Silly Season 2011/2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Och det grundar du på...?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Zimme wrote:Och det grundar du på...?
Ingenting egentligen, bara tolkningen av texterna om Janne. Tror du att de lutar åt Skellefteå?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Av Mrmadhawks rykte så kan man dra den slutsatsen men det är svårt spekulera i var han hamnar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
andreas22222
Posts: 1573
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 2011/2012

Post by andreas22222 »

Draftval är ju gambling och spekulation. Edmonton behöver backar och Kenta Nilsson agent och även
andra i Edmonton har pratat sig varma om Adam. Sen kan ju man plocka forwarden och byta spelare
förstås. Dock inte förvånad om Larsson går som etta till Edmonton.

Samtidigt tycker jag Skellefteå gör rätt
att spelare som ska in i laget utifrån ska det vara spelare som man verkligen behöver och inte utfyllnadsspelare det är platser som lika gärna en junior kan ta.

Lasse har ju en utarbetad strategi att hitta spelare till bra pris, spelare han tror kan utvecklas eller
nå högre nivåer i rätt omgivning å det kan man ju bara konstatera har varit väldigt framgångsrikt.

Tvivlar inte på Gorens hockeykunskaper men vid sidan av hockeyn är man ju lite fundersam.
Människor utvecklas och bara hoppas han mognat. Spelartypen är dock helt klart något som behövs. Det behövs lite småfula spelare som inte tar skit.

Det kan hända mycket på ett år bland juniorer och kanske kan Alm och Granberg spela sig till en ordinarie plats?

Fast visst skulle man önska en grym 1:a center och 2 rutinerade backar.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Plissken skriver att något mer är på G, något mer kan jag inte säga idag. Vad kan han mena med de?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Fråga han förslagsvis.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Var en kommentar på hans blogg om de, men han verkar inte ha svarat!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

VonCheese wrote:Plissken skriver att något mer är på G, något mer kan jag inte säga idag. Vad kan han mena med de?
Att han sitter på bra och och trevlig info som han inte kan/vill skvallra mer om, kanske?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

svartgulsubkultur wrote:
VonCheese wrote:Plissken skriver att något mer är på G, något mer kan jag inte säga idag. Vad kan han mena med de?
Att han sitter på bra och och trevlig info som han inte kan/vill skvallra mer om, kanske?
Ja nog förstår jag att han har nån information som inte vi andra har, men tror ni de handlar om något nyförvärv?
Att han vet att någon är klar kanske?
User avatar
gurra
Posts: 77
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: Silly Season 2011/2012

Post by gurra »

VonCheese, som vanligt vet du lika mycket/lite som oss andra, hur ska vi veta vad plissken menar då han onekligen inte själv vill säga vad det handlar om?
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

gurra wrote:VonCheese, som vanligt vet du lika mycket/lite som oss andra, hur ska vi veta vad plissken menar då han onekligen inte själv vill säga vad det handlar om?
Jadu, uppenbarligen så vet ju inte du och då behöver ju inte du svara på frågan, men kanske Svartgulsubkultur eller Zimme vet som oftast brukar ha bra koll!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Larzon »

VonCheese wrote:
gurra wrote:VonCheese, som vanligt vet du lika mycket/lite som oss andra, hur ska vi veta vad plissken menar då han onekligen inte själv vill säga vad det handlar om?
Jadu, uppenbarligen så vet ju inte du och då behöver ju inte du svara på frågan, men kanske Svartgulsubkultur eller Zimme vet som oftast brukar ha bra koll!
Om dom visste någonting mer skulle det redan stå här på sidan.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

Larzon wrote:
VonCheese wrote:
gurra wrote:VonCheese, som vanligt vet du lika mycket/lite som oss andra, hur ska vi veta vad plissken menar då han onekligen inte själv vill säga vad det handlar om?
Jadu, uppenbarligen så vet ju inte du och då behöver ju inte du svara på frågan, men kanske Svartgulsubkultur eller Zimme vet som oftast brukar ha bra koll!
Om dom visste någonting mer skulle det redan stå här på sidan.
Varför tror du att jag eller nån annan skulle skriva allt de vet?
Av precis samma anledningar som Plissken måste man ibland sitta tight på den info man har.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2011/2012

Post by zacce »

Asch,fånigheter! Tror inte nån spelare skulle backa för påskrift om de hade stått på NP först!! Då tror jag att vi överskattar den här sidan nå jävulskt..... Spelare pratar ju inte ens me klubbarna längre,de sköter ju agenterna om....
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

zacce wrote:Asch,fånigheter! Tror inte nån spelare skulle backa för påskrift om de hade stått på NP först!! Då tror jag att vi överskattar den här sidan nå jävulskt..... Spelare pratar ju inte ens me klubbarna längre,de sköter ju agenterna om....
Vore intressant och veta vilken spelare de handlar om, helt klart!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

Nä, men om man är infomottagare kanske man ibland måste vara rädd om Kjell A...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Precis, och det händer ju att affärer spricker pga av att det kommer ut innan allt är påskrivet. Sen gäller det ju att vårda sina Kjellor om man vill ha info i framtiden.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Ante »

svartgulsubkultur wrote:
VonCheese wrote:Plissken skriver att något mer är på G, något mer kan jag inte säga idag. Vad kan han mena med de?
Att han sitter på bra och och trevlig info som han inte kan/vill skvallra mer om, kanske?
Eller så såg han Lasse Johansson prata i en mobiltelefon!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Sketch »

zacce wrote:Asch,fånigheter! Tror inte nån spelare skulle backa för påskrift om de hade stått på NP först!! Då tror jag att vi överskattar den här sidan nå jävulskt..... Spelare pratar ju inte ens me klubbarna längre,de sköter ju agenterna om....
Bäst att ta det säkra före det osäkra. Hur mycket vi än vill ha reda på vad som händer kan vi inte riskera att förstöra för klubben..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Rampa »

Kanske dags att börja ta det lite lugnt för somliga här.
Att tjata sig till upplysningar leder ingen vart om berörda som sitter på information man inte av någon anledning kan/får yttra. Sillyn lär hålla på ett bra tag än, oavsett om vi vet eller inte vet, tror eller inte tror, att den eller den spelaren är aktuell/inte aktuell för klubben.
Så därför, allihop, var vänliga och respektera att all information inte kan dyka upp direkt varje gång någon fått nys om något.
Och det är i första hand inte avsett för att skydda ev. spelare, utan mer för att vidmakthålla förtroendet för oss inför de få källor som några av oss har skaffat.
Om nu någon som vet något matnyttigt skulle meddela att nåt är på g, så är det mest för att göra detta forum och sillyn lite mer spännande och höja frekvensen här. :)
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Plissken »

Ante wrote:
svartgulsubkultur wrote:
VonCheese wrote:Plissken skriver att något mer är på G, något mer kan jag inte säga idag. Vad kan han mena med de?
Att han sitter på bra och och trevlig info som han inte kan/vill skvallra mer om, kanske?
Eller så såg han Lasse Johansson prata i en mobiltelefon!
8-)
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Humlannitton »

Plissken wrote: 8-)
Är det där att jämföra med en Montreal-smiley? :shock:
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2011/2012

Post by nomercy »

Humlannitton wrote:
Plissken wrote: 8-)
Är det där att jämföra med en Montreal-smiley? :shock:
Helvete....jag som skulle lägga mig.....var ju dödstrött.....plötsligt klarvaken med en puls på 428....
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Plissken »

Humlannitton wrote:
Plissken wrote: 8-)
Är det där att jämföra med en Montreal-smiley? :shock:
Absolut inte. Sorry om jag mis-leadar någon, tyckte bara Ante's kommentar var bäst.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lidlund »

VonCheese wrote:Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
Inte en chans i hellvete.. Större chans att Chara spelar i skellefte nästa år
User avatar
eastman
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:54
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2011/2012

Post by eastman »

VonCheese wrote:Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
Ser ut som att han har kontrakt nästa år. Men såna kan ju brytas.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly Season 2011/2012

Post by olli »

VonCheese wrote:Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
Och Pelicans har ingenting mot det heller... :o
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Humlannitton »

VonCheese wrote:Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
Ja, dina tidigare gissningar har ju varit grymt pricksäkra och ackurata, så dina initierade källor har säkert rätt.

:roll:
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2011/2012

Post by VonCheese »

Humlannitton wrote:
VonCheese wrote:Från två olika håll har jag hört att Jyri är på väg tillbaka.
Bara tanken på Jyri gör mig riktigt glad, men har svårt och tänka mig att de skulle ta tillbaka honom.
Ja, dina tidigare gissningar har ju varit grymt pricksäkra och ackurata, så dina initierade källor har säkert rätt.

:roll:
Tror heller inte att Jyri är påväg till oss, men glad skulle jag bli!
Vilken mer har jag haft fel på förutom Pirnes?
Locked