Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2018/19

Post by lobo »

Knappast troligt på något sätt, men för en gångs skull vore det kul att sno en toppspelare framför Växjös näsa..


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5697
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

Jag känner mig lite orolig så just nu hoppas jag mest på att det faktiskt kommer 4 till. Helst inte bara 33 åriga AHLare som vill ut på ett sista äventyr.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

kopitar wrote: 27 May 2018, 14:19 Är vi med och hugger ?

https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/ ... thuresson/
Inte en chans. Prislappen är alldeles för hög. Luleå står betydligt längre ned i näringskedjan och har nog inte så många alternativ. Colin Blackwell ryktas ha tackat nej till Rögle och han hade kunnat var ett namn för en av forwardsplatserna. Nu har säkert Abbottarna ett försprång vad gäller att övertala transatlanter så han blir säkert kvar i AHL.
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Knut »

smogz wrote: 27 May 2018, 11:45 Jag känner mig lite orolig så just nu hoppas jag mest på att det faktiskt kommer 4 till. Helst inte bara 33 åriga AHLare som vill ut på ett sista äventyr.
Förstår oron. Det enda vi vet just nu är spelare som AIK vart/är intresserade av. Det kan ju vara allt från ”vi har koll på spelaren men söker någon bättre” till ”vi vill verkligen ha spelaren men vi får nöja oss med någon sämre”.

Skulle gärna se att AIK själva gjorde en videointervju med Lindgren. Där man gick igenom vilken typ av spelare man vill få in, hur man ser på truppen, vad man vill förändra i spelet, osv. Typ något likt det här:
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Det var väl lite grann det man hoppades att höra i intervjun med Samuelsson, men som vanligt lyckas Norran att undvika att ställa de just de frågorna.
User avatar
ossian
Posts: 3676
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Milan Gulas skulle vara ett grymt nyförvärv, väldigt duktig målskytt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Med Gulashens stats från förra säsongen kommer han att kosta en babbiljard,,,,,, i månaden.
number 7
Posts: 778
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2018/19

Post by number 7 »

User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

number 7 wrote: 28 May 2018, 09:50 https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/ ... -lindholm/

Nära skjuter ingen hare...

:roll:
Spännande !
User avatar
vonschnauser
Posts: 990
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

Visar ändå vad vi är ute efter för typ. Någon som har koll på denna spelare?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Vad jag förstår är han en stabil tvåvägscenter som även gör en del poäng. Det är dock lite tråkigt att det verkar vara en utländsk spelare som man letar som förstacenter som skall leda och delvis bära laget. Det uppstår direkt frågetecken hur denne skall klara den hårda träningen och samtidigt logga mycket minuter. Finnarna brukar ju träna bra under sommaren men jag antar att de bästa väljer KHL eller NLA så det som finns kvar på marknaden är transatlanter. Centersidan hade sett riktigt svag ut om Emmerton hade varit sista center in. Skall vi gissa på två transatlanter, Jimmie och en allsvensk spelare i en avlastande roll.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Skidrow »

Av vilken anledning tror ni att Kostka var dyr? han kom hit på ett tryout kontrakt.
User avatar
ossian
Posts: 3676
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

p-play wrote: 28 May 2018, 10:19 Vad jag förstår är han en stabil tvåvägscenter som även gör en del poäng. Det är dock lite tråkigt att det verkar vara en utländsk spelare som man letar som förstacenter som skall leda och delvis bära laget. Det uppstår direkt frågetecken hur denne skall klara den hårda träningen och samtidigt logga mycket minuter. Finnarna brukar ju träna bra under sommaren men jag antar att de bästa väljer KHL eller NLA så det som finns kvar på marknaden är transatlanter. Centersidan hade sett riktigt svag ut om Emmerton hade varit sista center in. Skall vi gissa på två transatlanter, Jimmie och en allsvensk spelare i en avlastande roll.
Vilken svensk center tycker du ska gå in och ta Lindholms plats då? Bäckström? Lindholm var väl seriens bästa center ifjol och blir svår att ersätta med en allsvensk gnuggare.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Jag har aldrig sagt att man skall ersätta honom med en allsvensk gnuggare. Lindholm är i princip omöjlig att ersätta, men det har funnits ett antal bra svenska centrar ute på marknaden och jag ser hellre att man betalar lite mer och vet man får på den här positionen. Personligen var jag övertygad att det skulle komma in en svensk eller åtminstone nordisk spelare och ett "säkert kort" på den här positionen. Det är naturligtvis möjligt att det fortfarande är så då vi inte vet om Emmerton var påtänkt som förstacenter. Lindgren hade ju dessutom aviserat att han skulle bygga ett "svenskt" lag, men han kanske har ändrat sig där? En sak man måste ta i beaktning är att kronan dessutom är ganska svag för tillfället vilket gör utländska spelare relativt sett dyrare än de var för något år sedan. Vad gäller KHL-lagen är det bara Riga som har en budget på SHL-nivå, de andra ligger högre.
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2018/19

Post by päran »

Skidrow wrote: 28 May 2018, 11:06 Av vilken anledning tror ni att Kostka var dyr? han kom hit på ett tryout kontrakt.
Gissningen får väl vara att ML och co inte tryoutade enbart utifrån kvalitet, utan från KPK = kvalitet per krona
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Granberg, Norén, Lindgren mot Ellis, Katic, Kostka och Öhman. Djuses kontrakt dyrare och Alms billigare. Armalis, samt dyrare kontrakt på Lindvall mot Ortio. Rent spontant så borde årets back- och målvaktsbesättning åtminstone inte vara dyrare.
User avatar
ossian
Posts: 3676
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Den center man skulle ha velat se var väl Linus Johansson som är duktig med potential, men är ändå ett stooort nedköp mot Pär Lindholm.

Om spelaren ursprungligen är från Skåne eller Kanada spelar ingen större roll för mig, det viktigaste är skickligheten och karaktären. Tror inte skåningen är mer lojal eller trivs bättre i ett arktiskt klimat.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Lustigt med Norrans copy paste på mrmadhawks blogg.
Hoppas verkligen vi hamnar rätt nu med spetsen som ska in. Ingen oscoutad Ahl spelare med fina stats. Han måste passa in i AIK annars har vi ännu en Vece som inte producerar men kostar skjortan.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

ossian wrote: 28 May 2018, 13:20 Den center man skulle ha velat se var väl Linus Johansson som är duktig med potential, men är ändå ett stooort nedköp mot Pär Lindholm.

Om spelaren ursprungligen är från Skåne eller Kanada spelar ingen större roll för mig, det viktigaste är skickligheten och karaktären. Tror inte skåningen är mer lojal eller trivs bättre i ett arktiskt klimat.
Men sannolikheten är ändå större att en sådan spelare vill stanna över sommaren och träna ordentligt, vilket har varit problemet med en del utländska nyförvärv. Jag hade väldigt gärna velat se Joel Kellman (LJ försökte ju värva honom). Han är lite lik Lindholm i spelstilen och även om han inte är på Lindholms nivå så har killen helt klart potential. :) Han har ändå petat in 15 mål två år i rad i ett bottenlag med begränsade offensiva ambitioner.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Lerg har väl inte signat för nytt ännu? Han torde ha KHL erbjudanden men han är en spelare som jag skulle vilja se centra 10 och 45. Palushaj likaså men han är ju ytter. Bill Sweatt kanske vi kan få till en bra peng efter hans något sämre säsonger? Han visade upp riktigt bra spel i BIF innan skadehelvetet bröt ut i LHF. Men det är ju centrar vi är ute efter vad gäller spets och där är det tunt just nu....... Men det verkar ju röra på sig:)
User avatar
smogz
Posts: 5697
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

Kan man tänka sig att plocka nån intressant från danska likan eller norska. Typ Mads Eller 22 bast, 93 kilo, 186 lång. Gjorde 27 poäng på 38 matcher i Danska ligan. Om han är powerforwardtypen, har hyfsad skridskoåkning etc. så kanske en sån spelare kan vara en hyfsad chansning. Men samtidigt jag har ju ingen koll på honom, utom att jag känner igen efternamnet. Eller inte ;)

Shinnimin var ju sådär jobbig, en spelare man hatar att möta och som ställde till med nått jävulskap varenda byte i finalen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

nr86 wrote: 28 May 2018, 14:22 Lerg har väl inte signat för nytt ännu? Han torde ha KHL erbjudanden men han är en spelare som jag skulle vilja se centra 10 och 45. Palushaj likaså men han är ju ytter. Bill Sweatt kanske vi kan få till en bra peng efter hans något sämre säsonger? Han visade upp riktigt bra spel i BIF innan skadehelvetet bröt ut i LHF. Men det är ju centrar vi är ute efter vad gäller spets och där är det tunt just nu....... Men det verkar ju röra på sig:)
Lerg är en av de allra dyraste (om inte den dyraste) importen i SHL. Lerg hamnar nog i Rögle eller KHL. Växjö har varit intresserade så de är nog också ett alternativ. Sweatt verkar lägga av. Palushaj skulle vara en grym värvning, men Brynäs verkar vara förstahandsalternativet om det blir spel i SHL.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2018/19

Post by Musslan »

Alvarez klar enligt norran
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

Fan vad Nice med Alvares det är en spelartyp vi behöver
Mycket välkommet😊
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Oj
Bra norran! Det var ett scoop! Hoppas vi fick en bra deal med mif då han ska vara en dyr spelare.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Foppas skridskocoach »

nr86 wrote: 30 May 2018, 07:36 Oj
Bra norran! Det var ett scoop! Hoppas vi fick en bra deal med mif då han ska vara en dyr spelare.

Ursäkta min okunskap, men vi har väl i så fall inte köpt ut honom? Eller?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3676
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Minst sagt konstig värvning, en 30-årig gnuggare med hög lön som de vill bli av med.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Frågan är hur mycket vi fick betala? Ungefär samma summa som för Pontus P och Hetta?
Locked