Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

ante08 wrote: 17 Apr 2018, 17:37
John wrote: 17 Apr 2018, 17:32 Det här är helt och hållet pappa Ted Söderlunds verk. Inget Micke Lindgren kan göra något åt. Ted är inte klok och är ”hjärnan” bakom alla Tims klubbbyten.

Finns en nyskriven ramsa om detta under subforumet Ramsor.
Otroligt omoget gjort av dig.
Omoget?? Det är dels helt sant och inte alls plumpt.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2017/2018

Post by dovienya »

Var inte Tims pappa ur-Djurgårdare?

Kanske läcker han fake news till tidningenmeddenbästakällkritiken för att störa klubben och fansen som slog ut hans favoritlag? ;)
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Alltså, vad fasen handlar konflikten mellan Tim och Bert om?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Tim klar för Djurgården enligt ganska säkra källor, samma med Sebastian Ohlsson fast ett annat lag.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Tråkigt. Hoppas verkligen att det inte finns något/någon i AIKs organisation som gör att dessa unga killar söker sig vidare. Om vi inte vill ha dom eller om de får mycket mer betalt än AIK är beredda att betala spå är det en annan sak. Även om det skulle vara konstigt att vi inte vill ha dom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

smogz wrote: 18 Apr 2018, 08:34 Tråkigt. Hoppas verkligen att det inte finns något/någon i AIKs organisation som gör att dessa unga killar söker sig vidare. Om vi inte vill ha dom eller om de får mycket mer betalt än AIK är beredda att betala spå är det en annan sak. Även om det skulle vara konstigt att vi inte vill ha dom.
Nja både och, de är Tims pappa som inte tycker att AIK tar vara på Tims talang.
MBB

Re: Silly Season 2017/2018

Post by MBB »

Man kan ju tycka att AIK borde vilja behålla Sebbe iaf. Att andra klubbar skulle fullständigt kasta pengar på en sådan spelare känns konstigt. Och lika konstigt att vi inte skulle kunna matcha dom summorna.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Misstänker att det kanske är någons eminenta förmåga att framföra konstruktiv kritik som är en stor anledningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2017/2018

Post by päran »

Helt rätt med Sebbe, Hetta och Jesper O. "Kill your darlings". Extremt synd med Tim. Signar gärna Wingeli och Berggren. Filip kommer att få spela VM och är nog förlorad till NHL, tyvärr. Lite oroligt inför nästa år.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ja försvinner så många som det verkar här känns det lite oroligt. Undrar hur diskussionerna gått? Kan förstå Ohlsson också om han vill prova annat då han varit i AIK länge. Men jag tycker AIK borde ge dessa herrar än mer utrymme till hösten och erbjuda dem nytt. Kan ju vara så enkelt att andra klubbar bjudet över. Hoppas och tror ändå att AIK kommer vara starkare till hösten med breddat ledarskap. Pär måste ändå ses som den största förlusten.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Som jag sa tidigare... då var de klart :roll:

Hetta = Malmö
Olofsson = Färjestad
Söderlund = Djurgården
Ohlsson = Timrå

Tragisk utveckling vi ser i denna klubb, och då menar jag inte bara dessa spelare, utan även "hemvändare" som valt andra klubbar. Vi är inte lika attraktiva längre helt enkelt, vad tror ni de beror på ? Diskutera i smågrupper sen redovisar ni det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... till-timra
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Att Växjö gav Martin en drömlön är inget vi kan eller ska matcha.Martin saknar jag inte mycket,sen om Sebbe vill ha en mer ledande roll måste han ju byta ner sig.I toppklubbarna når han aldrig den positionen.
Last edited by marre on 18 Apr 2018, 13:22, edited 1 time in total.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Om han bara visste....
fralle73
Posts: 145
Joined: 16 Jun 2011, 18:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by fralle73 »

kopitar wrote: 18 Apr 2018, 12:52 Som jag sa tidigare... då var de klart :roll:

Hetta = Malmö
Olofsson = Färjestad
Söderlund = Djurgården
Ohlsson = Timrå

Tragisk utveckling vi ser i denna klubb, och då menar jag inte bara dessa spelare, utan även "hemvändare" som valt andra klubbar. Vi är inte lika attraktiva längre helt enkelt, vad tror ni de beror på ? Diskutera i smågrupper sen redovisar ni det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... till-timra
Är han klar för Djurgården eller Frölunda?Du har nämnt Djurgården i 2 inlägg.Och Aftonbladet säger Frölunda?
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ante08 »

kopitar wrote: 18 Apr 2018, 12:52 Som jag sa tidigare... då var de klart :roll:

Hetta = Malmö
Olofsson = Färjestad
Söderlund = Djurgården
Ohlsson = Timrå

Tragisk utveckling vi ser i denna klubb, och då menar jag inte bara dessa spelare, utan även "hemvändare" som valt andra klubbar. Vi är inte lika attraktiva längre helt enkelt, vad tror ni de beror på ? Diskutera i smågrupper sen redovisar ni det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... till-timra
Tim är klar för Frölunda!
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Olofsson och Hetta får ej förlängt.

Ohlsson är jäkligt bra i sin roll, men behöver utveckla offensiven. Lär få en större roll hos Timrå, men visst är det synd.

Att Söderlund lämnar är däremot jävligt konstigt. Finns inget svenskt lag där det skulle vara bättre för honom att spela än hos oss. Det är skumt.

Wingerli hoppas jag verkligen att han stannar. Tycker han har bäst sinne av de tre, och kan bli en ledande spelare hos oss.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ante08 »

Drömvärvningen till nästa säsong vore Lasse Johansson. Det är nåt som är ruttet i föreningen, jag tycker man fokuserar för mycket på förstakedjan. Nej! Det är katastrof när man inte ger sina egna talanger chansen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

AIK måste då veta vad de håller på med! Annars är det ju skandal om dessa lämnar pga AIKs ointresse. Det bukar ju vara så att många lag redan är klara men man går ut med det innan säsongen är avklarad. Hoppas AIK har en plan för detta annars blir man ju mörkrädd när flera av talangerna flyr skeppet. Det borde alltså inte vara någon överraskning för AIK. MEN nog blir jag fundersam när spelare som Ohlsson inte blir kvar hos oss. Han är verkligen på g och det han visar i slutspelet ger verkligen mersmak. Han är grym i pk spelet och även offensivt har det börjat lossna. Wingerli blir väl näste man att lämna då. Dvs hela vår knatte lina drar!
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

Jag tycker att det är fel att säga att vi inte ger våra talanger chansen. 24/33 har spelat PK hela säsongen och fått rimligt med övrig speltid. Man stirrar sig lite bland på deras grymma framfart i slutspelet. Ohlsson får knappast en mer framskjuten roll i Timrå.

Tim har ju haft något av den rollen som Arvidsson hade. Den spelaren han är nu får kanske ut max av sitt spel i fjärdelinan. Han har fått chansen i PP och enstaka matcher högre upp i hierarkin, men är inte riktigt redo för det.

Men en gnutta, gnutta is i magen borde Söderlund(s) inse att hans roll nästa år blir större här och att det definitiva genombrottet = NHL-kontrakt kommer. Nu kommer det kanske någon annanstans, men inte alls lika säkert.

Kort sagt två dåliga beslut som kommer att leda till att Tims karriär (eventuellt) får ett mellanår istället för ett genombrottsår och att Ohlsson inser att hans roll i AIK inte var så dum.

Sen måste ju AIK visa mer intresse. Då hade de i alla fall fått behålla Ohlsson.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

ante08 wrote: 18 Apr 2018, 13:47 Tim är klar för Frölunda!
Det tror jag bestämt inte att han är.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

nr86 wrote: 18 Apr 2018, 13:51 AIK måste då veta vad de håller på med! Annars är det ju skandal om dessa lämnar pga AIKs ointresse. Det bukar ju vara så att många lag redan är klara men man går ut med det innan säsongen är avklarad. Hoppas AIK har en plan för detta annars blir man ju mörkrädd när flera av talangerna flyr skeppet. Det borde alltså inte vara någon överraskning för AIK. MEN nog blir jag fundersam när spelare som Ohlsson inte blir kvar hos oss. Han är verkligen på g och det han visar i slutspelet ger verkligen mersmak. Han är grym i pk spelet och även offensivt har det börjat lossna. Wingerli blir väl näste man att lämna då. Dvs hela vår knatte lina drar!
Om AIK visste vad de höll på med skulle inte Bert och Lindgren vara kvar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

fralle73 wrote: 18 Apr 2018, 13:27
kopitar wrote: 18 Apr 2018, 12:52 Som jag sa tidigare... då var de klart :roll:

Hetta = Malmö
Olofsson = Färjestad
Söderlund = Djurgården
Ohlsson = Timrå

Tragisk utveckling vi ser i denna klubb, och då menar jag inte bara dessa spelare, utan även "hemvändare" som valt andra klubbar. Vi är inte lika attraktiva längre helt enkelt, vad tror ni de beror på ? Diskutera i smågrupper sen redovisar ni det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... till-timra
Är han klar för Djurgården eller Frölunda?Du har nämnt Djurgården i 2 inlägg.Och Aftonbladet säger Frölunda?
Min källa säger Djurgården.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Klarar han inte Bert, klarar han inte Roger.
Mår kanske bättre hos han som ser ut som en hund som ertappats med nosen i köttpåsen.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Söderlund, Ohlsson lämnar alltså.Blir spännande att se vad som händer med Wingerli. Från J20 lämnar Engarås. Ska bli intressant att se om Eriksson och Berggren stannar...
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Vart ska Engarås? Var det han som skulle till College i USA eller är det någon annan?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2017/2018

Post by dovienya »

Ohlsson kommer bli kung i Timrå. Kul för honom :)
Trist att han inte blir kvar här, bara.
Tim får sophmore (typ) slump nästa år oavsett lag eftersom han fortfarande är junior i tanken (släpper inte pucken). Gillar dock allt övrigt med Tims spelstil och anser att han poängmässigt ligger klart under vad han borde ha haft sett till spel och lägen, pga orsaker, typ idioträddningar, medspelare, månens läge osv...
Börjar han släppa pucken däremot, då blir han vass...
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Det finns inte mycket annat alla inblandade parter kan göra, tänker jag. A-laget är fullt, så inga juniorer får plats. De unga i A-laget får inget offensivt förtroende eftersom de äldre antingen är bärande spelare eller stjärnor. De äldre spelarna kommer leverera något år till innan det är dags för pension eller mindre framträdande roll, vilket leder till ett generationsbyte i laget som i sin tur leder till X antal mellansäsonger för AIK och sen är det dags att sakta börja om från början igen, skulle jag vilja säga om nutiden och framtiden.

Inget konstigt i det heller, många lag före oss har varit i samma situation. Färjestad har precis börjat ana ljuset i tunneln och kommer inom något år att ha fullbordat sin återfödelse.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

John wrote: 18 Apr 2018, 14:02 Jag tycker att det är fel att säga att vi inte ger våra talanger chansen. 24/33 har spelat PK hela säsongen och fått rimligt med övrig speltid. Man stirrar sig lite bland på deras grymma framfart i slutspelet.
Ohlsson var bra även i förra årets slutspel. Jag tar hellre en spelare som är bra i slutspelet än en som gör 50 p i grundserien och sedan totalt faller bort i slutspelet. Han ligger före Holloway i poängligan trots att har en roll betydligt längre ned i hierarkin utan minuter i PP. Jag fattar inte hur folk kan vara sportsligt nöjda och belåtna (även en del spelare verkar vara nöjda med tanke på hur det såg ut igår) med final och nöja sig med med det. Sportsligt sett spelar det ingen roll om man åker i kvart eller final. En förlorare är en förlorare och vinnaren är den som får inskriptionen på pokalen. Ekonomiskt sett är det självklart bra att gå till final och det räddar förhoppningsvis klubben från ett dunderunderskott.
Att sportchef Lindgren misslyckats med att övertala Söderlund och Ohlsson är ett kraftigt underbetyg precis som det faktum att han verkar vara med och budar på varenda spelare i SHL. Det spelar liksom ingen roll om de heter Weinstock, Bryggman, Persson eller Andersson.
Last edited by p-play on 18 Apr 2018, 20:00, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Lindgrens prioritet bör vara att göra sig av med Holloway. Det är nu andra slutspelet i rad som han är genomusel och inte vinner en närkamp.
Locked