Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by GroovyEd »

Konstigt elbowing-utvisning. Åker man på matchstraff för den där fösningen kan man plocka kanske 2-300 tvåminutare per match. Tragisk utvisning.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by freddus »

Markman wrote:Matchstraff? Det är ju inte ens en smäll, mer en knuff...
Undra om domarna trodde att den tog i ansiktet? Kan ju tro det av reaktionen/rörelsen från brynässpelaren.
Undra om det blivit matchstraff i matchminut 5?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

freddus wrote:
Markman wrote:Matchstraff? Det är ju inte ens en smäll, mer en knuff...
Undra om domarna trodde att den tog i ansiktet? Kan ju tro det av reaktionen/rörelsen från brynässpelaren.
Undra om det blivit matchstraff i matchminut 5?
Förmodligen. Det vore ju inte första gången domarkåren beställer färdtjänst för att ta sig till sekretariatet. Blinda jävlar! Naturligtvis är detta enbart av akademisk innebörd, men man blir ju sne' på konstiga domslut ändå.

I övrigt: AIK tog över denna match rätt ordentligt. Statistiken talar sitt tydliga språk - AIK har "lätt" för Brynäs.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by Chippen »

Spännande att se vad som händer. Om det blir avstängning nu oxå.
Första perioden var skum men efter typ 10 min i andra tar vi ju över matchen.

Brynäs har inte en matchvinnande målvakt i Rautio. Konstigt att han stått alla matcher mot oss
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Jag tror Jimmie blir avstängd i sju matcher för Djuses armbåge och Calof roastas av Bert efter de två målen. :D
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by nr86 »

Undrar vad som hänt Holloway?
Han var ju fortsatt ombytt men spelade inget i 3e. Hoppas det inte är något allvarligt.
Han behövs på isen. Grym kemi de fått i Jocke linan nu. Men och andra sidan kvittar det nästan vilken 3e länk man stoppar in där alla levererar ju där:)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

nr86 wrote:Undrar vad som hänt Holloway?
Han var ju fortsatt ombytt men spelade inget i 3e. Hoppas det inte är något allvarligt.
Han behövs på isen. Grym kemi de fått i Jocke linan nu. Men och andra sidan kvittar det nästan vilken 3e länk man stoppar in där alla levererar ju där:)
Förmodligen en säkerhetsåtgärd, som det brukar heta.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by Pontusbackstrom »

NP Sundsvall obesegrade på sina organiserade resor! Och ett ca 50 tal AIK supportrar på plats på bortastå, bra uppslutning!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Bud fick stryk ute vid sargen i slutet av första tror jag det var antagligen då han fick en skada.
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by p-play »

Brynäs passar oss väl. :D Två ofysiska, skridskoskickliga, spelskickliga lag med identisk spelmodell och svagt spel i mittzon och egen zon utan puck, inklusive en enmansforecheck som lämnar mycket i övrigt att önska. Det är synd att vi inte får möta Brynäs i varenda match då det blir Hawaii-hockey varje match och det lag med med mer spets vinner. :D Det kändes nästan som att man tog sig tillbaka ett par år med en tidsmaskin innan vissa lag började med en mer aggressiv forecheck för så här såg många matcher ut då. Det vore mycket värt om vi skulle kunna avsluta serien starkt. Om vi tar tredjeplatsen så kanske vi skulle kunna får Brynäs i kvarten med lite tur. Knattarna var bra idag. Den kedjan kommer att bli grym om något år.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by Rollie »

Brynäs kommer sjunka, vem fan orkar lyssna på Bulan av spelarna nu när man gått ut offentligt med att han längtar upp till Lulä...osmart skött av klubben
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by p-play »

Nja. Spelarna vet oftast långt innan media vad som är på gång eftersom de vill veta vem som tränar klubben innan de skriver på. Jag tror personligen inte att det spelar så stor roll. Brynäs hamnar av någon anledning varje år i en svacka vid den här tidpunkten, precis som vi har våra svackor som brukar inträffa varje år vid ungefär samma tidpunkt. Jag tror snarare att det beror på träningsupplägg. Sedan finns det naturligtvis andra saker som kan påverka t ex skadeläge och hur väl vissa motståndarlag passar ens egna spel. Frölunda gick ju ut med kommande förändringar under slutspelet ifjol och det utan att något påverkades.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 40 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 31/1 kl. 19.00

Post by Rollie »

Nu överdrev jag naturligtvis med lite inslag av sarkasm...men vadå innan man skriver på? Jag pratar om innevarande säsong där Bulan kommer träna laget så länge laget spelar och sen vet spelarna att han inte kommer vara kvar nästa säsong, inte vad som händer nästa säsong. Vad som händer till nästa säsong är garanterat inget som man kommer ha en dialog med spelarna om från Brynäs sida eftersom man vill ha fokus här och nu så klart. Och sen tror jag tränarens namn är överdriven som avgörande faktor, viktigare är lön och en klubb som är välskött, har stora ambitioner och förmåga att slåss i toppen.
Locked