Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by Larstage »

Roligaste matchen jag varit på denna säsong. Publiken som var relativt fåtalig var ändå med på noterna och stödde laget genom hela matchen. Hoppas att det blir en signal till folk att man ska gå och se hockey på plats. Stödja laget, vara den sjätte utespelaren som behövs.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by BigGuyJohan »

Trollet wrote:
snorhyveln wrote:Minns för ett par år sedan då vi skickade mer eller mindre ett juniorlag till tror jag Linköping.
Småpojkarna kom hem med 2 pinnar om jag inte minns fel.
Klart detta blir tufft. Håller dom emot första 20 kan vad som helst hända.
Jönköping tror jag det var. Fredrik Styrman gjorde sitt enda mål i SHL. Tog på en skridsko på en back. Jag var där. Vill minnas att det blev 1-1.
haft en sån match mot FBK oxå. vinst efter förlängning med många junisar pga flera skador och någon avstängning.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by SimonL »

Kan inte säga annat än att jag är positivt överraskad, förstaperioden var det bästa jag sett i år, tempot och spelet gav vibbar om tidigare år. Visst, laget föll tillbaka i andra men man stängde ner Frölunda bra och var eg aldrig hotade. Sen var i sanningens namn Frölunda rätt ihåliga bakåt men det förtar inte insatsen

Växjö en betydligt hårdare nöt men de ser ut att vara inne i en sämre period så med gårdagens spel ska de våra absolut inte räknas bort.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by StigVig »

Skönt med oväntade 3 pinnar och kul att den rödkindade fick förlora en match mot sitt hatlag.
Satt och väntade på några snabba VF mål i 3:e perioden, liknande elände som mot Malmö men det klarade sig denna gång :roll:
Vi har mött några lag nu som underskattar oss och det är trevligt, enklare att vinna såna matcher.
Ingen riktig värdemätare ändå, visst AIK gör en bra match men VF var inte så bra som de brukar vara då de möter oss.
Tuffare match på Lördag det tror jag blir en riktig värdemätare på hur bra vi är utan Jokke & co.
Växköp lär vara grymt taggade, men jag hoppas på att de underskattar oss 8-)
Krossa Skiten!!!!!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by Skidrow »

Riktigt bra första period, sen en relativt svag andra period, tycker man skärper sej i tredje och spelar av den hyfsat bra.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by ossian »

Väldigt glädjande att så många steppar upp och tar ansvar. Väldigt bra energi, bättre passningar, bra forecheck och bra synk i anfallsspelet, inga bjudningar… väldigt glädjande att vi gång på gång lyckas spela oss fram och bära in pucken i anfallszon, och att vi får fast pucken när motståndarens backar drabbas av panik efter en tuff forecheck.

Inte så dåligt system ändå, och grabbarna ska ha en eloge efter hur de genomförde matchen igår. Också bra coachning med en smart time out efter dubbelicing redan i andra perioden. Gillar också att man flipprar runt i kedjorna i början av matchen för att lura motståndaren hur man skulle ställa upp.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Frölunda - 8/2 kl 19.00

Post by Erwynn »

Var ett par magiska minuter runt utvisning efter cirka halva tredje. Wingerli med ett riktigt kanonjobb bland annat!
Hata allt.
Locked