Omg 25 - Skellefteå AIK - Mora IK - 7/12 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg 25 - Skellefteå AIK - Mora IK - 7/12 kl. 19.00

Post by king_louie »

p-play wrote:
Erwynn wrote:
Rollie wrote:Sorgligt att man föll i nostalgiträsket när det gäller Holloway
Var han så dålig förra säsongen?
När han spelade med Lindström så snittade han väl i princip en poäng per match i grundserien. När de sedan separerades så dog produktionen.
Alla som spelar med Jocke hamnar i toppen av poängligan.
Även jag som inte kan åka skridskor skulle göra poäng, andrapass efter att ha rafsat ner pucket i sarghörnet eller styrt in någon puck med rumpan.

Ellis var varken sjuk eller skadad f.ö.
Blir förvånad om vi ser honom mer på isen, måste vara på väg bort.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 25 - Skellefteå AIK - Mora IK - 7/12 kl. 19.00

Post by p-play »

Det är lite med Bud som Mikko Lehtonen: Man hoppades att den där magin fortfarande skulle finnas där. Sanningen är att spelet utvecklas och spelarna kommer in i andra roller i andra lag och det är inte lätt att vrida tillbaka allt. Jag satt och följde Bud och han försökte verkligen åka skridsko och kämpa på, men det händer liksom inget. Det har blivit högre tempo i SHL sedan han var här senast och det är möjligt att han blivit ännu långsammare? Det är ändå märkligt att det händer så lite med tanke på vilket skott och passningsspel han besitter.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Omg 25 - Skellefteå AIK - Mora IK - 7/12 kl. 19.00

Post by persson82 »

p-play wrote:Det är lite med Bud som Mikko Lehtonen: Man hoppades att den där magin fortfarande skulle finnas där. Sanningen är att spelet utvecklas och spelarna kommer in i andra roller i andra lag och det är inte lätt att vrida tillbaka allt. Jag satt och följde Bud och han försökte verkligen åka skridsko och kämpa på, men det händer liksom inget. Det har blivit högre tempo i SHL sedan han var här senast och det är möjligt att han blivit ännu långsammare? Det är ändå märkligt att det händer så lite med tanke på vilket skott och passningsspel han besitter.
Skulle man inte göra som förr....låt bud spela point på blå i första pp med pudas, möller, lindström och lindholm. För att få i gång honom.

Så spelar man 2:a pp med 23, 55, 11, 12, 92.
Locked