Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Trollet »

kriwi wrote:Känns tråkigt men rätt med Ellis som situationen blev. Tycker det är synd dock att han aldrig fick chansen i PP istället för Kotska. Det vassa skottet som han besitter fick han aldrig riktigt chansen att visa upp. Tror det kommer lossna för honom i FBK. Verkar vara en bra kille som inte gnällt trots motgångarna så önskar honom lagom lycka till.
Han spelade ju PP konstant fram tills att han blev petad i december.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Många ropar efter Aaltonen. Jag hade hellre försökt få över Miele till oss. Båda är duktiga spelare, men det är nästintill orimligt att tro att Miele är en lika stor diva som Aaltonen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Varför ska vi ta nån från shl kommer nog finnas en del lediga spelare från khl med dom som inte når slutspel
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

svea_man wrote:Varför ska vi ta nån från shl kommer nog finnas en del lediga spelare från khl med dom som inte når slutspel
Absolut, det är förmodligen det Lindgren har planerat också. Men lik förbannat tycker jag Miele är en duktig spelare.

Det ska hursomhelst bli kul att se vad som händer.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Trollet wrote:
kriwi wrote:Känns tråkigt men rätt med Ellis som situationen blev. Tycker det är synd dock att han aldrig fick chansen i PP istället för Kotska. Det vassa skottet som han besitter fick han aldrig riktigt chansen att visa upp. Tror det kommer lossna för honom i FBK. Verkar vara en bra kille som inte gnällt trots motgångarna så önskar honom lagom lycka till.
Han spelade ju PP konstant fram tills att han blev petad i december.
Tror du har fel. Pudas lirade i PP1 och Kotska har lirat PP2 och Berglund till Katic fick börja spela powerplay en bit in på säsongen. Ellis har inte spelat PP. Motbevisa mig gärna.
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Miele är på gränsen att få kicken från Malmö p g a hans urusla defensiv. Han är knappast något för oss då vi kommer att få ställa in oss på att ha en stark defensiv om vi skall komma någonvart i ett slutspel. Många KHL-spelare är väldigt dyra då man i princip kommer att få stå för spelarens lön rakt av. Om en spelare lämnar en rysk klubb (Jag gissar att det är det samma gällande de forna Sovjetrepublikerna.) så finns det en chans att denne inte kommer att få de sista månadernas lön utbetald. Troligtvis är det därför bara spelare från Kunlun, Slovan och Riga som möjligtvis kan vara aktuella.
marre
Posts: 3197
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Nog måste vi in med en back till före en forward? Danielsson/Öhman som sjundeback håller aldrig,lär ju knappast gå skadefria hela slutspelet
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Gezim »

Hittar bara statistik på Powerplay istid per match:
Pudas: 2:54
Kostka: 1:38
Katic: 1:32
Berglund: 0:24
Ellis: 0:13
Öhman: 0:12
Djuse: 0:10
Alm: 0:03

Tycker inte heller Ellis fått någon riktig chans i PP.
Det som jag däremot blir imponerad över är att Djuse lyckats göra 18 poäng utan att soela powerplay.
Lika många poäng som Jesper olofsson mäktat med.
marre
Posts: 3197
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Djuse har ju en riktig bra bössa,Pudas stora svaghet
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Nog tycker jag pudas har en bra bössa inte som heed men helt okej däremot riktigt bra spelsinne
User avatar
nr86
Posts: 5380
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Enl madhawk verkar AIK mest leta efter forward och inte en back efter Ellis uttåg. Öhman finns i Leksand om skada uppstår. Vet inte vad jag tycker om det. Vi skulle behöva lite fysik inför slutspelet då spelet kommer vara ett helt annat. I så fall en Martin Lundberg typ med god skridsko kondition.
marre
Posts: 3197
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Lycka till hitta det nu ;)
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Fdskebo »

Vad vi mest behöver är ju en center som kan leda 2a kedjan, får vi inte igång någon produktion där så är säsongen helt körd. Vi kan inte förlita oss på att en kedja ska göra jobbet. Det har aldrig funkat i något lag och kommer inte att göra det hos oss, oavsett hur bra de än må vara.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Fdskebo wrote:Vad vi mest behöver är ju en center som kan leda 2a kedjan, får vi inte igång någon produktion där så är säsongen helt körd. Vi kan inte förlita oss på att en kedja ska göra jobbet. Det har aldrig funkat i något lag och kommer inte att göra det hos oss, oavsett hur bra de än må vara.
Gick ju bra för Ryssarna (Michailov, Charlamov & Petrov) :)
Håller med vi åker ur slutspelet omgående om vi inte får fart på 2:a formationen
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

p-play wrote:Liss skulle få det svårt hos oss. Han är en för dålig skridskoåkare för att klara av spelet utan puck hos. För att klara av en forwardsroll i nuvarande spelsystem så måste man i princip vara hockeyns motsvarighet till Eric Heiden eller som någon uttryckte det här på forumet med en fys som en elitorienterare. Våra forwards åker enormt mycket skridsko och ofta i onödan enligt min mening. Liss påminner om Holloway (Jag hade hellre tagit den förstnämnda än den sistnämnda då den sistnämnda kanske tjänare 5-6 ggr mer) och skulle få samma problem. Det är ingen tvekan om att han är enormt duktig i anfallszon och i ett annat tidevarv med ett uppdaterat spelsystem hade det säkert fungerat. Lindgren verkar fortsätta på den inslagna vägen och då är man tvingad att leta efter spelare med skridskokapacitet. Hedberg är väl ett naturligt val.
Finns skridskoskolor lite här och var, så Liss kan säkert med en del hjälp bli en bättre skridskoåkare
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Ähhhh, snacket om Liss skridskoåkning visar bara på obegåvning.
Han är helt i paritet med Martin Lundberg, Mattast av dom allaAnderson. Bättre än George III å Calof.
Sedan kanske han inte har systemet inpräntat, men vem har deiår.
P-play är bara sur att jag såg honom först,,,,,, men nu är det jävvlart för sent. Den gubben kommer biskoparna köpa själv om inte Brännborn Center gör.det.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Känner mig uppvärmd.
Har en till som skulle kunna bli en ny Forsell eller Lindholm.
Ottosson i Röbäckstattarlaget är en sällsynt talang som kommer att ryka innan mars nått sitt slut.
Kniper inte Lindgren honom instämmer jag i änglakören om dennes för tidiga frånfälle.
User avatar
nr86
Posts: 5380
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ja där har vi en fin speldosa som spelar i shl till hösten. Kanske blir det hos oss?? Lindgren har inte värvat från allsvenskan ännu och hur var det med Lasse? Hände det någon gång?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

nr86 wrote:Ja där har vi en fin speldosa som spelar i shl till hösten. Kanske blir det hos oss?? Lindgren har inte värvat från allsvenskan ännu och hur var det med Lasse? Hände det någon gång?
Hände vell massa gånger Forsell, johan Forsberg , Bellmar,pär Lindholm , mm
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Ähhhh, snacket om Liss skridskoåkning visar bara på obegåvning.
Han är helt i paritet med Martin Lundberg, Mattast av dom allaAnderson. Bättre än George III å Calof.
Sedan kanske han inte har systemet inpräntat, men vem har deiår.
P-play är bara sur att jag såg honom först,,,,,, men nu är det jävvlart för sent. Den gubben kommer biskoparna köpa själv om inte Brännborn Center gör.det.
Jag är de facto glad för Snorhyvelns skulle att han nu äntligen efter alla dessa år fått rätt om något. :lol:
Skämt åsido får du gärna fylla på med fler scoutade spelare. Jag följde Allsvenskan slaviskt ifjol och hade ganska bra koll på intressanta spelare. I år har jag bara sett lite mer än en handfull matcher så jag kan inte uttala mig på samma sätt. Någon som sett Victor Öhman och Rickard Palmberg i år och kan säga var de står? Axel Ottosson är intressant precis som påpekat. Han kommer antagligen att bli väldigt bra så småningom när han byggt upp mer fysik. David Lindquist är rolig att titta på då han emellanåt bjuder på något extra, men jag är också lite tveksam om han kommer att klara av steget till SHL på ett bra sätt. Han skulle vara ett jätteprojekt både fysiskt för Thomson och taktiskt för tränarna. Det finns mycket talang i Allsvenskan, men de är sällan färdiga spelare så det gäller att ha koll på vilka man tror kan passa in i spelsystemet och framförallt utveckla.
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... r-for-shl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan nog bli en tillgång för Skellefteå :D
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

number 7 wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... r-for-shl/

Kan nog bli en tillgång för Skellefteå :D
Mycket intressant spelare!
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Bra jobbat av Lindgren!
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Bra start på sillyn av Lindgren!
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

number 7 wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... r-for-shl/

Kan nog bli en tillgång för Skellefteå :D
Frågan är hur i hela vida världen kan mrmadhawk vara så jävulust snabb? Men jag gillar det !
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by king_louie »

Nån som har koll på vad det är för spelartyp? Fixar han slå ett bra förstapass tex?
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag hoppas att Lindgren fortsätter på den inslagna vägen. Det är lättare att vidareförädla unga svenska spelare. Han har börjat Silly Season på ett bra sätt. Som så många påpekat vore Björk från Oskarshamn en spelare som passar in väldigt bra i vårt system. Jag hoppas också att han plockar upp 1-2 forwards från Allsvenskan.
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

king_louie wrote:Nån som har koll på vad det är för spelartyp? Fixar han slå ett bra förstapass tex?
Stabil tvåvägsback. Jag skulle tro att han är påtänkt för kanske tredje backpar.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

king_louie wrote:Nån som har koll på vad det är för spelartyp? Fixar han slå ett bra förstapass tex?
Är väl en ganska tydlig beskrivning på EP:
A smart two-way defenseman that plays a very simple game. Reliable with the puck and has good positioning. Not flashy at all, but pretty consistent and quite valuable for his team. Does not shy away from the rough stuff, despite being of average size.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by king_louie »

kopitar wrote:
number 7 wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... r-for-shl/

Kan nog bli en tillgång för Skellefteå :D
Frågan är hur i hela vida världen kan mrmadhawk vara så jävulust snabb? Men jag gillar det !
Måste vara jobbigt för Norran att alltid ligga steget efter MrMadhawk :D
Locked