Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Varje gång han verkat vara på g (har hänt några matcher) har han blivit omplacerad. Fattar inte vad man vill uppnå med detta? Han har en grym potential och jag tycker han ska få istid högre upp i hierarkin. När det lossnar för honom kommer han att bli en oerhörd tillgång. För lossna är jag övertygad om att det kommer att göra bara han får TID att spela in sig. Detta hattande mår ingen bra av.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Han tränar väl på defensiven.
Skulle inte bli förvånad om han går och vinner interna poängligan i slutspelet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Special Brew »

Troy ärligt tala att våra tränare/sportchef inte har en aning om hur dom ska bygga ett vinnande lag 2017. Om dom så fick önska spelare av tomten skulle det gå i brallan. Igår blev vi så fullständigt överkörda av LHC att ditt det var riktigt jävla pinsamt. Mot Växjö såg det lika pinsamt ut.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Helt ärligt tycker jag man bara ska härda ut detta år o bygga nytt till nästa år o tänka ut ett nytt spel sätt som är lite rakare o så måste vi börja checka mer fart helt enkelt..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

svea_man wrote:Helt ärligt tycker jag man bara ska härda ut detta år o bygga nytt till nästa år o tänka ut ett nytt spel sätt som är lite rakare o så måste vi börja checka mer fart helt enkelt..
Medhåll. Det känns nästan poänglöst att dränera kassan ytterligare för att eventuellt, kanske ta sig till en semifinal. Bättre då att ta nya friska tag till nästa säsong.
Tigerränderna går aldrig ur.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Sen undrar jag nå djävulskt hur man kunde skick Emil Petterson jag kan son inte riktigt se vad det skulle vara bra för.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Får hoppas AIK skickar ner någon för att titta på Nils Höglander. Alla andra SHL lag lär då göra det. Mål igen igår kväll.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larstage »

Foppas skridskocoach wrote:
svea_man wrote:Helt ärligt tycker jag man bara ska härda ut detta år o bygga nytt till nästa år o tänka ut ett nytt spel sätt som är lite rakare o så måste vi börja checka mer fart helt enkelt..
Medhåll. Det känns nästan poänglöst att dränera kassan ytterligare för att eventuellt, kanske ta sig till en semifinal. Bättre då att ta nya friska tag till nästa säsong.
Det känns ju som att nytt kontrakt redan är fixat. Det finns ingen större anledning att ta risker med att värva någon ny dyr spetsspelare. En sådan skulle inte höja lagets slagstyrka på något avgörande sätt. Grundproblemet, som jag ser det, är att årets lag inte är välkomponerat med de olika typer av rollspelare som behövs. AIK ser ut att ha tappat den röda tråden i sin hockeyfilosofi.

Håller med om att det är bättre att ta nya friska tag till nästa säsong, att man lär av misstagen.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Ja nästa år kommer det inte bli några dyra värvningar om man fortsätter så här...detlär ju bli ett kraftigt underskott i budget då man satsat på guld
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

persson82 wrote:Ja nästa år kommer det inte bli några dyra värvningar om man fortsätter så här...detlär ju bli ett kraftigt underskott i budget då man satsat på guld
SAtsat på guld har man såklart gjort, men frågan är vad man har budgeterat med? kvartsfinal? Eller semi tom? Däremot kan jag tänka mig att publiksiffrorna är sämre än vad man ha räknat med så vi kanske får svårt att hålla budgeten oavsett hur långt vi tar oss.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bsa »

AIK har i madrassen så att de klarar ett par.sämre år. Men om de gör som.en.hel.del på olika forum vill blåser allt på spelare år efter år så blir det magplask förr eller senare. De har en spelar budget på årsbasis som kan korrigeras lite beroende på omständigheter. Ibland så blir de inte topplacering, ibland blir det det. Luleå har troligen större budget än AIK, men är ändå inte med i toppstriden. Att spendera när det inte riktigt stämmer kostar. Om inte nedflyttning hotar är det bättre bygga på sikt. Tok värva för att blidka en bortskämd publik, är dyrt mycket dyrt.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

Helt ärligt så känns det väl inte som att ett gäng värvningar skulle göra oss så mkt bättre heller. Det stora problemet är ändå att vi är långt ifrån att få ut den kapacitet som finns i den trupp vi har idag. Såklart har alla skador ställt till det och det finns vissa spelartyper som saknas, men att så många underpresterar som är fallet just nu handlar knappast om att spelarna har blivit sämre eller att de inte kämpar. Jag tror att mycket av våra problem härstammar från sättet vi väljer att spela på, som tyvärr gör det ganska lätt för motståndarna att neutralisera oss. Skulle man justera spelsystemet finns det så pass mkt potential i denna trupp att vi mycket väl kan vara en guldkandidat i vår. Tyvärr verkar signalerna från ledarna vara att vi ska köra på i samma hjulspår trots att det uppenbarligen inte fungerar särskilt bra.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Vi får ju aldrig lugn och ro i truppen. Tror att det kan vara en bidragande orsak oxå. Spelarna kommer och går pga skador, JVM, avstängningar etc. Vi har väl inte ens gjort en träning med full trupp ännu?

Ska vi då gå och värva spelare och röra till det ännu mera på egen hand? Nja jag vette fan om det för om nu Cumisky är tillbaka på riktigt och Nisse snart på is igen så har vi inget behov av en back till.

Sedan borde Jimmie vara tillbaka snart, Möller likaså och JVM är över. Då täcker vi upp en skada på Hetta och Lindholm. Axels skada gör som ingen skillnad alls, hans närvaro i truppen har varit så minimal i år.

Så vet vi ens vad det är för spelare som ska värvas? Ja, lite fysik säger många (även jag) men tryck i huvudet på Alm hur han ska spela så är det löst.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:
svea_man wrote:Helt ärligt tycker jag man bara ska härda ut detta år o bygga nytt till nästa år o tänka ut ett nytt spel sätt som är lite rakare o så måste vi börja checka mer fart helt enkelt..
Medhåll. Det känns nästan poänglöst att dränera kassan ytterligare för att eventuellt, kanske ta sig till en semifinal. Bättre då att ta nya friska tag till nästa säsong.
Det finns väl inget som säger att saker skulle förbättras till nästa säsong per automatik då samma tränare antagligen har ansvaret även då. Vill man göra förändringar i spelmodellen så är det bättre att göra dem redan nu när vi är på betryggande avstånd från kval. Det finns gott om tid att t ex sätta en ny forecheck. Det är liksom inte raketforskning. Vi kommer att ha en del tunga tapp nästa säsong och knattarna klarar knappast av att redan nästa år vara bärande spelare. Möller blir UFA och kommer säkert att pröva lyckan i NHL, likaså Holmström. Burström återfinns nog i KHL eller NLA, precis som Bud. Calof kommer nog inte att vara kvar då han inte verkar ha tränarnas förtroende fullt ut. Ortio som räddat laget emellanåt är väl också ett frågetecken då han är lite för bra för SHL. Jimmie och Fredrik Lindgren har gjort mycket för klubben genom åren, men de kommer antagligen att kosta mer än de tillför i spelet nästa år: Jimmie är ständigt skadad och man ser att Lindgren är på väg nedåt då han snabbt får problem vid längre byten. Nästa år kan bli ett rysarår om inte rätt saker görs. Det är ett utmärkt läge just nu att förändra saker och ting då ingen, varken spelare eller supportrar är nöjda över hur det ser ut på isen. Man måste för övrigt ge credit till spelarna som själva är kritiska hur det ser ut och är öppna med det.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Positiv som vanligt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är väl tur då att du finns som lättar upp läget med dina inlägg. ;)
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Petter Granberg på waivers. Med honom i AIK så skulle det kunna bli en lite roligare vår än höst.

https://twitter.com/renlavoietva/status ... 3495515136" onclick="window.open(this.href);return false;
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Ripper83 »

Mike Richards sugen på Europa?

https://mobile.twitter.com/dcmahiban/st ... 0182128641" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Får hoppas AIK skickar ner någon för att titta på Nils Höglander. Alla andra SHL lag lär då göra det. Mål igen igår kväll.
Han känns som en ung Jonte Hedström. De har samma skridskostil. Han var återigen bra i kväll, bl a med en riktigt fin tackling.
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by qerzeboy »

Ripper83 wrote:Mike Richards sugen på Europa?

https://mobile.twitter.com/dcmahiban/st ... 0182128641" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Bra för Europas barer
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

p-play wrote:
snorhyveln wrote:Får hoppas AIK skickar ner någon för att titta på Nils Höglander. Alla andra SHL lag lär då göra det. Mål igen igår kväll.
Han känns som en ung Jonte Hedström. De har samma skridskostil. Han var återigen bra i kväll, bl a med en riktigt fin tackling.
Jamen eller hur. Irrationell + att han har verkligen vuxit till sig i kropp. Kommer förmodligen att växa snabbt även i sinnet när han får ta egna beslut utan inverkan från "managern".
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Gezim »

p-play wrote:
snorhyveln wrote:Får hoppas AIK skickar ner någon för att titta på Nils Höglander. Alla andra SHL lag lär då göra det. Mål igen igår kväll.
Han känns som en ung Jonte Hedström. De har samma skridskostil. Han var återigen bra i kväll, bl a med en riktigt fin tackling.
https://www.facebook.com/aikishockey/vi ... 360981767/" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon som vet varför han inte spelar/vill spela i AIK?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Var väl snarast så att AIK inte ville se honom spela för klubben.
Eller rättare sagt, "managern" var jobbig och ville ta över klubbens ungdomsverksamhet för att hårddra det hela.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Vem är managern?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Kan var en manager, kan vara gubben på månen, men i de flesta fall när det gäller yngre spelare är det en pappa.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Zackrisson ryktas till Örebro på artistkontrakt enligt deras supportrar. Även Raymond ryktas det om. Det skulle vara kul att se den sistnämnde i SHL. Om Zackrisson ändå bara är intresserad av ett korttidskontrakt i Sverige så borde Lindgren hugga. En uttalad förstacenter skulle göra skillnad för oss den här säsongen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Det är ju redan dementerat från Zackes håll att han spelar i Sverige den här säsongen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det som det ryktas om är att det är ett riktigt kort artistkontrakt på några månader. Jag antar att han kan komma runt skatteproblematiken på något sätt med detta. Vad agenter och spelare säger innan något är klart och vad som händer sedan behöver inte alltid överensstämma.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Trollet wrote:Det är ju redan dementerat från Zackes håll att han spelar i Sverige den här säsongen.
Ritola sa ju även att han hade för avsikt att fullfölja sitt kontrakt med AIK, och det dagen innan det kablades ut att han skulle lämna och till vilken klubb...

Så vad en spelare säger tror jag lika mycket på som vad rykten säger :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Emil Petterson = Sam Marklund. Måste vara sämsta bytet nånsin i typ i klas med när indianerna sålde Manhattan för typ 100 dollar till dom vita...
Locked