Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Post by nr86 »

StigVig wrote:Jokke är Kung hoppas han håller sig skadefri.
Fruktansvärt mediokert spel från AIK's sida, vi möter alltså ett blivande kvalserielag och är helt tafatta över hela planen. Tappar puck ideligen, Alibiskott på mål, kan ej spela fram till en målchans och emellanåt snurrigt i egen zon.
Detta ser illa ut, ser kanske t.om. sämre ut än ifjol.
Visst det har gått 1 omgång och vi får väl ge laget 10-12 matcher i serien innan det sätter sig.
Ifjol varvade man upp när Slutspelet började, såg ju illa ut hela säsongen.
Hoppas vi får ordning på prylarna tidigare, med tanke på publiktillströmningen om inte annat :?
Jag håller INTE med. Tycker årets upplaga känns mycket bättre än fjolårets. Tror och hoppas att Öbergs hejdå gör att tränartrojkan har ett mer sam synt sätt att coacha AIK. I 1a perioden tyckte jag mig se det "gamla" AIK med mycket puck kontroll inom laget. KHK jagade till ingen nytta eftersom vi lyckades spela oss ur pressen på ett bra sätt.
När vi sedan hamnade i underläge blev vi stressade och gick i från vår gameplan kändes det som. Men vi lyckades vända i 3e och vårt spel var tillbaka som det var i stora delar av 1a perioden. Backsidan känns riktigt bra och jag tror att Alm får svårt att ta en plats om backarna fortsätter så här. Visst önskar man att spelet skulle kugga i bättre men vi är i omg 1 och jag tycker mig se ett AIK som attraherar mig mer än fjolårets dito. SHL kommer att vara jämn och KHK kommer att lugga andra "topplag" på poäng det är jag säker på. Starkt av AIK att vinna denna i mitt tycke svåra bortamatch. Och dessutom på sättet man gör det. Vända mot ett Defensivt disciplinera KHK som har segervittring är starkt gjort. Måste vara jobbigt att åka på det baklängesmålet efter spelövertaget vi hade.
Har en skön känsla i maggropen! :D
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Post by marre »

Bara jag som tycker Ellis är riktigt bra? Jag kanske behöver nya glasögon? ;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Post by GroovyEd »

marre wrote:Bara jag som tycker Ellis är riktigt bra? Jag kanske behöver nya glasögon? ;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller med. Ingen extraordinär back men känns sjukt trygg i egen zon, både i puckhantering och det fysiska spelet. Hoppas bara han kan steppa upp anfallsmässigt.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Post by marre »

Gillar att både han och Katic gärna kommer i andravågen. Backsidan blir intressant följa i år!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Omg 1 - Karlskrona HK - Skellefteå AIK - 19/9 kl. 19.00

Post by vonschnauser »

Ser mkt potensial i Ellis med tanke på att han aldrig lirat på stor is. Kostka såg grymt stabil ut, hårda resoluta pass. Katic fortsätter våga göra det lilla extra, vilket är bra!

Kort sagt, ja det blir spännande att se hur det utvecklar sig!
Locked