Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Lubbe wrote:
Även utan Aho, så har vi det väl förspänt med offensiva backar.
Är det nåt vi saknade ifjol, och som vi inte har adresserat med de backar vi bundit upp hittills, så är det en back som kan städa framför kassen i boxplay. Just det är en av Grossmans styrkor. Allt hänger förstås på prislappen.
Det var även Urboms styrkor och han gjorde det bra anser jag iaf.

Nu hoppas jag på att Alm steppar upp och tar den rollen som du vill ge Grossman, för vi har ju faktiskt städbuggen in house så att säga. Bara det att han inte fick ordning på spelet förra säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by LeeGoren »

Förhoppningsvis är Grossman inte aktuell. Ett riktigt kylskåp som inte är lika rörlig som Urbom, men lika dålig med puck. Har varit bra på liten is då avstånden är kortare och han kan håva in folk vid sargerna. Men I SHL...ojojoj. Verkligen inte effektiv på något sätt....att han inte får nytt i Örebro säger det mesta.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

LeeGoren wrote:Förhoppningsvis är Grossman inte aktuell. Ett riktigt kylskåp som inte är lika rörlig som Urbom, men lika dålig med puck. Har varit bra på liten is då avstånden är kortare och han kan håva in folk vid sargerna. Men I SHL...ojojoj. Verkligen inte effektiv på något sätt....att han inte får nytt i Örebro säger det mesta.
Det säger framförallt att Grossman har höga löneanspråk, och att Örebro inte har råd med honom. De backade 15 miljoner, men saknar det egna kapital som vi har. Vi har såklart inte heller råd att ge Grossman en hög lön, så jag tror chansen att han hamnar hos oss är rätt liten.

Men en stark kylskåpsback är exakt vad vi behöver. Men helst en yngre up-and-coming kylskåpsback som är billig och som får kring 10-12minuter/match, max. Växer dock inte såna på trän.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Lubbe wrote: Men en stark kylskåpsback är exakt vad vi behöver. Men helst en yngre up-and-coming kylskåpsback som är billig och som får kring 10-12minuter/match, max. Växer dock inte såna på trän.
Nja, om det är EXAKT vad vi behöver hur förklarar du att vi inte tog vara på den som var under kontrakt kommande säsong med oss då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

Chippen wrote:
Lubbe wrote: Men en stark kylskåpsback är exakt vad vi behöver. Men helst en yngre up-and-coming kylskåpsback som är billig och som får kring 10-12minuter/match, max. Växer dock inte såna på trän.
Nja, om det är EXAKT vad vi behöver hur förklarar du att vi inte tog vara på den som var under kontrakt kommande säsong med oss då?
Tänker du på Urbom? Vem vet vad som var den egentliga anledningen till att han avbröt sin sejour i Skellefteå? Kanske hemlängtan till Sthlm bidrog? Kanske att den kölhalning i sociala medier och kommentarsfält som den hockeyokunniga delen av Skellefteåsupportrarna utsatte honom för, gjorde att han kände sig hatad och ovälkommen?
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Känns inte som att hockeyspelare lägger så stor vikt vid vad som skrivs på sociala medier, men det är ju bara vad jag tror.
Kylskåp behöver vi inte, men en stark back till skulle vi inte må dåligt av heller. Dock en rörlig sådan, och ingen betongsugga!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Lubbe wrote:
Tänker du på Urbom? Vem vet vad som var den egentliga anledningen till att han avbröt sin sejour i Skellefteå? Kanske hemlängtan till Sthlm bidrog? Kanske att den kölhalning i sociala medier och kommentarsfält som den hockeyokunniga delen av Skellefteåsupportrarna utsatte honom för, gjorde att han kände sig hatad och ovälkommen?
Nej, naturligtvis tänker jag på Rasmus Edström.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Markman wrote:Känns inte som att hockeyspelare lägger så stor vikt vid vad som skrivs på sociala medier, men det är ju bara vad jag tror.
Kylskåp behöver vi inte, men en stark back till skulle vi inte må dåligt av heller. Dock en rörlig sådan, och ingen betongsugga!
Urbom var ju faktiskt riktigt rörlig på isen, för sin storlek. Det som jag inte gillade var han icke så genomtänkta saker framför mål i tid och otid och även att han inte var den bästa med puckbehandlaren.
Så egentligen var han inte så tokig, förutom vissa delar och i slutspelet var han riktigt jävla bra.

Men Grossman går ju fetbort, han får ju fan en betongsugga att se lätt och smidig ut. :)

Jag hoppas på en reborn Alm istället!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

Grossman har inte varit i SHL länge nog att ens ha satt sin skridsko i Skekraft arena, men folk sågar honom som om de följde Örebros matcher :)
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Aho förväntas skriva på för Islanders och försvinner direkt om så blir fallet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Glöm Grossman då är det bättre dom använt Urbom.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Tim Erixon kanske vore en bra ersättare
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Aho borde ha sett till att han klarar av SHL defensivt innan han drar. Så fort han började logga lite minuter ifjol fallerade det defensiva spelet helt. Det har tyvärr blivit normen att man drar så fort man får chansen och det utan hänsyn till om det utvecklingsmässigt är bäst. Antagligen är det möjligheten att trissa lönen om man sedan återvänder efter ett år (då man i praktiken bjuds ut till alla klubbar) som gjort att det har blivit så här.
Det känns otroligt tråkigt för klubben också att man har utbildat och gett honom chansen ett antal år och nu när han kanske är redo att vara en spelare som på allvar kan bidra så drar han.
Mitt förslag är att man plockar upp Söderberg från Pantern. Det finns inget jättebehov av en offensiv back och med Söderberg får man fysik och dessutom sparar man lite pengar. Prioritet borde vara att hitta en bra ytterforward till. Vi har fem riktigt bra forwards, men bortom dem ser det väldigt tunt ut offensivt.
Last edited by p-play on 04 Jul 2017, 20:11, edited 1 time in total.
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Fy fan så less jag är på detta! Finns ingen med Ahos klass som dessutom är fostrad i klubben.För första gången på många år såg backsidan galet bra ut SKIT OCKSÅ!!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
marre
Posts: 3209
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

När Växjö tar in Ben Youds som spetsback måste ju marknaden va död...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

marre wrote:När Växjö tar in Ben Youds som spetsback måste ju marknaden va död...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jamen precis.
Såg den gubben massor förra säsongen utan att begripa vad det var jag såg. Hur tänker Lakers där?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Helt varför tror ingen Erixon han har gjort sitt på andra sidan o jag tror inte han är superhet o å till khl eller Nla ..
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by vonschnauser »

Fan också... aldrig kan man få slappna av. Nu drar väl Ortio också bara för att...
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

vonschnauser wrote:Fan också... aldrig kan man få slappna av. Nu drar väl Ortio också bara för att...
Garanterat :evil:
Balotelli
Posts: 343
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Balotelli »

svea_man wrote:Helt varför tror ingen Erixon han har gjort sitt på andra sidan o jag tror inte han är superhet o å till khl eller Nla ..
Tims " problem " är att han trivs för bra där borta, hans tjej har ett år kvar till sin examen dessutom, så det är sannorlikt bättre läge att komma nästa år.
Gällande KHL så tror jag absolut han kan få ett hyffsat erbjudande, att han trots allt är en förstarundare vilket höjer hans status.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Vad händer med Andreas Söderberg nu när Pantern åkte ner?
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

GroovyEd wrote:Vad händer med Andreas Söderberg nu när Pantern åkte ner?
Han spelar vidare i Pantern.
Blev ingen nedflyttning.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... elitlicens" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Nej just ja. Hängde nog inte med i sista svängarna i det där.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

Hade varit intressant ifall Norran hade frågat Micke L. vad som är sagt mellan AIK och Aho rörande hans kontrakt med AIK som ju sträcker sig till 2020. Har man kommit överens om att säga upp kontraktet helt och hållet, eller behåller AIK rätten till Aho, ifall han återvänder till Sverige före 2020. Man hoppas ju på det sistnämnda.
Kanske framkommer detta i paywall-artiklarna, som jag inte kommer åt...
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

NHL är väl skyldiga AIK pengar eftersom han stod under kontrakt hos oss? Inga jättesummor men tror det ska ligga runt miljonen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Nu har jag inga exakta siffror på hur många som lämnat SHL/HA till NHL i år, men jag har i vart fall räknat till 13 spelare bara från SHL som har skrivit ett förstagångskontrakt med NHL-klubb, och det innebär i så fall att ersättningen från NHL per spelare blir 259 615 $, vilket i runda slängar blir 2.2 miljoner SEK i dagsläget, fördelat på de klubbar som respektive spelare spelat i de fyra senaste åren.

Att han har kontrakt spelar ingen roll vad jag vet, då SHL som liga har en deal med NHL som reglerar ersättningen för spelarna.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Markman wrote:Nu har jag inga exakta siffror på hur många som lämnat SHL/HA till NHL i år, men jag har i vart fall räknat till 13 spelare bara från SHL som har skrivit ett förstagångskontrakt med NHL-klubb, och det innebär i så fall att ersättningen från NHL per spelare blir 259 615 $, vilket i runda slängar blir 2.2 miljoner SEK i dagsläget, fördelat på de klubbar som respektive spelare spelat i de fyra senaste åren.

Att han har kontrakt spelar ingen roll vad jag vet, då SHL som liga har en deal med NHL som reglerar ersättningen för spelarna.
Visst betyder kontraktet med AIK till 2020 att om han återvänder till Europa innan dess måste vi godkänna att han spelar i en annan klubb än AIK?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Chippen wrote:
Markman wrote:Nu har jag inga exakta siffror på hur många som lämnat SHL/HA till NHL i år, men jag har i vart fall räknat till 13 spelare bara från SHL som har skrivit ett förstagångskontrakt med NHL-klubb, och det innebär i så fall att ersättningen från NHL per spelare blir 259 615 $, vilket i runda slängar blir 2.2 miljoner SEK i dagsläget, fördelat på de klubbar som respektive spelare spelat i de fyra senaste åren.

Att han har kontrakt spelar ingen roll vad jag vet, då SHL som liga har en deal med NHL som reglerar ersättningen för spelarna.
Visst betyder kontraktet med AIK till 2020 att om han återvänder till Europa innan dess måste vi godkänna att han spelar i en annan klubb än AIK?
Ja, det tror jag definitivt! Jag tänkte mer för ersättningen, det jag skrev ovan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Dynamo Moskva släpper alla sina spelare med envägskontrakt. Har inte hittat någon lista över vilka det rör sig om men det borde väl komma loss någon bra back där?

https://twitter.com/SlavaMalamud/status ... 3011924992" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked