Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by Markman »

Brynäs är ju totalt omöjligt att få i kvarten, då de kommer hamna på 5:e eller 6:e plats, och vi förhoppningsvis på den andra av dem. Även om vi tappar till 7:e så kommer vi ju inte att möta Brynäs förrän tidigast i semin ändå.

Frölunda, HV71 eller LHC i en kvartsfinal handlar det om, oavsett vilken vår slutplacering blir (förutsatt att vi vinner mot Luleå/KHK/DIF i en eventuell åttondel så klart)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

Olofsson petad.
Åkte enligt uppgift i affekt hem utan att se matchen på plats.
Vette faan, men i mina ögon är han strået vassare än Ohlsson.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by dovienya »

Olofsson saknar ju helt defensiv knowhow, han är - enligt mig - den spelare i AIK som är överlägset sämst defensivt. Tim Söderlund kan på egen hand checka fast motståndare eller stressa dem till dåliga uppspel; samma med en iskall Calof; samma med Hetta, Wingerli och Olsson.

Jesper verkar sakna den arbetsviljan och/eller arbetskapaciteten överhuvudtaget utan alibicheckar och glider runt på j18-maner i egen zon; dessutom - på gott och ont - är han jävligt hetsig och gräver ner sig när det går kasst.

Riktigt vass när han har farten uppe på rören dock, och har ett avigt skott. Finns således en del att slipa på.
edit: anser alltså att det var bra att vila honom.
Last edited by dovienya on 07 Mar 2017, 23:29, edited 1 time in total.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by schteffe »

Brynäs kan vi tyvärr ej möta i ev kvart.
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by panzerfaust »

snorhyveln wrote:Olofsson petad.
Åkte enligt uppgift i affekt hem utan att se matchen på plats.
Vette faan, men i mina ögon är han strået vassare än Ohlsson.
I såna fall var det bara en blixtvisit hemmavid eftersom han på cmore-sändningen klart och tydligt syntes i omklädningsrummet efter matchen...
Nä han har faktiskt trampat ordentligt med vatten på senare tid så man får hoppas att han tar petningen på rätt sätt och taggar till lite mer. Tyckte Ohlsson såg piggare ut än på länge idag, han kanske känner att han hänger rätt löst just nu med #92 på bänken och allt.
Om jag ska vara ärlig och möjligtvis trampa på några ömma tår så rosar inte direkt Axel marknaden just nu...tyvärr.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

panzerfaust wrote:
snorhyveln wrote:Olofsson petad.
Åkte enligt uppgift i affekt hem utan att se matchen på plats.
Vette faan, men i mina ögon är han strået vassare än Ohlsson.
I såna fall var det bara en blixtvisit hemmavid eftersom han på cmore-sändningen klart och tydligt syntes i omklädningsrummet efter matchen...
Nä han har faktiskt trampat ordentligt med vatten på senare tid så man får hoppas att han tar petningen på rätt sätt och taggar till lite mer. Tyckte Ohlsson såg piggare ut än på länge idag, han kanske känner att han hänger rätt löst just nu med #92 på bänken och allt.
Om jag ska vara ärlig och möjligtvis trampa på några ömma tår så rosar inte direkt Axel marknaden just nu...tyvärr.
Satt just och tänkte på det under matchen. Axel har faan tappat allt. Som sportchef skulle man verkligen fundera om.......
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Axel har vart bra när han spelade ytter. Han hinner inte med som center i vår spelmodell.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 52 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 7/3 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Vi vinner mot DIF, Leksand vinner mot Brynäs och Frölunda vinner mot Linköping och HV vinner mot Färjestad då möter vi Linköping i kvart.
Locked