Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Klena i närkamperna ikväll och vi förlorar varenda jävla tekning känns det som. Ingen floppmatch däremot och vi är då bättre än i matchen mot Djurgården, men nu möter vi ett väldigt duktigt HV på bortaplan och då krävs en toppmatch för att ha chansen att få med något poäng. Glädjeämnet är väl Berglund som spelar riktigt bra. Vad fan har hänt med Aho?
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by Special Brew »

ossian wrote:Klena i närkamperna ikväll och vi förlorar varenda jävla tekning känns det som. Ingen floppmatch däremot och vi är då bättre än i matchen mot Djurgården, men nu möter vi ett väldigt duktigt HV på bortaplan och då krävs en toppmatch för att ha chansen att få med något poäng. Glädjeämnet är väl Berglund som spelar riktigt bra. Vad fan har hänt med Aho?
Vad är en floppmatch då? Vi viker ju ner oss fullständigt!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

Chippen wrote:HV gör en riktigt bra match ikväll och vill tävla i 60 min.
Vi är med i tävlingen fram till 1-1 sedan blir vi helt överkörda.

Faktiskt ärlig intervju av Öberg måste jag säga.
Öberg var tamefaan bäst ikväll.
Klockren analys.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by p-play »

ossian wrote:Vad fan har hänt med Aho?
Han spelar med Lindgren. Svårare är det inte. Varenda spelare har varit katastrofal i år när denne har gått i par med Lindgren. Jag har alltid gillat honom men han är tyvärr tokslut på den här nivån. Det håller inte längre för honom. Framförallt är det spelet framför den egna kassen som helt har fallit ihop. När Aho spelade med Burström för ett par omgångar sedan fungerade det mycket bättre.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Jag känner bara att det är Aho som sticker ut i negativ bemärkelse med enkla misstag, pcukschabbel samt stirra puck. Har jag helt fel nu eller?
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Special Brew wrote:
ossian wrote:Klena i närkamperna ikväll och vi förlorar varenda jävla tekning känns det som. Ingen floppmatch däremot och vi är då bättre än i matchen mot Djurgården, men nu möter vi ett väldigt duktigt HV på bortaplan och då krävs en toppmatch för att ha chansen att få med något poäng. Glädjeämnet är väl Berglund som spelar riktigt bra. Vad fan har hänt med Aho?
Vad är en floppmatch då? Vi viker ju ner oss fullständigt!
Jag skulle istället säga att vi inte spelar på topp samtidigt som HV är VäLDIGT bra ikväll. 5-2 känns i underkant utan att vi spelar uselt, HV är riktigt jäkla bra däremot.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by p-play »

Det är svårt att ge individuell kritik i en sådan här match där spelet utan puck är så dåligt. Det värsta som man tar med sig med den här matchen förutom just det är att man får förnimmelser av Jesper Jäger och Fredrik Bergquist varje gång man ser Katic.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by Skidrow »

ossian wrote:Jag känner bara att det är Aho som sticker ut i negativ bemärkelse med enkla misstag, pcukschabbel samt stirra puck. Har jag helt fel nu eller?
Jo landslagsmatcherna verkar ha saboterat för Aho.
MBB

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by MBB »

Olsson, wingerli och söderlund (inte med idag jag vet) ska inte vara ordinarie spelare i a-laget! Truppen är för dålig!


Skickat från min iPad med Tapatalk
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by p-play »

MBB wrote:Olsson, wingerli och söderlund (inte med idag jag vet) ska inte vara ordinarie spelare i a-laget! Truppen är för dålig! Skickat från min iPad med Tapatalk
De är inte riktigt SHL-fähiga, men det är i princip enda chansen för att kunna finansiera spets som Lindström, Möller, Holloway och Ortio. Vi har inte en budget som Växjö, vilka kan ha dyra spelare även längre ned i hierarkin. Jag tycker snarare att andra och tredjekedjan är för dålig. Spelare som Jimmie, Olofsson, Hetta, Calof och Holmström producerar alldeles för lite.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by Fdskebo »

p-play wrote:
MBB wrote:Olsson, wingerli och söderlund (inte med idag jag vet) ska inte vara ordinarie spelare i a-laget! Truppen är för dålig! Skickat från min iPad med Tapatalk
De är inte riktigt SHL-fähiga, men det är i princip enda chansen för att kunna finansiera spets som Lindström, Möller, Holloway och Ortio. Vi har inte en budget som Växjö, vilka kan ha dyra spelare även längre ned i hierarkin. Jag tycker snarare att andra och tredjekedjan är för dålig. Spelare som Jimmie, Olofsson, Hetta, Calof och Holmström producerar alldeles för lite.
Bra analys!
Vi saknar en andraline som producerar i hyfsad takt och är ett hot. Nu hänger allt på första vilket gör oss lättkontrollerade.
Har inte Jocke och Ortio/Lindvall en bra dag så har vi svårt att vinna. Knappast juniorerna som är tänkta att vara tungan på vågen, nej det är för dåligt av 2a och 3e helt enkelt.
User avatar
TigerShark
Posts: 3908
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by TigerShark »

Skidrow wrote:
ossian wrote:Jag känner bara att det är Aho som sticker ut i negativ bemärkelse med enkla misstag, pcukschabbel samt stirra puck. Har jag helt fel nu eller?
Jo landslagsmatcherna verkar ha saboterat för Aho.
Ohlsson, Wingerli och Söderlund har inte spelat lika bra sedan JVM heller tycker jag. Förut kunde dom ju va våran viktigaste kedja vissa matcher.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by nr86 »

33,24 och9 har ju knappt fått spela ihop efter jul. Tror på den formationen.
Låt de riva upp sår i motståndarnas försvarszon. Sånt som kan vända matcher som den igår.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by bsa »

Om en i övrigt bra målis har en dålig dag, så blir det pyspunka. Hur analyserar du en sådan match?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 24/2 kl. 19.00

Post by svea_man »

Ja man brukar längta till slutspel men iår vete fan jag känner mest låt året vara klart så vi kan tänka om å ändra lite i spelsystem o trupp..
Locked