Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

vonschnauser wrote:
Chippen wrote:Utan att ha koll på kontraktsstatus men jag tror att jag läst att kontraktet går ut, så borde väl Erik Chrtisten vara ett bra förvärv som center? Lär ju iofs kosta en hel del, men tycker att han spelat bra i HV iaf.
Chrtisten kan bli svår men Christensen kan vara ett alternativ ;)
Vad fan? Noga..:)
Några bokstäver hit eller dit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Jag vill ha en gris.
Typ Bergenheim, Joel, Granström. Men jag vill ha en smart gris, inte en Jimmie som lyckas bli avstängd så fort det hettar till. Hatar att se dessa svin, men skulle älska att ha en i AIK. Senast vi hade en var väl Wernblom (smart allså) glömmer aldrig hans grötande framför kassen, hans filmande så fort någon attackerade honom bakifrån vid sarg, hans flinande mot Osten.
En riktig gris är vad jag vill ha!
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Jimmie har väl levererat bra gristakter genom åren men jag håller med om att det blev lite för fult lite för snabbt. Ja en riktigt hård, jobbig jävel får gärna köpas in.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag vet inte om Jimmie är så osmart, det är bara det att det har blivit omöjligt för honom att spela hockey i SHL. Så fort han petar på någon så blir han utvisad och i situationer som knappt renderar i utvisningar så blir han avstängd. Hans rykte föregår honom. Vissa Frölundaspelare kan åka och hoppa in tacklingar mot huvudet utan att det ens blir utvisningar. Hade Jimmie gjort det där så hade det blivit matchstraff. Personligen har jag kommit till den slutsatsen att det bäst vore om man inte förlängde eftersom styrkan i sargdueller och i skridskoåkningen har försvunnit i spåren av alla skador och operationer. Varje säsong numera är det hela tiden nya ingrepp. Viljan finns fortfarande, men kroppen verkar inte hålla längre. Man kan inte betala den lönen för en spelare som, även om han är duktig i PP, inte klarar av att producera något i fem mot fem. Det skall bli intressant att höra poden med Lindgren. Tyvärr så lär väl skjutjärnsreportrarna fylla ut tiden utan att lyckas ställa speciellt många vettiga frågor utan det blir väl mest tjatande om Katic och gamla AIK-spelare och intetsägande standardsvar.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

smogz wrote:Jimmie har väl levererat bra gristakter genom åren men jag håller med om att det blev lite för fult lite för snabbt. Ja en riktigt hård, jobbig jävel får gärna köpas in.
Martin Lundberg kanske :D Han var/är visserligen ärlig i spelet men en hårdare jävel får man leta efter.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

snorhyveln wrote:Jag vill ha en gris.
Typ Bergenheim, Joel, Granström. Men jag vill ha en smart gris, inte en Jimmie som lyckas bli avstängd så fort det hettar till. Hatar att se dessa svin, men skulle älska att ha en i AIK. Senast vi hade en var väl Wernblom (smart allså) glömmer aldrig hans grötande framför kassen, hans filmande så fort någon attackerade honom bakifrån vid sarg, hans flinande mot Osten.
En riktig gris är vad jag vill ha!
Per Ledin kanske är sugen att spela för oss?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by vonschnauser »

p-play wrote:Jag vet inte om Jimmie är så osmart, det är bara det att det har blivit omöjligt för honom att spela hockey i SHL. Så fort han petar på någon så blir han utvisad och i situationer som knappt renderar i utvisningar så blir han avstängd. Hans rykte föregår honom. Vissa Frölundaspelare kan åka och hoppa in tacklingar mot huvudet utan att det ens blir utvisningar. Hade Jimmie gjort det där så hade det blivit matchstraff. Personligen har jag kommit till den slutsatsen att det bäst vore om man inte förlängde eftersom styrkan i sargdueller och i skridskoåkningen har försvunnit i spåren av alla skador och operationer. Varje säsong numera är det hela tiden nya ingrepp. Viljan finns fortfarande, men kroppen verkar inte hålla längre. Man kan inte betala den lönen för en spelare som, även om han är duktig i PP, inte klarar av att producera något i fem mot fem. Det skall bli intressant att höra poden med Lindgren. Tyvärr så lär väl skjutjärnsreportrarna fylla ut tiden utan att lyckas ställa speciellt många vettiga frågor utan det blir väl mest tjatande om Katic och gamla AIK-spelare och intetsägande standardsvar.
Vilken pod äre alla pratar om? :roll: :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

vonschnauser wrote:
p-play wrote:Jag vet inte om Jimmie är så osmart, det är bara det att det har blivit omöjligt för honom att spela hockey i SHL. Så fort han petar på någon så blir han utvisad och i situationer som knappt renderar i utvisningar så blir han avstängd. Hans rykte föregår honom. Vissa Frölundaspelare kan åka och hoppa in tacklingar mot huvudet utan att det ens blir utvisningar. Hade Jimmie gjort det där så hade det blivit matchstraff. Personligen har jag kommit till den slutsatsen att det bäst vore om man inte förlängde eftersom styrkan i sargdueller och i skridskoåkningen har försvunnit i spåren av alla skador och operationer. Varje säsong numera är det hela tiden nya ingrepp. Viljan finns fortfarande, men kroppen verkar inte hålla längre. Man kan inte betala den lönen för en spelare som, även om han är duktig i PP, inte klarar av att producera något i fem mot fem. Det skall bli intressant att höra poden med Lindgren. Tyvärr så lär väl skjutjärnsreportrarna fylla ut tiden utan att lyckas ställa speciellt många vettiga frågor utan det blir väl mest tjatande om Katic och gamla AIK-spelare och intetsägande standardsvar.
Vilken pod äre alla pratar om? :roll: :D
http://norran.se/hockeybloggen/stall-er ... ren-799880" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Helt rätt beslut av Jimmie, d v s vänta och se om det går att få ordning på skadeproblematiken. Man kommer säkert ändå ha kvar lite löneutrymme senare.
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/e ... den-800343" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Blir nog en "Renberg" av detta. Kommer in efter jul.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Tråkigt att Jimmie är i så pass illa skick att han inte kan fortsätta nu direkt, men hoppas såklart att han får ordning på knäna så att han kan spela hockey nästa år. Jimmie behövs!

Om han inte fixar det tycker jag han ska höra av sig till Bulan Berglund som ska träna Luleå nästa år. Han ska tydligen försöka trolla med knäna.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det är tur att de som klagar i Norrans kommentatorsfält över uteblivna värvningar inte håller på Luleå. Lassinantti kommer att bli väl uppvärmd nästa säsong. :D
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Fast kanske inte helt fel,ha Jimmie bara sista delen av Serien,sparar ju lite kulor:-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

p-play wrote:Det är tur att de som klagar i Norrans kommentatorsfält över uteblivna värvningar inte håller på Luleå. Lassinantti kommer att bli väl uppvärmd nästa säsong. :D
En samling nervvrak. Måste säga att jag njuter betydligt mer än vanligt denna silly. AIK är inne i sin föryngringsperiod just nu, där de gamla sovras ut en efter en. Hundår kommer komma förr eller senare, men det är en förutsättning för att hålla laget på övre halvan av SHL.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Även om det var många frågor som borde ha ställts till Lindgren i podden så kom det ändå fram en del svar.

*Sänkt spelarbudget nästa år (vilket kanske var väntat med tanke på utebliven semifinal och att Lindgren fick ett par miljoner extra den här säsongen).
* Ingen förändring att vänta i spelsystemet. Skador och därigenom dålig grundsserie och slutspelsseedning anges som skäl till utebliven framgång.
* Jimmies skadesituation verkar vara komplex och med många olika typer av skador.
* Alm kommer inte att vara fullt rehabad förrän till nästa säsong.
* Ingen förändring att vänta i hur truppen byggs, d v s inga fysiska spelare förväntas komma in. Med tanke på att Axel och kanske Jimmie inte spelar nästa år så blir forwardssidan antagligen ännu lättare rent fysiskt, d v s trenden med ett lättare och lättare lag kommer att fortsätta. Skridskoskicklighet prioriteras.
* Urbom troligtvis ut. Melart är aktuell (Det skulle dock höja fysiken på backsidan då vi då får två stora defensiva pjäser.).
* Katic är fortfarande en möjlig förlängning, men där verkar det som väntat hänga på lönen. Andra klubbar i SHL verkar trissa lönen rejält i budgivning. Skall vi gissa att det är Växjö som är med i budgivningen?
* Zackrisson är i dagsläget inte aktuell p g a lönekravet.

Det är för övrigt helt obegripligt att Norran-reportrarna inte ställer några frågor kring Mustonen, Söderberg, Burström, Marcus P eller någon av Danielsson-backarna.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Special Brew »

Blir en tråkig säsong med andra ord. LHC som ligger på nära noll i kapital verkar inte blyga. Vi har 70+ och är livrädda. Visst, det är bra att värna om ekonomin, men va fan. Sänka spelarbudgeten känns onödigt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

p-play wrote: Det är för övrigt helt obegripligt att Norran-reportrarna inte ställer några frågor kring Mustonen, Söderberg, Burström, Marcus P eller någon av Danielsson-backarna.
Uttalade sig väl så sent som för någon dag sen om Pettersson och Burström.
Hata allt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Special Brew wrote:Blir en tråkig säsong med andra ord. LHC som ligger på nära noll i kapital verkar inte blyga. Vi har 70+ och är livrädda. Visst, det är bra att värna om ekonomin, men va fan. Sänka spelarbudgeten känns onödigt.
Hade du tänkt att vi skulle sälja restaurangen, träningshallen eller kanske jumbotronen? ;) Jag vet inte hur många gånger det har förklarats i detta forum, men klubben har inte några 70+ i likvida medel. Det är det egna kapitalet som ligger på den nivån och det är skillnaden mellan tillgångar (d v s träningshall, jumbotron etc.) och skulder (t ex lånedelen gällande byggnationen av restaurangen m m), d v s inte något man kan shoppa spelare för. LHC har omförhandlat avtalet med kommunen och sitter nu på ett extremt förmånligt avtal på sin arena, vilket gjort att de fått ned kostnaderna och kraftigt förbättrat kassaflödet. I praktiken är det nivån på kassaflödet som bestämmer hur dyra spelare man kan inhandla, även om det naturligtvis är bra att ha stora tillgångar förutsatt att de kan realiseras om behov uppstår. För att ta ett exempel så är det inte så lätt att realisera en träningshall då det inte finns så många potentiella köpare.
Lindgren fick en kraftigt höjd budget till i år så jämfört med tidigare lagbyggen har han haft betydligt mer pengar att röra sig med. Han sade dessutom inte med hur mycket den skulle sänkas och det hade varit en given följdfråga. Budgeten kanske bara sänks en aning, vem vet?
Dessutom skall ju damlagets verksamhet finansieras och för de som inte har förstått det så kommer det att påverka herrlagets budget, dock kanske inte så mycket den kommande säsongen. Det är väl inte omöjligt att det är den summan som herrlagets budget sänks med.
Last edited by p-play on 13 Apr 2017, 22:59, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det stora problemet är för övrigt inte att budgeten sänks en aning utan att vi inte kommer att förändra något i spelmodellen. Mittzonsspelet utan puck måste, enligt min mening, bli bättre om att vi skall kunna ta pokalen igen. Dessutom måste vi bli starkare kring kassarna. Jag delar inte alls uppfattningen som Lindgren sade att vi dominerade spelet mot Frölunda. Vi var klart bättre i en, kanske högst två matcher och vi såg, rent generellt, tröttare ut än Frölunda de sista tre matcherna. Hade vi inte haft Ortio hade det aldrig gått till sju matcher.
Last edited by p-play on 13 Apr 2017, 22:55, edited 1 time in total.
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 2017/2018

Post by lh=1 »

+1
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2017/2018

Post by don_tomassso »

Ja dessa svar,så blir då ja inte sugen,på att fixa ett dyrt säsongskort.Mindre budget.Samma veka spelare.Förutom får första femma som spets..Slåss om guldet kommer vi inte att göra.Men slåss om att nå slutspel är mer rimligt.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Nu tror jag inte att det är sportchefen längre som styr spelet det sättet som general m as managern gjorde när Lasse var kvar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Detta är ju inte bra.
Pär L gör ju faan mål på allt som rullar. Spelare med bara hälften av hans talang har hamnat i NHL.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Larzon »

snorhyveln wrote:Detta är ju inte bra.
Pär L gör ju faan mål på allt som rullar. Spelare med bara hälften av hans talang har hamnat i NHL.
31p på 38 matcher är rätt hyfsad p/m det också.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2017/2018

Post by lobo »

Hatar tre kronor... Ibland

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

p-play wrote:
Special Brew wrote:Blir en tråkig säsong med andra ord. LHC som ligger på nära noll i kapital verkar inte blyga. Vi har 70+ och är livrädda. Visst, det är bra att värna om ekonomin, men va fan. Sänka spelarbudgeten känns onödigt.
Hade du tänkt att vi skulle sälja restaurangen, träningshallen eller kanske jumbotronen? ;) Jag vet inte hur många gånger det har förklarats i detta forum, men klubben har inte några 70+ i likvida medel. Det är det egna kapitalet som ligger på den nivån och det är skillnaden mellan tillgångar (d v s träningshall, jumbotron etc.) och skulder (t ex lånedelen gällande byggnationen av restaurangen m m), d v s inte något man kan shoppa spelare för. LHC har omförhandlat avtalet med kommunen och sitter nu på ett extremt förmånligt avtal på sin arena, vilket gjort att de fått ned kostnaderna och kraftigt förbättrat kassaflödet. I praktiken är det nivån på kassaflödet som bestämmer hur dyra spelare man kan inhandla, även om det naturligtvis är bra att ha stora tillgångar förutsatt att de kan realiseras om behov uppstår. För att ta ett exempel så är det inte så lätt att realisera en träningshall då det inte finns så många potentiella köpare.
Lindgren fick en kraftigt höjd budget till i år så jämfört med tidigare lagbyggen har han haft betydligt mer pengar att röra sig med. Han sade dessutom inte med hur mycket den skulle sänkas och det hade varit en given följdfråga. Budgeten kanske bara sänks en aning, vem vet?
Dessutom skall ju damlagets verksamhet finansieras och för de som inte har förstått det så kommer det att påverka herrlagets budget, dock kanske inte så mycket den kommande säsongen. Det är väl inte omöjligt att det är den summan som herrlagets budget sänks med.
Det sista du skriver är ju inget annat än ren BullSkit.
Damlaget tär ingenting på budgeten då lagets finanser är säkrade av extrapengar från New Boliden och Skekraft.
Att hela tiden försöka få det nya damlaget att hamna i dålig dager och se det som den tärande sektorn likt landstinget ( också fyllt med fruntimmer) är att dra det på en så låg nivå att bara människor som Fredrik Reinfeldt hejjar på.
Vanligtvis är du väldigt påläst p-play, men här framkallar du bara vinterkräksjuka.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

snorhyveln wrote:
p-play wrote:
Special Brew wrote:Blir en tråkig säsong med andra ord. LHC som ligger på nära noll i kapital verkar inte blyga. Vi har 70+ och är livrädda. Visst, det är bra att värna om ekonomin, men va fan. Sänka spelarbudgeten känns onödigt.
Hade du tänkt att vi skulle sälja restaurangen, träningshallen eller kanske jumbotronen? ;) Jag vet inte hur många gånger det har förklarats i detta forum, men klubben har inte några 70+ i likvida medel. Det är det egna kapitalet som ligger på den nivån och det är skillnaden mellan tillgångar (d v s träningshall, jumbotron etc.) och skulder (t ex lånedelen gällande byggnationen av restaurangen m m), d v s inte något man kan shoppa spelare för. LHC har omförhandlat avtalet med kommunen och sitter nu på ett extremt förmånligt avtal på sin arena, vilket gjort att de fått ned kostnaderna och kraftigt förbättrat kassaflödet. I praktiken är det nivån på kassaflödet som bestämmer hur dyra spelare man kan inhandla, även om det naturligtvis är bra att ha stora tillgångar förutsatt att de kan realiseras om behov uppstår. För att ta ett exempel så är det inte så lätt att realisera en träningshall då det inte finns så många potentiella köpare.
Lindgren fick en kraftigt höjd budget till i år så jämfört med tidigare lagbyggen har han haft betydligt mer pengar att röra sig med. Han sade dessutom inte med hur mycket den skulle sänkas och det hade varit en given följdfråga. Budgeten kanske bara sänks en aning, vem vet?
Dessutom skall ju damlagets verksamhet finansieras och för de som inte har förstått det så kommer det att påverka herrlagets budget, dock kanske inte så mycket den kommande säsongen. Det är väl inte omöjligt att det är den summan som herrlagets budget sänks med.
Det sista du skriver är ju inget annat än ren BullSkit.
Damlaget tär ingenting på budgeten då lagets finanser är säkrade av extrapengar från New Boliden och Skekraft.
Att hela tiden försöka få det nya damlaget att hamna i dålig dager och se det som den tärande sektorn likt landstinget ( också fyllt med fruntimmer) är att dra det på en så låg nivå att bara människor som Fredrik Reinfeldt hejjar på.
Vanligtvis är du väldigt påläst p-play, men här framkallar du bara vinterkräksjuka.
Ja, ibland kan verkligheten göra en illamående. Den blir tyvärr inte mindre verklig för det.

Jag förstår inte varför det är så viktigt att kollektivt låtsas som att damverksamheten absolut inte innebär en finansiell risk för herrlaget överhuvudtaget. Det är ju uppenbarligen inte sant alldeles oavsett om det för den här säsongen finns "öronmärkta pengar" från sponsorer eller ej. Att damverksamheten kommer att bära sig själv via publikintäkter är i princip uteslutet. Finansieringen måste komma från annat håll. Och att sponsorer "öronmärker pengar" är främst en kommunikationsfråga. Det ger dem lite extra PR att lägga fram det på det sättet. Hade det inte funnits ett opinionstryck för att starta damlaget hade dessa pengar förmodligen landat i klubbkassan i vilket fall som helst. Det som händer nu är att sponsorerna ställer krav på föreningen - alternativt att det bara är en pappersprodukt där man låtsas att man öronmärker en viss del av pengarna för detta ändamål.

Damlaget kommer att konkurrera med herrlaget om publikintresse, sponsorpengar och interna prioriteringar inom föreningen. Att tro annat är bara naivt. På herrsidan har vi haft en konkurrensfördel gentemot lag som bedriver damverksamhet parallellt och den kommer nu att försvinna. Det är inte hela världen och rör sig naturligtvis om småsummor i sammanhanget. Man kan absolut argumentera för att det är värt den uppoffringen. Men det är löjligt att låtsas som att det inte finns en intressekonflikt, även om det kanske känns bättre i magen att göra det.
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

Kan väl iofs vara en diskussion som hör hemma i tråden om damlaget så admin får gärna flytta mitt inlägg dit om ni vill men för ordningens skull ska det väl ändå påpekas att de pengar som ur föreningens kassa går till att finansiera damverksamheten i AIK:s regi gick väl förr till Clemens damlag? Handlade väl om 500K ungefär. Är iaf så det stått i de Norran-artiklar jag läst om saken. Således känns det ju som ett halvt ihåligt resonemang att påstå att damlaget med nödvändighet innebär en större börda för herrlaget just nu eftersom utgiften funnits där redan tidigare. De pengarna ska ju då tex ha gått till Clemens under senaste två guldåren så ska man vara defaistisk så kan man ju likagärna hävda att det är en tillgång med utgifter på damsidan. Nu är saker inte svart eller vitt och en hel del av det skridskocoachen tar upp kan mycket väl vara både en nackdel och en tillgång. Tex så ser man det som ett hot mot herrlaget att det kan uppstå konkurrens om publiken eller så är det en möjlighet att bredda och fördjupa hockeyintresset i staden och region. Vilket som, i min bok handlar det mycket om vad man själv väljer att göra för att styra situationen men jag antar att det kan finnas en hel del skilda åsikter om det.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Visst var det en betydligt lägre summa än 500 K som var bidraget till Clemens? Jag får upp 50 K, men så lite kan det ju inte varit heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lubbe »

snorhyveln wrote:Jag vill ha en gris.
Typ Bergenheim, Joel, Granström. Men jag vill ha en smart gris, inte en Jimmie som lyckas bli avstängd så fort det hettar till. Hatar att se dessa svin, men skulle älska att ha en i AIK. Senast vi hade en var väl Wernblom (smart allså) glömmer aldrig hans grötande framför kassen, hans filmande så fort någon attackerade honom bakifrån vid sarg, hans flinande mot Osten.
En riktig gris är vad jag vill ha!
Bergenheim åkte på en avstängning som mycket väl kunde ha kostat Frölunda avancemang från kvarten.
Locked