JVM 16/17

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

JVM 16/17

Post by msoe »

En JVM-tråd måste vi väl ändå ha! Har tyvärr inte sett nån av de första matcherna själv.
Hur sköter sig våra killar?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: JVM 16/17

Post by GroovyEd »

Söderlund och Ohlsson har varit riktigt riviga. Dock tog Söderlund två ganska dumma (överivriga) utvisningar vilket en resulterade i baklängesmål (väl?).

Ohlsson fick mycket beröm i studion för sin förmåga att driva pucken med fart in på mål. Wingerli har inte fallit ur ramen men inte synts till jättemycket. Dock ska det sägas att jag enbart såg snuttar av första matchen men hela gårdagens.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: JVM 16/17

Post by Chippen »

Alla tre klarar sig riktigt bra. Wingerli syns minst av de tre men det har väl sin förklaring i att han har det defensiva ansvaret i kedjan.

Grundström tycker jag imponerar klart mest i laget. Riktigt produktiv och ett hot i alla byten han gör.
Däremot har jag inte mycket till övers för Kylington. Gör det alldeles för svårt för sig själv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: JVM 16/17

Post by smogz »

Tycker Grundström har för stor respekt för Nylander. Sökte passningar till honom några gånger när han borde gått på eget avslut. Men håller med, är bäst i laget. Tycker också hyllningarna till Rasmus Dahlin spårat ur till en fars. Visst han är bra och har vissa mooves men från det till att jämföras med Foppa, Lidström och Karlsson känns väldigt onödigt när han bara är 16
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM 16/17

Post by dovienya »

Kul dock att svenska backarna vänder spelet jävlart direkt (hittills), blir intressant att se hur det går mot bättre motstånd. Knatte-Fnatte-Tjatte-kedjan får enligt mig för lite istid. Söderlund har tagit två utvisningar varav en var otroligt billig eller direkt felaktig. Bäst i laget har Grundström och Lias A nog varit.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM 16/17

Post by dovienya »

Riktigt irriterande dock att se hur många som långsamt glider av planen vid byten under spelets gång. Här är Kapten E-E och Nylander bland de värre, tyvärr. Samt att det generellt görs för långa byten, 80-100 sekunder känns som standard.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM 16/17

Post by dovienya »

Rasmus Dahlin är riktigt jäkla VASS för att gå i ettan.. det går inte komma undan, hyllningskör eller ej; han har ett läge - framåt! Två skitutvisningar idag, men det är sånt som händer; interferencen var snygg :)

Lägg på lite lite defensivtänk och lite "kött på benen" ffa i form av erfarenhet så kommer han bli grym.

Vidare så är våra små knattar de som åker skridskor, det är mycket mycket stor skillnad i intensitet mot resten av laget, förutom Grundström som också kör järnet hela tiden.
Däremot gör SöderWiol också lite skumma avvägningar i åkningarna, men det är kul att se dem jaga skiten ur motståndarna..
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM 16/17

Post by dovienya »

Så gör Sverige ett riktigt drömmål med Grundström, Nylander, Eriksson-Ek

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: JVM 16/17

Post by msoe »

Solklar förlust mot kanada i semin tyvärr. Kanada kommer ut och kör hårt, som förväntat och sverige klarar inte av det fysiska spelet. Oerhört stressat och slarvigt i passningsspelet och kanada vinner i princip alla närkamper vet inte hur många livsfarliga returer som det svenska försvaret låter kanadensarna komma först på, samtidigt som sverige inte har kraft att ta sig in framför motståndarnas mål.
Sandström i målet håller nere siffrorna samtidigt som kanadas målis ger bort 2 ganska dnkla mål till sverige i första. Skelleftekedjan får inte till nånting framåt men är, trots sin storlek, varken bättre eller sämre än nån annan svensk enhet i det fysiska spelet.
Tragiskt att se kanadickerna filma rejält vid flertalet tillfällen i matchen. Det är inget dom hör hemma i hockey och framför allt inte från det "tuffa" kanada.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: JVM 16/17

Post by TigerShark »

Ja tyvärr så var Kanada det klart bättre laget. Efter att ha sett Kanadas sista gruppspelsmatch mot USA så trodde jag inte att det skulle vara så här ensidigt. För mycket slarv och dåliga avslut. Inte många som gick på mål, istället for dom ut mot sargen och Kanada kunde enkelt kontrollera Sverige i sin egen zon. Tycker Nylander känns aningen överskattad. Tycker synd om Dahlin som får sån press på sig när dom jämför han med Lidas och Karlsson, sen får han knappt någon speltid under matcherna. Säger inte att han gjort dåligt ifrån sig men kanske fel att börja "hypea" han nu, skulle väntat med det till nästa JVM.
Post Reply