Lagbygge/formationer 17/18

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by Chippen »

Alltså, om man har match 6 i minnet så tycker att jag Olofsson så riktigt vass ut med Möller-Lindholm. Kändes som vi fick se mera av honom i den formation än tidigare, och att han kom mera till sin rätt.
Så jag är lite inne på att fortsätta ha honom där även efter att Jocke kommit tillbaka och skapa en ny andra kedja med Jocke-Adam P-Holloway.

Det sig föder ju en tredje med Jimmie-Linus/Petterström-Hetta, och det är väl där det kan bli lite knas, men samtidigt kan det bli en riktigt jobbig kedja att möta.
4:e får vara intakt som den är.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by ossian »

Skulle själv vilja se Olofsson med Pettersson och Holloway vid fullt lag, Olofsson har vart riktigt bra i slutspelet hittills. Fjärde måste bara vara intakt. Tredje skulle vara en benknäckarkedja med Petterström, Hetta och Jimmie.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by king_louie »

Ett av problemen är att Bert-Stefan testat så lite uppställningar under säsongen så nu står vi här och ska spela semi och måste mer eller mindre chansa på vem som passar med vem.
Som tur är har fjärde varit så bra att de inte kan splittras (väl?!?). Fjärde borde uppgraderas till andra.
Olympic line har dominerat det lilla de hunnit spela ihop i kvarten, de splittras knappats heller från semi 2. Olofsson får gå in där i semi 1.
Då har vi i alla fall två kedjor. Sedan vete f-n vad som är bäst.

PP-uppställningar är ju testade lite olika men inget verkar funka, bara hoppas att det lossnar helt plötsligt för annars är det kört mot DIF.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by p-play »

king_louie wrote: 03 Apr 2018, 15:44 Ett av problemen är att Bert-Stefan testat så lite uppställningar under säsongen så nu står vi här och ska spela semi och måste mer eller mindre chansa på vem som passar med vem.
Som tur är har fjärde varit så bra att de inte kan splittras (väl?!?). Fjärde borde uppgraderas till andra.
Olympic line har dominerat det lilla de hunnit spela ihop i kvarten, de splittras knappats heller från semi 2. Olofsson får gå in där i semi 1.
Då har vi i alla fall två kedjor. Sedan vete f-n vad som är bäst.

PP-uppställningar är ju testade lite olika men inget verkar funka, bara hoppas att det lossnar helt plötsligt för annars är det kört mot DIF.
Jag håller helt med och det där med att man inte har testat olika formationer under säsongen har jag också tänkt på. Den största frågan är var man skall stoppa in Holloway för att få igång honom? Jag är lite inne på att man skall köra honom med Lindström så småningom med en förhoppning om att man skall få fler producerande enheter.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by snorhyveln »

Allt var bra till en tanke slog mig.
Innebär detta goda resultat det onda att AIK kvalar in sig till Kalle Ankaturneringen CHL nästa år?
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Lagbygge/formationer 17/18

Post by Vitberget »

snorhyveln wrote:Allt var bra till en tanke slog mig.
Innebär detta goda resultat det onda att AIK kvalar in sig till Kalle Ankaturneringen CHL nästa år?
Svar ja!
Locked