Omg 42 - Linköpings HC - Skellefteå AIK - 1/2 kl 19:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by päran »

Vid två måls ledning och mycket tid på klockan tycker jag och många med mig st man ska gå för det öppna målet även från egen planhalva om man har en fair chans att sätta pucken och helt punktera matchen. Således rätt i sak att försöka, däremot kanske man ska värdera lägena bättre.
Sen tar jag mycket hellre en icing i trängt läge, än en dutt som fångas upp på blå.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by SimonL »

Ett litet steg framåt och en rätt viktig trepoängare. Dock finns problemen med uppspelen från egen zon kvar. Det är för många passningar som sitter en meter fel och det drar ner tempot massor.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by nr86 »

SimonL wrote:Ett litet steg framåt och en rätt viktig trepoängare. Dock finns problemen med uppspelen från egen zon kvar. Det är för många passningar som sitter en meter fel och det drar ner tempot massor.
Pudas var stor syndare just med detta igår. Men det jag gillar var kämpainsatsen från hela laget. Inte många som föll ur ramen. Det är ofta pucken fastnar på just Pudas och jag ska special studera honom framledes med just detta. Han kan bära upp pucken bra från egen zon men i egen zon blir det ofta för omständigt så vi blir fastcheckade. Alm Djuse Kostka Berglund och Katic var alla riktigt bra igår och var starkt bidragande till att 3 pinnar bärgades. Det känns riktigt bra att backsidan är så pass stabil som den är just nu. Ska man vara krass så skulle vi dra nere på utvisningarna vi drar på oss skulle tabelläget vara ett helt annat.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by marre »

Berglund måste ju gjort sin bästa match sen typ November.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by schteffe »

Vi släpper sex skott mot eget mål under två första perioderna och ändå gnälls det, vi stänger ju ner LHC fullständigt! Hjältar!
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by StigVig »

En till match man somnade framför burken :roll:
2 vinster på raken mot 2 lag som till viss del underpresterar jämfört med de matcher vi mött dom tidigare.
Kämpainsats men ingen bra match från vår sida.
Hoppas vi får möta fler lag nu som underpresterar ;)
Krossa Skiten!!!!!
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by päran »

schteffe wrote:Vi släpper sex skott mot eget mål under två första perioderna och ändå gnälls det, vi stänger ju ner LHC fullständigt! Hjältar!
+1

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by SimonL »

schteffe wrote:Vi släpper sex skott mot eget mål under två första perioderna och ändå gnälls det, vi stänger ju ner LHC fullständigt! Hjältar!

Defensiven är inget att klaga på, men det är ett stort problem att hälften av målen görs med Jocke på isen, utan honom är laget helt uddlöst och det gör det också enkelt för motståndarna att stänga ner oss. Det hjälper föga att äga sin egen zon om uppspelen slutar i att man tappar puck i mittzon eller får dumpa ner och byta. Laget måste bli effektivare i omställningen så att man kan etablera spel i anfallszon oftare.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: OMG 42 LHC-AIK 1/2 kl 19:00

Post by p-play »

Backspelet runt den den egna kassen är mycket stabilare i år jämfört med ifjol. Det där kaoset infinner sig nästan aldrig. Det känns också som vi kanske har de spelare som jobbar hårdast i serien. Jag tycker att inställningen är mycket bra i match efter match. Problemet är strukturen i spelet och delar av spelsystemet, samt den obefintliga coachningen och motviljan till att ändra i formationer. Jag är övertygad att vi med bara lite smart coachning hade haft någon pinne mer. Det känns som att man borde kunna få ut betydligt mer av det här laget med tanke på de spelare som man har i andra- och tredjelinan.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg 42 - Linköpings HC - Skellefteå AIK - 1/2 kl 19:00

Post by king_louie »

Bra kämpat kan man väl sammanfatta matchen. Skönspelet lyste med sin frånvaro. Som vanligt höll jag på säga.

Hoppas vi kan få fart på PP.
Första tekningen förloras ofta.
Sedan har vi ofta problem ta oss in i zon på ett ordnat sätt och ställa upp.
Väl uppställda blir det fortfarande ganska stereotypt, även om man ser att de försöker gå ifrån att Jocke alltid ska avsluta från kanten.
Gillar Katic i PP dock!
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 42 - Linköpings HC - Skellefteå AIK - 1/2 kl 19:00

Post by ossian »

Bra och uppoffrande försvarsspel och tycker det var riktigt bra fart från forwards som såg pigga ut. Bättre forecheck, grym backcheck och allmänt bra kämpatakter. Alla kedjor bidrog på ett positivt sätt även om det som vanligt var lite för mycket pucktapp. Bättre att slå en lätt säker pass ibland än att försöka sig på något svårt och kreativt om man tror att man kan tappa pucken, för då skapar man långa anfall och tryck när motståndaren blir trött och börjar slå ifrån sig. Linköping orkade inte riktigt stå emot och 1-3 är i underkant.

Linköping är ett topp 6 lag och det är en stark insats ifall vi vinner över dem på bortaplan. Men håller såklart med om att skönspelet lös med sin frånvaro, passningsspelet var stundoms fullständigt bedrövligt. Men vi var ändå klart bättre.
Locked