Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 2018/19

Post by Snuskhummern »

Foppas skridskocoach wrote: 16 Jun 2018, 14:08 Någon med insyn som vågar uttala sig om vad som sker m Martin Lundberg?
Tror inte det blir någon martin i.o.m att man värvade Alvarez, i nuläget försöker man väl hitta ett spetsforward istället för en boxplay forward. Angående Olimb så tror jag Lindgren behövt kompromissa p.g.a bristande utbud på centrar, är själv inte helt nöjd då jag tycker att Olimb saknar farten och tenderar att hålla i pucken för mycket.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Det är faktiskt en helt obegriplig värvning. Det finns ingen anledning till att panikvärva heller då det kommer att komma loss spelare senare.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

p-play wrote: 16 Jun 2018, 14:23 Det här förstörde just helgen. :cry: .Klen, med mentala problem är inte vad vi behöver. Han kommer säkert att producera mycket passningspoäng i grundserien, men det är inte där som pokalen delas ut. Det känns allt mer som vi behöver en ny sportchef. Just när man började få lite hopp om Lindgren ... :o
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... syke/promo
Låt säsongen spelas klart innan du börjar såga laget/Lindgren. Vi minns förra säsongen, jag trodde på kvalserien... men nä final, dessutom ska de in 2 forwards till. Hade inte hellet väntat mig Olimb, men vi måste väl ge han en chans ?
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Olimb var grym i Frölunda så hoppas han hittar tillbax till det spelet. Inte i närheten av Lindholm men klart bättre än Anderson vågar jag lova. Tycker själv vi skulle ha haft in en till offensiv center eller en som kan spela både center och ytter.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

kopitar wrote: 16 Jun 2018, 14:37
p-play wrote: 16 Jun 2018, 14:23 Det här förstörde just helgen. :cry: .Klen, med mentala problem är inte vad vi behöver. Han kommer säkert att producera mycket passningspoäng i grundserien, men det är inte där som pokalen delas ut. Det känns allt mer som vi behöver en ny sportchef. Just när man började få lite hopp om Lindgren ... :o
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... syke/promo
Låt säsongen spelas klart innan du börjar såga laget/Lindgren. Vi minns förra säsongen, jag trodde på kvalserien... men nä final, dessutom ska de in 2 forwards till. Hade inte hellet väntat mig Olimb, men vi måste väl ge han en chans ?
Så du menar att man skall sitta och applådera alla nyförvärv oavsett vilken spelare det är som en del gör i Norrans kommentarsfält för att sedan såga dem när de inte visar vara det de som de presenteras som? Matt Anderson var ett exempel på en spelare som jag hade sett mycket och varnade för utfallet av. Personligen föredrar jag att säga vad jag tycker innan och ibland har jag rätt och ibland fel. Olimb är en mycket puckskicklig spelare, men det känns som en märklig värvning om man har följt honom de senaste åren. Vi behöver snarare mindre av spelare som spelar på "utsidan". Han kommer säkert att göra sina poäng, men det är liksom inte det som spelet går ut på. Ja, jag håller med om att hockey är ett lagspel och vi nådde final trots att spelet sviktade emellanåt och vi i princip hade både Anderson och Holloway borta p g a skador så ett lag skall aldrig vara beroende av en spelare. Själv grejen med ett forum är dock att diskutera allt ifrån spelare till sportchefer och inte bara utöva okritisk dyrkan.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

p-play wrote: 16 Jun 2018, 14:23 Det här förstörde just helgen. :cry: .Klen, med mentala problem är inte vad vi behöver. Han kommer säkert att producera mycket passningspoäng i grundserien, men det är inte där som pokalen delas ut. Det känns allt mer som vi behöver en ny sportchef. Just när man började få lite hopp om Lindgren ... :o
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... syke/promo
Oväntat inlägg...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

+1 p-play!
Har en riktigt dålig känsla kring herr Olimb. Svag i försvarsspelet med föga imponerande +- .
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

nr86 wrote: 16 Jun 2018, 15:29 +1 p-play!
Har en riktigt dålig känsla kring herr Olimb. Svag i försvarsspelet med föga imponerande +- .
Jamen jag säger det igen är inte heller förtjust över olimb men att ta upp +- säger inte ett skit riktig dåligt att hänga upp sig på +- säger mer om laget man spelar i än spelaren.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by bsa »

Det måste in en femte center, en forward som kan spela center skulle sitta bra. En offensiv center med dålig defensiv är inte det perfekta alternativet, en som städar hem så Möller & Lindström kan fuska lite hemmåt skulle troligen funka.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Olimb är utan tvekan en mycket skicklig passningsspelare, men han tenderar att hålla pucken och dra ned på tempot något enormt. Det känns inte som han passar in i spelmodellen hos ett lag vars filosofi är att höja tempot och gärna få till nord-syd hockey. Med tanke på att förstakedjan ofta höll i pucken för länge och gjorde alldeles för långa byten ifjol, vilket påverkade hela lagets spel så känns det konstigt att man tar in en spelare som ytterligare kommer att accentuera detta.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2018/19

Post by don_tomassso »

Tveksam till Olimb.Så detta är Stjärn centern som,skall ersätta Lindholm.Lågbudget värvning.Som dessutom e 32.Är mer en 3e center för mig.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Tror Adam kommer centra i första,Olimb kommer aldrig funka med Jocke och Möller
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Foppas skridskocoach »

don_tomassso wrote: 16 Jun 2018, 18:53 Tveksam till Olimb.Så detta är Stjärn centern som,skall ersätta Lindholm.Lågbudget värvning.Som dessutom e 32.Är mer en 3e center för mig.

Tror knappast att han är ”lågbudget”. Om man inte trott att vi skulle vara med och buda på typ Phil Kessel.
Tigerränderna går aldrig ur.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by krysset »

Om Martin var aktuell skulle Alvarez inte tagit nr 27 på tröjan. Om Martin skulle brutit kontraktet och Växjö och vi kom överens skulle entrén höjas även ölpriser. Ok Martin är en kultspelate och skulle vara giben i förs pp samt smälka på. Men hur mycket skulle han kosta?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote: 16 Jun 2018, 19:12
don_tomassso wrote: 16 Jun 2018, 18:53 Tveksam till Olimb.Så detta är Stjärn centern som,skall ersätta Lindholm.Lågbudget värvning.Som dessutom e 32.Är mer en 3e center för mig.

Tror knappast att han är ”lågbudget”. Om man inte trott att vi skulle vara med och buda på typ Phil Kessel.
Han är troligtvis en riktigt dyr spelare. Olimb hade anbud från Kölner Haie och antagligen även från Eisbären Berlin. Olimb ville till Schweiz och hade Köln som andrahandsalternativ, enligt artikeln nedan som publicerades i början av veckan. Lindgren har nog fått lasta upp ordentligt här.
https://www.rundschau-online.de/sport/k ... d-30597842
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

Usch. Jag var rädd att det skulle bli så här. Olimb är allt AIK inte är, han passar inte alls in hos oss! Långsam, äldre & DYR. Känns lite som en panikvärvning tyvärr. Att värvningar blivit dåliga har vi varit med om tidigare, men panikvärvningar känna som något nytt i vår förening.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Var säkert hård konkurrens med öhk mfl som också söker centrar. Budgivning som drog iväg är jag rädd för.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 2018/19

Post by Snuskhummern »

Ska bli intressant att se vilka centrar de andra lagen plockar in, först då känner jag hur jag ska bedöma Lindgrens omdöme runt den här värvningen. Ifall Olimb var det bästa som fanns tillgängligt så får man nog vara nöjd med det, sportchefen kan liksom inte bara trolla fram en Lindholm-ersättare ur tomma intet.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Snuskhummern wrote: 16 Jun 2018, 23:08 Ska bli intressant att se vilka centrar de andra lagen plockar in, först då känner jag hur jag ska bedöma Lindgrens omdöme runt den här värvningen. Ifall Olimb var det bästa som fanns tillgängligt så får man nog vara nöjd med det, sportchefen kan liksom inte bara trolla fram en Lindholm-ersättare ur tomma intet.
Joel Kellman, Joakim Andersson, Linus Johansson och Markus Ljungh är väl centrar i ungefär samma prisklass (den förstnämnde möjligtvis lite dyrare). Mattias Sjögren ligger säkert lite högre. Emil Molin är billigare och David Lindquist och Axel Ottosson sannolikt betydligt billigare. Jag hade tagit samtliga före Olimb, (möjligtvis undantaget Andersson som har haft ganska stora skadeproblem). De sistnämnda kanske inte är bättre spelare i dagsläget, men ger mer valuta för pengarna och skulle ha frigjort pengar i budgeten.
Last edited by p-play on 17 Jun 2018, 00:03, edited 1 time in total.
craft
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2016, 02:35

Re: Silly Season 2018/19

Post by craft »

Sen är det knappast slut kvalitétscentrar i mitten på Juni.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Vad ska Andreas Falk göra till hösten? Skulle han acceptera en lägre lön så vi kan bredda laget? Vi saknar dessutom bra bp spelare i laget.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

Växjö verkar ju ha plockat in en bra center i dagarna
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by krysset »

Falk nej tack
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

p-play wrote: 16 Jun 2018, 23:46
Snuskhummern wrote: 16 Jun 2018, 23:08 Ska bli intressant att se vilka centrar de andra lagen plockar in, först då känner jag hur jag ska bedöma Lindgrens omdöme runt den här värvningen. Ifall Olimb var det bästa som fanns tillgängligt så får man nog vara nöjd med det, sportchefen kan liksom inte bara trolla fram en Lindholm-ersättare ur tomma intet.
Joel Kellman, Joakim Andersson, Linus Johansson och Markus Ljungh är väl centrar i ungefär samma prisklass (den förstnämnde möjligtvis lite dyrare). Mattias Sjögren ligger säkert lite högre. Emil Molin är billigare och David Lindquist och Axel Ottosson sannolikt betydligt billigare. Jag hade tagit samtliga före Olimb, (möjligtvis undantaget Andersson som har haft ganska stora skadeproblem). De sistnämnda kanske inte är bättre spelare i dagsläget, men ger mer valuta för pengarna och skulle ha frigjort pengar i budgeten.
Håller helt med.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Känner med lite eftertanke att Olimb värvningen är riktigt märklig. ( Med mina AIK glasögon på och så som vi byggt laget förut. ) Tycker för det 1a att han inte alls passar i laget med sitt sätt att spela hockey. Pucken fastnar på honom och tempot dras ner. Svag i närkampsspelet men visst kan han slå fina pass. Jag tycker plus minus säger en del om spelaren. Där har han inte så fina siffror trots att han spelat i bra lag. Ville helst utomlands och vi känns som 3e eller 4e alternativ. LHC ville inte ha honom kvar. Varför då? Hur långt kontraktet är lär vi få veta snart men tror inte det är mer än 1 år. Självklart hoppas jag att jag har fel om honom och han levererar stort och det inte blir en ny Matt Anderson. Men det är så att jag hellre sett en Ottosson eller Lindqvist i laget för att sedan ha möjlighet att spetsa laget i höst när fler spelare kan bli tillgängliga.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by krysset »

Förstecenter nja knappast men han är rätt ok.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

Rätt okej ja men va fan måste finns nått bättre där ute
Ja menar ha lär ju kosta ganska bra så för dom pengarn ja då är man lite besviken..
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

Har ju för fan funnit både bättre & billigare på marknaden.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by bsa »

Han var bra i Frölunda, halv flopp i KHL, sådär i Linköping, men vem lyckas i Linköping. Och varför skulle han vara jättedyr?
Han passade tydligen i Frölunda, så varför skulle han inte passa i AIK. Är det inte dom som kopierat AIK mest. Men hitta en center som är billigare och inte ett riktigt långskott så kan ni försörja er på er hobby.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

Svårt att säga vad som finns just nu på marknaden.. det vet vi inte exakt. Men vi vet vad som FUNNITS
Locked