna kan vara en bidragande orsak till att sådana saker händer som i NisseMartinfallen.
Åk och ta personliga samtal med spelarna vartän dom bor för tillfället. Gör som landslagsledningen och bedriv uppsökande verksamhet är min medicin.
Receptet kan jag skriva ut.
Nu vet jag inte vad du hört, men Melker är ordinarie i Sharks. Även Heed kommer med stor sannolikhet vara det nästa säsong. Och lyckas Sharks landa Tavares (om inte, någon annan toppforward) så är de storfavoriter till Stanley Cup de närmsta åren. Ända sättet de lämnar Sharks är om de blir tradade, allt annat är skitsnack.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Vet mycket väl om att Melker är ordinarie. Är inte helt tappad bakom ......
Refererar bara till vad han tydligen sagt privat till en av oss som jobbar på matcherna.
Jag fabulerar dessutom att jobba långsiktigt. Pratar inte ett ord om att det ska hända i nästa vecka eller månad eller år.
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Knut »

snorhyveln wrote: 27 Jun 2018, 11:44 Vet mycket väl om att Melker är ordinarie. Är inte helt tappad bakom ......
Refererar bara till vad han tydligen sagt privat till en av oss som jobbar på matcherna.
Jag fabulerar dessutom att jobba långsiktigt. Pratar inte ett ord om att det ska hända i nästa vecka eller månad eller år.
Du formulerade det som att Lindgren sitter och rullar tummarna, så jag kan tyvärr inte anta att du inte är ”helt tappad bakom”.

Om det stämmer det ni skriver så måste ni även kunna hitta förklaringar till det som gick vägen för Lindgren och AIK: att Granberg återvände, att Norén valde AIK, att Ortio förlängde trots anbud från KHL, att Aaltonen sökte sig till AIK, att Wingerli förlängde, att Berglund inte drog till AHL, osv. Om ni inte kan argumentera mer än att påpeka korrelationer så har jag svårt att bli övertygad över era påståenden.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

I fallet med Norén får man anta att Fredrik Lindgren spelade en stor roll vid införsäljningen. Vad beträffar målvakter så är marknaden tuff då det finns ganska få platser lediga platser varje år. Alla jobb i KHL är inte välbetalda och en del klubbar är inte attraktiva. Hade han haft anbud från en hyfsad organisation så hade han säkert stuckit. Att Niklas Svedberg tvinga välja Timrå och Johannes Jönsson inte ens lyckas att få ett SHL-kontrakt säger mycket om hur hård konkurrens det är om platserna. Aaltonen hade nog inte många erbjudanden i SHL att välja på. Det är nog inte många klubbar som vill befatta sig med honom. Som alla vet kan han kan göra fantastiska saker när han har vaknat upp på rätt sida, men däremellan har det mest varit problem med honom såväl i landslaget som i klubbarna. Han är ett problembarn typ Conny Strömberg. Han börjar dessutom bli lite till åren, vilket gör utvecklingspotentialen lite begränsad. Med Berglund var det redan uppgjort att han skulle stanna två år i klubben, något som Lindgren naturligtvis hanterat bra i samtalen med Edmonton och förtjänar beröm för. Wingerli kan jag inte uttala mig om.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2018/19

Post by phx70 »

Balotelli wrote: 26 Jun 2018, 21:47 Anton Blidh skulle vara intessant
Såg honom ett antal matcher förra säsongen, bra skridskoåknkng och ett jävla anama. Han hade varit fint att ha i AIK.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2018/19

Post by päran »

Pplay: Fattar inte hur du konstant kan såga ledningen utan att ha en susning. Vad vet du om vad som händer i kulisserna. Alla bra händelser beror på tur, slump eller någon utanför ledningen och alla dåliga händelser är ledningen direkt ansvarig för.

När man inte inte vet något om det som händer under bordet tycker jag man får bedöma utfallet före och efter säsong.

I fjol var jag rätt nöjd med lagbygget, jag med många andra tyckte det såg rätt ok ut = utfallet innan säsong. Aho drog, två viktiga toppforwards (Anderson, Bud), tokfloppade. Det saknades också en huvudcoach men trots detta gick vi till final= utfallet.

I år har Lindgren killed some darlings för att kunna värva spets och gjort ett fantastiskt jobb enligt mig, precis som jag hoppats på. Sen kan man ha synpunkter på vilka spelare som kommit, men Lindgrens syn på laget är klockren = utfallet innan säsong.
Nu vill det till att ledarstaben ser till att dessa välbetalda etablerade spelare levererar så att vi inte blir ett nytt gamla Frölunda, Modo eller Leksand.

Men det vet vi först efter säsong= utfallet.

Däremellan vet vi inte ett skit!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Locked