Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

ossian wrote:Hockey är en prestationsbaserad verksamhet, och presterar du inte ska du få höra det. Många spelare verkar ha lite skev självbild, och har problem att ta kritik. Calof var totalt tam, otimad och blek ifjol och rätt om tränarna var på honom för att väcka honom. Men visst är det en sympatisk kille.
Kritik ger man mellan fyra ögon, förslagsvis konstruktiv. Instruktioner kan man förstås ge i grupp. Positiv feedback helt ok inför andra. Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

snorhyveln wrote:Givetvis är det så. Tror det är ett fåtal människor som tar en utskällning framför övriga anställda (läs spelare) utan att fara illa.
Gör min chef det inför mina arbetskompisar byter jag arbetsgivare helt klart.
Där har vi det han blev KRÄNKT!
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

smogz wrote:Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
Nu är jag ingen professionell idrottsman, ganska långt därifrån faktiskt. Men Bert är precis den typ av ledare jag skulle vilja ha, och han är den typ av ledare jag vill arbeta för.

Ärlig. Engagerad. Känslosam. Mänsklig. Kunnig. En kille som oftast in absurdum går ut och försvarar sina spelare.

Kikar vi på resultaten så ser vi i grundserien plats 2, 1, 1, 1, 1 6 och just nu 3. I slutspelet blev det då plats 2, 1, 1, 2, 2 och kvartsfinal. Svensk hockeys bästa track record.

Att han gick ut och sågade Calof ifjol var inte underligt eftersom Calof var helt jävla värdelös, den mest tandlösa anfallare jag någonsin sett. Han hade konstant gamnacke och gav upp i friläge, hängde med huvudet och sköt ett värdelöst skott i rundeln ca två meter utanför. Gled sedan på halvfart och tog ett byte. Vann noll närkamper och kämpade noll och bidrog noll. Klart sämst i laget. Jag gillar Calof men han var sämst, tyvärr.

Är det här Skellefteå AIKs supporters forum?
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

ossian wrote:
smogz wrote:Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
Nu är jag ingen professionell idrottsman, ganska långt därifrån faktiskt. Men Bert är precis den typ av ledare jag skulle vilja ha, och han är den typ av ledare jag vill arbeta för.

Ärlig. Engagerad. Känslosam. Mänsklig. Kunnig. En kille som oftast in absurdum går ut och försvarar sina spelare.

Kikar vi på resultaten så ser vi i grundserien plats 2, 1, 1, 1, 1 6 och just nu 3. I slutspelet blev det då plats 2, 1, 1, 2, 2 och kvartsfinal. Svensk hockeys bästa track record.

Att han gick ut och sågade Calof ifjol var inte underligt eftersom Calof var helt jävla värdelös, den mest tandlösa anfallare jag någonsin sett. Han hade konstant gamnacke och gav upp i friläge, hängde med huvudet och sköt ett värdelöst skott i rundeln ca två meter utanför. Gled sedan på halvfart och tog ett byte. Vann noll närkamper och kämpade noll och bidrog noll. Klart sämst i laget. Jag gillar Calof men han var sämst, tyvärr.

Är det här Skellefteå AIKs supporters forum?
+1
Ser samma tendenser på mr holiday.
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

ossian wrote:
smogz wrote:Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
Nu är jag ingen professionell idrottsman, ganska långt därifrån faktiskt. Men Bert är precis den typ av ledare jag skulle vilja ha, och han är den typ av ledare jag vill arbeta för.

Ärlig. Engagerad. Känslosam. Mänsklig. Kunnig. En kille som oftast in absurdum går ut och försvarar sina spelare.

Kikar vi på resultaten så ser vi i grundserien plats 2, 1, 1, 1, 1 6 och just nu 3. I slutspelet blev det då plats 2, 1, 1, 2, 2 och kvartsfinal. Svensk hockeys bästa track record.

Att han gick ut och sågade Calof ifjol var inte underligt eftersom Calof var helt jävla värdelös, den mest tandlösa anfallare jag någonsin sett. Han hade konstant gamnacke och gav upp i friläge, hängde med huvudet och sköt ett värdelöst skott i rundeln ca två meter utanför. Gled sedan på halvfart och tog ett byte. Vann noll närkamper och kämpade noll och bidrog noll. Klart sämst i laget. Jag gillar Calof men han var sämst, tyvärr.

Är det här Skellefteå AIKs supporters forum?
Samma Calof är nu stekhet. Jag tror personligen inte att en spelare blir bättre om man skäller på denne eller sågar denne offentligt. Anta att du av olika skäl inte lyckades med något på arbetet. Tror du att du skulle bli mer engagerad och motiverad om chefen gick ut i lokaltidningen och sågade dig? Jag tycker nog att Holloway försöker, men det händer liksom inget där. Det känns som han är orkeslös i både skridskoåkning och närkamper. Någon som vet om han har någon efterhängsen skada?
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

p-play wrote:
ossian wrote:
smogz wrote:Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
Nu är jag ingen professionell idrottsman, ganska långt därifrån faktiskt. Men Bert är precis den typ av ledare jag skulle vilja ha, och han är den typ av ledare jag vill arbeta för.

Ärlig. Engagerad. Känslosam. Mänsklig. Kunnig. En kille som oftast in absurdum går ut och försvarar sina spelare.

Kikar vi på resultaten så ser vi i grundserien plats 2, 1, 1, 1, 1 6 och just nu 3. I slutspelet blev det då plats 2, 1, 1, 2, 2 och kvartsfinal. Svensk hockeys bästa track record.

Att han gick ut och sågade Calof ifjol var inte underligt eftersom Calof var helt jävla värdelös, den mest tandlösa anfallare jag någonsin sett. Han hade konstant gamnacke och gav upp i friläge, hängde med huvudet och sköt ett värdelöst skott i rundeln ca två meter utanför. Gled sedan på halvfart och tog ett byte. Vann noll närkamper och kämpade noll och bidrog noll. Klart sämst i laget. Jag gillar Calof men han var sämst, tyvärr.

Är det här Skellefteå AIKs supporters forum?
Samma Calof är nu stekhet. Jag tror personligen inte att en spelare blir bättre om man skäller på denne eller sågar denne offentligt. Anta att du av olika skäl inte lyckades med något på arbetet. Tror du att du skulle bli mer engagerad och motiverad om chefen gick ut i lokaltidningen och sågade dig? Jag tycker nog att Holloway försöker, men det händer liksom inget där. Det känns som han är orkeslös i både skridskoåkning och närkamper. Någon som vet om han har någon efterhängsen skada?
Kanske faderskapet gjort honom nöjd med saker än att hitta rätt med stora kanonen?
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Calof spelar bättre nu och liknar mer den spelare han var innan. Ibland behöver man byta klubb/arbetsgivare för att vakna, ta ett miljöombyte. Det har man sett 100 gånger förrut. Kan räkna upp ett flertal som totalfloppat hos oss men som var bra innan och bra efter de lämnade. Så går det ibland. Det som inte är ok är att hänga med huvudet och inte kämpa. Tycker Holloway kämpar och söker formen, betydligt mer än vad Calof gjorde i all fall.

Det var inte Berts fel att Calof var sämst. Bert är en mycket duktig och framgångsrik ledare.
User avatar
nr86
Posts: 5377
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Det är just det att flera "toppspelare" inte presterar i paritet till vad som förväntas under nuvarande ledare. Det börjar likna LHF och deras floppvärvningar som jag tror mer beror på att de inte funkar i tränarnas filosofi kring hur laget ska spela. Calof funkade bra under Walles vingar och det samma gäller Bud. De känns hämmade på något vis under nuvarande ledare. Tycker RBK liknar vårt lag under Eldebrinks ledarskap fast 10 gånger värre. Nu släpper de på handbromsen och verkar trivas med tillvaron igen trots tabelläget. Hedberg är ju som en ny spelare under Abbotts ledning. Till hösten hoppas jag innerligt vi har en ny röst i båset som får tillbaka i alla fall en del av den förväntade produktionen från tex Bud. Bert är jag övertygad om är en bra tränare gällande defensivt grundspel men offensiv kreativitet verkar det vara Klockare som håller i och det verkar inte funka klockrent. Som många varit inne på tidigare undrar man ju vilken grå massa vi varit om vi inte haft "olympic line" i roostern.
User avatar
ossian
Posts: 3699
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Vi har olympic line i roostern och vi ligger trea i serien. Godkänt resultat, och godkänt spelmässigt också. Tycker andrakedjan med Anderson i laget visade bra intentioner igår, kommer de igång blir vi livsfarliga.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Tycker man ska bytta plats på Möller o Bud för att fåigång båda kedjorna
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by qerzeboy »

ossian wrote:Det var inte Berts fel att Calof var sämst. Bert är en mycket duktig och framgångsrik ledare.
En bra ledare bör väl veta hur man får igång spelarna? Trycker på olika knapparna för att få igång dem. Men samtidigt kanske Calof är klen i psyket?

Lite som vid 4:50 i videoklippet

https://www.youtube.com/watch?v=Yw-P-4h4Ris" onclick="window.open(this.href);return false;
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Eller rättare fåigån Bud o andra kedjan
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

svea_man wrote:Eller rättare fåigån Bud o andra kedjan
Byt plats på bud, då kommer 2a kedjan explodera ENKELT
marre
Posts: 3193
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Vi kommer få betala om Adam ska bli kvar,satan så nyttig spelare! Många toppklubbar ser nog han som en grym tredjelinespelare...Som dessutom kan kliva in i toppkedjorna vid skador!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Adam måste bli kvar kultbärare skriv 5 års o ge honom en bra lön bättre betala honom en nån amerikan som man inte vet vad man får av
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

ossian wrote:
smogz wrote:Bert visade tydligt i intervjuer ifjol att han inte är något vidare på ledarskap. Tyvärr.
Nu är jag ingen professionell idrottsman, ganska långt därifrån faktiskt. Men Bert är precis den typ av ledare jag skulle vilja ha, och han är den typ av ledare jag vill arbeta för.

Ärlig. Engagerad. Känslosam. Mänsklig. Kunnig. En kille som oftast in absurdum går ut och försvarar sina spelare.

Kikar vi på resultaten så ser vi i grundserien plats 2, 1, 1, 1, 1 6 och just nu 3. I slutspelet blev det då plats 2, 1, 1, 2, 2 och kvartsfinal. Svensk hockeys bästa track record.

Att han gick ut och sågade Calof ifjol var inte underligt eftersom Calof var helt jävla värdelös, den mest tandlösa anfallare jag någonsin sett. Han hade konstant gamnacke och gav upp i friläge, hängde med huvudet och sköt ett värdelöst skott i rundeln ca två meter utanför. Gled sedan på halvfart och tog ett byte. Vann noll närkamper och kämpade noll och bidrog noll. Klart sämst i laget. Jag gillar Calof men han var sämst, tyvärr.

Är det här Skellefteå AIKs supporters forum?
Det är klart att han gick ut och sågande honom för att han var värdelös. Det visar dock att han själv är rätt värdelös på ledarskap tyvärr. Om han tror att en offentlig sågning skulle ge något positivt borde han flyttas ner i hierarkin, då saknar han de grundläggande kunskaperna i psykologi och ledarskap för att klara den rollen. Det är helt jävla fel väg att gå för att få igång en spelare som är ur form.

Jag ser din statistik, under de åren var dock inte Bert ansvarig. Ifjol var han det till 33% (visst var det delat ifjol?), då var Calof ur form och de åkte i kvarten.

Tycker för övrigt att man borde dumpa delat ledarskap.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Tittat på Allsvenskan ikväll.
3 galler till AIK tack. Hållander och Olofsson i TIK, åsså övertala Höglander i Solna att komma tillbaka. Silvertejp på farsan hans så låser det sig.
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det finns många guldkorn i Allsvenskan för en sportchef som förstår vilka spelare som klarar av spelet i SHL. För att ta ett exempel så finns det tre spelare från fjolårets Allsvenska som just ni ligger topp 15 i skytteligan i SHL. Vi har ju några årskullar som är lite svagare så jag håller med om att man borde kunna plocka in någon talang. Dessutom så finns det ingen anledning att lägga stora pengar på transatlantbackar som inte spelat i Europa eftersom det är svårt att veta hur de kommer att klara av spelet.
persson82
Posts: 664
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2017/2018

Post by persson82 »

Bekräftat att walle å johansson får lämna
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag undrar vad en spelare som David Lindquist skulle kunna göra efter en försäsong med Thomson?
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2017/2018

Post by bruno »

p-play wrote:Jag undrar vad en spelare som David Lindquist skulle kunna göra efter en försäsong med Thomson?
Tycker han i princip var bästa forward på plan när vi mötte Löven på försäsongen, hur mycket det nu säger. Han verkar ju däremot inte gjort nån poängsuccé i allsvenskan denna säsong.
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag såg honom en del ifjol och det kändes om att han inte var tillräckligt genomtränad och hade fysiken, men han kom också från division ett. Jag har inte följt Allsvenskan på samma sätt i år, men jag satt och slötittade på derbyt och jag funderade på om spelet i SHL inte skulle passa honom bättre. Det finns en talang där för spel högre upp i seriesystemet.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Plocka in Wallson i båset så får han styra upp det hela.
Han går väl bara omkring och skräpar efter att han fick kicken från Zurich 8-)
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

StigVig wrote:Plocka in Wallson i båset så får han styra upp det hela.
Han går väl bara omkring och skräpar efter att han fick kicken från Zurich 8-)
Har väl kontrakt med Zûrich. Varför säga upp det och träna AIK?
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Fick inte han och Lasse sparken nyss
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Int vettja hur sånt funkar i Svissh. Öberg fick väl sparken men har lön kontraktstiden ut, eller.....?
Kanske är helt ut å cyklar i snömodden.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Jo de lätt väl ha lön kvar men b det hindrar din väl inte från att börja jobba lite med dubbel lön.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

smogz wrote:Jo de lätt väl ha lön kvar men b det hindrar din väl inte från att börja jobba lite med dubbel lön.
Beror ju på om Zurich tillåter det.
T.ex fick ju inte A.Forsberg vara expert för Skellefteå då han fick kicken.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Sant
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Chippen wrote:
smogz wrote:Jo de lätt väl ha lön kvar men b det hindrar din väl inte från att börja jobba lite med dubbel lön.
Beror ju på om Zurich tillåter det.
T.ex fick ju inte A.Forsberg vara expert för Skellefteå då han fick kicken.
Det var väl i Sweden, hur reglerna är i Swissland har jag ingen susning om.
Säkerligen en förhandlingsfråga mellan 3 parter (AIK, Wallson & Zurich)
Vilket fall tror jag att han kan lyfta laget, talang och kunnande finns i laget för en högre placering och spel om bucklan 8-)
Krossa Skiten!!!!!
Locked