Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 21/9

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Chippen »

Första 10 var bra idag men sedan gick det bara utför.
Vi är alldeles för omständiga i anfallszon och verkar ha en vilja att passa istället för ta skott. Helt otroligt att man passar pucken ut ur skottsektorn.

Djuse var rent usel idag. Gör det alldeles för krångligt och Pudas var lika jävla dålig!

Klart bäst ikväll var Söderlund.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Special Brew »

Inte ens Möller är godkänd. Vad har hänt?
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nr86 »

Efter att ha smält matchen några timmar är det farten som berkymrar mig. Vi spelar inte i fart som vi gjorde förr. Det är motståndarna som har högre fart än oss. Känns som att vi blir uppätna när passen ofta går till stillastående spelare som hamnar i trångmål och vi får börja jaga igen. Blev tydligt i 3e perioden igår.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1514
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Humlannitton »

Biocellatus wrote:
Humlannitton wrote:Tycker det är befogat att ställa frågan redan nu: Är Robertsson och Klockare kompetenta nog att få ordning på skutan, som sprang läck redan förra året?

Jag tycker båda två verkar vara schyssta snubbar som dock är begränsade. Jag anser att det behöver plockas in en ny headcoach.
Efter en enda match?
Det har gått två matcher, plus träningsmatcher. Glöm inte heller att herrarna fick ökat ansvar förra säsongen under en svag ledare som Öbba. Det slutade med en sjätteplats i serien.

Jag säger absolut inte att Bert och Klockar är dåliga, men kanske de hamnat ett snäpp för högt i näringskedjan? Tidigare fanns Wallsson och Lasse J som hjärnorna bakom spelet, Robertsson och Klockare fick då utrymme att glida runt och göra vad de är bra på.

Vem är hjärnan nu? Vem håller den röda tråden på längre sikt, vem gör genidragen?
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nr86 »

Håller med. Den röda tråden i spelet känns inte så blodsröd som under Lasses vingar. Visst hårt jobb varje dag men spelidé och utvecklande av denna känns på något vis diffus nu. Vi leder inte utvecklingen längre bara att inse detta. Kanske dags att titta på andra lag och hur de spelar utan att för den skull köpa allt. Nu känns det som vi reagerar inte agerar längre.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by ossian »

Färjestad gör en riktigt bra bortamatch och spelar smart. Ingen skam att förlora mot dem.

Det som jag oroar mig över är att avsluten är väldigt dåliga, och att laget först stressar och sen ger upp. Det verkar inte vara någon vidare tro på det egna spelet och den egna förmågan. Tredjeperioden är otroligt värdelös, gubbarna spelar med huvudet under armen. Gång på gång tappar vi pucken i fel läge när alla lagkompisar är på väg framåt. Blindpass och duttpass i egen zon istället för rejält och stabilt spel. Väldigt enkelt för Färjestad att skapa farliga målchanser medan vi får slita hund för att skapa hälften så giftiga lägen.

Tyvärr är det bara en kedja med kemi och bra spel. Vi måste ha minst två, helst 3.

Men det är för tidigt att ta fram sågen. Vill ge laget mer tid att hitta formen och spelet. Det finns många sekvenser under matcherna när vi spelar bra utan att få in pucken.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Och så borde man tänka över varför anfallarna alltid ska vika av ut mot sarghörnen de gånger laget äntrar offensiv zon. Igår såg man flera lägen där spelarna rent av passade sig ur flertalet skottlägen istället för att söka skott och eventuell retur. Rörelsemönstret i anfallszon ser ut som ett Y. Och så grubblar Billing på varför det var glest på läktaren. Fan, ishockeyn är skittråkig och intetsägande och har så varit i ett antal år nu. Säger man sig vilja spela fartfyllt och offensivt måste man börja leverera någon gång också. Det är ett väldigt stort antiklimax att höra hur laget vill spela och faktiskt se laget spela - numera, bör naturligtvis tilläggas. Man sitter inte direkt som på nålar när det är match. Snarare länsar man medicinskåpet på blodförtunnande.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Skidrow »

Första perioden var bra men man har svårt att ska dom riktigt farliga lägerna, tycker Ortio gjorde en väldigt dålig match där han borde ha räddat något av dom 3 första målen, han kändes ringrostig.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by ossian »

Med Holloway i laget vill jag se en andrakedja med honom, Anderson och Söderlund. 3e 4e får gnugga och sikta på 0-0. Olofsson får gå in som 13e och spela i offensiv zon i 3e 4e.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by dovienya »

Håller med Ossian, men ser nog hellre Adam eller Hetta där... , känns för övrigt nästan som att Jeppe behöver en utlåning eller lira några matcher med j20 för att lära sig hitta sig själv igen..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by dovienya »

Än Söderlund alltså.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by schteffe »

Olofsson behöver bli den spelare han har potential att bli om vi ska kunna bli ett topplag i år, till det krävs rejält med förtroende från alla, inte att han ska lånas ut efter två omgångar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Chippen »

Jag är mera orolig för backsidan.
För att detta ska funka behöver spelare som Pudas och Djuse leverera. De kan inte vara lagets två sämsta backar under match.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Rollie »

nishog04 wrote:Och så borde man tänka över varför anfallarna alltid ska vika av ut mot sarghörnen de gånger laget äntrar offensiv zon. Igår såg man flera lägen där spelarna rent av passade sig ur flertalet skottlägen istället för att söka skott och eventuell retur. Rörelsemönstret i anfallszon ser ut som ett Y. Och så grubblar Billing på varför det var glest på läktaren. Fan, ishockeyn är skittråkig och intetsägande och har så varit i ett antal år nu. Säger man sig vilja spela fartfyllt och offensivt måste man börja leverera någon gång också. Det är ett väldigt stort antiklimax att höra hur laget vill spela och faktiskt se laget spela - numera, bör naturligtvis tilläggas. Man sitter inte direkt som på nålar när det är match. Snarare länsar man medicinskåpet på blodförtunnande.
Instämmer i allt till 100%
Locked