Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK
Moderator: Styrelsen
Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK
Kostka bröt för högt upp
- Special Brew
JAAAA!!! Så jävla viktigt!!
En Siewert Öholm av AIK!
Last edited by Empress on 19 Mar 2018, 20:17, edited 1 time in total.
Den repliken var snabb. Tack Jesper
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
fn vad #21 är osynlig. Lider han av skadan fortfarande ?
Är det inte utvisning för avslagen klubba?
"Det man solklart kan säga är att Jockes crosschecking på Steen, som dessutom var två stycken där den sista tog rakt i ansiktet, var oerhört onödig och framförallt korkad. Särskilt då den kom direkt efter en tekning och när AIK hade 2–0 på tavlan och där Jocke funnits med i båda målen."
Ur Norran.
Avd 'solklart i ansiktet'
Ur Norran.
Avd 'solklart i ansiktet'
Bra defensivt spel och bra forecheck tycker jag, laget gör m¨nga bra avvädgningar. Tyvärr är det en 2-3 gånger när vi går bort oss totalt och bjuder på öppna lägen. Där måste vi spela ett bättre positionsspel. Finns ingen anledning att chansa när vi leder med 2-0 och 3-1.
Sen tycker jag att Färjestads backar ser tröga ut. Inte många som hänger med när Olofsson, Söderlund, Olsson och gänget trampar igång. Bra defensivt spel tack med en gubbe på rullning längre upp så kommer detta att gå bra. Vi är det bättre laget.
Sen tycker jag att Färjestads backar ser tröga ut. Inte många som hänger med när Olofsson, Söderlund, Olsson och gänget trampar igång. Bra defensivt spel tack med en gubbe på rullning längre upp så kommer detta att gå bra. Vi är det bättre laget.
Wtf icing i powerplay
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Vilket menlöst PP
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Skämskudde i PP nu.
Tyvärr kommer nästa BP vara AIK:s
- Special Brew
Petig utvisning på Lindgren
- Special Brew
Fan! Jävla skitbyte!
Inte första gången det slappas vid bytena.
Felaktigt byte! Hur kan man bjuda på sånt?
- Special Brew
Det blir ju så tydligt när man passar pucken till inhoppande spelare.
Mycket väl genomförd match av aik
- Special Brew
Oväntat stabilt! Ortio är matchens stjärna.
- Snuskhummern
Över det stora hela ett väldigt övertygande spel, speciellt i tredje.
Tror segern i första är viktig för hur mycket publik som dyker upp i första hemmamatchen.
Bra jobbat. Med den här intensiteten finns alla möjligheter att ta den här serien. Hoppas Jocke slipper avstängning.
Bra jobbat. Med den här intensiteten finns alla möjligheter att ta den här serien. Hoppas Jocke slipper avstängning.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Gud så vackra sista matchens sista tio minuter är att se! Totalförsvar med den legendariska forechecken. Allt under kontroll, helt enkelt!
Hoppas AIK orkar fortsätta såhär.
Idag är det måååååånga som är bra - riktigt bra: Ortio, Möller, Pär, Ohlsson, Adam - Jävlar i mig Fredrik Lindgren! Bara för att nämna några.
Jag var långt ifrån förtjust över att Lindgren togs tillbaka, men helvetet vad bra han var i afton. Hatten av!
Hoppas AIK orkar fortsätta såhär.
Idag är det måååååånga som är bra - riktigt bra: Ortio, Möller, Pär, Ohlsson, Adam - Jävlar i mig Fredrik Lindgren! Bara för att nämna några.
Jag var långt ifrån förtjust över att Lindgren togs tillbaka, men helvetet vad bra han var i afton. Hatten av!
Äckligt skön vinst ! Ortio kung! Vi åker sönder dom, bästa matchen på riktigt länge.