Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2017/2018

Post by burk »

p-play wrote:
Sed wrote:Ellis går till Färjestad enligt Mrmadhawk.
Utlåning, d v s vi står antagligen för sign-off bonusen om inte Färjestad vill utnyttja optionen för nästa år.
Var de inte bara ett 1 års kontrakt ?
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

burk wrote:
p-play wrote:
Sed wrote:Ellis går till Färjestad enligt Mrmadhawk.
Utlåning, d v s vi står antagligen för sign-off bonusen om inte Färjestad vill utnyttja optionen för nästa år.
Var de inte bara ett 1 års kontrakt ?
Om jag kommer ihåg rätt så fanns det en option för förlängning. Upplägget med utlåning har säkert att göra med att Färjestad inte vill betala sign-off bonusen, annars hade de bara kunnat ta av över kontraktet rakt av.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2017/2018

Post by krysset »

p-play wrote:Skall vi tro att JMA presenteras för oss då?
Han är väl finne och forward? Eller?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2017/2018

Post by don_tomassso »

Chippen wrote:Hm...vem fyller upp så länge?
Danielsson?
Skall va klar för Brynäs.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

don_tomassso wrote:
Chippen wrote:Hm...vem fyller upp så länge?
Danielsson?
Skall va klar för Brynäs.
Öh va?
Backen vi har i Föreningen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Chippen wrote:
don_tomassso wrote:
Chippen wrote:Hm...vem fyller upp så länge?
Danielsson?
Skall va klar för Brynäs.
Öh va?
Backen vi har i Föreningen?
Han tänkte på nicklas danielsson, som presenteras för brynäs snart.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2017/2018

Post by don_tomassso »

Jo missade,att vi hade en egen Danielsson.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

Känns så icke-AIK att ta in en spelare om JMA...frågan är om klubben inte bara ser möjligheten att spara pengar genom att frigöra Ellis.

Den stora frågan för AIK är nog Matt Andersons status , tränar han idag?
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

Empress wrote:Känns så icke-AIK att ta in en spelare som JMA...frågan är om klubben inte bara ser möjligheten att spara pengar genom att frigöra Ellis.

Den stora frågan för AIK är nog Matt Andersons status , tränar han idag?
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Empress wrote:Känns så icke-AIK att ta in en spelare om JMA...frågan är om klubben inte bara ser möjligheten att spara pengar genom att frigöra Ellis.

Den stora frågan för AIK är nog Matt Andersons status , tränar han idag?
Vi har tappat den röda tråden för länge sedan. Jag tror vi kan räkna med ellis, altonen,anderson, kostka värvningar. Ibland blir det bra (kostka) ibland går de åt pipan (ellis). Så är inte förvånad om jma= altonen blir presenterad inom kort, eller så väljer vi att spara pengar.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2017/2018

Post by bruno »

p-play wrote: Om jag kommer ihåg rätt så fanns det en option för förlängning. Upplägget med utlåning har säkert att göra med att Färjestad inte vill betala sign-off bonusen, annars hade de bara kunnat ta av över kontraktet rakt av.
Vart hittar du något om att det ska ha funnit ett optionsår? och var hittar du något om att det ska vara ett utlåningsupplägg till FBK?

På hemsidan stod det bara att det var ett 1-års kontrakt när han signades.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/a8 ... densisk-ba" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Känns tråkigt men rätt med Ellis som situationen blev. Tycker det är synd dock att han aldrig fick chansen i PP istället för Kotska. Det vassa skottet som han besitter fick han aldrig riktigt chansen att visa upp. Tror det kommer lossna för honom i FBK. Verkar vara en bra kille som inte gnällt trots motgångarna så önskar honom lagom lycka till.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Tror p-play har rätt angående 1+1. Har också läst det nånstans.
Hoppas Anderson också ryker i den pågående progromen. Maken till ickespelare har jag inte sett sedan Tenkrat.
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

bruno wrote:
p-play wrote: Om jag kommer ihåg rätt så fanns det en option för förlängning. Upplägget med utlåning har säkert att göra med att Färjestad inte vill betala sign-off bonusen, annars hade de bara kunnat ta av över kontraktet rakt av.
Vart hittar du något om att det ska ha funnit ett optionsår? och var hittar du något om att det ska vara ett utlåningsupplägg till FBK?

På hemsidan stod det bara att det var ett 1-års kontrakt när han signades.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/a8 ... densisk-ba" onclick="window.open(this.href);return false;
http://norran.se/hockeybloggen/morgan-e ... tad-973553" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag är ganska säker på att det har nämnts tidigare att det fanns en option om förlängning med ytterligare ett år som kunde utnyttjas innan ett visst datum, men jag kan inte hitta det just nu.
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Skriv kontrakt med Liss :)
Märkligt att skicka Ellis, känns lite tunt på backsidan
Krossa Skiten!!!!!
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by king_louie »

Vi behöver en back till innan slutspelet. Eller rättare sagt snarast så han hinner spela in sig.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Talbot25 »

Olle Liss är en dagslända. Han har överproducerat.

Sen angående Ellis, så måste FBK sett något som vi andra har missat. För de har SHLs bästa sport-grupp. Jag har svårt att se att de tar honom på känsla.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

Talbot25 wrote:Olle Liss är en dagslända. Han har överproducerat.

Sen angående Ellis, så måste FBK sett något som vi andra har missat. För de har SHLs bästa sport-grupp. Jag har svårt att se att de tar honom på känsla.
Tja....det kanske blir en till Lex Calof eller Lex Emil Pettersson. Man må ju ändå önska Ellis lycka till.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Empress wrote:
Talbot25 wrote:Olle Liss är en dagslända. Han har överproducerat.

Sen angående Ellis, så måste FBK sett något som vi andra har missat. För de har SHLs bästa sport-grupp. Jag har svårt att se att de tar honom på känsla.
Tja....det kanske blir en till Lex Calof eller Lex Emil Pettersson. Man må ju ändå önska Ellis lycka till.
En lex Bertstefan som inte får ut max av spelarna?
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Talbot25 wrote:Olle Liss är en dagslända. Han har överproducerat.

Sen angående Ellis, så måste FBK sett något som vi andra har missat. För de har SHLs bästa sport-grupp. Jag har svårt att se att de tar honom på känsla.
De har väl skadeproblem samtidigt som det är svårt att hitta backar vid den här tiden på året. Det Ellis hade riktigt problem med i backspelet var vårt kortpassningsspel där vi spelar oss ur situationer på ett finessrikt sätt. Färjestad spelar lite annorlunda där.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ja det händer grejer i aik. Vi gör helt rätt som agerar med Ellis. Men nog borde Anderson ligga pyrt till men det finns nog inga intressenter att ta över kontraktet där är jag rädd. Tänk om Granberg kom hem. Vilken rese vi skulle få i slutspelet med Granberg och Alm på backen grrrrrrrrrrrrrr
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

nr86 wrote:Ja det händer grejer i aik. Vi gör helt rätt som agerar med Ellis. Men nog borde Anderson ligga pyrt till men det finns nog inga intressenter att ta över kontraktet där är jag rädd. Tänk om Granberg kom hem. Vilken rese vi skulle få i slutspelet med Granberg och Alm på backen grrrrrrrrrrrrrr
En halvskadad Matt som spelat 23 av 43 matcher torde inte vara lika lätt att kränga. Nej han blir kvar säsongen ut tror jag.
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Vi skulle behöva få in en forward, dock så är JMA med en skada som behöver opereras inte lösningen på det.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Empress wrote:
nr86 wrote:Ja det händer grejer i aik. Vi gör helt rätt som agerar med Ellis. Men nog borde Anderson ligga pyrt till men det finns nog inga intressenter att ta över kontraktet där är jag rädd. Tänk om Granberg kom hem. Vilken rese vi skulle få i slutspelet med Granberg och Alm på backen grrrrrrrrrrrrrr
En halvskadad Matt som spelat 23 av 43 matcher torde inte vara lika lätt att kränga. Nej han blir kvar säsongen ut tror jag.
Vaddå för skada?
Har då inte sett till han på jobbet.
Mjukdel, lower Body, daytoday.
Last edited by snorhyveln on 06 Feb 2018, 16:54, edited 1 time in total.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

StigVig wrote:Skriv kontrakt med Liss :)
Märkligt att skicka Ellis, känns lite tunt på backsidan
Helt OK om ni gör mig till åtlöje om Olle.
Skrev typ 5 inlägg om honom redan ifjol.
Tro mig, killen är ingen dagslända, bara nalta eljest.
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

snorhyveln wrote:
StigVig wrote:Skriv kontrakt med Liss :)
Märkligt att skicka Ellis, känns lite tunt på backsidan
Helt OK om ni gör mig till åtlöje om Olle.
Skrev typ 5 inlägg om honom redan ifjol.
Tro mig, killen är ingen dagslända, bara nalta eljest.
Såg derbyt och jag gillade det jag såg av Liss men att AIK skulle värva han lär aldrig hända.
Kunde kanske ha hänt om LJ varit sportchef.
Vi skjuter mycket men har svårt att få in pucken, vi behöver naturliga målskyttar och de växer inte på träd, Liss vore gjuten i AIK
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Liss skulle få det svårt hos oss. Han är en för dålig skridskoåkare för att klara av spelet utan puck hos. För att klara av en forwardsroll i nuvarande spelsystem så måste man i princip vara hockeyns motsvarighet till Eric Heiden eller som någon uttryckte det här på forumet med en fys som en elitorienterare. Våra forwards åker enormt mycket skridsko och ofta i onödan enligt min mening. Liss påminner om Holloway (Jag hade hellre tagit den förstnämnda än den sistnämnda då den sistnämnda kanske tjänare 5-6 ggr mer) och skulle få samma problem. Det är ingen tvekan om att han är enormt duktig i anfallszon och i ett annat tidevarv med ett uppdaterat spelsystem hade det säkert fungerat. Lindgren verkar fortsätta på den inslagna vägen och då är man tvingad att leta efter spelare med skridskokapacitet. Hedberg är väl ett naturligt val.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

– Vi kollar marknaden och sedan får vi se vad som kommer loss och vad som passar oss bäst, säger Micke Lindgren.

Anton Öhman är utlånad till Leksand. Men det kan mycket väl bli så att Öhman kommer tillbaka.

– Där måste vi ta ett beslut innan den 15:e. Vi för en dialog med honom och han kan komma tillbaka till oss.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

kopitar wrote:– Vi kollar marknaden och sedan får vi se vad som kommer loss och vad som passar oss bäst, säger Micke Lindgren.

Anton Öhman är utlånad till Leksand. Men det kan mycket väl bli så att Öhman kommer tillbaka.

– Där måste vi ta ett beslut innan den 15:e. Vi för en dialog med honom och han kan komma tillbaka till oss.
Dessutom har Simon Krekula och juniormålvakten Filip Eriksson dubuelregistrerats för Piteå.

– Vi har gjort så för att de ska kunna gå fritt mellan klubbarna, fram och tillbaka, även efter den 15 februari. Det ger oss möjligheten att kunna ge Krekula speltid i A-lagshockey även när vi inte kan ge honom det. Dessutom kanske Piteå ska in i ett kval och då vill vi hjälpa dem, säger Lindgren.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Varför inte testa få tillbax Andreas Söderberg
Locked