Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by p-play »

Ett större problem är att han inte håller sig lugn under matcherna. Det finns liksom ingen anledning för honom att gapa på domarna. Han flyttar fokus till på fel saker och det påverkar även vissa spelare (t ex Pudas) som även de börjar att tjafsa med domarna och ta idiotiska utvisningar. Laget behöver verkligen en huvudtränare.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by ossian »

HUR I HELVETET KAN NI KLAGA PÅ BERT!

Otroligt kul att se Olsson och Wingerli dominera totalt, även Krekula, Katic, Kostka, Lindholm + juniorerna Albin och Linus Andersson är ritkigt jävla bra. Vi förtjänar 4 poäng, men så träder domarna in i kombination med Ortio mr 78% samt Djuse helt jävla sämst i egen zon.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Jocko Homo »

Håller med Ossian, hur fan kan nån klaga på Bert för hans engagemang (men egentligen, att han nämner domarna nu tycker jag inte tillför nåt, det kan han skita i). Det viktiga är ju att han BRINNER.

När folk säger lugn tränare med perspektiv, vad fan låter det som? Sam Hallam. Svensk hockeys död och framtid. Dit är vi på väg men låt då för fan AIK slippa vara några som bidrar till förfallet.

Äntligen KÄNNS hockey igen!
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by ossian »

http://www.shl.se/play/video/20582595" onclick="window.open(this.href);return false;

Där har vi PK.

Bert är irriterad. eftersom vid 2-3 så åker de in i vår målvakt som står i målgården, liknande situationer där vi själva fått 10+ mål bortdömda. Han lyfter också fram Filip Berglunds utvisning, som nog är bland de värre jag sett.

Varför klagar ni på Bert? De gör tre mål i PP i slutet där vi har 6 min BP, och domarna är sämst och mutade.

I själva matchen är vi helt jävla överlägsna och förtjänar MINST 4 poäng. Juniorerna är kanonjävla bra, Jimmie är duktig, det mesta är bra, men domarna ska fan dra åt helvete!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Bert är ju för fan lugnet själv i båset. Sitter så till att jag alltid kan studera de andra tränarna. Jämfört med Bulan, Rågär, Abott är han rena kyrkoherden.
Tror inte spelarna bryr sig så mycket om tränaren gormar, vilket jag inte tycker han gör.
Sedan dra upp Pudas i det hela är orättvist. Han måste vara den enda spelaren som någonsin ( i en serie högre än div III) som åkt ut för att ha sagt
- Dags att vakna nu?
Detta dessutom i ett läge där man redan har numerärt underläge. Skrev för 3 matcher sedan att AIK åker på en massa underlig utvisningar som vanligtvis inte är utvisningar, och detta påstående står jag fan för, hur färgad jag än är.
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Gezim »

snorhyveln wrote:Glada miner här inne.
Själv är jag ganska nöjd. Ledande spelare borta och vi spelar skjortan av Malmö PÅ BORTAPLAN.
Att sedan Sveriges i särklass mjäkigaste (läs onödigaste spelare, Krekula) ordnar en 4:a där danskarna får momentum är grejer som händer.
Onödigt poängtapp, visst, men laget visar att man kan utan en intakt förstafemma. Glöm detta, det är saker som händer. Nya tag mot Morakniv.
Detta hån föratår jag mot Krekula förstår jag verkligen inte, redan nu är han bätttre än nr 24 och 33.

Jag ser en likhet mellan Krekula och Melker Karlsson, men det känns som det blivit en bortskämdhet att som nya spelarna ska vara stjänor direkt här nedan har ni ett exempel på utveckling som jag tror krekula kan göra med.
Karlsson 18 år = 4 m 0 P
Karlsson 19 år = 36 m 2 p
Karlsson 20 år = 40 m 6 P
Karlsson 21 år = 44 m 5 p
Karlsson 22 år = 44 m 28 P
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Gezim »

Kritiken mot Bert handlar inte om hans engagemang utan hans lämplighet att vara huvudtränare.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by ossian »

Jag tycker inte att Krekula just nu är bättre än Olsson och Wingerli. För mig går dessa herrar in på 6 forwards. Men håller med om att Krekula är jävligt bra.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Skidrow »

33 och 24 är riktigt duktiga, dom var bland dom bästa mot Malmö, Krekula kan om 1-2 år bli riktigt bra men skulle behöva få spel tid i AS.
macken999
Posts: 23
Joined: 30 Jun 2011, 04:25

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by macken999 »

Jag tycker Krekula har haft en ordentlig chans att visa upp sig nu men inte riktigt tagit den, han är inte dålig men det finns fler riktigt bra juniorer i form av Berggren, Andersson, Engarås (som jag tycker vi sett för lite av i år) och Albin Eriksson, där just Eriksson varit riktigt jäkla bra när han fått speltid. Det betyder ju inte tack och hej till Krekula, kanske en utlåning till en lägre serie eller lite J20-spel skulle göra honom gott.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Låna ut Krekula vore samma tack och hej som utlåningarna av Sam, Styrman och Edström.
I Allsvenskan har dom visat vad dom har för utvecklingspotential, dvs 0.
Som jag säger, Krekula skulle inte synas ens i Boliden eller Medle. Korridorsspelare som kan åka som han blivit tillsagd, inget annat.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Skidrow »

Melker Karlsson lånades också ut mitt i säsongen och kom hem och var bättre.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by ossian »

Wingerli, Olsson och Söderlund är betydligt mer tongivande än vad Melker var i samma ålder. Tål att tänkas på
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Gezim wrote:Kritiken mot Bert handlar inte om hans engagemang utan hans lämplighet att vara huvudtränare.
Exakt man kan vara gnällig/visa engagemang vilket han är gör. Men samtidigt vara urusel headcoach vilket han också är. Samma sak med klockare förutom att han visar 0 engagemang utåt snacka om stel människa. Låter mer som en jobbig psykolog än en tränare. Nä jag tror det behövs mer energi för att piska igång detta lag ordentligt just nu känns det som att man är på föräldramöte när man ser aik.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Går inte skylla på domaren hela tiden.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by GroovyEd »

Edit: *Fel tråd*
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by LeeGoren »

Någon i tränarstaben behöver, helst för någon månad sedan, sätta sig ner med Emil Djuse och förklara vad lagspelet ishockey går ut på och vad det innebär att vara back. Visst, han är en bra skridskoåkare och är intensiv, men hans idiotiska beslutsfattande kostar laget mycket.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Empress »

"Dagens träning: Hög fart – en saknades på is"

Hög fart....speed kills??

Möller var off ice men ingen fara enligt staben
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Empress wrote:"Dagens träning: Hög fart – en saknades på is"

Hög fart....speed kills??

Möller var off ice men ingen fara enligt staben
Några zorromål enligt arvid ? Nån junior som drog ut hela laget sen satte den i krysset?
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 34 - Malmö IF - Skellefteå AIK - 2/1 kl 19.00

Post by Rollie »

Empress wrote:"Dagens träning: Hög fart – en saknades på is"

Hög fart....speed kills??

Möller var off ice men ingen fara enligt staben
Tränar man någonsin på kampspel, typ 1-1,2-2 på liten yta? Vi är ganska bra på blad-blad men i mina ögon dåliga på att vinna man-man kamper med kroppen och komma ut med pucken, speciellt i offensiv zon vid sarger och framför mål.
Locked