Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by ossian »

p-play, Hetta väger 97 kg och är byggd som Thor fast med mer hår på bröstet och lite snyggare, dessutom uthållig och snabb. Om jag vore honom skulle jag smälla på folk till höger och vänster och mucka gräl med alla i varenda byte, men han spelar för mjukt och ska leka playmaker eller vad fan han håller på med? Petterström, snabb, tuff och rutinerad, vilka initiativ tar han i matchen? Jocke, Möller, Lindholm, Adam, Wingerli, Krekula och Olsson spelar hårdare och tuffare än dessa två spelare och det är inte direkt så att de slår Gretzkypass eller bjuder på finter för att kompensera. Olofsson och Anderson har lite mer skills men är inte heller bra.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Empress »

marre wrote:Vår kapten är så sjukt dålig,Ohlsson kostar väl en femtedel men gör samma jobb mycket bättre...
Han torde väl avsäga sig Cet nör Jimmie gör comeback?
Allt annat kommer kännas konstigt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

Berglund 2 nya år!!
Bra, för Alm är ju ändå inte sann. Förstår inte vad som hänt grabben?
Bra jobbat Lindgren. Vi bygger för nästa säsong. Centerproblemet kommer att bli akut om man inte lyckas med konststycket att få hem Forsell och kanske Axel som går uselt i AHL. Backbesättningen kan bli en riktig kanon nästa år (utan Alm). Jag är egentligen inte sådan, men grabben förtjänar inte en plats i nuvarande läge.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by p-play »

ossian wrote:p-play, Hetta väger 97 kg och är byggd som Thor fast med mer hår på bröstet och lite snyggare, dessutom uthållig och snabb. Om jag vore honom skulle jag smälla på folk till höger och vänster och mucka gräl med alla i varenda byte, men han spelar för mjukt och ska leka playmaker eller vad fan han håller på med? Petterström, snabb, tuff och rutinerad, vilka initiativ tar han i matchen? Jocke, Möller, Lindholm, Adam, Wingerli, Krekula och Olsson spelar hårdare och tuffare än dessa två spelare och det är inte direkt så att de slår Gretzkypass eller bjuder på finter för att kompensera. Olofsson och Anderson har lite mer skills men är inte heller bra.
Hetta väger 83 kg. Petterström är tyvärr inte så snabb längre. Hur mycket som beror på skadeuppehållet är svårt att säga, men han tappade fart redan under fjolåret. Både Alm och Petterström har varit borta ganska länge så jag tycker de är ursäktade. Det tar tid att komma tillbaka till en bra matchform. Alm hade inte många rätt i passningsspelet, men jag tycker att han ser bättre ut i skridskoåkningen jämfört med i fjol. Jag vill också se Adam P gå center. Jag tycker att han har varit grymt duktig i den positionen. Han kommer mer till sin rätt på de öppna isytorna och när han inte hamnar ute vid sargerna lika ofta.
Last edited by p-play on 28 Dec 2017, 23:51, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Äntligen kom skiftningen på Bud/Möller och det blev ju inte till det sämre iaf :)
Däremot så vette fan om jag tycker Djuse förtjänar så mycket istid som han får. Gör det svårt för sig sjäkv, tar konstiga beslut och tappar puck på fel ställen.

Styrka att vända, men lite sådär oroväckande att vi är faktiskt rätt nertryckt av Rögle, som gör en bra match i 51 min. Känns som ett helt nytt lag med Abbott ist för Eldebrink och vilken målvakt de har.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Miklosoft »

Chippen wrote:Äntligen kom skiftningen på Bud/Möller och det blev ju inte till det sämre iaf :)
Däremot så vette fan om jag tycker Djuse förtjänar så mycket istid som han får. Gör det svårt för sig sjäkv, tar konstiga beslut och tappar puck på fel ställen.

Styrka att vända, men lite sådär oroväckande att vi är faktiskt rätt nertryckt av Rögle, som gör en bra match i 51 min. Känns som ett helt nytt lag med Abbott ist för Eldebrink och vilken målvakt de har.
Man har gått och väntat många matcher på att 1:a kedjan ska splittras. Så fort första kedjan inte producerar så blir det inga mål. Med splittringen nu som jag hoppas håller i sig så måste 2 kedjor producera..
Ska bli kul att se nästa match..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by nr86 »

Matt anmäld så vi får räkna med avstängning där tyvärr. Riktigt onödigt då han behöver matcher för att varva upp efter skadan. Håller med om Alm. Dvs det ser bättre ut med skridskoåkning och närkampsspel men karln kan inte slå en passning till rätt adress. Han var en säkerhetsrisk när han som siste man ska starta uppspelen. I överläge och en ledning ska försvaras så kan han vara en tillgång men kreativa pass är inte hans styrka. Lyfte sig dock i slutet som hela laget gjorde.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by p-play »

nr86 wrote:Matt anmäld så vi får räkna med avstängning där tyvärr. Riktigt onödigt då han behöver matcher för att varva upp efter skadan. Håller med om Alm. Dvs det ser bättre ut med skridskoåkning och närkampsspel men karln kan inte slå en passning till rätt adress. Han var en säkerhetsrisk när han som siste man ska starta uppspelen. I överläge och en ledning ska försvaras så kan han vara en tillgång men kreativa pass är inte hans styrka. Lyfte sig dock i slutet som hela laget gjorde.
Nu kommer jag inte ihåg vilken typ av skada den senaste var, men han har åtminstone tidigare haft en handledsskada. Även om han är medicinskt återställd så är det säkert möjligt att han hämmas av det i spelet.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

Det var handleden, men i vilket fall måste ortopeden som opererade honom ha snedställt leden 20 grader då alla pass från honom hamnar 2 meter bakom den avancerande medspelaren.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Jävla fåneri att anmäla Matt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Det var helt fel timing på AIK igår, Pudas och Jocke gjorde sina sämsta match, det var som Jocke var ovän med pucken, sen att ni klagar på Djuse förstår jag inte han är vår näst bästa back.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by ossian »

Det är en tackling i ansiktet på en icke-puckförande spelare, så tur att det inte blev fem minuter. Hade Hedberg legat kvar och lipat på isen hade det säkert blivit en femma. Ser inga konstigheter att den blir anmäld till DP och det lär väl bli en liten avstängning.

Hetta, Petterström, Olofsson och Anderson måste spela bättre än igår, och hoppas att Holloway fortsätter på den inslagna vägen för han var helt jäkla magnifik sista 10.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by p-play »

Å andra sidan var Holloways markeringsspel på 0-3 undermåligt då han helt gick bort sig och tog markering på fel kille. Jag trodde först att det var han som var inne på 0-2 också, men det var Möller. Vi får verkligen hoppas att han fortsätter som han avslutade. Han passar nog bättre med Lindholm och Lindström eftersom han då får minimalt med puck och kan bistå med målskytte eller en avgörande passning. I den delen av spelet håller han mycket hög nivå. Jag undrar om det inte hade varit en bra trade för både Lindgren och Abbott med Ellis mot Almen Bibic (som gick till Linköping). Vi hade fått en renodlat defensiv back som kan göra samma jobb som Ellis till en lägre kostnad samtidigt som Rögle hade fått en back med lite offensiv uppsida som hade kunnat ta en plats i en av deras PP-uppställningar.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by dovienya »

5 matcher på Anderson :)
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Special Brew »

En idiotisk tackling.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by zacce »

Special Brew wrote:En idiotisk tackling.
Absolut,men inte fem matcher! Sjuk bedömning.. Tur i oturen är att de är Matt,han kommer inte att saknas så mycket..
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Empress »

zacce wrote:
Special Brew wrote:En idiotisk tackling.
Absolut,men inte fem matcher! Sjuk bedömning.. Tur i oturen är att de är Matt,han kommer inte att saknas så mycket..
Haken är ju att just Matt behöver all tid i världen komma in i spelet.
Å Jimmie gör väl sin första match back-to-back Örebro senare i januari.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by p-play »

Jag tycker att det är bra att man stävjar sådana här tacklingar. Det kan bli fruktansvärda skador.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

p-play wrote:Jag tycker att det är bra att man stävjar sådana här tacklingar. Det kan bli fruktansvärda skador.
Stävjar?
Vad fan? Hedberg kan väl inte lalla mitt i zon och tro att han inte ska få en smäll.
Kan köpa 2 matcher men inte 5. Jävla dravlande måste jag säga. Det är ju för fan lika mycket som Rahimi fick för ANDRA smällen på kort tid.

Så nej nej nej. Den som tycker att 5 matcher är ok bör nog söka jobb hon DN som pajas.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by ossian »

Jag tycker 5 matcher är ett rimligt straff då det är en ful huvudtackling på en icke-puckförande spelare. Rätt att stävja sådant, även om jag inte tror att det är någon intention att skada från Matt. Sen borde såklart en återfallsförbrytare som Rahimi få ett hårdare straff.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by dovienya »

Jag kan tänka mig att tacklingen på Paille av Larkin i CHL-matchen fick disciplinnämnden att inse att sådana här tacklingar som är långt från pucken kan leda till jobbiga skador (Paille har missat 14 matcher hittills) och sätter ribban därefter så att den kan höjas om det blir något som tar illa på riktigt.

Det jag kan tycka är anmärkningsvärt är att Hedberg fortsatte spela efteråt.
PRICE, etc.. borde kanske användas oftare vid smällar mot huvudet.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by dovienya »

Bötesbeloppen är:
Månadslön 160 001–200 000 – 21 000 kronor per match.
Vid avstängningar motsvarande 7 matcher (5+2) tillkommer ett ekonomiskt påslag på 15%
21000 x 2 x 1,15 = 48300...
Så där har vi Andersons månadslön. Man kanske skulle ha börjat med hockey för typ 34 år sedan...
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

ossian wrote:Jag tycker 5 matcher är ett rimligt straff då det är en ful huvudtackling på en icke-puckförande spelare. Rätt att stävja sådant, även om jag inte tror att det är någon intention att skada från Matt. Sen borde såklart en återfallsförbrytare som Rahimi få ett hårdare straff.
Är ju fan inte ens en huvudtackling
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Kan ju fan inte jämföra med det som hände i CHL, Matt åker upp och stoppar Hedberg så mer en olycka som inte tog i huvudet ens.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 32 - Skellefteå AIK - Rögle BK - 28/12 kl. 19.00

Post by ossian »

Jag tycker straffen ska vara hårdare överlag. Det är en stor skaderisk på Hedberg i den situationen. Hade han satsat järnet i skallen där tycker jag 15 matcher hade vart ett rimligt straff. Vid återfall, lägg på minst 5 matcher.
Locked