Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Larzon »

Reviderar det jag skrev om att jag lämnar tråden, missade några meningar där det stod att man skulle ge sig på Luleås banderoll. Den banderollen togs redan för några år sedan, mitt under ett derby. Så den är inte intressant längre.

"been there done that".
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Skidrow »

Enkelt stjäl ingens flagga oberoende vilket lag det är, låt huliganer få hålla sej till fotboll.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Chippen »

Blir det några repressalier för de som stökade till det eller ser man förbi detta?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Trollet »

Chippen wrote:Blir det några repressalier för de som stökade till det eller ser man förbi detta?
Det utreds av AIK:s säkerhetschef i detta nu. Om handlingarna bedöms som bestraffningsbara enligt reglementet, och personerna går att identifiera, så kommer man att utdela repressalier.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Chippen »

Tack för svar.
Men säkerhetschefen måste alltså bedöma det som straffbart för att NP ska dela ut repressalier.
Trodde att NP hade ett eget reglementet på sina resor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Larzon »

Det var ingen NP-resa.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Chippen »

Inte?
Var ju lätt att tro de iaf iom att man kunde anmäla sig och gå resa+biljett för 100 kr.
Detta stod ju att läsa på NP's facebook men säger du att det inte var en resa som anordnades av NP utan att de bara hjälpte någon annan så är det väl så.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Erwynn »

Chippen wrote:Inte?
Var ju lätt att tro de iaf iom att man kunde anmäla sig och gå resa+biljett för 100 kr.
Detta stod ju att läsa på NP's facebook men säger du att det inte var en resa som anordnades av NP utan att de bara hjälpte någon annan så är det väl så.
Den blev inställd.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Chippen »

Aha, det framgick ingenstans vad jag kunde hitta. Då ber jag om ursäkt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Trollet »

Biljetterna köptes via NP men resan blev inställd.

Däremot kan vi självklart stänga av medlemmar från resor och bortamatcher helt fristående från AIK och SHL. Problemet med det, och anledningen till att det nästan aldrig sker, är inte att vi vill skydda bråkmakare utan att AIK/SHL i stort sett alltid sitter på bilderna från en incident. Finns det bilder brukar det leda till fällande dom och då följer vi den (minst, personen som eldade i Luleå fick ett års avstängning av AIK men två år av NP).

Hur illa man än tycker om sånt här så måste det hanteras rättssäkert. Dvs någon form av bevisning bör läggas fram och den anklagade bör få chansen att försvara sig och ge sin bild. Därav min ganska starka aversion mot pöbeln som, mest på Facebook, skriker "stäng av alla dom där jävlarna på livstid".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Chippen »

Tack för svar Trollet.
Självklart måste det finnas bevis etc och i detta fall är det ju rätt solklart kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Larzon »

Jag ser då inte vilka det är på bilderna/filmen. Kanske finns bättre.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Erwynn »

Larzon wrote:Jag ser då inte vilka det är på bilderna/filmen. Kanske finns bättre.
Ser inte heller. Många här på forat och Facebook verkar sett full-HD bilder dock. Tar gärna del av dessa
Hata allt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Trollet »

Jag tror knappast att det här kommer att handla om att individer inte går att identifiera. Allt behöver inte fångas på film, det räcker till exempel att individen identifieras av någon när han återvänder till läktaren.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatch 24/8 AIK-MoDo

Post by Skidrow »

Trollet kolla pm är du snäll.
Locked