Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det skulle vara en lite överraskande värvning, på samma sätt som Jesper Olofsson var en överraskande värvning och de har för övrigt ungefär samma styrkor och svagheter. Jag antar att det i så fall är som ersättare till Calof. Problemet är bara att när man väl fått till fysen på Porsberger efter ett par år så är kontraktstiden över och han går troligtvis vidare till Luleå som sannolikt är villiga att betala mer för att få hem en spelare som är skolad i de egna leden. Han fick ju dessutom lämna Asplöven av träningsdisciplinära skäl så man undrar ju om det skulle vara så genomtänkt att plocka in honom. Skall vi plocka någon från Leksand så tar jag helst Oskar Lang.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BubbelVe »

Jag tar vilka djävla backar som helst bara jag SLIPPER FREDRIK L OCH JOHAN A !!!!!!!!!!! Nästan sextio matcher av plågsamt dåligt spel, med hundratals målchanser åt motståndarna och skymd egen målvakt och fem (tillsammans) målchanser framåt.

Ha en sermoni och tacka Linkan för lång och trogen tjänst men inte EN spelminut till.
Skulle nästan hellre ta tillbaka Urbom ( men bara nästan )

Ingen Pontus, bort med Linkan och Alm, sänk lönen på jimmie men behåll honom då han behövs framför mål och använd pengarna och ta hit bröderna Andersson!!

Låt Berglund spela i allsvenskan tills han duger bland vuxna

Djuse Burström
Andersson (7) Katic
Andersson (3) Aho
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

BubbelVe wrote:Jag tar vilka djävla backar som helst bara jag SLIPPER FREDRIK L OCH JOHAN A !!!!!!!!!!! Nästan sextio matcher av plågsamt dåligt spel, med hundratals målchanser åt motståndarna och skymd egen målvakt och fem (tillsammans) målchanser framåt.

Ha en sermoni och tacka Linkan för lång och trogen tjänst men inte EN spelminut till.
Skulle nästan hellre ta tillbaka Urbom ( men bara nästan )

Ingen Pontus, bort med Linkan och Alm, sänk lönen på jimmie men behåll honom då han behövs framför mål och använd pengarna och ta hit bröderna Andersson!!

Låt Berglund spela i allsvenskan tills han duger bland vuxna

Djuse Burström
Andersson (7) Katic
Andersson (3) Aho
Vad jag förstår spelar Alm med skydd efter skadan. Han är nog knappast helt bra ännu. Med en riktig sommarsäsong där han kan gå för fullt kommer det att vara en annan spelare. Han borde inte ha haft så mycket speltid, men vad var alternativet? Man borde aldrig ha signat med Cumiskey när man redan hade frågetecken på Alm.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Vi har förstafemman under kontrakt. I övrigt har vi en mängd spelare som kan komma att ta stora steg nästa år. Berglund, Wingerli, Söderlund, M Pettersson, L Lindström, Olsson.

Vi måste försöka förlänga med Katic som jag tycker är vår klart bästa back i slutspelet. Hoppas även på en förlängning med Petterström som är oerhört nyttig. Är Jimmie och linkan motiverade bör även de erbjudas kontrakt till en skälig lön tycker jag.
VanDamme
Posts: 10
Joined: 19 Dec 2015, 15:06

Re: Silly Season 2017/2018

Post by VanDamme »

Försök plocka hit Timrå-duon Dahlen & Pettersson. De är inte färdiga för NHL, på tok för unga och endast spelat i allsvenskan so far, de behöver 1-2 säsonger i SHL. Melart och Rahimi skulle ge oss grit. Olofsson gillar jag inte. Känns som att Jimmie lägger skridskorna på hyllan. Lundberg är fast i AHL, värva hem.

Möller - Lindholm - Lindström
Dahlen - Pettersson - Holloway
Lundberg - Hetta - Pettersson
Wingerli - Söderlund - Olsson

Aho - Alm
Katic - Melart
Djuse - Rahimi
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Jmaarklund »

Petterson kommer inte komma hit... och Rahimi? Visst skämtar du?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Rahimi får gärna gå till nåt annat av topplagen och agera rundningsmärke. Har aldrig sett hans storhet.

Martin Lundberg kommer inte komma hem på ett par år, det är han för tjurig för.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Skrev Lindholm, Heed och Lundberg alla två-års när de stack?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Heed och Lundberg ett år, Lindholm har kontrakt till och med 18/19 (enligt EP). Heed går så pass starkt att han inte kommer lämna Nordamerika i alla fall.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Lundberg skulle ju sitta riktigt bra, om han skulle återvända men jag tror att han kommer köra något år till där borta och gnugga på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2017/2018

Post by burk »

Calof verkar vara klar för växjö
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

burk wrote:Calof verkar vara klar för växjö
Hoppas!
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det kan bli bra för honom och Växjö (om det nu stämmer). Calof har utvecklat sitt defensiva spel rejält, samtidigt som han är en av seriens mest aviga offensiva spelare. Det är uppenbart att det finns orsaker till att han i år spelade halvhjärtat och lämnde hjärta och själ hemma. Han gjorde det som krävdes av honom på isen, men inte mer. Om det beror på Berts uttalanden eller är andra orsaker är svårt att veta. Det kommer inte att kännas bra att se Calof i en annan SHL-klubb. Han lär göra succé.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

burk wrote:Calof verkar vara klar för växjö
Vart hittar du den infon?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2017/2018

Post by freddus »

Hoppas han stannar och får igång den sista biten som behövs.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2017/2018

Post by burk »

http://mobil.pt.se/sport/lulea-intresse ... 90106.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Trodde Luleå skulle rannsaka sitt system å prova något nytt.
Brome passar ju in i deras gamla, ty maken till gris är svår att hitta.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Någon som kan låsa upp artikeln "Korrupt och bye, bye Calof" i samma tidning?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Tycker inte han ska vara kvar vi behöver mer offensiv spets vi har inte så många platser o fylla å då inga fler hoppas han får en nystar spelare
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by jokarfo »

Jag skulle väldigt gärna ha kvar Andrew men ser samtidigt svårigheten. Truppen är rätt stor som det är redan och frågan är om han inte skulle må bäst av att spela i en mer framträdande roll än vad AIK har att erbjuda. Han skulle tex med lätthet kunna leda ett första PP i Luleå med mycket istid i avgörande offensiva lägen för han har skillsen, blicken och skridskoåkningen för det. Nästa lagbygge blir klurigt för Lindgren men jag skulle som sagt gärna se Andrew kvar om det är så att lagbygget i stort tillåter det. Tror även att en del av AIK:s riviga centerbehov kan ha sitt svar i Adams "omskolning" här i slutspelet. Han har helt enkelt varit bättre än på hela säsongen i den här kvartsfinalserien och han kanske ÄNTLIGEN kan börja få utlopp för sina kvalitéer nu. Vore tacknämligt med tanke på att den där oömheten är nåt man på sätt och vis känt saknats i AIK de senaste säsongerna. Lägg därtill Wingerlis utveckling så kan det faktiskt se rätt fint ut på centersidam de kommande åren för AIK:s del.

Hävdar ju även med bestämdhet än att det inte är lönt att stirra sig blind på att värva en sån som Melart heller utan att det likaväl kan värvas in en sheriff på forwardssidan. Att inte Lee Goren är 15 år yngre och något friskare i pallet...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Hoppas vi förlänger med Petterström som har vart jättebra i år. Även Jimmie bör erbjudas kontrakt ifall han är motiverad och inte kräver för hög lön. Då har vi 12 forwards på kontrakt. Alltså behöver vi en 2-3 forwards. Minst en riktigt etablerad spelare, en spelartyp laget saknar. Här skulle jag vilja se en kamikazepilot in på kassen samt en center som är bra på att teka.

På backsidan så har vi fem spelare med Pudas. Hoppas vi förlänger med Katic, ge honom vad han vill ha. Hoppas också vi försöker behålla Burström och Markus Pettersson som har stor potential. Vet inte vad Lindgren kräver för lön och för roll? Han har vart ok i slutspelet men höll inte måttet under grundserien. Kan han acceptera lägre lön och en mindre roll så tycker jag han ska erbjudas nytt kontrakt.

Hoppas också vi försöker behålla Klockare.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by VonCheese »

Presskonferens 10.00 imorgon.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ante08 »

VonCheese wrote:Presskonferens 10.00 imorgon.
Källa?
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by VonCheese »

ante08 wrote:
VonCheese wrote:Presskonferens 10.00 imorgon.
Källa?
Dedu
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Chippen wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... onkurrent/

Calof verkar då klar trots allt
Härligt!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

ossian wrote:
Chippen wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... onkurrent/

Calof verkar då klar trots allt
Härligt!
+1
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

1. Vi behöver åtgärda centersidan. Ett av våra problem är brist på naturliga centrar som kan se isen och öppna upp spelet och dessutom vinna tekningar. Problemet ligger lite i vår spelmodell som behöver ändras för att "normala" centrar ska kunna klara av positionen. Det är svårt att få till något offensivt spel med centrar som Adam P och Pontus P.
2. Vi behöver få in fysik och då främst på ytterforwardssidan och då talar vi inte om endimensionella spelare med dålig klubbteknik som åker snabbt rakt fram, utan spelare med bra skridskoåkning och offensiv potential som även kan vinna sargdueller och ta sig in på kassen. Spelet går snabbare och snabbare och då behöver alla spelare vara skridskoskickliga och ha bra kondition. Det är synd att vi gick miste om Carl Persson.
3. Vi behöver stärka upp backsidan med fysik. 1-2 backar.
4. Det behöver ske förändringar i spelsystemet. Nuvarande system fungerar bara bra när alla gör 100%-iga insatser, d v s, realistiskt sett, nästan aldrig.
5. Det måste ske förändringar beträffande hur laget leds och matchas. Om det innebär personalförändringar är väl egentligen sekundärt. Risken är dock att om inga personalförändringar sker så kommer det bara att fortsätta på samma sätt som idag.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

svea_man wrote:
ossian wrote:
Chippen wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... onkurrent/

Calof verkar då klar trots allt
Härligt!
+1
Var försiktig med vad du önskar ...
En spelare prestation bör ses över längre tid och inte bara just en säsong där det kan finnas orsaker till svackor. Jag antar dock att man här behöver få loss pengar så det är inte oväntat, bl a Bud skall ju permanent in i lönebudgeten.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Vi har ju Sam Marklund
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked