Play in

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Play in

Post by Foppas skridskocoach »

Det blir såklart ingen rättsligt påföljd, annat än den informella rättegång allas vår högt ärade media kommer att utsätta honom för.

Men visst var det nästan surrealistiskt att se intervjun lajv? Det var länge sedan jag skämts så mycket å någon annans vägnar. Jag tycker nästan lite synd om honom. Man fattar ju grejen och besvikelsen, men samtidigt... Om han inte fattar att Luleå har större problem än enstaka domslut, eller har en sådan obefintlig självbehärskning undrar man om han verkligen kan vara lämplig att ens träna ett agilitylag.

Kul, för övrigt, att Luleåsupportrarna gillar agerandet. Undrar om de resonerat på samma sätt om någon annan, säg Bert Robertsson, agerat likadant? :D
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Play in

Post by Chippen »

Tycker på något sätt att han har vissa poänger oxå, och säger ju egentligen inte något värre än vad man själv säger efter match. Om man bortser från avslutningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Play in

Post by Special Brew »

Skillnaden är att han som ledare för ett SHL-lag ska föregå med gott exempel inför alla barn mm.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Play in

Post by smogz »

Visst har han poänger. Just kring hur mjäkiga domarna blivit sedan domarrummet dykt upp har han ju helt rätt i.

Sen har jag lite svårt att bedöma situationen. Men jag umgås med en del jurister och jobbar själv med verksamhetsutveckling och vet av erfarenhet att hur tydligt man än skriver så är det vidöppet för tolkningar. Så att domarbasen uttalar sig som om det oomkullrunkeligen är så som han säger tar jag med en nypa salt. Satte man alla domare i högsta serien att titta på målet en och en skulle garanterat inte alla beslut vara likadana.

Trots allt. Oförsvarligt agerande, men kan inte tycka annat än att det är ganska kul med känslor också. Hoppas han gör slag i saken och slutar som tränare...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Play in

Post by Chippen »

Special Brew wrote:Skillnaden är att han som ledare för ett SHL-lag ska föregå med gott exempel inför alla barn mm.
..och det menar du inte att vuxna på läktaren har som skyldighet att göra?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Play in

Post by Chippen »

smogz wrote:Visst har han poänger. Just kring hur mjäkiga domarna blivit sedan domarrummet dykt upp har han ju helt rätt i.

Sen har jag lite svårt att bedöma situationen. Men jag umgås med en del jurister och jobbar själv med verksamhetsutveckling och vet av erfarenhet att hur tydligt man än skriver så är det vidöppet för tolkningar. Så att domarbasen uttalar sig som om det oomkullrunkeligen är så som han säger tar jag med en nypa salt. Satte man alla domare i högsta serien att titta på målet en och en skulle garanterat inte alla beslut vara likadana.

Trots allt. Oförsvarligt agerande, men kan inte tycka annat än att det är ganska kul med känslor också. Hoppas han gör slag i saken och slutar som tränare...
Som sagt var, han borde skippat sista meningen. Då hade det varit en kul och hyllad intervju kan jag tro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Play in

Post by Norrland74 »

Klart han överreagerade. Det är ju sport bara. Men.
Om man hoppar över det klantiga så lyfter han en fråga som jag tror många delar!

Hur många åskådare vill att nästan varje ej 100% tydliga mål ska granskas.

Det förstör "live"-känsla när ett situationsrum dödar ett mål efter publiken har jublat.

SHL: vakna upp och fundera om alla dessa mål ska granskas.

För mig räcker det att soklara pååkningar av målvakter ska bedömas. Resten döm mål punkt slut.

Över 50 omgångar jämnar det ut sig.

Sen så bör Luleå fundera över allt annat som gått fel istället för att kapa rådande överenskommelser.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Play in

Post by Akerman2 »

Chippen wrote:
Special Brew wrote:Skillnaden är att han som ledare för ett SHL-lag ska föregå med gott exempel inför alla barn mm.
..och det menar du inte att vuxna på läktaren har som skyldighet att göra?
Fast även du måste ju se skillnaden att som ledare och representant för en förening med ett par tusen medlemmar har ett annat ansvar än en enskild individ på J-läktaren?

Riktigt pinsamt av Lasu att efter säsongen dom haft avrunda med en intervju där han fullständigt spårar ur efter en 50/50-situation. Kan hålla med om att domarna färre och färre gånger behöver ta ett beslut men är det konstigt egentligen? Matcher gäller mycket och hjälp finns att rådfråga. Förstår domarna till 100%.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Play in

Post by Chippen »

Äh, jag tycker det är skönt med någon som vågar visa känslor efter en förlust och vågar sjunga ut. Däremot klev han över gränsen, det råder inga tvivel om.

Ärligt så ser jag hellre en intervju där tränaren är ärlig och visar känslor än en intervju med en tränare som bara står rakat upp och svarar i klyschor och på rutin. Det är alldeles för tråkigt och grått. Fan, hockey handlar om känslor. Vi skriker efter känslor runt matcherna. När vi äntligen får det så blir det ett jävla liv. Visst så överskuggas allt över hans sista mening, men om man bortser från den så är det en klockren intervju av en förlorare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Play in

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Äh, jag tycker det är skönt med någon som vågar visa känslor efter en förlust och vågar sjunga ut. Däremot klev han över gränsen, det råder inga tvivel om.

Ärligt så ser jag hellre en intervju där tränaren är ärlig och visar känslor än en intervju med en tränare som bara står rakat upp och svarar i klyschor och på rutin. Det är alldeles för tråkigt och grått. Fan, hockey handlar om känslor. Vi skriker efter känslor runt matcherna. När vi äntligen får det så blir det ett jävla liv. Visst så överskuggas allt över hans sista mening, men om man bortser från den så är det en klockren intervju av en förlorare.
Hade han skippat sista meningen hade det såklart inte blivit sånt rabalder. Det är ju den som är hela grejen. Att resten av urspårningen var underhållande är liksom en helt annan sak. Man kan ju tycka att den är underhållande och ändå förbehållslöst fördöma avslutningen. Det finns inget motsatsförhållande däremellan.
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Play in

Post by Skidrow »

Han har rätt i delar men så grovt som han säger får du inte som ledare göra, hade det varit en supporter hade jag förstått det mer men även där hade det blivit bekymmer.

Sen att inte Ryno fick matchstraff direkt i matchen är en skandal, det ska bli tuffare i slutspel ja men det där var en rakt igenom vansinnig tackling och han borde ha fått mer än 2matchers avstängning borde vara runt 5.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Play in

Post by Chippen »

Skidrow wrote:Han har rätt i delar men så grovt som han säger får du inte som ledare göra, hade det varit en supporter hade jag förstått det mer men även där hade det blivit bekymmer.

Sen att inte Ryno fick matchstraff direkt i matchen är en skandal, det ska bli tuffare i slutspel ja men det där var en rakt igenom vansinnig tackling och han borde ha fått mer än 2matchers avstängning borde vara runt 5.
Tycker att situationen med Ryno faktiskt faller in under det Lasu tycker om domarna. Det är för dåligt, och riktigt uselt att de inte tar matchstraff under matchen. Vad fick Ryno nu, 2+10, eller var det för något annat?
Tar de lix utv så kan de ta rätt utv
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Play in

Post by Skidrow »

Jo men Ryno har ju klarat sej tidigare också, men man såg utan slowmotion på ögonen att det där tog ordentligt på karln.
Post Reply