Livet som supporter

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Livet som supporter

Post by Warder »

Det börjar känns som förr. Lite utmattad semipsykostisk underdogkänsla. Kan vi bara får stryk som fan kommande säsong och ta in Perra/Harkins som tränare så tänker jag att kanske säsongen 2020/2021 kan bli sjukt spännande med kvalseriespel och välbekant dödsångest!

2014 skrev jag en krönika. Jag hoppas att det inte var en jinx...
http://northpower.nu/arseknik-och-gamla-klubbspetsar

Hur känner ni andra? Ni som varit med länge? Ni som nyligen sett ljuset?

Hur fan känns det nu efter två SM-guld och korparna kommer och pickar. Är vi på dekis? Kommer vi tillbaka?
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Livet som supporter

Post by Skidrow »

Allt går åt helvete men AIK lyckas likförbannat ta sej till final.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Livet som supporter

Post by Skidrow »

Här har du en hockey hund :)
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Livet som supporter

Post by dovienya »

Match om två timmar.
Sitter och funderar på om jag ska dra på ett abbonnemang igen, eller inte?
Är egentligen otroligt trött på att CMORE har tre olika abbonnemang, inget som sannolikt passar någon:
* 5 skitkanaler som ingen kollar på, detta till ett förhöjt pris (ingen kollar ju ändå på dem, med flit that is);
* 9 skitkanaler som 3% kollar på, till ett vansinnigt ockerpris (se ovan);
* ALLA skitkanaler och 5 sportkanaler, detta till kostnaden av en halv trerättersmiddag på restaurang för en hel familj - varje månad.

Allt ovan kommer dessutom inkluderat en uppsägningstid på minst 30 dagar; oftast 60 dagar eftersom man kommer ihåg att säga upp det den första april istället för 31:a mars, dvs en dag för sent.

Bilden är helt ok, men ljudet är katastrofalt för allt annat än sport med mycket publikljud.

Tänk om de hade gjort ett "CMORE sport" med 5 sportkanaler och inget annat dravel. Fy fan vad skönt det hade varit.

Det jag egentligen undrar är om det finns något annat sätt för oss utomsocknes att kolla på Skellefteås matcher? PPV är inte aktuellt med 169kr per match...
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Livet som supporter

Post by snorhyveln »

Warder wrote: 30 Apr 2018, 18:00 Det börjar känns som förr. Lite utmattad semipsykostisk underdogkänsla. Kan vi bara får stryk som fan kommande säsong och ta in Perra/Harkins som tränare så tänker jag att kanske säsongen 2020/2021 kan bli sjukt spännande med kvalseriespel och välbekant dödsångest!

2014 skrev jag en krönika. Jag hoppas att det inte var en jinx...
http://northpower.nu/arseknik-och-gamla-klubbspetsar

Hur känner ni andra? Ni som varit med länge? Ni som nyligen sett ljuset?

Hur fan känns det nu efter två SM-guld och korparna kommer och pickar. Är vi på dekis? Kommer vi tillbaka?
Har vatt me sen, var det 58 på Norrvalla. Satt på pappas axlar å såg Lasse Björn närapå mörda "Acka" för om han var på planen skulle AIK ta guldet.
Sedan var det en massa år med uppsanddowns där vi ALLTID var förfördelade. Alla var emot oss. Dummare, förbundet, Gud, you name it.
Stod på västra stå när ljuset slocknade.
Stod 3 meter ifrån när Norberg ramlade och körde hakan i Hedmans eller var det Larssons knä och fick tillbringa resten av sitt liv i rullstol.
Satt på läktaren och såg Conny Strömberg lura hela jävla staden och utöka antalet självmord med typ 800% efter det Husum utskåpade oss, där vi hade ett lag där nästan alla hette Söderlund.
Jag blev ombedd att arbeta ideellt för klubben dagen efter vi blev räddade från konkurs. Klart jag kunde. Jag/vi knöt handen i fickan, för nu jävlar.......
Sedan bar det bara upp, upp, upp.
Alla dessa år med ett lag som förmodligen tagit sig till slutspel i NHL. Alla dessa silver, alla dessa guld.
Vart vill jag komma?'
Jag har aldrig varit orolig. Har man sett AIK spela mot Husum och förlora så vet man att det kan aldrig bli värre.
Nu vann vi mot Oskarshamn och trenden är klar. VI VANN HEMMA. SM finalen är vår om ett par månader.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Livet som supporter

Post by Erwynn »

snorhyveln wrote:
Warder wrote: 30 Apr 2018, 18:00 Det börjar känns som förr. Lite utmattad semipsykostisk underdogkänsla. Kan vi bara får stryk som fan kommande säsong och ta in Perra/Harkins som tränare så tänker jag att kanske säsongen 2020/2021 kan bli sjukt spännande med kvalseriespel och välbekant dödsångest!

2014 skrev jag en krönika. Jag hoppas att det inte var en jinx...
http://northpower.nu/arseknik-och-gamla-klubbspetsar

Hur känner ni andra? Ni som varit med länge? Ni som nyligen sett ljuset?

Hur fan känns det nu efter två SM-guld och korparna kommer och pickar. Är vi på dekis? Kommer vi tillbaka?
Har vatt me sen, var det 58 på Norrvalla. Satt på pappas axlar å såg Lasse Björn närapå mörda "Acka" för om han var på planen skulle AIK ta guldet.
Sedan var det en massa år med uppsanddowns där vi ALLTID var förfördelade. Alla var emot oss. Dummare, förbundet, Gud, you name it.
Stod på västra stå när ljuset slocknade.
Stod 3 meter ifrån när Norberg ramlade och körde hakan i Hedmans eller var det Larssons knä och fick tillbringa resten av sitt liv i rullstol.
Satt på läktaren och såg Conny Strömberg lura hela jävla staden och utöka antalet självmord med typ 800% efter det Husum utskåpade oss, där vi hade ett lag där nästan alla hette Söderlund.
Jag blev ombedd att arbeta ideellt för klubben dagen efter vi blev räddade från konkurs. Klart jag kunde. Jag/vi knöt handen i fickan, för nu jävlar.......
Sedan bar det bara upp, upp, upp.
Alla dessa år med ett lag som förmodligen tagit sig till slutspel i NHL. Alla dessa silver, alla dessa guld.
Vart vill jag komma?'
Jag har aldrig varit orolig. Har man sett AIK spela mot Husum och förlora så vet man att det kan aldrig bli värre.
Nu vann vi mot Oskarshamn och trenden är klar. VI VANN HEMMA. SM finalen är vår om ett par månader.
Vi inledde väl med en kanonstart hemma ifjol?
Hata allt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Livet som supporter

Post by snorhyveln »

Tror inte vi vann hemma efter tomten hade besökt oss.
Post Reply