Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3067
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Foppas skridskocoach »

marre wrote: 27 Apr 2018, 19:32 Nu är det långt från Silly igen...
Beror iofs på vad man menar med ”silly”.
Tigerränderna går aldrig ur.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by bsa »

Chippen wrote: 27 Apr 2018, 19:12
Biocellatus wrote: 27 Apr 2018, 19:04
Chippen wrote: 27 Apr 2018, 17:38 På vilket blir du provocerad av att Arvid får visa upp bucklan i Kopparhallen och Clemens får några sekunder i rampljuset?
Om martin och arvid har en hjärna och minsta lilla klubbhjärta så tar de inte med nån jävla pokaljävel i närheten av norra västerbotten. Löventattarna kanske skulle vilja se hur LeMat ser ut
Jaja, otroligt fånigt kan jag tycka.
Personligen hoppas att Arvid tar bucklan till Kopparhallen.
Btw, vilket klubbhjärta ska Arvid ha mot Skellefteå? D3n klubb som spolade honom?
1+
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Norén ska då va klar för nåt SHL lag nu enl agenten.Går AIK ut med flera namn samtidigt kanske :roll:
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by krysset »

Olikt Aik i så fall men vore intressant med 5-6 man på ett bräde.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

LJ verkar ha fått sitt jobb på ryska hockeyförbundet till slut. Kul för honom.
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Silly Season 2018/19

Post by MrA »

ossian wrote: 27 Apr 2018, 17:00 Lundeström förlänger med Luleå. Synd.


Verkar som om Frölunda försöker shoppa ihop lite egna talanger som de kan 'utveckla'..
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2018/19

Post by Biocellatus »

Chippen, nä.. men tycker det är sjukt respektlöst om arvid tar med den hit. Vi vet hur den ser ut, han vet att vi vet. Att han vann den med köpsjö är NOLL värt för hela stan. Det är bara för att jävlas.
Last edited by Biocellatus on 27 Apr 2018, 22:19, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5356
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Lasse som förste icke ryss att finnas med kring det ryska landslaget! STORT! Hoppas bara att han återvänder en dag för jag har stor respekt för den mannens hockey kunnande!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2018/19

Post by Markman »

Biocellatus wrote: 27 Apr 2018, 22:13 Chippen, nä.. men tycker det är sjukt respektlöst om arvid tar med den hit. Vi vet hur den ser ut, han vet att vi vet. Att han vann den med köpsjö är NOLL värt för hela stan. Det är bara för att jävlas.
Eller kanske delvis för att få visa upp den för familj och vänner? Jag har svårt att tro att en professionell hockeyspelare tänker "nu ska jag jävlas riktigt mycket med min hembygd" när det handlar om en dag med bucklan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2018/19

Post by Biocellatus »

Familj och vänner kan isf åka till växjö om de är så satans sugna på att se pokalen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by jokarfo »

Kan förstås vara ett rykte som spridit sig i efterhand men jag har en jobbarkompis vars barn är kompis med Arvid och hans (dåvarande?) flickvän och enligt dem erbjöd AIK lika mycket stålar som Växjö när han beslutade sig för att lämna. Stämmer det så ligger det ju inte så mycket sanning i att det är klubben som dumpat honom osv.

On topic känns ju dock hela grejen att skicka bucklan land och rike runt som en extremt trött pastische på NHL och deras Day with the Cup. Evertsson är ju dock inte helt osmart och han gör förstås vad han kan för att erbjuda sina mångåriga fans på olika ställen i landet en möjlighet att träffa sina hjältar och får lite positiv PR av bara farten... 🤮

Edit: utgick först ifrån att ironin i slutet av sista stycket skulle vara uppenbar men allt är ju inte lika tydligt i skrift som i tal alla gånger 🧐
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 2018/19

Post by Gezim »

Var det inte så att Arvid blev över och inte ens blev erbjuden kontrakt?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Om vi pratar nutid så fick Arvid enligt hans pappa ett "ovanligt" bra bud av AIK detta år för att skriva på, men valde dom med stor plånbo........ stort hjärta ändå.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by jokarfo »

Ja precis snorhyveln, det är infon jag också fått. Sen är det förstås fritt för Arvid som för alla andra spelare att välja det lag och den förening de tror bäst gynnar deras utveckling, karriär etc när kontrakt ska förhandlas men stämmer det där är det ju inte AIK som ”dumpat” honom utan tvärtom.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Backa bandet till när Arvid spelade i AIK istället. Arvids morsa berättade då för mig att det var locket på från AIK:s sida rätt länge. Arvid ville själv förlänga, men LJ körde sin vana trogen total radiotystnad och "vi tar det senare" med spelare som inte skulle få förlängt. Till slut kände Arvid att han var tvungen att börja titta åt andra håll och då dök Växjö upp med ett kontraktförslag.

Det stämmer däremot att AIK, denna säsong, matchade Växjös bud, men att Arvid valde att förlänga med Växjö p.g.a guldchansen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

Svårt att säga att han valde fel dessutom. Inte alls säkert att han fått den rollen och utvecklingen i Skellefteå.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

jokarfo wrote: 28 Apr 2018, 08:40 Ja precis snorhyveln, det är infon jag också fått. Sen är det förstås fritt för Arvid som för alla andra spelare att välja det lag och den förening de tror bäst gynnar deras utveckling, karriär etc när kontrakt ska förhandlas men stämmer det där är det ju inte AIK som ”dumpat” honom utan tvärtom.
Vad jag erfar så fick han inget erbjudande alls då han lämnade oss, och enligt säkra källor så ville han stanna och hade gjort det för typ minilön. Nu fick han inget pch gick till Växjö.
Inför kommande fick han ett likvärdigt kontrakt med det han kritade på i Växjö men valde att stanna ett år till.

Kan det vara så att den som pratat med dig blandat ihop åren?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Chippen wrote: 28 Apr 2018, 10:23
jokarfo wrote: 28 Apr 2018, 08:40 Ja precis snorhyveln, det är infon jag också fått. Sen är det förstås fritt för Arvid som för alla andra spelare att välja det lag och den förening de tror bäst gynnar deras utveckling, karriär etc när kontrakt ska förhandlas men stämmer det där är det ju inte AIK som ”dumpat” honom utan tvärtom.
Vad jag erfar så fick han inget erbjudande alls då han lämnade oss, och enligt säkra källor så ville han stanna och hade gjort det för typ minilön. Nu fick han inget pch gick till Växjö.
Inför kommande fick han ett likvärdigt kontrakt med det han kritade på i Växjö men valde att stanna ett år till.

Kan det vara så att den som pratat med dig blandat ihop åren?
I think I just said that ;)
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

nishog04 wrote: 28 Apr 2018, 10:31
Chippen wrote: 28 Apr 2018, 10:23
jokarfo wrote: 28 Apr 2018, 08:40 Ja precis snorhyveln, det är infon jag också fått. Sen är det förstås fritt för Arvid som för alla andra spelare att välja det lag och den förening de tror bäst gynnar deras utveckling, karriär etc när kontrakt ska förhandlas men stämmer det där är det ju inte AIK som ”dumpat” honom utan tvärtom.
Vad jag erfar så fick han inget erbjudande alls då han lämnade oss, och enligt säkra källor så ville han stanna och hade gjort det för typ minilön. Nu fick han inget pch gick till Växjö.
Inför kommande fick han ett likvärdigt kontrakt med det han kritade på i Växjö men valde att stanna ett år till.

Kan det vara så att den som pratat med dig blandat ihop åren?
I think I just said that ;)
Haha..jaja..läste inte :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Nåja, tillbaka till AIK:s (i nuläget obefintliga) silly. Spekulationer, önskemål, tankar. Skit i alla andra lag och släpp de som valde att inte komma tillbaka.

Arvid har redan kontrakt med ett annat lag, Nisse tar jag för givet inte kommer komma hem. Släpp dessa i denna tråd, allihopa!

Nu ska vi spekulera i huruvida Petter G kommer tillbaka, om Mantas är "klar" osv.

Jag tycker faktiskt AIK borde kolla upp Kabanov. Killen är 25, skador har spökat och tydligen är fotleden helt slut, trots att han genomfört en hel säsong i danska ligan. Varför inte tänka i banorna att detta kan vara Kabanovs stora chans att ta sig tillbaka till hockeyns finrum? Lägre månadspeng, kontrakt under ett par säsonger. AIK lovar försöka bygga upp honom igen och han får börja i tredjekedjan, med löfte om att det blir mer istid om han faktiskt visar framfötterna. Win-win om det lyckas. Alla vet vad han har för potential. Går det åt helvete sitter han inte och kostar 100.000+ per månad.

Vad tror ni?
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

nishog04 wrote: 28 Apr 2018, 10:45 Nåja, tillbaka till AIK:s (i nuläget obefintliga) silly. Spekulationer, önskemål, tankar. Skit i alla andra lag och släpp de som valde att inte komma tillbaka.

Arvid har redan kontrakt med ett annat lag, Nisse tar jag för givet inte kommer komma hem. Släpp dessa i denna tråd, allihopa!

Nu ska vi spekulera i huruvida Petter G kommer tillbaka, om Mantas är "klar" osv.

Jag tycker faktiskt AIK borde kolla upp Kabanov. Killen är 25, skador har spökat och tydligen är fotleden helt slut, trots att han genomfört en hel säsong i danska ligan. Varför inte tänka i banorna att detta kan vara Kabanovs stora chans att ta sig tillbaka till hockeyns finrum? Lägre månadspeng, kontrakt under ett par säsonger. AIK lovar försöka bygga upp honom igen och han får börja i tredjekedjan, med löfte om att det blir mer istid om han faktiskt visar framfötterna. Win-win om det lyckas. Alla vet vad han har för potential. Går det åt helvete sitter han inte och kostar 100.000+ per månad.

Vad tror ni?
Skicka ett PM till lindgren
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Brukar han inte vara här och läsa? :D
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Här har vi nästa gäng som verkar drunkna i pengar.
Rögle har heller ingen botten i kistan. Köper in Matias Sjögren.
Fattar fan inte var alla tar pengar ifrån när vi verkar sitta i en sandlåda med trasiga Dinky Toys?
Kan ingen förklara?
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2018/19

Post by John »

Deras hemvändare kanske har klubbhjärta...
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2018/19

Post by dovienya »

Vi har Jocke och Möller... De kostar nog en hel del flis...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by jokarfo »

Chippen wrote: 28 Apr 2018, 10:23
jokarfo wrote: 28 Apr 2018, 08:40 Ja precis snorhyveln, det är infon jag också fått. Sen är det förstås fritt för Arvid som för alla andra spelare att välja det lag och den förening de tror bäst gynnar deras utveckling, karriär etc när kontrakt ska förhandlas men stämmer det där är det ju inte AIK som ”dumpat” honom utan tvärtom.
Vad jag erfar så fick han inget erbjudande alls då han lämnade oss, och enligt säkra källor så ville han stanna och hade gjort det för typ minilön. Nu fick han inget pch gick till Växjö.
Inför kommande fick han ett likvärdigt kontrakt med det han kritade på i Växjö men valde att stanna ett år till.

Kan det vara så att den som pratat med dig blandat ihop åren?
Det kan absolut vara så Chippen! Och precis som påpekas i andra i lägg är det väldigt svårt att hävda att han gjort fel som stannat kvar i Småland.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by jokarfo »

nishog04 wrote: 28 Apr 2018, 10:45 Nåja, tillbaka till AIK:s (i nuläget obefintliga) silly. Spekulationer, önskemål, tankar. Skit i alla andra lag och släpp de som valde att inte komma tillbaka.

Arvid har redan kontrakt med ett annat lag, Nisse tar jag för givet inte kommer komma hem. Släpp dessa i denna tråd, allihopa!

Nu ska vi spekulera i huruvida Petter G kommer tillbaka, om Mantas är "klar" osv.

Jag tycker faktiskt AIK borde kolla upp Kabanov. Killen är 25, skador har spökat och tydligen är fotleden helt slut, trots att han genomfört en hel säsong i danska ligan. Varför inte tänka i banorna att detta kan vara Kabanovs stora chans att ta sig tillbaka till hockeyns finrum? Lägre månadspeng, kontrakt under ett par säsonger. AIK lovar försöka bygga upp honom igen och han får börja i tredjekedjan, med löfte om att det blir mer istid om han faktiskt visar framfötterna. Win-win om det lyckas. Alla vet vad han har för potential. Går det åt helvete sitter han inte och kostar 100.000+ per månad.

Vad tror ni?
Är definitivt en intressant tanke och det är väl biten med ett flerårs med chans/möjlighet till en ganska fet payoff spelmässigt för en relativt habil månadskostnad som kittlar isf. Instämmer i betraktelsen som gjorts tidigare i den här tråden, att Lindgren inte känns som sportchefen som landat spelare som Calof eller Bud när de var oprövade så hans motsvarighet till LJ:s hyfsat initierade chansningar kanske blir renoveringsprojekt på tidigare erkänt duktig men redan kända spelare. Ska inte döma ut honom och hans färdigheter dock för han var trots allt den som signade Katic och det tycker jag personligen är en av de bättre värvningarna AIK gjort de senaste 5-6 åren.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Men glöm Kabben för f..n.
Karln har en av vår samtids styggaste fotleder. Att han klarat några matcher detta år kan bara hänges år sprutor å en liga med segt tempo.

För mig är han spelaren som hyfsat oattackerad lyfte ut pucken över sargen när vi hade matchen som skulle ha gett SMguld mot Köpesjö. Behöver ni mer historia?

Märkligt hur en sådan medioker (men glad) ryss kan ständigt skapa komtillbakavibbar hos somliga. OK; spelar han mot mat och husrum kan jag ge honom en plats i femtefemman.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2018/19

Post by Special Brew »

snorhyveln wrote: 28 Apr 2018, 20:10 Men glöm Kabben för f..n.
Karln har en av vår samtids styggaste fotleder. Att han klarat några matcher detta år kan bara hänges år sprutor å en liga med segt tempo.

För mig är han spelaren som hyfsat oattackerad lyfte ut pucken över sargen när vi hade matchen som skulle ha gett SMguld mot Köpesjö. Behöver ni mer historia?

Märkligt hur en sådan medioker (men glad) ryss kan ständigt skapa komtillbakavibbar hos somliga. OK; spelar han mot mat och husrum kan jag ge honom en plats i femtefemman.
Medhåll
Locked