Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

smogz wrote:Kan man hoppas på en hemvändande back. Tim eller Petter kanske. Men frågan är väl om det blir som med Alm, stora besvikelser.
Har propsat för Tim sen tidigare och tror att han är fullt möjlig att få hem. Möjligen beror det på vad som händer med Nisse för är väl snarast honom Tim skulle ersätta isf om man ser till kvalitén. Rundblad vet man ju aldrig med men vore sjukt kul förstås. Räknar dock med att han vill fortsätta dra in alpfranc ett tag till.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Frågan är hur mycket vi kommer att värva på forwardssidan? Om Jimmie fortsätter att spela och Hedberg är klar så kanske det bara kommer en värvning till och då antagligen en center? Vår filosofi är att varje år spela in någon ny forward underifrån och där kanske Krekula är den som är närmast.
Trolig laguppställning:
Möller-Lindholm -Lindström
Bud-Ny-Jimmie
Hetta-Adam P-Hedberg
Ohlsson-Wingerli-Tim S
Krekula-Linus L-Olofsson
Rollie
Posts: 2059
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Rollie »

Ett måste med någon skicklig spelare med Bud, annars är han en bortkastad värvning vilket han visade mot VF, kan inte skapa något på egen hand.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Någon som vet om han kommer att köra försäsong hos oss? Ett grundproblem med honom är att skridskofysen är alldeles för dålig. Nu hade han i och för sig en strulig säsong med ett uppehåll, men anlände ju inte direkt i bra form vid tidigare sejourer heller.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Hedberg en gnuggare vi inte behöver vi behöver naturliga målskyttar
Krossa Skiten!!!!!
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Satt och funderade på ett aprilskämt här i tråden :lol:
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Patrik Zackrisson http://www.hockeysverige.se/2017/04/01/ ... shl-nasta/" onclick="window.open(this.href);return false; vill jag ha hit igen ,en duktig center som kan teka.
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

Visst måste vi hugga på Zacke? Som gjuten i vår andralina.
Hata allt.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Fdskebo »

Ja han vore ju en dröm. Det är ju på centersidan vi saknar kvalité.
Med honom i laget borde vi ju få till en producerande andraformation och det är väl det som vi saknat hela året.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det är inte realistiskt att tro att vi skulle klara det lönemässigt med både Lindström, Möller och Bud under kontrakt. Möjligtvis det skulle vara möjligt om Jimmie lägger av, men det är nog tveksamt. Jag skulle gissa att Zackrisson hamnar på bekvämt veckopendlingsavstånd från hemmet. Han var säkert aktuell för Leksand, men nu skulle jag nog satsa pengarna på att det blir Brynäs eller Örebro för honom. Lindgren får väl plocka fram sina bästa argument om föräldraskap om det skall bli möjligt. Ted Brithén är nog mer möjlig. Problemet med honom är att han verkar göra ett starkt slutspel och då blir han kanske kvar i HV.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

p-play wrote:Det är inte realistiskt att tro att vi skulle klara det lönemässigt med både Lindström, Möller och Bud under kontrakt. Möjligtvis det skulle vara möjligt om Jimmie lägger av, men det är nog tveksamt. Jag skulle gissa att Zackrisson hamnar på bekvämt veckopendlingsavstånd från hemmet. Han var säkert aktuell för Leksand, men nu skulle jag nog satsa pengarna på att det blir Brynäs eller Örebro för honom. Lindgren får väl plocka fram sina bästa argument om föräldraskap om det skall bli möjligt. Ted Brithén är nog mer möjlig. Problemet med honom är att han verkar göra ett starkt slutspel och då blir han kanske kvar i HV.
På något sätt så känns det som om Zacke och Mårtensson lirar i DIF kommande säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Zacke vill många ha tillbaka, inte jag
In med vinnarskallar och det har inte Zacke, mitt minne är att han vek ned sig när det blev slutspel.
Bra att vi blir av med Calof, värvad som målskytt men missade lagårdsväggar i parti och minut.
Vill att Lindgren kollar upp spelare med näsa för var målet befinner sig.
Finns inget SHL lag som missar såna mängder med målchanser som vi gör.
Spelsystem hit och dit ishockey går ut på att göra mål och det MÅSTE vi bli bättre på :roll:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
fransken
Posts: 15
Joined: 22 Jun 2011, 08:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by fransken »

Farsan sa att han hade hört att både far och son Wernblom skulle vara på väg till oss. Huruvida det finns nån som helst substans i detta vet jag inte. Inte heller vilken roll Wernblom d.ä skulle ha.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

fransken wrote:Farsan sa att han hade hört att både far och son Wernblom skulle vara på väg till oss. Huruvida det finns nån som helst substans i detta vet jag inte. Inte heller vilken roll Wernblom d.ä skulle ha.
Haha, fyfan så magiskt! Magnus Wernblom är fan en av mina stora hjältar i livet. Har absolut ingen insyn i just det här så kan inte säga om det är sant eller falskt men frågan är väl vad de ska göra hos oss? Wernblom Jr kan väl iofs ha goda skäl till att vilja spela för AIK men vad ska El padre göra, lära ut mean streak till spelarna? :mrgreen:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
fransken wrote:Farsan sa att han hade hört att både far och son Wernblom skulle vara på väg till oss. Huruvida det finns nån som helst substans i detta vet jag inte. Inte heller vilken roll Wernblom d.ä skulle ha.
Haha, fyfan så magiskt! Magnus Wernblom är fan en av mina stora hjältar i livet. Har absolut ingen insyn i just det här så kan inte säga om det är sant eller falskt men frågan är väl vad de ska göra hos oss? Wernblom Jr kan väl iofs ha goda skäl till att vilja spela för AIK men vad ska El padre göra, lära ut mean streak till spelarna? :mrgreen:
Wernblom Sr som tränare i J20/J18?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Kanske damtränare?
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

A-laget?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

smogz wrote:A-laget?
Frågan är om man vågar. Men det hade då varit en man med pondus, till skillnad från Trötter.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Fdskebo »

smogz wrote:A-laget?
Skulle vara hur kul som helst, vilken nostalgitripp! Wernblom är ju Kung!
Vet dock inget om hans tränarkompetens men vafan, som en av tre borde han ju kunna tillföra någonting, eller? Han är ju rätt bra på att hånle om inte annat.
Han kan få ta alla presskonferenser och allt övrigt snack med media!

Wernblom Jr är en talang, och har man en gång döpt sin kanin till AIK så är man given i laguppställningen! :lol: :lol:
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

https://www.youtube.com/watch?v=9kylgadIs-Q" onclick="window.open(this.href);return false;

En man som troligtvis har pondus i pressrummet. :)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

nishog04 wrote:
smogz wrote:A-laget?
Frågan är om man vågar. Men det hade då varit en man med pondus, till skillnad från Trötter.
Tycker iofs att det tas en hel del för givet angående Öbba utan att det egentligen grundas på nåt annat än folks missnöje med lagets prestation som han i olika ordalag får klä skott för. Är han tex så stendöd i båset? Är han tex mer passiv än Bert och Klockare är eller än Wallsson var? Han gav inget vidare trött intryck när han var uppmickad i båset i sjunde matchen mot Frölunda. Jag vet ju iofs inget mer än nån annan så det är ju mina intryck men det är en tanke iaf.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Öberg och Wallson är varandras motpoler vad gäller coachning. Öberg har dödförklarat timeouten som verktyg till förändring och väntade 30 minuter in i sista matchen innan han gjorde en rejäl omkastning i formationerna, medan Wallson ändrade i kedjorna i princip hela tiden under matcherna och letade efter skift i momentumet. Själva spelsystemet har dock inte ändrats så mycket förutom V-uppspelet. Öberg kan säkert bli en bra huvudtränare och coach en dag, men det känns som han fick uppdraget lite för tidigt. Jag har dock svårt att se att det blir någon förändring på den positionen då Lindgren så kraftigt dementerat det.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

p-play wrote:Öberg och Wallson är varandras motpoler vad gäller coachning. Öberg har dödförklarat timeouten som verktyg till förändring och väntade 30 minuter in i sista matchen innan han gjorde en rejäl omkastning i formationerna, medan Wallson ändrade i kedjorna i princip hela tiden under matcherna och letade efter skift i momentumet. Själva spelsystemet har dock inte ändrats så mycket förutom V-uppspelet. Öberg kan säkert bli en bra huvudtränare och coach en dag, men det känns som han fick uppdraget lite för tidigt. Jag har dock svårt att se att det blir någon förändring på den positionen då Lindgren så kraftigt dementerat det.
Och när Wallsson höll på och ändrade i formationerna friskt så var det ju inte bra i massor av folks ögon för då var det orsaken till att kedjorna aldrig hittade nån kemi och därför inte producerade på topp osv. så oavsett vilket en coach gör verkar det mycket svårt att vinna AIK-fansens förtroende. Om Wallsson kan man ju läsa i i princip varenda matchtråd sen 2-3 år tillbaka hur kass han var som aldrig höll fast vid en kedja och hur kass matchcoach han var osv. Säger inte att det är så i ditt fall men med lite perspektiv så är det rätt enkelt att se att en av den inbitne AIK-fantastens favoritsysslor är att hitta olika sätt att gnälla på tränarna alldeles oavsett vad de gör och hur de gör det och jag tycker det är tydligt att det är en stor portion av detta som Öbba får klä skott för nu.

Sen håller jag med om att han förmodligen har en hel del att lära i sin roll som a-lagstränare men möjligheten och viljan att utvecklas brukar vi ju hylla att AIK letar efter i andra fall så jag kan inte tycka att det är så hemskt att det är nåt som återspeglas i ledarstaben.
Last edited by jokarfo on 03 Apr 2017, 11:02, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tror, generellt sett, att den ende coach den genomsnittlige supportern har riktigt full koll på är det egna lagets. Övriga lag ser man så sällan (i synnerhet utan att de möter det egna laget) och när man ser dem spela är det inte i första hand coachinsatsen man sitter och analyserar.

Följden av detta blir att man hittar en massa fel på sitt eget lags coach, medan man har svårare att se uppenbara brister hos de som coachar andra lag. Varken Öbba eller Wallson är perfekta, det finns nog ingen sådan coach. Men går ni in på ett Växjöforum kommer ni nog att se en hel del gnäll över Sam Hallams coachinsats i år. Även om han ofta lyfts fram som något av en semi-gud här inne.
Tigerränderna går aldrig ur.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Önskar det fanns plats för denna. Sett han massor av matcher i år, å med lite utbildning skulle han kunna bli riktigt bra. Nu blir det nog tyvärr Mora istället.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20392" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Hoppas det börjar klarna lite under veckan hur vida det blir någon fortsättning för Jimmie resp Pontus. Edwin har ju spelat klart så där kanske det kommer fram något men det beror ju också på hur kontraktet han sitter på ser ut. Finns säkert datum som ska inväntas innan han presenteras av ny klubb. Pudas är ju igång med BIF så där får vi vänta ett tag till. Katic då? Hoppas verkligen vi kan komma överens där. Han har visat att han tillför massor samt att det verkar vara en bra kille på sidan om isen. Vi har en riktigt bra stomme redan som behöver kryddas med någon spelare. Zacke blir inte kvar i alplandet längre. Han gillade jag skarpt när han var hos oss senast. Man vet vad man får varje dag. Inte den flashigaste spelaren men gjorde sin omgivning bra. Tänk en 2a lina med Zacke, Bud och Olofsson. Nåja hoppas det klarnar en del under veckan.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by LeeGoren »

Förstår inte varför Öberg hela tiden får skit. Det är inte han som har huvudansvaret, det har Bert. Öbbas huvudsysslor är Forwards och PP. Bert har backar, PK och han är den som har sista ordet.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Ta tränarsnacket i en annan tråd, så håller vi den här till Silly Season!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

Olle Silfver (@osilfver) skriver på Twitter att vi inte förlänger med Ponta.
Hata allt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

Erwynn wrote:Olle Silfver (@osilfver) skriver på Twitter att vi inte förlänger med Ponta.
Synd om det stämmer. Tycker Pontus visat den gångna säsongen att han har mycket kvar att bidra med. Han var grym i slutspelet och i sista matchen mot Frölunda var det han som visade vägen, drev på i båset och gav allt. En av SHL's bästa defensiva forwards skulle jag kunna sträcka mig till till och med. Samtidigt är det svårt att döma ut när man inte vet till förmån för vem och vad han försvinner. Men Pontus är en legend och det är bara önska honom lycka till i fortsättningen om det här skulle stämma.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked