Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Balotelli
Posts: 343
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Balotelli »

Svenskbekante Jusso Hietanen skulle ju smaka fågel, om han nu är tillgänglig
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Med tanke på hur skral kassan är så skall man nog inte sikta så högt. Jag tycker vi har ett större behov av en ytterforward med tyngd som kan producera. Jag upprepar att Söderberg i Pantern vore ett bra nyförvärv. Vi har redan bra offensiva backar.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Lubbe wrote:
LeeGoren wrote:Förhoppningsvis är Grossman inte aktuell. Ett riktigt kylskåp som inte är lika rörlig som Urbom, men lika dålig med puck. Har varit bra på liten is då avstånden är kortare och han kan håva in folk vid sargerna. Men I SHL...ojojoj. Verkligen inte effektiv på något sätt....att han inte får nytt i Örebro säger det mesta.
Det säger framförallt att Grossman har höga löneanspråk, och att Örebro inte har råd med honom. De backade 15 miljoner, men saknar det egna kapital som vi har. Vi har såklart inte heller råd att ge Grossman en hög lön, så jag tror chansen att han hamnar hos oss är rätt liten.

Men en stark kylskåpsback är exakt vad vi behöver. Men helst en yngre up-and-coming kylskåpsback som är billig och som får kring 10-12minuter/match, max. Växer dock inte såna på trän.
Söderberg i Pantern är exakt en sådan spelare. Viktor Lang i Bofors skulle också kunna vara ett alternativ.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Markman wrote: Ja, det tror jag definitivt! Jag tänkte mer för ersättningen, det jag skrev ovan.
Mja, det är sant.
Har det btw, stått något om kontraktslängd och typ?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Och andra sidan förlängde Aho nyligen och då steg lönen säkert en hel del. Han kommer att lämna en del i lönekassan för ersättare.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

p-play wrote:
Lubbe wrote:
LeeGoren wrote:Förhoppningsvis är Grossman inte aktuell. Ett riktigt kylskåp som inte är lika rörlig som Urbom, men lika dålig med puck. Har varit bra på liten is då avstånden är kortare och han kan håva in folk vid sargerna. Men I SHL...ojojoj. Verkligen inte effektiv på något sätt....att han inte får nytt i Örebro säger det mesta.
Det säger framförallt att Grossman har höga löneanspråk, och att Örebro inte har råd med honom. De backade 15 miljoner, men saknar det egna kapital som vi har. Vi har såklart inte heller råd att ge Grossman en hög lön, så jag tror chansen att han hamnar hos oss är rätt liten.

Men en stark kylskåpsback är exakt vad vi behöver. Men helst en yngre up-and-coming kylskåpsback som är billig och som får kring 10-12minuter/match, max. Växer dock inte såna på trän.
Söderberg i Pantern är exakt en sådan spelare. Viktor Lang i Bofors skulle också kunna vara ett alternativ.
Böjd att hålla med. Söderberg vore intressant att testa, men han är väl på kontrakt hos Pantern. Skulle man inte kunna göra nån bytesdeal med Pantern och skicka A.Öhman på utlåning.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Öhman är bättre iaf av vad jag sett av Söderberg.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Skidrow wrote:Öhman är bättre iaf av vad jag sett av Söderberg.
Och hur definierad du bättre?
De är två fundamentalt olika backtyper på var sin ände av skalan: Öhman är en liten offensiv back som är skicklig i PP, men svag runt kassen, medan Söderberg är stor, stark defensiv back som dominerar i spelet runt kassen, men som har obefintlig offensiv uppsida.
Söderberg är som sagt var riktigt stark i närkampsspelet runt kassen, samtidigt som han är en bra skridskoåkare för sin storlek. Passningsspelet är dock mediokert och den enda anledningen till att han inte redan nu spelar i SHL. Han är dock utvecklingsbar, samtidigt som han kan fylla en roll redan nu. Det skulle vara en smart värvning då jag anser vi borde försöka hitta en forward för att försöka få in lite mer producerande bredd.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Lubbe wrote: Böjd att hålla med. Söderberg vore intressant att testa, men han är väl på kontrakt hos Pantern. Skulle man inte kunna göra nån bytesdeal med Pantern och skicka A.Öhman på utlåning.
Ursäkta min fråga nu, men var inte en av Danielsson (Hugo?) en liknande spelatyp oxå eller minns jag helt åt helvete?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Chippen wrote:
Markman wrote: Ja, det tror jag definitivt! Jag tänkte mer för ersättningen, det jag skrev ovan.
Mja, det är sant.
Har det btw, stått något om kontraktslängd och typ?
Treårigt rookie-kontrakt (ELC) är det i alla fall, tror inte summorna är officiella än dock. Capfriendly har bara "placeholders" på löneposterna än så länge
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Ah, kunde jag ju räknat iom att draftades. Sorry me bad :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Är det 30 Juli som är datumet för Ortio?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2017/2018

Post by dovienya »

Man borde rycka lite i Jagr tycker jag... bara för skojs skull. Fatta publikdragande :)
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by PackSwede »

Pesonen till Växjö...

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Herregud vad övriga klubbar plockar in dyra spelare,hur har Linköping råd med alla stjärnor?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Pesonen-Lundberg-Calof....Skellefteåkedjan.....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Sed »

marre wrote:Herregud vad övriga klubbar plockar in dyra spelare,hur har Linköping råd med alla stjärnor?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk
De har ju alltid fullsatt! :? ;)

Ne, men måste väl ha nå feta sponsoravtal....eller konkar nästa år.


Har Lindgren tagit sommarlov? Nån ny back vore vara på g.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

marre wrote:Herregud vad övriga klubbar plockar in dyra spelare,hur har Linköping råd med alla stjärnor?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trillar in 16 extra miljoner på kontot för alla SHL-lag nästa sommar (TV-pengarna), en del klubbar har förstått det och köper dyra spelare. En del klubbar har nog inte förstått detta (AIK t.ex.)
Krossa Skiten!!!!!
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Jo,så är det ju säkert...Fattar ju att LHC har tunga sponsorer som kliver in för verkar ju inte beröra LHC att dom varje år har eget kapital på några miljoner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

marre wrote:Jo,så är det ju säkert...Fattar ju att LHC har tunga sponsorer som kliver in för verkar ju inte beröra LHC att dom varje år har eget kapital på några miljoner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast ser man till vad de tappar så tror jag att inte att lönebilden är speciellt mycket högre i år än vad den för förra säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 2017/2018

Post by TigerShark »

Pesonen känns som inte så illa, men vilken besvikelse att Lundberg skrev på för Växjö...
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Tror ni vi är intresserade av Noah Welch eller Anssi Salmela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

StigVig wrote:
marre wrote:Herregud vad övriga klubbar plockar in dyra spelare,hur har Linköping råd med alla stjärnor?????


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trillar in 16 extra miljoner på kontot för alla SHL-lag nästa sommar (TV-pengarna), en del klubbar har förstått det och köper dyra spelare. En del klubbar har nog inte förstått detta (AIK t.ex.)
Det stämmer inte. För tillfället lånefinansierar vi verksamheten då kassan är tom. Man har ju t o m officiellt sagt att man kommer att gå med underskott nästa säsong tills TV-pengarna ramlar in. Dessutom kommer avskrivningar på restaurangbygget antagligen att belasta resultatet en hel del kommande säsonger. Man kan verkligen inte anklaga ledningen för att inte satsa baserat på de medel de har till buds. Vad gäller Linköping så förhandlade de om avtalet med kommunen gällande arenan ifjol, vilket frigjorde en hel del kapital. Vi har för övrigt också ett antal spelare som sitter på riktigt dyra kontrakt
Last edited by p-play on 11 Jul 2017, 19:40, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

marre wrote:Jo,så är det ju säkert...Fattar ju att LHC har tunga sponsorer som kliver in för verkar ju inte beröra LHC att dom varje år har eget kapital på några miljoner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men eget kapital ger per definition inte hela bilden. Det enda ett stort eget kapital egentligen säger är att det utgör en trygghet i form av att man ganska enkelt kan lånefinansiera om kassan tryter (som det har gjort för oss). Kassaflödet är en bättre indikator på hur mycket man kan lägga på spelarköp.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by sju-t »

Balotelli wrote:Svenskbekante Jusso Hietanen skulle ju smaka fågel, om han nu är tillgänglig
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur många av er minns "Hietanen-skandalen" 2007. :x

http://www.expressen.se/sport/hockey/st ... tea-rasar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

sju-t wrote:
Balotelli wrote:Svenskbekante Jusso Hietanen skulle ju smaka fågel, om han nu är tillgänglig
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur många av er minns "Hietanen-skandalen" 2007. :x

http://www.expressen.se/sport/hockey/st ... tea-rasar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag hade helt glömt. Men jag minns att Peo Larsson klantade sig en eller ett par ggr, aviserade värvningar innan de skrivit på. Var Hietanen-fallet en av Peos tabbar?
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Mja, som jag kommer ihåg det så kablades det ut rätt tidigt att Skellefteå var muntligt överens med Hietanen och att Peo var riktigt nöjd. Sedan vände allt typ en månad senare då han blev skriftligt klar för Brynäs.

Anledningen till att Peo bara var muntligt överens berodde väl på hur det skulle gå i kvalserien för oss, om jag inte minns fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Larzon »

Var väl i det fallet PEO gick ut i Norran och berättade att han fått sitta hemma hos Hietanens föräldrar och alla var muntligt överens.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

PO gick det så många rykten runt så det har man glömt.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Var väl inte helt smärtfritt med Taavloa, om jag inte minns fel. Han skrek efter en center och fick en målvakt (Dunham) och stod där även med tre transatlanter på den tiden då man bara fick spela med två.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked